Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2016, 13:27 uur
En een beetje respect, gaan jullie ook nog ruzie over haar maken.
R.I.P. Denise Matthews
R.I.P. Denise Matthews
0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:17 uur
Bluebird schreef:
Kan ik beter aan jou vragen. Wist jij ervan met Sign 'O The Times op nummer 1 in je top 10?
Kan ik beter aan jou vragen. Wist jij ervan met Sign 'O The Times op nummer 1 in je top 10?
Nee, want Vanity is voor mij alleen interessant geweest tijdens de periode die ze met Prince doorbracht. Haar solo werk en alles wat volgde totaal niet boeiend voor me. Dus hoe had ik 't kunnen weten?
Als dat wel het geval was, had ik wellicht geholpen. Net als met Rosie Gaines (achtergrond zangeres bij Prince in de 90's) die geld inzamelde voor een operatie...
0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:20 uur
Dan zal ze voor Prince ook wel het meest interessant zijn geweest toen ie nog goeie sier met haar kon maken en dat bedoel ik dus maar. Voor zoiets is meer nodig dan een paar goedbedoelde grijpstuivers van mensen die het zich echt aantrekken.
Triest blijft het, vooral omdat ze zelf haar waarheid in het leven had gevonden.
Triest blijft het, vooral omdat ze zelf haar waarheid in het leven had gevonden.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:26 uur
lennon schreef:
Ik kan me ook indenken dat ze het lot aan God heeft overgelaten en helemaal geen hulp wilde, zeker niet van de man die haar "tot vele zonden" heeft doen leiden.
Ik kan me ook indenken dat ze het lot aan God heeft overgelaten en helemaal geen hulp wilde, zeker niet van de man die haar "tot vele zonden" heeft doen leiden.
Dan zou ze geen crowdfunding-campagne hebben opgestart. We weten het fijne er verder ook niet van, misschien wist Prince er ook wel helemaal niets van. Anders had hij het geld vast wel ingebracht of een extra concert gegeven ofzo.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:27 uur
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:58 uur
Waarom is dit zo'n triest verhaal? Omdat ze die 50K niet bij elkaar kreeg? Ze had ook kunnen sparen voor de aftermath, want met die levensstijl had ze al 20 jaar geleden een gevalletje Cocaïne Death moeten zijn. 57 jaar waarvan er een hoop dubbel tellen, ik concludeer dat De Heer het nog goed met haar voorhad.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 00:34 uur
R.I.P. Natchez, Mississippi bluesman Elmore "Elmo" Williams
He died last night at the age of 83.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 08:59 uur
dix schreef:
Waarom is dit zo'n triest verhaal? Omdat ze die 50K niet bij elkaar kreeg? Ze had ook kunnen sparen voor de aftermath, want met die levensstijl had ze al 20 jaar geleden een gevalletje Cocaïne Death moeten zijn. 57 jaar waarvan er een hoop dubbel tellen, ik concludeer dat De Heer het nog goed met haar voorhad.
Met een dergelijke levensstijl waant iedereen zich nou eenmaal ontsterfelijk. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Blijft dus triest als je dan toch nog berouw hebt getoond en het Licht hebt gezien.

Eens te meer wordt maar weer aangetoond dat wanneer je eenmaal uit de picture bent verdwenen niemand je meer ziet staan, behalve de Heer. En dat is nog het meest trieste. Roem, waar is uw glans?
0
geplaatst: 20 februari 2016, 03:05 uur
Twee niet muziekgerelateerde overlijdensberichten die toch het vermelden waard zijn:
De Amerikaanse schrijfster Harper Lee is op 89-jarige leeftijd overleden in haar woonplaats Monroeville. Ze is vooral bekend van haar boek To Kill a Mockingbird dat in 1960 werd gepubliceerd en in het Nederlands vertaald is als Spaar de Spotvogel.
Daarnaast werd zojuist bekend dat de Italiaanse schrijver Umberto Eco op 84-jarige leeftijd gestorven is. Eco werd wereldberoemd met zijn romans De naam van de roos en De slinger van Foucault. Naast schrijver was Eco actief als taalkundige en filosoof. Hij schreef ook een aantal essays.
