Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2016, 21:05 uur
Miljaar, dit gaat toch wel ongekend rap zeg. Heeft die lullo met die zeis niks anders te doen?!
R.I.P Natalie
R.I.P Natalie
0
geplaatst: 1 januari 2016, 22:13 uur
freakey schreef:
de 1e muziekdode nu al een feit... RIP Natalie Cole
Zangeres Natalie Cole (65) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
de 1e muziekdode nu al een feit... RIP Natalie Cole
Zangeres Natalie Cole (65) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Overleden op oudejaarsavond dus nog 2015 lijkt het.
Hein is wel zijn slag aan t slaan deze week...
0
geplaatst: 3 januari 2016, 00:22 uur
De Franse zanger Michel Delpech is overleden. Hij was 69 jaar. Z'n repertoire is groot, maar we kennen hem vooral van Pour un flirt.
0
geplaatst: 3 januari 2016, 00:29 uur
Inderdaad, Pour un flirt, een heerlijke liedje in het Frans en volgens mijn geheugen de eerste plaat die ik in die taal heb gehoord. Rust in vrede Michel Delpech.
0
buizen
geplaatst: 3 januari 2016, 00:57 uur
R.I.P. Michel Delpech.
Pour Un Flirt is een prachtige chanson.
Pour Un Flirt is een prachtige chanson.
0
geplaatst: 3 januari 2016, 09:44 uur
Ze vallen als vliegen de voorbije dagen. Pour Un Flirt was echt een aangenaam nummer dat regelmatig voorbijkwam toen mijn vader zijn cd met Franse chansons opzetten tijdens de autorit richting verschillende vakantiebestemmingen.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 3 januari 2016, 09:51 uur
En wederom schrikken bij zo'n grote naam uit het verleden.
R.I.P. Mr. Delpech
R.I.P. Mr. Delpech
0
geplaatst: 4 januari 2016, 16:47 uur
Nog geen bericht over Annie de Reuver?
Geen Rotterdammers alhier?
Nou bij deze dan maar:
Geen Rotterdammers alhier?
Nou bij deze dan maar:
0
geplaatst: 4 januari 2016, 17:59 uur
Zeker wel, maar ze is 138 geworden. Dus haar fans hebben inmiddels ook allemaal een tuin op de buik.
0
geplaatst: 5 januari 2016, 11:40 uur
R.I.P. Robert Stigwood
Via zijn bedrijf RSO betrokken bij Bee Gees, maar ook The Who en 70s klassiekers als "Tommy", "Grease" en "Saturday Night Fever" alsmede "Time Square" = vol (toen) alternatieve muziek, maar ook de flop "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" (film met Alice Cooper, Bee Gees etc)
fun fact: The Empire Strikes Back (as soundtrack producer)
Via zijn bedrijf RSO betrokken bij Bee Gees, maar ook The Who en 70s klassiekers als "Tommy", "Grease" en "Saturday Night Fever" alsmede "Time Square" = vol (toen) alternatieve muziek, maar ook de flop "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" (film met Alice Cooper, Bee Gees etc)
fun fact: The Empire Strikes Back (as soundtrack producer)
0
buizen
geplaatst: 5 januari 2016, 12:34 uur
Ja ja.. de stand van de zorg in ons 'beschaafde' Nederland. Overheid en medemens.
Het ging hier om een bijna 100-jarige vrouw. Gevallen. En aan de gevolgen ervan overleden.
Het is dat Bas van Toor haar oliebollen kwam brengen op oudjaarsdag, zo is de val ontdekt.. maar toen was het al te laat en is ze in het ziekenhuis overleden. Hoe lang heeft ze daar gelegen en hoe heeft ze wellicht moeten lijden?
Het gaat hier wel om een vrouw die het lef had in de oorlog (WOII) spottende teksten (over de bezetter) in de liedjes en haar optredens te verwerken.
Hulde en respect.
R.I.P. Annie de Reuver.
Het ging hier om een bijna 100-jarige vrouw. Gevallen. En aan de gevolgen ervan overleden.
Het is dat Bas van Toor haar oliebollen kwam brengen op oudjaarsdag, zo is de val ontdekt.. maar toen was het al te laat en is ze in het ziekenhuis overleden. Hoe lang heeft ze daar gelegen en hoe heeft ze wellicht moeten lijden?
Het gaat hier wel om een vrouw die het lef had in de oorlog (WOII) spottende teksten (over de bezetter) in de liedjes en haar optredens te verwerken.
Hulde en respect.
R.I.P. Annie de Reuver.
0
geplaatst: 5 januari 2016, 15:13 uur
0
Fedde
geplaatst: 5 januari 2016, 17:10 uur
Stigwood heeft zich behalve voor The Bee Gees zeer verdienstelijk gemaakt voor Cream en als manager/ producer van Eric Clapton. Clapton werd heel goed geholpen door Stigwood van zijn verslaving af te komen en zijn leven weer op de rit te krijgen. 461 Ocean Boulevard werd daardoor een mijlpaal voor Clapton, ondenkbaar zonder de hulp van Stigwood.
0
geplaatst: 5 januari 2016, 21:29 uur
Aan de andere kant was, naast het 'gedoe' in Cream tussen Ginger Baker en Jack Bruce, Stigwood met het opjagen van de groep op eindeloze tournees, album- en single-sessies een belangrijke factor dat de groep er in 1968 mee ophield.
Ik weet niet meer wie van de drie, maar ik vermoed dat het Clapton was die ooit in een interview over de breuk van Cream verzuchtte: "If Robert only had granted us three or four months off".
Ik weet niet meer wie van de drie, maar ik vermoed dat het Clapton was die ooit in een interview over de breuk van Cream verzuchtte: "If Robert only had granted us three or four months off".
0
geplaatst: 5 januari 2016, 21:36 uur
Toch wel een icoon, die Robert Stigwood. RIP.
Heeft heel veel gedaan en voor elkaar gekregen in de muziek.
Heeft heel veel gedaan en voor elkaar gekregen in de muziek.
0
geplaatst: 5 januari 2016, 22:47 uur
Weet niet goed waar ik dit het beste kan plaatsen, maar aangezien hij zeer recent is gaan hemelen is dit wellicht de beste stek:
Petition · Support Lemmy tribute, name newly discovered heavy metal 'Lemmium' · Change.org
Gaarne massaal ondertekenen, als er allerhande kometen en planeten naar bekende personen vernoemd kunnen worden moet dat met een nieuw ontdekt metaal in de periodieke tafel ook wel kunnen lijkt me zo
Petition · Support Lemmy tribute, name newly discovered heavy metal 'Lemmium' · Change.org
Gaarne massaal ondertekenen, als er allerhande kometen en planeten naar bekende personen vernoemd kunnen worden moet dat met een nieuw ontdekt metaal in de periodieke tafel ook wel kunnen lijkt me zo

0
buizen
geplaatst: 5 januari 2016, 23:12 uur
GrafGantz schreef:
.. dit wellicht de beste stek:
Gaarne massaal ondertekenen
.. dit wellicht de beste stek:
Gaarne massaal ondertekenen
Wat een geweldige strakke aktie zeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.