Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 11 januari 2016, 13:27 uur
Dit is echt even schrikken dat zo'n groot pop icoon er niet meer is. Ben er stil van. Rust in vrede David Bowie.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 13:42 uur
"We could steal time..just for one more album"
He had the Sound and Vision.
Rust zacht David!
He had the Sound and Vision.
Rust zacht David!
0
geplaatst: 11 januari 2016, 13:53 uur
Pff.. dat hakt er in zeg, een van mijn grootste muzikale helden overleden.
R.I.P. David Bowie, bedankt voor je mooie muziek.
R.I.P. David Bowie, bedankt voor je mooie muziek.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 14:29 uur
Of het waar is of niet boeit me eigenlijk niet eens zo lennon, ik wil er in geloven dat hij op deze manier zijn laatste akte gespeeld heeft en dat hij zelf ook bepaald heeft dat het mooi geweest was. Het doet mijn respect voor het fenomeen alleen maar doen toenemen.
Aladdin Sane net weer integraal van genoten, blijft bizar dat nummers die je al zooooo lang kent nog steeds zoveel zeggingskracht hebben, of nog meer zelfs nu de emotie zo dicht onder je huid zit.
Gelukkig mag het van Tony
Aladdin Sane net weer integraal van genoten, blijft bizar dat nummers die je al zooooo lang kent nog steeds zoveel zeggingskracht hebben, of nog meer zelfs nu de emotie zo dicht onder je huid zit.
Gelukkig mag het van Tony
0
geplaatst: 11 januari 2016, 14:34 uur
Interview met toneelregisseur Ivo van Hove, die al een langere tijd wist dat Bowie ziek was.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 14:52 uur
Ik ben even helemaal stil... geen woorden voor... Rust zacht David
0
geplaatst: 11 januari 2016, 15:08 uur
Gisteren nog enkele vinyl van Bowie op een beurs gekocht. Bowie is echt zo'n artiest waarvoor mijn waardering alsmaar groeide bij elke nieuwe ontdekking. Zo veelzijdig en met een eigen sound (en vision). Over 'de beste' is het altijd kwestie van smaak. Maar je kan niet zonder Bowie als je naar de muziekgeschiedenis terugblikt. R.I.P.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 17:26 uur
Vanavond zoals te verwachten een uitzending van DWDD die volledig in het teken staat van Bowie. Ben er een beetje huiverig voor gezien sommige gasten, maar ga toch wel kijken.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 17:28 uur
GrafGantz schreef:
Vanavond zoals te verwachten een uitzending van DWDD die volledig in het teken staat van Bowie. Ben er een beetje huiverig voor gezien sommige gasten, maar ga toch wel kijken.
You're not the only one with mixed emotions. Vandaag gewoon een kutdag ...
0
geplaatst: 11 januari 2016, 17:32 uur
vigil schreef:
Zijn de gasten al bekend? Gokje Ad Visser en jett rebel...
Zijn de gasten al bekend? Gokje Ad Visser en jett rebel...
Ivo van Hove, Jet Bussemaker, Patricia Paay (die kan ik me nog wel van het Top2000 programma herinneren over haar ontmoeting met Bowie), Thom Hoffman, Yuri Honing en Leo Blokhuis.
Muziek van Bowie vertolkt door Wende, Moke, Lukas Hamming en Giovanca.
Voornaamste reden voor mij om te kijken is Ivo van Hove, en ben ook wel benieuwd naar Wende die Bowie doet.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 17:53 uur
vigil schreef:
Ja, erg graag. Maar gelukkig is die er dus niet bij
Ja, erg graag. Maar gelukkig is die er dus niet bij
Tja, wie weet komt ie toch nog langs. Zo'n uitzending als dit is natuurlijk nog meer dan normaal last-minute werk dus de gastenlijst zal wellicht nog uitgebreid/aangepast worden. Al hoop ik ook dat rebelse Jetje wat beters te doen heeft.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 17:57 uur
Nu heeft Jet Bussemaker ook wat meer spreektijd over al haar avonturen met Bowie...
0
geplaatst: 11 januari 2016, 18:16 uur
Ik kan dit echt nog steeds niet geloven. Eerlijk gezegd raakt deze rock 'n roll-dood me nog het hardste.
The Next Day deed z'n rondes tot de eerste korte pauze. Daarna tot de lunch Hunky Dory.
Na m'n lunch volgt Heathen, dan Scary Monsters na de tweede korte pauze voordat ik naar huis ga. Met Bowie-muziek in de auto. En de rest van de week, inclusief zaterdag, de andere albums en ook de Sound + Vision-box...
Luidde Bowie iedereen op verpletterende wijze met The Next Day z'n tweede come-back in, dit, vergezeld gaande met Blackstar, is toch van een geheel andere orde...
Ik kan dit dus echt niet geloven...

The Next Day deed z'n rondes tot de eerste korte pauze. Daarna tot de lunch Hunky Dory.
Na m'n lunch volgt Heathen, dan Scary Monsters na de tweede korte pauze voordat ik naar huis ga. Met Bowie-muziek in de auto. En de rest van de week, inclusief zaterdag, de andere albums en ook de Sound + Vision-box...
Luidde Bowie iedereen op verpletterende wijze met The Next Day z'n tweede come-back in, dit, vergezeld gaande met Blackstar, is toch van een geheel andere orde...
Ik kan dit dus echt niet geloven...

