Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 14 januari 2016, 14:50 uur
R.I.P. Alan Rickman. Met afstand de beste acteur uit de Harry Potter-verfilmingen. Na Bowie nog een Britse grootheid overleden. Rampweek.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 15:12 uur
Deed me als Snape altijd aan Trent Reznor denken, ook al heb ik alleen de eerste 2 Harry Potter-films gezien. Fijne acteur. En ook al aan kanker overleden. R.I.P.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 15:12 uur
Frenz schreef:
Het uitstekende stuk van Noor Spanjer is m.i. eerder anti-PC dan andersom. Ik vind idd ook dat die kant van Bowie onderbelicht wordt deze dagen. Of je daarvoor Paay als vehikel moet nemen is vers twee, maar feit is dat de taboedoorbrekende en grensverleggende Bowie op het gebied van seksualiteit in de meest brede zin van het woord onderbelicht is. De man was meer dan zijn muziek alleen.
Het uitstekende stuk van Noor Spanjer is m.i. eerder anti-PC dan andersom. Ik vind idd ook dat die kant van Bowie onderbelicht wordt deze dagen. Of je daarvoor Paay als vehikel moet nemen is vers twee, maar feit is dat de taboedoorbrekende en grensverleggende Bowie op het gebied van seksualiteit in de meest brede zin van het woord onderbelicht is. De man was meer dan zijn muziek alleen.
Ik ben het wel met je eens. Mijn eerste reactie toen ik La Paay zag opdraven was er ook een van: gadverdamme, moet dan nou? Maar ik vind het achteraf - en zeker na lezing van dat aangehaalde stuk - toch niet zo'n gekke keuze van de DWDD-redactie om haar uit te nodigen. De vrije manier waarop Bowie omging met seks was mede bepalend voor het imago dat we allemaal van hem (zouden moeten) hebben. Hoogstaand was Patries heur bijdrage misschien niet, maar het past wel in het totaalplaatje. En zoals in het artikel ook werd opgemerkt: zo gek veel Nederlanders die seks met Bowie hebben gehad, zijn er nu eenmaal niet.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 januari 2016, 15:16 uur
R.I.P. Alan Rickman. Geweldige acteur om naar te kijken, ik kan niemand bedenken die dedain zo goed kan overbrengen. De perfecte acteur om Sneep te spelen, dus.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 15:22 uur
Ik moest bij Sneep ook altijd aan Trent Reznor denken, voor mij ook de mooist gespeelde rol in de Harry Potter films.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 15:44 uur
herman schreef:
En ook al aan kanker overleden. R.I.P.
En ook al aan kanker overleden. R.I.P.
En toevallig ook 69 geworden.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 16:27 uur
Alan Rickman....
Zeer triest. Wat heb ik van die acteur genoten.... Voor mij was hij ook de smaakmaker van de Potter-reeks.
Zeer triest. Wat heb ik van die acteur genoten.... Voor mij was hij ook de smaakmaker van de Potter-reeks.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 17:49 uur
En helaas memoreert vrijwel iedereen slechts naar zijn rol in de Harry Potter reeks. Terwijl de man tal van andere sterke vertolkingen heeft neergezet. Nou ja Sneep is dan misschien zijn meest aansprekende rol.
R.i.P. Alan Rickman
R.i.P. Alan Rickman
0
geplaatst: 15 januari 2016, 17:03 uur
Nogal onvolledig bericht van de NME. Wellicht is die Rolling Stones-connectie het meest opmerkelijke aan zijn loopbaan geweest, maar Giorgio Gomelsky heeft veel meer gedaan. Ik kende z'n naam voornamelijk als producer, o.a. van de Yardbirds en later Gong, Magma en Soft Machine. Hij schijnt in 1982 zelfs verantwoordelijk te zijn geweest voor de eerste hiphop-musical, lees ik op Wiki. Daar was-ie dan in elk geval vroeg bij...
Giorgio Gomelsky - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Giorgio Gomelsky
Giorgio Gomelsky - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Giorgio Gomelsky
0
geplaatst: 17 januari 2016, 16:30 uur
Twee helden in een paar dagen tijd...
Rust in vrede, Alan Rickman.
Enkele memorabele vertolkingen; immer blijvend jeugdsentiment dankzij een legendarische Snape in de HP-films; en in een paar middelmatige films altijd de sterkste prestatie geleverd (genre Dogma). Ja, dan ben je een grote.
Niet te vergeten: zijn theaterwerk. Voor de liefhebbers van Beckett: Samuel Beckett Play 2001 (beckett on film) - YouTube
Rust in vrede, Alan Rickman.
Enkele memorabele vertolkingen; immer blijvend jeugdsentiment dankzij een legendarische Snape in de HP-films; en in een paar middelmatige films altijd de sterkste prestatie geleverd (genre Dogma). Ja, dan ben je een grote.
Niet te vergeten: zijn theaterwerk. Voor de liefhebbers van Beckett: Samuel Beckett Play 2001 (beckett on film) - YouTube
0
geplaatst: 18 januari 2016, 11:02 uur
Ducoz schreef:
RIP Blowfly aka Clarence Reid
RIP Blowfly aka Clarence Reid
Op 12 januari was al bekend gemaakt dat hij was opgenomen in hospice, dus dit zat er helaas wel aan te komen.
Bekend van Blowfly uiteraard, maar daarnaast ook fijne muziek gemaakt onder zijn eigen naam...
0
buizen
geplaatst: 18 januari 2016, 18:35 uur
Terence Dale “Buffin” Griffin, drummer en een van de oprichters van Mott The Hoople, is overleden op 67-jarige leeftijd.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:02 uur
buizen schreef:
Terence Dale “Buffin” Griffin, drummer en een van de oprichters van Mott The Hoople, is overleden op 67-jarige leeftijd.
R.I.P.
R.I.P.
Wel bekend van All The Young Dudes (van en met Bowie in achtergrondkoor)
RIP
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:04 uur
Haar broer is een paar dagen later ook overleden. Heftige tijd voor Céline.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 23:16 uur
0
geplaatst: 18 januari 2016, 23:25 uur
R.I.P. Glenn Frey. Las het bericht net via de Facebook van The Eagles... 

0
geplaatst: 18 januari 2016, 23:26 uur
Werkelijk, wat een jaar tot nu toe zeg. En we zijn pas net begonnen. RIP Glenn Frey
0
geplaatst: 18 januari 2016, 23:34 uur
Jezus, de sterfberichten blijven maar binnenstromen...
Alweer een muzikant met naam die heen moet gaan.
R.I.P. Glenn Frey
Alweer een muzikant met naam die heen moet gaan.
R.I.P. Glenn Frey
0
geplaatst: 18 januari 2016, 23:43 uur
Ben geschokt , ik wist dat hij sukkelde met gezondheidsproblemen, ik zal er in moeten berusten dat mijn favoriete band voltooid verleden tijd is.
Mooie klote vertoning , eerst Bowie nu Frey, het gaat hard met mijn favoriete artiesten.
RIP Glenn
Mooie klote vertoning , eerst Bowie nu Frey, het gaat hard met mijn favoriete artiesten.
RIP Glenn
0
geplaatst: 18 januari 2016, 23:48 uur
RIP Glenn Frey
Gitarist Glenn Frey van band The Eagles overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
wie is de volgende?...
Gitarist Glenn Frey van band The Eagles overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
wie is de volgende?...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.