Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:01 uur
Omdat Prince joetjoepen een moeilijke klus is.
Bart Peeters - Zeester met koffie - Lyrics - YouTube
Ik heb zijne purperen hoogheid altijd al een wereldvreemde vogel gevonden
die zo één was met zijn muziek, dat de muze hem moest meenemen in haar graf.
Een stokoude Prince die niet meer in het middelpunt van zijn eigen universum zou staan.
Dat leek me een onmogelijke zaak. Zijn dood bedroeft me, maar verbaast me tegelijk ook niet.
Bart Peeters - Zeester met koffie - Lyrics - YouTube
Ik heb zijne purperen hoogheid altijd al een wereldvreemde vogel gevonden
die zo één was met zijn muziek, dat de muze hem moest meenemen in haar graf.
Een stokoude Prince die niet meer in het middelpunt van zijn eigen universum zou staan.
Dat leek me een onmogelijke zaak. Zijn dood bedroeft me, maar verbaast me tegelijk ook niet.
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:03 uur
Toevallig heb ik vandaag voor het eerst een hele plaat van Prince beluisterd (HitNRun), dus dit komt wel als een schok. Heel spijtig nieuws, vond I Would Die 4 U altijd een mooi nummer om naar het werk te rijden. R.I.P. Prince
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:04 uur
Twee van de drie popiconen uit 1958 zijn er niet meer ? Wie had dat kunnen denken ..
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:05 uur
Fuck. De ene muzikale held na de andere gaat dood de laatste tijd. Lemmy, Bowie en nu Prince. Ik zet Sign 'O' the Times op.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:07 uur
Rust in vrede Prince. Ik moet gelijk terugdenken aan tijdgenoot Michael Jackson.Vernieuwers in de popmuziek.
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:09 uur
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:17 uur
Altijd al een grote angst geweest: de dag dat dit ging gebeuren.
RIP Prince.
Voor altijd een grote, kleine held.
RIP Prince.
Voor altijd een grote, kleine held.
0
CorvisChristi (crew)
geplaatst: 21 april 2016, 20:18 uur
Jeetje!!! Weer een icoon van ons heengegaan.
RIP Prince.
RIP Prince.
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:19 uur
WTF ! 
(ben pas sinds een jaar of zo zijn werk goed (in brede zin) aan het ontdekken)

(ben pas sinds een jaar of zo zijn werk goed (in brede zin) aan het ontdekken)
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:22 uur
Dearly beloved
We are gathered here today
2 Get through this thing called life
Electric word life
It means forever and that's a mighty long time
But I'm here 2 tell u
There's something else
The afterworld
A world of never ending happiness
U can always see the sun, day or night
Ik hoop dat je de zon nu altijd kan zien kleine held van me!
We are gathered here today
2 Get through this thing called life
Electric word life
It means forever and that's a mighty long time
But I'm here 2 tell u
There's something else
The afterworld
A world of never ending happiness
U can always see the sun, day or night
Ik hoop dat je de zon nu altijd kan zien kleine held van me!

