MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ik kan het niet geloven! Ik ben bij mijn zus op bezoek en morgen gaan we samen naar de tentoonstelling in Grun. Zij is een groot liefhebber en ze heeft me tot diep in de nacht bij zitten praten over haar held.

Ze slaapt nog en ik weet nog niet hoe ik haar dit moet brengen...

R.I.P. David Bowie
Bijzonder knap dat hij tot het laatst muziek is blijven maken.

Dezelfde dood als zijn rechterhand Mick Ronson bedenk ik me net, die ook tot het laatst actief bleef overigens.

Sunderland schreef:
Ik kan het niet geloven! Ik ben bij mijn zus op bezoek en morgen gaan we samen naar de tentoonstelling in Grun. Zij is een groot liefhebber en ze heeft me tot diep in de nacht bij zitten praten over haar held.

Wakker maken.

Ik dacht altijd dat hij onsterfelijk was

Nog nooit kwam slecht nieuws zo onverwacht...
Het is gebeurd: de eerste van mijn echte grote helden (die ik bewust heb meegemaakt) is overleden.
Onlangs dacht ik er nog aan, dat we dit ooit zouden moeten verwerken. Maar wanneer was de vraag.
In ongeveer acht jaar tijd heb ik mij quasi volledig in het oeuvre van Bowie verdiept en dat heeft een onuitwisbare indruk nagelaten. Wat een veelzijdigheid, wat een complexiteit, en dat altijd op een onvoorspelbare manier, gekoppeld aan de stijl van een ware gentleman.
Tot het einde bleef je verrassen, David. Je hebt alles gegeven.
Het enige dat wij nog kunnen doen is voor de rest van óns leven ervan genieten.

Rust zacht.

Onwerkelijk nieuws dit! Ik ben een shock.

dix
BeatHoven schreef:
Nog nooit kwam slecht nieuws zo onverwacht....

Check je avatar.

I'm a black star

David Bowie - he did it again, surprised us all. Het testament ligt er - go on jam with Weird and Gilly and the spiders from Mars ...

Bizar, geen woorden meer ...

Shit, dat was schrikken. Een hele grote is dood - het doet me meer dan ik dacht.

dix schreef:
(quote)

Check je avatar.

Om van Lennon nog maar te zwijgen, ja.. Maar zoals ik het aanhaal: het betreft hier degene die ik bewust meegemaakt heb. Vergeef me mijn jeugdige leeftijd.

GrafGantz schreef:
Ik dacht altijd dat hij onsterfelijk was

Ik dus ook. Hetzelfde dacht ik van Lemmy. Als dan uiteindelijk blijkt dat ook halfgoden komen te overlijden, loop je enige dagen rond met een bizar, onwerkelijk en onverklaarbaar gevoel.

Sunderland schreef:

Ik werd om acht uur gebeld door mijn moeder die uit hetzelfde jaar is als Bowie, vond ik toch wel fijn. Was al wel even wakker, maar had nog niet op mijn telefoon gekeken. Zag toen ook een hoop appjes ineens.

En zoals @vigil meldt ben ik pas nog in Groningen geweest. Het is een prachtige tentoonstelling, misschien dat hij nog wel verlengd wordt nu.

kiriyama
Dit was toch echt even schrikken net. Ben sinds korte tijd zijn werk aan het herontdekken. Met Blackstar heeft hij twee dagen voor zijn dood nog een van zijn beste albums afgeleverd. Wie doet dat hem na? Rest in peace Bowie.

nja, met wakker maken verander je niks aan de situatie. Zo zitten wij althans een beetje in elkaar. Ik snap dat anderen er anders in zitten.

Ondertussen weet ze het ook en heeft ze er nuchter op gereageerd. Had ik er ook wel zo voorbereid op het bericht dat ze dacht dat WO3 uitgebroken was...

Afgelopen vrijdag verraste Bowie nog vriend en vijand met het experimentele en diepzinnige Blackstar. Een plaat waar nog veel meer waarde aan wordt gehangen nu hij op 69-jarige leeftijd na een lange strijd tegen kanker is overleden. Een icoon uit de muziekindustrie is heengegaan, de man die zich personages eigen wist te maken en totaal in hun wereldje opging. Van Liza Jane tot aan Lazarus wist hij mij in de greep te houden van zijn vakmanschap. Een veelzijdig artiest die als Ziggy Stardust bijna ten onder ging, maar met zijn vernieuwende klanken op Low en Heroes de randjes van de muzikale paden wist te vinden. Na zijn zoektocht in de jaren tachtig bleek Bowie nog lang niet uitgeblust en wis hij beter dan ooit wat de muziekwereld te bieden had, zo liet hij merken op zijn 1995 plaat 1.Outside. Ook nu nog bleef hij naar nieuwe richtingen zoeken en wist hij met Blackstar zijn kracht als muziekkunstenaar nog één keer de lucht in te werpen. Zijn laatste blijkt nu, maar Bowie zijn ster staat hoog in het heelal en zal zijn licht nog lang over ons laten schijnen.