De Amerikaanse schrijfster Harper Lee is op 89-jarige leeftijd overleden in haar woonplaats Monroeville. Ze is vooral bekend van haar boek To Kill a Mockingbird dat in 1960 werd gepubliceerd en in het Nederlands vertaald is als Spaar de Spotvogel.
Daarnaast werd zojuist bekend dat de Italiaanse schrijver Umberto Eco op 84-jarige leeftijd gestorven is. Eco werd wereldberoemd met zijn romans De naam van de roos en De slinger van Foucault. Naast schrijver was Eco actief als taalkundige en filosoof. Hij schreef ook een aantal essays.
0
geplaatst: 20 februari 2016, 09:27 uur
Met alle respect en wat een verlies, maar daarmee kun je volgens mij toch beter bij BoekMeter zijn. 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 februari 2016, 12:36 uur
RIP Paul Gordon ( B'52 's , New Radicals)
Paul Gordon (musician) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org
Paul Gordon (musician) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org
0
Hendrik68
geplaatst: 21 februari 2016, 09:11 uur
pjh1967 schreef:
Lees het nu pas. Heb vorig jaar nog een CD van Elmo Williams gekocht die hij samen met Hezekiah Early (de man die als een van de weinigen drumt en harmonica tegelijk speelt) maakte. Takes One To Know One heet dat. Hardcore blues van het Fat Possum label. Schitterende rauwe plaat. R.I.P.
0
geplaatst: 21 februari 2016, 16:25 uur
Riverside gitarist overleden. Tering, die zag ik niet aankomen.
Piotr Grudzinski R.I.P.

Piotr Grudzinski R.I.P.

0
geplaatst: 21 februari 2016, 16:42 uur
WtF? Dit is toch wel echt een schok voor mij! Komt als donderslag bij heldere hemel. Riverside is één van mijn favoriete huidige bands, mede door het fantastische gitaarspel. Slechts 40 jaar, damn 
Ben benieuwd of er nog meer details omtrent zijn dood naar voren zullen komen. Voor nu overheersen de schok en het ongeloof.
R.I.P. Piotr Grudzinski

Ben benieuwd of er nog meer details omtrent zijn dood naar voren zullen komen. Voor nu overheersen de schok en het ongeloof.
R.I.P. Piotr Grudzinski
0
Telamon
geplaatst: 21 februari 2016, 17:40 uur
Piotr Grudzinski Passes Away Aged 40
Riverside guitarist Piotr Grudzinski has died, according to a statement on the Polish band's website.
In a short statement the band simply say: "In our deepest pain and disbelief we would like to inform you that our dearest friend and brother Piotr Grudzinski has passed away this morning. We kindly ask you to respect the privacy of his family and friends."
The band had been preparing for a Polish tour with support acts Lion Shepherd and Sounds Like The End Of The World. They are also booked to headline this year's RoSFest on the Saturday night.
There are no further details as yet, although unconfirmed reports online suggest Grudzinski had attended a show by The Winery Dogs in Warsaw last night.
Riverside guitarist Piotr Grudzinski has died, according to a statement on the Polish band's website.
In a short statement the band simply say: "In our deepest pain and disbelief we would like to inform you that our dearest friend and brother Piotr Grudzinski has passed away this morning. We kindly ask you to respect the privacy of his family and friends."
The band had been preparing for a Polish tour with support acts Lion Shepherd and Sounds Like The End Of The World. They are also booked to headline this year's RoSFest on the Saturday night.
There are no further details as yet, although unconfirmed reports online suggest Grudzinski had attended a show by The Winery Dogs in Warsaw last night.
0
buizen
geplaatst: 21 februari 2016, 17:59 uur
R.I.P. Piotr Grudzinski.
Ken die band en deze muzikant niet goed maar zo jong.. vreselijk.
Family and friends zullen toch t.z.t. naar buiten moeten komen met de doodsoorzaak. Snap wel dat de band er nu niet meer over los laat, om hen. Maar als mensen gaan gissen dat is ongewenst.
Sterkte aan de nabestaanden.
