MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Met nog 11 maanden te gaan, lijkt 2016 lijkt nu wel een heel zwart jaar te gaan worden.

RIP Paul Kanter.

Rip Paul Kanter

Aii, dat wordt Volunteers, Baron von Tollbooth en Blow Against the Empire draaien van het weekend. Geweldige albums en vooral die eerste is briljant.

RIP Kantner

Zouden ze in Rock Heaven slapen op Surrealistic Pillows? Vanochtend vernomen via het journaal. Het tragische was dat Jefferson Airplane werd vermeld als "bekend van de hit White Rabbit", Somebody to Love minstens zo essentieel. Grace, de (onvergetelijke) stem, Paul een van de architecten van essentiële West-coast.

Rock in Peace!

RIP Paul Kanter , hier te zien op een live registratie van Jane - Jefferson Starship

Magere Hein heeft er duidelijk zin in de laatste tijd. R.I.P. Paul Kantner.

Al lange tijd was zijn gezondheid broos, maar nu is Paul Kantner ons toch echt ontvallen. De Jefferson Airplane (en solo werk van Paul Kantner/Grace Slick) heeft zoveel moois uitgebracht: Surrealistic Pillow, Baxter's, Volunteers, Sunfighter, Baron von Tollbooth en Blows Against The Empire als persoonlijke favorieten. Schitterende muziek met eeuwigheidswaarde.

Er is relatief weinig media-aandacht voor het overlijden van Kantner. Ten onrechte, want een icoon van de 60s/70s is heengegaan.

Nog wel in het NOS journaal van vandaag geweest. Dat had ik zelf niet eens verwacht.

Cured
Ok, het zei me helemaal niks, terwijl ik wel een CD van ze heb. Ik kan me niet in alles verdiepen en het het had waarschijnlijk te weinig mijn interesse.....ik heb ook nog een leven naast MM.

Grace Slick is wel een naam die ik dan had herkend en kunnen plaatsen als ze was gestorven.....(is ook al over de 75 jaar volgens mij).

P. Kantner dood... dan liever P. Kartner.

Gaat wel hard met de helden zo. Niet dat ik nou alle cd's van hem in de kast had maar Jefferson Airplane kwam toch wel vaak voorbij hoor.

harm1985 schreef:

*proest*

zaaf
Dat zou ook wat zijn. Die is ook al 80 en met zijn levensstijl....

harm1985 schreef:

Gaat wel hard met de helden zo.

Niet dat ik een moraalridder ben op het gebied van P. Kartner, maar jouw suggestie vind ik ietwat ongepast.

R.I.P. Paul Kantner
Niet dat ik een groot kenner ben, maar toch weer iemand die ons ontvalt, die een niet te onderschatten invloed heeft gehad op de ontwikkeling van de pop- en rockmuziek.

Stijn_Slayer
EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Niet dat ik een moraalridder ben op het gebied van P. Kartner, maar jouw suggestie vind ik ietwat ongepast.

Ik vind 'm wel grappig. Niet te zwaar aan tillen, joh.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Ik vind 'm wel grappig. Niet te zwaar aan tillen, joh.

Oh, dus jij hebt niet echt een verzoek bij Petrus ingediend om Paul voor Pierre te ruilen

harm1985 schreef:

Gaat wel hard met de helden zo.

De kaalslag gaat beginnen, zet je maar schrap, en houd elkaar vast

Bizar. Op dezelfde dag als Paul Kantner stierf Signe Anderson (74), de eerste zangeres van Jefferson Airplane, voordat Grace Slick de rol overnam.

“One sweet Lady has passed on,” Jefferson Airplane cofounder Marty Balin posted as the news broke. “I imagine that she and Paul woke up in heaven and said ‘Hey what are you doing here? Let’s start a band.

'http://psychedelicsight.com/11890-anderson-signe-obituary/

buizen
R.I.P. Signe Anderson.

Op dezelfde dag overleden als dat andere Jefferson Airplane lid Paul Kanter , ook nog op dezelfde leeftijd.

R.I.P. Signe Anderson (Signe Toly ).

devel-hunt schreef:
(quote)

De kaalslag gaat beginnen, zet je maar schrap, en houd elkaar vast

We weten dat het gaat komen,vooral na het overlijden van Bowie en Frey heb ik die gedachte steeds sterker,veel pers favorieten zie mijn pers album top 10 zijn nu kandidaat hierin,moet er niet aan denken,voor sommige is het een wonder dat ze er nog zijn,dus meestal gasten met een ongezond en/of Drugsverleden,dus zgn tropenjaren
Mss en wss zeker word daarna hun werk en muziek alleen maar sterker en onvergetelijk

Terry Wogan (77) - niet alleen de stem van het Eurovisie Songfestival, tevens zeer geliefde (BBC) radio DJ, en door Franz Ferdinand nog vereeuwigd in de tekst van "The Dark of the Matinée".

Ach, Terry Wogan... altijd vriendelijk, daardoor soms te zoet maar vaak ook zo een sfeer scheppend waarin hij dóór kon vragen om antwoorden te krijgen die er bij andere interviewers misschien niet uit waren gekomen. R.I.P.

Signe Anderson overleed op dezelfde dag als Paul Kantner en ook op de leeftijd van 74. Ietwat onbekend, echter zeer de moeite waard is het debuutalbum van de Jefferson Airplane; 'Takes Off', met Signe als zangeres.

De grote muzikanten ontvallen ons
...

BoyOnHeavenHill schreef:
Ach, Terry Wogan... altijd vriendelijk..
Dat was (ook) het eerste wat er bij mij opkwam toen ik het bericht van zijn overlijden las. Spijtig, maar helaas.

R.I.P. Terry

dix
Iedere keer als dit topic oppopt in mijn updates, ben ik bang dat Pierre Kartner ons is ontvallen

buizen
Ik denk iedere keer als ik dit topic bovenaan zie staan: "Oh nee, wie is er nu weer dood".
Toen bij Lemmy schoot Lemmy ook direct door m'n hoofd.
Bij alle andere afgelopenen niet. Volkomen onverwacht. Grote namen.

Ben dan ook altijd blij met zo'n onzinbericht als van dix, dan is er tenminste geen held dood.
En dat iemand een ander naar de eeuwige jachvelden wenst/hoopt. Tja.

dix
At Your Service

buizen
Ook Pierre Kartner is een mens.

(vrij naar een tekststrofe op de binnenhoes van het album 'Geef Voor New Wave' uit 1977: "Een New Wave artiest is toch ook een mens?").

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:04 uur

geplaatst: vandaag om 17:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.