Vandaag heel de dag Bowie eren met zijn muzikale kunststukjes. Later wil ik nog wat uitgebreider ingaan op wat deze legendarische muziekkunstenaar voor mij en de muziekwereld heeft betekend.

Ik was hier, net als vrijwel iedereen, totaal niet op voorbereid. Dat hij al anderhalf jaar aan kanker leed, heeft hij goed en welbewust verborgen gehouden voor de buitenwereld. Als je het hebt over de meest toonaangevende, invloedrijkste artiesten uit pakweg 60 jaar popmuziek, staat Bowie toch zeker in de top 5. En hij bleef tot het laatst relevant, dat is ook best bijzonder.

Ik ben me nu een beetje in het verdiepen in de teksten van zijn laatste album. Die krijgen in het licht van zijn overlijden toch wel een heel andere, diepere betekenis. Ongetwijfeld heeft hij hieraan gewerkt in het besef dat dit zijn afscheid moest zijn. Een laatste creatieve gift...

Uit Lazarus, de nieuwe single:

Look up here, I'm in heaven...

You know I'll be free, just like that bluebird...

En dan die clip....huiveringwekkend:

R.I.P. David Robert Jones

zaaf
Wow... ik hoorde het bij het nieuws van 10 uur, bij een van mijn clienten. Die is in de 90 maar David Bowie zei haar wel wat. En mijn zoontje van 13 is gek op de man (Bowie dus). Van alle leeftijden..
Tranen in de ogen...

Rust zacht held!

wat ik vooral bizar dat hij Major Tom leven gaf in 69, en hem in 2015 liet sterven... Achteraf makkelijk lullen natuurlijk... maar het zijn allemaal tekenen aan de wand..

Tony Visconti:

"He always did what he wanted to do. And he wanted to do it his way and he wanted to do it the best way. His death was no different from his life - a work of Art. He made Blackstar for us, his parting gift. I knew for a year this was the way it would be. I wasn't, however, prepared for it. He was an extraordinary man, full of love and life. He will always be with us. For now, it is appropriate to cry."

lennon schreef:
wat ik vooral bizar dat hij Major Tom leven gaf in 69, en hem in 2015 liet sterven... Achteraf makkelijk lullen natuurlijk... maar het zijn allemaal tekenen aan de wand..

Major Tom komt ook nog voorbij in Ashes to Ashes en Hallo Spaceboy.

Echt totaal verbijsterd was ik vanmorgen na het (onverwachte) bericht van zijn overlijden.
David is blijven doorvechten, afleiding en hoop gezocht in de muziek, maar tevergeefs zoals zo vaak bij dit ziektebeeld ...
Het bizarre is dat 'Blackstar' als testament zou gaan dienen, zoveel was voor David wel duidelijk. Wij hebben er even op moeten wachten.
Wat een muzikant en wat een persoonlijkheid .... RIP

Robertus
Nieuws hier net een uurtje pas binnen...

Rust in vrede, idool, icoon. Held...

GATVERDAMME WAT EEN KUTDAG!!!!!!!

RIP Starman!!!!!!

Vreselijk, dit!!!

R.I.P. David Bowie

Kon het niet geloven, dacht eerst aan een promotie stunt voor tentoonstelling

Rest in Peace David

For fear tonight is all
Let's sway,

Zo zonde dat hij nu zomaar vertrokken is, maar zo dankbaar om al het ongelofelijk mooie wat hij ons heeft achtergelaten.

R.I.P. David Bowie

Geen woorden......niet te bevatten.
Net wakker uit de nachtdienst en het 1e wat ik hoor. Wat een vreselijk nieuws.

R.I.P Hero

Ik heb het nieuws al enkele uren geleden vernomen, maar het dringt maar niet door. Ik kon het eerst niet geloven toen ik het nieuws en de vele tweets zag met 'R.I.P. David Bowie', maar het is dus toch waar. David Bowie is een held en dat heeft die in zijn laatste dagen wederom bewezen door een geweldig album af te leveren en ons vol verstomming te verlaten. Alsof hij het zelf voor het kiezen had. Major Tom gaat zich in ieder geval niet meer vervelen nu hij het gezelschap heeft van David Bowie... En het klinkt misschien een beetje vreemd, maar dit is het ultieme moment voor mij om me eens verder te verdiepen in zijn discografie.

R.I.P David Bowie!

Toch wel een fijne gedachte dat hij nog heeft kunnen meemaken dat zijn laatste album met veel lof is ontvangen. Het was zijn laatste gift aan de wereld, aan al zijn fans. Dit heeft hij er als laatste uitgeperst, terwijl hij al ziek was. Hoe anders ga je dan zo'n plaat nog eens beluisteren en de teksten interpreteren en die laatste 2 clips bekijken... Wat een einde heeft hij voor ons en voor zichzelf gecreëerd, wat een briljante persoonlijkheid is hij geweest, tot aan zijn dood toe. Mijn bewondering is alleen nog maar groter geworden.

RIP David Bowie

Vreselijk nieuws en voor mij totaal onverwacht. Twee dagen geleden nog de Reality tour dvd bekeken en in de hoop dat hij weer zou gaan touren voor het nieuwe album.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.