Ken die band en deze muzikant niet goed maar zo jong.. vreselijk.
Family and friends zullen toch t.z.t. naar buiten moeten komen met de doodsoorzaak. Snap wel dat de band er nu niet meer over los laat, om hen. Maar als mensen gaan gissen dat is ongewenst.
Sterkte aan de nabestaanden.
0
geplaatst: 21 februari 2016, 18:00 uur
Dat is wel heel bizar. Toen David Bowie overleed, stond hij al op 1 in mijn wekelijkse top 20. En sinds 2 weken stond Riverside bij mij op 1 (voor het eerst). Erg schokkend nieuws, zo jong nog.
RIP Piotr Grudzinski.
RIP Piotr Grudzinski.
0
geplaatst: 21 februari 2016, 18:05 uur
Schokkend nieuws wat ik niet wil geloven...sterkte voor zijn familie,overige bandleden en elke Riverside fan
Ga vanaf nu deze avond alleen nog maar naar Riverside luisteren ...
Ga vanaf nu deze avond alleen nog maar naar Riverside luisteren ...
0
geplaatst: 21 februari 2016, 18:40 uur
Ik zal weer eens naar Elmo Williams gaan luisteren. Volgens mij staan er trouwens geen albums van Elmo Williams op MuMe. Kan iemand dit nog doen? RIP
0
Hendrik68
geplaatst: 21 februari 2016, 18:43 uur
CeDell Davis wordt volgende week 90 en Leo Bud Welch is ergens midden 80. Beiden brachten vorig jaar nog een uitstekend album uit. En Buddy Guy uiteraard. Maar inderdaad, het schiet aardig op.
0
geplaatst: 21 februari 2016, 18:59 uur
Ik schrik mij kapot, 24 juli 2015 heb ik Piotr Grudzinski met Riverside nog zien optreden in de Cultuurpodium Boerderij in Zoetermeer. In oktober leverde de band nog het prachtige Love, Fear and the Time Machine af, mijn nummer twee album uit het jaar 2015. Eén van de beste gitaristen van zijn generatie en een ongelofelijk goede live muzikant. 40 jaar geworden, niet te bevatten dit.
0
geplaatst: 21 februari 2016, 19:10 uur
Nog nooit van Riverside gehoord. Zie ik dat ze hier op mume 4 plaatsen van de beste albums uit Polen voor hun rekening nemen. En op wikipedia lees ik "De muziek van Riverside wordt wel omschreven als een mengeling van Anathema, Dream Theater, Marillion, Opeth, Pink Floyd, Pain of Salvation, A Perfect Circle en Porcupine Tree."
Nou, dat wekt wel mijn interesse! Anathema laatst nog live gezien (geweldig), en luister graag naar Pink Floyd, Opeth, Perfect Circle en Porcupine Tree (ook Steven Wilson Solo), dus ik moet volgens mij maar eens gaan luisteren wat ik mis!
Gek eigenlijk, dat je door de technische ontwikkeling het werk van artiesten (muzikanten, maar ook schrijvers, schilders, acteurs etc) soms pas leert kennen als ze al dood zijn. Misschien dat je over een x aantal jaar ook via Virtual Reality concerten kan beleven alsof je er echt bij bent?
Nou, dat wekt wel mijn interesse! Anathema laatst nog live gezien (geweldig), en luister graag naar Pink Floyd, Opeth, Perfect Circle en Porcupine Tree (ook Steven Wilson Solo), dus ik moet volgens mij maar eens gaan luisteren wat ik mis!
Gek eigenlijk, dat je door de technische ontwikkeling het werk van artiesten (muzikanten, maar ook schrijvers, schilders, acteurs etc) soms pas leert kennen als ze al dood zijn. Misschien dat je over een x aantal jaar ook via Virtual Reality concerten kan beleven alsof je er echt bij bent?
0
geplaatst: 21 februari 2016, 19:26 uur
Riverside - The Curtain Falls Reality Dream live HD 1080p - YouTube - YouTube
Ik vrees voor het voortbestaan van deze superbe progband. Piotr was Riverside.
Ik vrees voor het voortbestaan van deze superbe progband. Piotr was Riverside.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.