0
geplaatst: 21 april 2016, 20:22 uur
RIP Prince - I Wish U Heaven
Het zet je dan wel aan het denken over die artiesten die out of the blue één of twee nieuwe albums uitbrengen en dan het loodje leggen. Prince was ook al met z'n memoires bezig. Zou er meer aan de hand zijn geweest dan een zware griep?
Het zet je dan wel aan het denken over die artiesten die out of the blue één of twee nieuwe albums uitbrengen en dan het loodje leggen. Prince was ook al met z'n memoires bezig. Zou er meer aan de hand zijn geweest dan een zware griep?
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:24 uur
Voor mij iemand die in de jaren 80 tot eenzame hoogte steeg en een reeks briljante, vernieuwende en muzikaal ongeëvenaarde platen maakte. Daarna ben ik hem kwijtgeraakt, maar de albums uit dat decennium staan bij mij nog altijd hoog aangeschreven. R.I.P. Prince.
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:32 uur
De ene held naar de andere ontvalt ons. Ik ben sprakeloos. Dit heeft niemand zien aankomen. 57 jaar pas. Fuck it, dit komt hard aan, alweer !
R.I.P. Prince
R.I.P. Prince
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:39 uur
Hoor het nu net. Niet te bevatten inderdaad. Bizar en in shock
Weer iemand die ons nog niet hadden mogen ontvallen en het toch doet.
RIP Prince
Weer iemand die ons nog niet hadden mogen ontvallen en het toch doet.RIP Prince
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:41 uur
Heb je de één net verwerkt...
Sign O' The Times had bij mij behoorlijke impact, naast dat ik verschillende jaren gepartyd heb like it's.....
tja, moejezegge, iig te jong
Sign O' The Times had bij mij behoorlijke impact, naast dat ik verschillende jaren gepartyd heb like it's.....
tja, moejezegge, iig te jong
0
geplaatst: 21 april 2016, 20:50 uur
DjFrankie schreef:
Wat een slecht muziekjaar qua overlijdens. Dit zag ook niemand aankomen.
Wat een slecht muziekjaar qua overlijdens. Dit zag ook niemand aankomen.
Nou, vorige week was het al even spannend rondom Prince, maar ik ging ervan uit dat het niet zo'n vaart zou lopen...
Voor mij één van de grote 4 mega-iconen van de jaren '80, samen met Michael Jackson, Madonna en George Michael. Had verwacht dat Prince in ieder geval 2 van die 3 wel zou overleven... daar gaat weer een stukje van mijn kinderjaren heen achter de horizon. Sign of the Times stond op een van mijn eerste cassettebandjes en heb dat altijd een intrigerend nummer gevonden.
Muzikaal gezien was ik ook weer niet zo'n grote fan, maar Prince was zo groot en goed dat je als muziekliefhebber er ook niet omheen kan. Van Controversy tot Stare, ik geloof de laatste single: zijn hele oeuvre is toch wel doorspekt met geweldige nummers.
R.I.P.
0
johannesA
geplaatst: 21 april 2016, 20:50 uur
Rip Prince. Niet mijn grootste muzikale held, maar wel veel mooie liedjes gemaakt en Lovesexy is een topalbum.
0
geplaatst: 21 april 2016, 21:07 uur
1984: ik werd fan van die geniale muzikant uit Minneapolis
1987: mijn eerste live optreden meegemaakt in Utrecht... SOTT tour, nooit meer zoiets moois meegemaakt, een hoogtepunt in mijn leven
2016: een avond die me nog lang zal bijblijven.... mijn grote, kleine held zal ik nooit meer live meemaken... het komt heel hard aan.. ik zag hem op zijn tachtigste nog wel optreden in jazz en bluesclubs....
De man die me gevormd heeft tot de muziekliefhebber die ik nu ben is er niet meer. Ik kan het niet geloven.
Sometimes it Snows in April

1987: mijn eerste live optreden meegemaakt in Utrecht... SOTT tour, nooit meer zoiets moois meegemaakt, een hoogtepunt in mijn leven
2016: een avond die me nog lang zal bijblijven.... mijn grote, kleine held zal ik nooit meer live meemaken... het komt heel hard aan.. ik zag hem op zijn tachtigste nog wel optreden in jazz en bluesclubs....
De man die me gevormd heeft tot de muziekliefhebber die ik nu ben is er niet meer. Ik kan het niet geloven.
Sometimes it Snows in April

0
ohmusica
geplaatst: 21 april 2016, 21:14 uur
Vanavond op terugweg op autoradio genoten van Prince op Waalse RTBF, geen moment gedacht dat er wat gebeurd was. Dus toch. Veel dank voor de prachtige muziekjaren met Prince.
0
geplaatst: 21 april 2016, 21:14 uur
Slik. Mijn jeugdhelden! De zoveelste nu weer. Het zet jezelf met de beide benen op de grond. Keer op keer.
0
Robertus
geplaatst: 21 april 2016, 21:16 uur
Heel triest dit. Langzaam maar zeker gaan de iconen van ons heen.
R.I.P. Prince Roger Nelson.
R.I.P. Prince Roger Nelson.
0
geplaatst: 21 april 2016, 21:26 uur
Verdomme, kom zelf net terug van een dubbele begrafenis en dan lees je dit.
Het is gewoon een kut jaar.
Het is gewoon een kut jaar.
0
geplaatst: 21 april 2016, 21:29 uur
Verschrikkelijk nieuws. Heb me nooit echt verdiept in zijn discografie, maar was dat wel altijd nog van plan. R.I.P. Prince.
0
geplaatst: 21 april 2016, 21:39 uur
Loop een beetje achter. Verneem net van de dood van Prince. Treurig nieuws, en al was ik niet zijn grootste fan (houd niet zo erg van zijn kopstem), sommige liedjes zijn echt prachtig.
Hopelijk vind hij rust en vrede.
RIP Prince
Hopelijk vind hij rust en vrede.
RIP Prince
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.