Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 februari 2016, 00:18 uur
Sense Field - I Refuse... was een leuk nummertje van een jaar of 10-15 geleden. Tot zover mijn bekendheid met de band. Maar - zonder op de link geklikt te hebben - lijkt me dat weer een typisch gevalletje veel te jong.
R.I.P. hoe heet-ie ook alweer... o ja, Jon Bunch
R.I.P. hoe heet-ie ook alweer... o ja, Jon Bunch
0
Elbsegler
geplaatst: 5 februari 2016, 00:22 uur
Oei, Maurice White. Earth Wind and Fire. In mijn vroege jeugd luisterde ik daarna op de radio, is altijd een magische naam gebleven in mijn perceptie. 't Is wel de tijd dat ze gaan hoor.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 01:00 uur
RIP Maurice White
Vele prachtige groovende nummers en daarvan is mijn favoriet Boogie Wonderland - Earth, Wind & Fire With The Emotions
Vele prachtige groovende nummers en daarvan is mijn favoriet Boogie Wonderland - Earth, Wind & Fire With The Emotions
0
geplaatst: 5 februari 2016, 02:45 uur
R.I.P. Maurice White, mee opgegroeid 1978, was 11 jaar....Fantasy! Heerlijke disco/funk, grote spetterende shows, mooie herkenbare stem.......jammer 

0
geplaatst: 5 februari 2016, 06:44 uur
R.I.P. Maurice White.
Het houdt maar niet op; het jaar is echt desastreus gestart.
Het houdt maar niet op; het jaar is echt desastreus gestart.
0
Jeetje wat gaat het allemaal snel dit jaar. Ook weer een jeugdheld heengegaan. Tijdloze muziek
R.I.P. Maurice
R.I.P. Maurice
0
R.I.P. Maurice White. Fantasy is een van de meest swingende ballads die ik ken.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 07:30 uur
R.I.P. Maurice White.
Een mooi en buitengewoon succesvol stempel gedrukt op de muziek van de jaren '70.
Een mooi en buitengewoon succesvol stempel gedrukt op de muziek van de jaren '70.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 08:36 uur
Oh man, dit doet zeer. Als groot disco en funkliefhebber, opgegroeid met de Soul Show van Ferry Maat, vond ik Earth, Wind and Fire een van de beste, zo niet de allerbeste, band in het genre, met Maurice White als de architect van het groepsgeluid.
Hun gelaagde muziek zat altijd vreselijk knap in elkaar. Tuurlijk, de kwaliteit nam wat af naarmate de jaren vorderden, maar al die klassieke albums uit de jaren zeventig blijven voortleven.
Ik word altijd vrolijk van hun muziek....maar nu even niet.
R.I.P. Maurice White
Hun gelaagde muziek zat altijd vreselijk knap in elkaar. Tuurlijk, de kwaliteit nam wat af naarmate de jaren vorderden, maar al die klassieke albums uit de jaren zeventig blijven voortleven.
Ik word altijd vrolijk van hun muziek....maar nu even niet.
R.I.P. Maurice White
0
geplaatst: 5 februari 2016, 08:44 uur
Ook ik word altijd vrolijk van hun muziek....ook nu.
Ik heb All 'N All maar weer eens opgezet. Klinkt nog steeds erg goed.
R.I.P. Maurice White
Ik heb All 'N All maar weer eens opgezet. Klinkt nog steeds erg goed.R.I.P. Maurice White
0
geplaatst: 5 februari 2016, 09:18 uur
Maurice White R.I.P.
Wat heb ik in mijn jeugd (en ook later) van de muziek van jou, jouw stem en jouw geweldige band genoten. Hoe vaak draaiden we geen EW&F LP's vroeger? En natuurlijk was het altijd feest op de dansvloer met jullie muziek.
"So come, take me by the hand, we'll leave this troubled land... Getaway"
Wat heb ik in mijn jeugd (en ook later) van de muziek van jou, jouw stem en jouw geweldige band genoten. Hoe vaak draaiden we geen EW&F LP's vroeger? En natuurlijk was het altijd feest op de dansvloer met jullie muziek.
"So come, take me by the hand, we'll leave this troubled land... Getaway"
0
geplaatst: 5 februari 2016, 10:18 uur
Shit zeg. Voor mij ook een held. All 'n All was voor mij een guilty pleasure in de jaren dat ik helemaal into hardrock was. Magistraal mooi album. Heb daarna nog het nodige van ze aangeschaft.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 10:20 uur
De man van al die dance classics
R.I.P. Maurice White
Let's Groove Tonight!
R.I.P. Maurice White
Let's Groove Tonight!
0
geplaatst: 5 februari 2016, 10:35 uur
Ik heb als rockfreak nooit iets met soul gehad maar door de radioaanwezigheid van Ferry Maat in de 70's kwam je er ook niet geheel ongeschonden vanaf. Een onmiskenbaar grote naam is echter weer van het toneel verdwenen. R.I.P. Maurice White.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 18:24 uur
R.I.P. Maurice White. Ik vond de hitjes altijd al leuk, maar sinds enige tijd heb ik ook het overige werk leren kennen. Altijd fijne muziek. Of het nu om de downtempo of uptempo nummers gaat. Wat een verlies voor de muziekwereld.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 18:25 uur
R.I.P. Maurice White. Hij heeft het nog lang vol gehouden. In 1997 was ik aanwezig in de Statenhal bij een concert van EW&F (Maurice was er toen niet meer bij):
0
geplaatst: 5 februari 2016, 20:05 uur
Come to see victory
In a land called fantasy
Loving life, a new degree
Bring your mind to everlasting liberty
En weer een held is heen gegaan. R.I.P. Maurice White
In a land called fantasy
Loving life, a new degree
Bring your mind to everlasting liberty
En weer een held is heen gegaan. R.I.P. Maurice White
0
geplaatst: 6 februari 2016, 00:02 uur
En hier mijn bijdrage uit dankbaarheid voor al het moois dat hij (als oprichter) met zijn band heeft voortgebracht. En wat een fantastische band was het. Ten onrechte vaak als "fout" weggezet.
Hier in hoogtij dagen nog naast Philip Bailey op het podium en zijn altijd ongecontroleerd rond springende broertje Verdine White (bas) er achter.
Hier in hoogtij dagen nog naast Philip Bailey op het podium en zijn altijd ongecontroleerd rond springende broertje Verdine White (bas) er achter.
0
geplaatst: 6 februari 2016, 01:04 uur
Mooi eresaluut, Minneapolis. White was buitencategorie*. RIP Maurice.
* Hall of Fame. Verdiend.
* Hall of Fame. Verdiend.
0
geplaatst: 7 februari 2016, 01:00 uur
Wat hebben wij gedanst op Earth, Wind & Fire!!! 
R.I.P. Maurice White

R.I.P. Maurice White
0
geplaatst: 7 februari 2016, 02:16 uur
Eddy Wally is gestorven. Vlaamse charmezanger en ook wel The Voice of Europe genoemd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.