0
geplaatst: 11 januari 2016, 18:21 uur
Wakker worden en vlak voordat je naar je werk gaat een sms krijgen van je partner: 'David Bowie is overleden'. Mijn reactie was 'wat?'. 'Het is nu op het nieuws'. Ik zie nu dat ik nog drie keer reageer met 'wat?' en vervolgens een welgemeend 'nee'.
Na een ongelooflijk drukke werkdag waar ik er nauwelijks aan toe kwam om er lang bij stil te staan is het thuiskomen nu heel vreemd. Het is echt zo. David Bowie is er niet meer.
Het kan niet. Blackstar is net uit, hij was vrijdag jarig, ik ga nog naar de tentoonstelling, ik draai zijn oude werk daardoor weer heel veel.
En toch is het zo..... het nieuws zegt het, social media ontploft bijna. Ik kan het nog steeds niet bevatten.
Na de dood van Freddie Mercury is het niet meer voorgekomen dat het overlijden van een muzikale held zo hard aankomt.
R.I.P. musical hero!
Na een ongelooflijk drukke werkdag waar ik er nauwelijks aan toe kwam om er lang bij stil te staan is het thuiskomen nu heel vreemd. Het is echt zo. David Bowie is er niet meer.
Het kan niet. Blackstar is net uit, hij was vrijdag jarig, ik ga nog naar de tentoonstelling, ik draai zijn oude werk daardoor weer heel veel.
En toch is het zo..... het nieuws zegt het, social media ontploft bijna. Ik kan het nog steeds niet bevatten.
Na de dood van Freddie Mercury is het niet meer voorgekomen dat het overlijden van een muzikale held zo hard aankomt.
R.I.P. musical hero!
0
geplaatst: 11 januari 2016, 18:23 uur
Ik was geen grote fan van David Bowie. Ik zou nooit een album van hem in top 10/20/30 plaatsen, maar ik kon z'n muziek wel waarderen.
Zijn muziek doet me trouwens altijd denken aan vakantie, omdat het de enige artiest is die zowel door mij als m'n vriend (Madonna, Roisin Murphy, Lana Del Rey etc...) gesmaakt kon worden.
Bij onze zomertrips door Italië, Oostenrijk en Duitsland werd z'n hele oevre dan ook gedraaid in de auto.
Zijn muziek doet me trouwens altijd denken aan vakantie, omdat het de enige artiest is die zowel door mij als m'n vriend (Madonna, Roisin Murphy, Lana Del Rey etc...) gesmaakt kon worden.
Bij onze zomertrips door Italië, Oostenrijk en Duitsland werd z'n hele oevre dan ook gedraaid in de auto.
0
geplaatst: 11 januari 2016, 18:25 uur
Overdrijf ik nu als ik zeg dat het sinds John Lennon is geleden dat een dood van een muzikant de mensheid zo heeft aangegrepen? Dat iedereen later in de toekomst nog precies zal weten waar en wanneer hij het trieste nieuws hoorde? Ik alvast wel. Maar eigenlijk weet ik het van Michael Jackson ook nog.
R.I.P. David Bowie !!!
R.I.P. David Bowie !!!
0
geplaatst: 11 januari 2016, 18:26 uur
Johnny Marr schreef:
Overdrijf ik nu als ik zeg dat het sinds John Lennon is geleden dat een dood van een muzikant de mensheid zo heeft aangegrepen? Dat iedereen later in de toekomst nog precies zal weten waar en wanneer hij het trieste nieuws hoorde?
Overdrijf ik nu als ik zeg dat het sinds John Lennon is geleden dat een dood van een muzikant de mensheid zo heeft aangegrepen? Dat iedereen later in de toekomst nog precies zal weten waar en wanneer hij het trieste nieuws hoorde?
Ik was op m'n werk. Het radio-journaal van 8h opende met: "We openen met een pas binnen gelopen bericht..."
0
geplaatst: 11 januari 2016, 18:28 uur
Johnny Marr schreef:
Overdrijf ik nu als ik zeg dat het sinds John Lennon is geleden dat een dood van een muzikant de mensheid zo heeft aangegrepen? Dat iedereen later in de toekomst nog precies zal weten waar en wanneer hij het trieste nieuws hoorde? Ik alvast wel. Maar eigenlijk weet ik het van Michael Jackson ook nog.
R.I.P. David Bowie !!!
R.I.P. David Bowie !!!
Ja. Freddie Mercury en Michael Jackson veroorzaakten dezelfde reacties. Niet meer dan terecht ook. Alle drie legends in their own right. Het is daar sowieso top in de great gig in the sky. RIP Bowie, ik kan het niet genoeg zeggen. Voor zij die zin hebben in een iets langer eerbetoon van mijn kant, die heb ik zonet gepost op mijn blog The Irresistibles
0
geplaatst: 11 januari 2016, 18:36 uur
Mooi stuk Arthur!
vooraf gegaan door zo'n beetje mijn favoriete foto van hem, prachtig
vooraf gegaan door zo'n beetje mijn favoriete foto van hem, prachtig
0
geplaatst: 11 januari 2016, 19:01 uur
Na een korte terugblik vanochtend op de kracht van David Bowie als muzikant, nu het eerste deel van zijn muzikale leven.
David Bowie: de vernieuwende muziekkunstenaar deel 1
David Bowie: de vernieuwende muziekkunstenaar deel 1
0
geplaatst: 11 januari 2016, 19:04 uur
Bowie 
Vanmorgen het nieuws al vroeg vernomen (eerste wat ik las, waar weet ik niet meer, dat hij door een auto ongeluk om het leven was gekomen
), heeft de hele dag tijdens m'n werk door m'n hoofd gespookt. Nu begint het echt pas echt tot me door te dringen. Damn...
R.I.P.

Vanmorgen het nieuws al vroeg vernomen (eerste wat ik las, waar weet ik niet meer, dat hij door een auto ongeluk om het leven was gekomen
), heeft de hele dag tijdens m'n werk door m'n hoofd gespookt. Nu begint het echt pas echt tot me door te dringen. Damn...R.I.P.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.