MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Glenn Frey! Ach jee... The Eagles! Wat zal ik zeggen... ik vond het destijds wel mooie muziek. One of These Nights is een geweldig nummer!

R.I.P. Glenn Frey.
Eagles waren toch een van mijn favoriete groepen in de jaren 70.
En laat het nu aub maar even stoppen met het veel te snel volraken van dit topic

Gaat lekker zeg deze maand

RIP Glenn

RIP Glenn Frey....................

Dit doet me meer dan Bowie maar evenzogoed ook weer een verlies.

Bizar jaar tot nu toe, weer een invloedrijke muzikant die ons ontvallen is. Glenn Frey was, naast de gitarist en pianist, als zanger van The Eagles ook verantwoordelijk voor een aantal noemenswaardige hits, zoals de opmars van nieuwe bands in New Kid in Town en het door harmonieën en countryklanken overgoten Take It Easy. RIP Glenn Frey.

Tjonge, het gaat wel hard ineens

R.I.P. Glenn Frey

$!#$%! niet Glenn Frey

Van een van m'n favoriete bands, dat gaat hem niet meer worden. Pfff... Eerst Bowie, nu dit weer.

R.I.P.

als kind van de jaren '70 toch wel opgegroeid met de eagles, mede door mijn broer die alles op vinyl had [develhunt]. rip glenn frey. weer een grote naam die ons ontvallen is.

RIP Glenn Frey.

Al ben ik geen Eagles-fan, het zijn zeker zware tijden voor de gemiddelde rockliefhebber.
Het lijkt 1970/71 wel...

Shit hé, dat is mooi klote. R.I.P. Glenn Frey.

Zit nog bij te komen van Bowie of de volgende pop-icoon heeft ons verlaten
De artiesten uit mijn jeugdjaren zijn blijkbaar aan de beurt.....pffff

R.I.P Glenn Frey (67)

Het afgelopen jaar was de docu van de Eagles minimaal 2x te zien bij BBC en Canvas (en/of NPO)

Hij kon behoorlijk arrogant uit de hoek komen maar schrijven en zingen kon ie wel. Draai nog regelmatig nummers van zijn verzamelaar, naast het solo werk van Don Henley en hun band.

Take It To The Limit
RIP Glenn Frey

Hendrik68
Een van de frontmannen van de beste band uit de jaren 70 is niet meer: R.I.P. Glenn Frey.

johannesA
RIP Glenn Frey . Een van mijn eerste muzikale helden.

Mijn oudere broer was in de Jaren 70 helemaal gek van de Eagles. Zelf ben ik nooit zo'n Eagles fan geweest. Desondanks is het toch weer schrikken.

R.I.P. Glenn

R.I.P Glenn Frey.

Het gaat hard ineens met musici die de 70 naderen.
Frey heeft prachtige liedjes geschreven en was gezegend met een mooie stem.

R.I.P. Glenn Frey

Steeds meer oude helden die ons verlaten helaas.

Het jaar is slecht begonnen, zeg. Mijn concerthistorie begon met de stem van Glen Frey, op 18 juli 1975, in Ahoy, Rotterdam. Take it Easy, Glenn, R.I.P.

Had ook een solo carrière. "The Heat is On" is zijn bekendste nummer.

R.I.P Glenn Frey

Rust in vrede Glenn Frey.

R.I.P. Glenn Frey.
Erg onverwacht.

Dank voor de vele goede muziek. Hopelijk rust in Eden en No more cloudy days.....

Dit is toch werkelijk niet te geloven. Glenn Frey overleden. R.I.P. Qua uiterlijk altijd blakend van gezondheid, good looking.
2016 begint wel heel donker.

Hier schrik ik bijna net zo van als van het overlijden van Bowie. En dat laatste heb ik nog niet eens verwerkt...

Altijd een groot Eagles-fan geweest. En hoewel ik altijd gevonden heb dat Don Henley de grote artistieke motor achter de band was, leverde vrijwel elk bandlid wel een substantiële bijdrage. Frey vooral als mede-componist van een groot aantal klassiekers, maar natuurlijk waren ook zijn leadvocalen en zijn inbreng in de harmonieën zeer bepalend voor het groepsgeluid.

Damn, wat een jaar. En het is nog maar januari.... Zoals hierboven al opgemerkt: nu de favorieten van mijn generatie allemaal tegen de zeventig gaan lopen of daar overheen zijn, wordt de kans dat ze wegvallen natuurlijk steeds groter.

R.I.P. Glenn Frey. There's gonna be a....

R.I.P. Glenn Frey

En nu ben ik wel even klaar met het wegvallen van geweldige muzikanten

R.I.P. Glenn Frey

Hopelijk is het nu even gedaan met het overlijden van grote artiesten.

R.I.P. Glenn Frey

Ze vallen bij bosjes tegenwoordig! Glenn Frey was met zijn zang en gitaar mede bepalend voor de Eagles-sound.

Het hemelorkest wordt groter en groter, tijd voor een plaat!
R.I.P Glen Frey

Casartelli (moderator)
wibro schreef:
Had ook een solo carrière. "The Heat is On" is zijn bekendste nummer.

Sterker nog, dat was altijd mijn eerste associatie. Pas later leerde ik dat die knakker van The Heat Is On ook in de Eagles had gezeten.

In een geheel andere league, maar Eagles waren evenmin als Bowie groot favoriet hier. In beide gevallen toch even schrikken.

R.I.P. Glenn Frey

67, net ietsje jonger dan Bowie en Lemmy...

(minimaal) 80 jaar worden is er niet bij voor de supersterren vanuit de jaren '70. Ook bij Eagles werd er veel gebruikt in die jaren. Het hoeft niet zo te zijn maar opvallend is het wel.

RIP Glenn Frey

Frey leed aan een vorm van Colitis wat resulteerde in een bijkomende longontsteking. Was daar al een tijdje mee aan het kwakkelen. In dit geval is een relatie met het beroep niet bepaald aan te tonen en daarom des te triester.

Gezien de symptomen : Shit happens zoals de Amerikanen zeggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.