MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Riverside best vaak live gezien. Vreselijk nieuws.

Heftig! Die band staat momenteel ook genoteerd in de MuMeAfrekening (de MuMe-hitparade zeg maar), oftewel: ze hebben recent nog een single (met album) uitgebracht die het op MuMe erg goed doet. Mijn muziek is het niet, maar wel extra heftig vanwege het feit dat ie nog zó in de muziek bezig was. Net als Bowie inderdaad. 40 jaar is ook veel te jong, hij had natuurlijk het dubbele moeten halen.

Verschrikkelijk nieuws van Piotr Grudzinski. Voor de familie, vrienden en band is dit verschrikkelijk, maar ook voor de fans van de band. Kan er nog niet helemaal bij...

Dit is een enorm drama,
Recent prima muziek nog afgeleverd en inderdaad populair wat Arrie zegt, Lost is/was een hit in onze mumeafrekening voor 2016.

Een schok voor familie, vrienden fans en Polen.

Riverside ongeveer een jaar geleden leren kennen, daarna in een roes al hun muziek in huis gehaald, in oktober nog een prachtig concert in 013 van ze gezien... en nu dit. Onbegrijpelijk. Op hem was van toepassing wat ik ooit over Richard Thompson las : het enige wat hij niet kon was een slechte of smakeloze gitaarpartij spelen. Verschrikkelijk. R.I.P. Piotr Grudzinski.

Ik ben wel van de symfo maar ik heb weinig tot niets met Riverside. Maar 40 jaar is sowieso geen leeftijd om te gaan

R.I.P.

Toch eens een kans geven Vigil. Zeer smaakvolle mix van Floyd, Marillion, Porcupine Tree, IQ, Arena en meer in dat genre. Op Spotify geen buil aan te vallen.

Ik denk niet dat de Poolse Gilmour als founding member makkelijk te vervangen zal zijn...

Genoeg kansen gehad

Heb er het 1 en ander van in huis en ze zelfs live gezien.

Jaja if you like Floyd, Marillion, Porcupine Tree, IQ en Arena you will love...

vigil schreef:
Jaja if you like Floyd, Marillion, Porcupine Tree, IQ en Arena you will love...

Je moet toch wat verzinnen om jezelf te verkopen tenslotte.

Jeetje hier ben ik toch wel even stil van.
Riverside is toch een van mijn absoluut favoriete bands van de laatste tien jaar, heb ze al heel vaak live gezien en enorm genoten van o.a. deze top gitarist.

R.I.P.

R.I.P. Piotr. Helaas geen mooie solo's meer van jou

Ik hoorde het vanavond via een vriend van me, wat een verschrikkelijk nieuws dit... Heb vaak van ze mogen genieten op het podium, denk dat ik die gedachten maar flink ga koesteren.

Heb je net het verlies van de invloedrijke muzikanten David Bowie en Glenn Frey verwerkt en dan overlijdt vandaag de gitaarvirtuoos Piotr Grudzinski op een leeftijd van 40 jaar. De gitarist van de Poolse progressieve rockband Riverside drukte naar mijn mening zijn stempel op de vele muzikale pareltjes die de band afleverde. Ik zag de band nog op 24 juli 2015 in de Cultuurpodium Boerderij in Zoetermeer, een fantastisch optreden, mede door het gitaarspel van Piotr. Eén van mijn favoriete bands van deze eeuw en misschien betekend het overlijden het einde van Riverside.

Ik verwerk zijn verlies met de vele muzikale pareltjes waar hij zijn krachtige bijdrage aan leverde.

Kende ze niet zo goed, maar...damn...40 jaar

In shock: R.I.P. Piotr.

Wat een gitarist, zeg!!
Is toch geen leeftijd meer
R.I.P. Piotr Grudzinski

Riverside - Awesome Guitar Solo's by Piotr Grudzinski (Video 3) Metropool Holland - YouTube

Country icoon Sonny James, the Southern Gentleman, is 22 februari overleden.

Sonny James, Country Singer Known for ?Young Love,? Dies at 87 - The New York Times - nytimes.com

R.I.P. Lennie Baker (Sha-na-na)

Niet bekend onder het grote publiek (hier) Brian Gallagher is vorige week overleden aan de gevolgen van een long embolie.

Hij was lid van de NPG Hornz, en speelde op erg veel Prince albums mee op zijn tenor Saxophone. (onder andere de welbekende solo in Sexy MF)

##1992 Prince and the New Power Generation:
##1993 Carmen Electra: Carmen Electra
##1993 The NPG: Gold Nigga
##1993 Mavis Staples: The Voice
##1993 Tevin Campbell: I'm Ready
##1994 Prince: Come
##1994 The Most Beautiful Girl In The World (Played by Brian Gallagher) [single]
##1995 The NPG: Exodus
##1995 Prince: The Gold Experience
##1995 Rosie Gaines: Closer Than Close (not on Prince-related tracks)
##1995 Mayte: Child Of The Sun
##1996 Prince: Chaos And Disorder
##1996 Prince: The Vault... Old Friends 4 Sale
##1996 Various Artists: Girl 6
##1996 Prince: Emancipation
##1998 Prince: Crystal Ball
##1998 NPG Orchestra: Kamasutra
## Prince: The Vault - Volumes I, II and III (unreleased)

Na Vanity dus de 2e uit het Prince kamp die veel te vroeg overlijdt.

Brian Gallagher of Greazy Meal and Prince's NPG dies unexpectedly at 52 - StarTribune.com

RIP

Misterfool
R.I.P Geduldig.

R.I.P. Bruce Geduldig

Het concert van Tuxedomoon binnenkort in Utrecht zal dan ook wel niet doorgaan

R.I.P. Brian Gallagher

52

johannesA
RIP George Martin (Beatles) 90 jaar oud

R.I.P. George Martin.
Met hem wordt toch wel een belangrijk deel muziekgeschiedenis verleden tijd.
Dank voor alle zo fraai geproduceerde albums!

George Martin, de legendarische Engelse gentleman producer is niet meer. Hij was erbij vanaf het openingsakkoord tot het slotakkoord. R.I.P.

Wat een bijzondere en sympathieke man was George Martin.

Begenadigd producer, een heer, en een fantastisch verteller. Ik luisterde graag naar zijn mooie stem en Engelse accent.

Hij laat een nogal indrukwekkende muzikale erfenis achter.

Zonder hem geen Beatles en popmuziek zoals we het nu kennen.
Zijn stempel op hun muziek is de sleutel naar dat grote succes geweest.

Rust zacht...

Rip George martin

R.I.P. Sir George Martin

Hij wordt met recht de vijfde Beatle genoemd. Zijn invloed op het geluid van hun platen was groot. Bovendien was hij als een vader (of een oom) voor hen, heeft Paul McCartney wel eens gezegd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.