MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
buizen
Dan zet je de TV toch af als je Patricia Paay zo vreselijk vindt? Mensen kennen haar persoonlijk ofzo?
Anyway: nu Ad Visser bij Jinek, had het nog niet gezien en ga even zitten voor de herhaling, met de bevlogen Ad.
MuMe zet ik af.

west schreef:
Om 22.40 de docu Five Years op NPO 3.
Om dan tussendoor ineens boven in beeld te zien verschijnen dat Nick & Simon met hun programma om 23.45 uur komen.

Maar zeker genoten van die docu.

Robertus
Mooie docu inderdaad. Ik kan ook zeker genieten van al die geweldige muzikanten die Bowie omringd hebben: Mick Ronson, Robert Fripp, Carlos Alomar, Brian Eno, Dennis Davis, Nile Rodgers en natuurlijk Visconti. En ze allemaal nog eens aan het woord horen.

Robert Fripp is met stip de meest onnavolgbare in zijn observaties..

Het is eigenlijk niet te geloven dat er in een land met meer dan duizend kanalen (USA) er HE-LE-MAAL NIETS over Bowie te zien is. En MTV, het door zichzelf gedooptverfde muziekkanaal der muziekkanalen? Teen Mom 2!

Robertus
Ik heb net de TV uitgezet, vond het nu wel eventjes genoeg na de herhaling van DWDD, & Five Years en daarna zelf ook nog eens Station To Station en Blackstar uit de speakers laten knallen. Enfin, ik heb hem volgens mij meer dan waardig geëerd vandaag.

chevy93 schreef:
Het is natuurlijk volstrekt onnodig om een verpiswedstrijd te maken van iets als "wiens dood zorgt voor de grootste reacties?"

Die wedstrijd heeft Elvis al lang geleden gewonnen. Ik zie niet zo snel iemand voorbij komen die het daarvan zou kunnen winnen.
Verder is het natuurlijk erg triest nieuws voor ons muziekliefhebbers, maar qua timing lijkt het op een zelfgekozen overlijden. Dat past bij Bowie en ik heb daar respect voor. R.I.P.

Gretz schreef:
Die bijdrage van Patricia Paay in DWDD.

volgens Nico Dijkshoorn heeft Bowie een track voor Paay geschreven op zijn laatste plaat, en wel track nummer 2

zaaf

lennon schreef:
(quote)

volgens Nico Dijkshoorn heeft Bowie een track voor Paay geschreven op zijn laatste plaat, en wel track nummer 2

Die heeft Nico dan 'gejat' van de albumpage van * hier (of andersom).

Na de verbijstering en het verdriet volgt nu het grote respect en bewondering voor David Bowie die zijn eigen schitterende requiem schreef, inclusief bijzondere videoclips en teksten en verwijzingen.

ohmusica
mooi eerbetoon van david van reybrouck in de correspondent.
Ode aan David Bowie - decorrespondent.nl

panjoe (moderator)
Ik herinnerde me deze vandaag ineens weer

"Isn't it cold out in space, Bowie?"

Die sketch van Flight of the Conchords is fantastisch ja. Gewoon een fantastisch programma was dat.
Ze hebben 'm gisteren ook op hun facebookpagina gegooid als eerbetoon.

Assurancetourix
west schreef:
(quote)

Die heeft Nico dan 'gejat' van de albumpage van * hier (of andersom).

Het was mijn eigen idee ; (voor Dijkshoorn kan ik niet instaan)

Gretz schreef:
Die bijdrage van Patricia Paay in DWDD.

Verder wel een mooie uitzending.

Zoals ik eerder al aangaf was dat van Paay al een oud verhaal. Blijkbaar is het meer mensen opgevallen:
http://www.parool.nl/parool/nl/31000/HAN-LIPS/article/detail/4223002/2016/01/12/Patricia-Paay-zorgt-voor-valse-noot-in-DWDD-uitzending-over-Bowie.dhtml

panjoe (moderator)
Spam verwijderd. Ik vind het ook een beetje smakeloos om dit topic te gebruiken voor het promoten van je blog.

Mooi eerbetoon aan Bowie gisteren op canvas in zowel de afspraak als met de documentaire Five Years.

GrafGantz schreef:
(quote)

Zoals ik eerder al aangaf was dat van Paay al een oud verhaal. Blijkbaar is het meer mensen opgevallen:
http://www.parool.nl/parool/nl/31000/HAN-LIPS/article/detail/4223002/2016/01/12/Patricia-Paay-zorgt-voor-valse-noot-in-DWDD-uitzending-over-Bowie.dhtml

Triest ja, in de uitzending van 3 mei 2013 vertelt ze precies hetzelfde.

Paay is een treurige vrouw, die nog hoopt op een rol in de showbizz.
Verkeerde manier van aandacht vragen.
Bowie was toendertijd een artiest in opkomst, een knulletje en Paay was een lekker wijf....that's all.
Slechte keuze. RTL Boulevard voer.

Een andere mening:
Het uitnodigen van ?hoer? Patricia Paay in de Bowie-special van DWDD was een uitstekend idee

Hier valt wel wat voor te zeggen, vind ik, alhoewel ik het idee had dat Paay daar vooral voor zichzelf zat. Ze dacht nota bene dat hij zichzelf destijds nog steeds Davy Jones noemde.

En dit vond ik wel een mooi plaatje:

http://56.media.tumblr.com/e3f793958800b909a8bee555593b26ba/tumblr_o0sqwzy4Xd1qz6f9yo2_r1_500.jpg

Tja,ik zie vooral iemand met een ziekelijke hunkering naar aandacht in die Paay.
Wat betreft dat stuk van Noor Spanjer...weer een typisch PC-stukje waar we tegenwoordig meer en meer onder bedolven lijken te worden.
http://vignette2.wikia.nocookie.net/southpark/images/a/ab/Pcprincipal.png/revision/latest?cb=20151101193358

Ricky Gervais maakt grap over Caitlyn Jenner bij de Golden Globes en is meteen een transfoob.

Stalin schreef:
(quote)

Tja,ik zie vooral iemand met een ziekelijke hunkering naar aandacht in die Paay.
Wat betreft dat stuk van Noor Spanjer...weer een typisch PC-stukje waar we tegenwoordig meer en meer onder bedolven lijken te worden.

Wat is er PC aan? Bowie was sex, drugs en rock'n'roll. Moet je dan de sex maar negeren?
Ben het er wel mee eens dat het nogal RTL-Boulevard-achtig overkwam en ze beter iemand anders hadden kunnen uitnodigen.

Het uitstekende stuk van Noor Spanjer is m.i. eerder anti-PC dan andersom. Ik vind idd ook dat die kant van Bowie onderbelicht wordt deze dagen. Of je daarvoor Paay als vehikel moet nemen is vers twee, maar feit is dat de taboedoorbrekende en grensverleggende Bowie op het gebied van seksualiteit in de meest brede zin van het woord onderbelicht is. De man was meer dan zijn muziek alleen.

En nog wat, iedere andere man ziet er compleet lachwekkend en debiel uit in een broekpak, laat staan in een fel gekleurd opzichtig broekpak.........hij niet

Franck Maudit
Frenz schreef:
En nog wat, iedere andere man ziet er compleet lachwekkend en debiel uit in een broekpak, laat staan in een fel gekleurd opzichtig broekpak.........hij niet

Touché

ohmusica
Vanmiddag tussen 13.00 uur en 19.00 uur een tribute aan Bowie in een speciale uitzending op Studio Brussel (natuurlijk)
#bowie69

http://stubru.be/davidbowie/kiesjouwfavorietebowienummers

Dus ik denk als domme Hollander, laat ik niet flauw doen en gewoon beginnen aan de onmogelijke opgave om er drie te selecteren, als eerste een no-brainer: Lady Grinning Soul......whoooot?

zit er niet bij

GrafGantz schreef:

http://www.parool.nl/parool/nl/31000/HAN-LIPS/article/d...

Het verhaal was inderdaad al eens eerder verteld in DWDD. Een kleine dissonant dus, dit verhaal van een oude koe over een oude koe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.