Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2016, 10:27 uur
lennon schreef:
In december is mijn zoontje geboren. ...ik droomde ervan om hem rond zijn 10e -12e jaar mee te nemen naar Prince. Helemaal niet onrealistisch want de man zou 68 zijn dan...
Het leven zit vol onverwachte wendingen. Hoe rijk is mijn muzikale leven met al die ontelbare shows... aftershows en de een na laatste die ik zag in paradiso.
Het is moeilijk maar ik ga proberen te waarderen wat de man me heeft gegeven en hoe hij mijn leven heeft verrijkt...
Mijn vrouw.. ontmoet via een Prince fan site. .. mijn zoon geboren uit dat huwelijk.
Prince..... Bedankt voor alles..
In december is mijn zoontje geboren. ...ik droomde ervan om hem rond zijn 10e -12e jaar mee te nemen naar Prince. Helemaal niet onrealistisch want de man zou 68 zijn dan...
Het leven zit vol onverwachte wendingen. Hoe rijk is mijn muzikale leven met al die ontelbare shows... aftershows en de een na laatste die ik zag in paradiso.
Het is moeilijk maar ik ga proberen te waarderen wat de man me heeft gegeven en hoe hij mijn leven heeft verrijkt...
Mijn vrouw.. ontmoet via een Prince fan site. .. mijn zoon geboren uit dat huwelijk.
Prince..... Bedankt voor alles..
Dan komt het wel heel dichtbij allemaal. Gelukkig is zijn muziek voor altijd. Sterkte, en ook voor aERo en West en de andere grote fans hier.
0
geplaatst: 22 april 2016, 10:47 uur
Een roddelsite zou ik niet te snel geloven. Hij kan ook gewoon op geweest zijn. Weinig slaap en altijd maar touren is ook niet gezond.
0
geplaatst: 22 april 2016, 10:53 uur
vinylbeleving schreef:
Een roddelsite zou ik niet te snel geloven. Hij kan ook gewoon op geweest zijn. Weinig slaap en altijd maar touren is ook niet gezond.
(quote)
Het is niet zomaar een roddelsite, TMZ is altijd wel goed ingevoerd. Nochtans wacht ik ook liever officiële berichten af.
0
geplaatst: 22 april 2016, 11:09 uur
herman schreef:
Dan komt het wel heel dichtbij allemaal. Gelukkig is zijn muziek voor altijd. Sterkte, en ook voor aERo en West en de andere grote fans hier.
(quote)
Thanks Herman. Ik luister nu naar één van die fantastische aftershows van hem, waarbij hij nu weer eens vooral geweldig gitaar speelt. Langzaam begint het door te dringen: nooit meer.
0
geplaatst: 22 april 2016, 11:21 uur
Hoe dan ook, schandelijk dat een bron een dag na zijn overlijden meteen door alle media wordt overgenomen. Het is immers een gerucht...
0
geplaatst: 22 april 2016, 12:12 uur
Echt een klotejaar. NU mag het stoppen en alstublieft van Robert Smith en the Boss afblijven.
0
geplaatst: 22 april 2016, 12:20 uur
Als een grootheid als Prince sterft, worden de anderen vlug vergeten... RIP Lonnie Mack!!!
BREAKING – Pioneering Guitarist Lonnie Mack Dead at 74 | American Blues Scene Magazine - americanbluesscene.com
BREAKING – Pioneering Guitarist Lonnie Mack Dead at 74 | American Blues Scene Magazine - americanbluesscene.com
0
geplaatst: 22 april 2016, 13:05 uur
Alicia is geen echte fan van Prince. Hij zag er mooi en soms erg speels uit, maar ze was niet zo gecharmeerd van zijn muziek in het algemeen. Maar dat hij een groots entertainer was en een paar mooie nummers heeft gemaakt, dat ziet ze dan weer wel. Hij was gewoon uniek! Maar vooral heeft ze bewondering voor zijn gitaarspel. Zo jammer voor de muziekwereld en zeker voor de fans, dat ook hij er niet meer is. Stukje bij beetje vallen er stukjes van je jeugd af.
Pats... al je helden lijken nu, en zeker in dit jaar, zo plotseling uit het leven weggerukt. En helaas... vaak nog veel te jong ook!
Pats... al je helden lijken nu, en zeker in dit jaar, zo plotseling uit het leven weggerukt. En helaas... vaak nog veel te jong ook!

0
geplaatst: 22 april 2016, 13:06 uur
Lonnie Mack, pas vrij recent ontdekt via Stevie Ray Vaughans cover van Wham! . Een grootheid. R.I.P. Lonnie Mack.
0
kistenkuif
geplaatst: 22 april 2016, 18:47 uur
kaztor schreef:
Zou het geen goed idee zijn om snel naar 2017 door te spoelen en 2016 heel erg snel vergeten??? Zomaar een ingeving...
Zou het geen goed idee zijn om snel naar 2017 door te spoelen en 2016 heel erg snel vergeten??? Zomaar een ingeving...
Kan me je ingeving goed voorstellen. We zullen helaas moeten aanvaarden dat veel muziek uit de tweede helft van de vorige eeuw in toenemende mate verweesd zal raken als de makers ervan overlijden.
Als troost rest gelukkig nog hun muzikale nalatenschap. Die van Prince is onvergetelijk en omvangrijk.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 22 april 2016, 20:57 uur
De verhalen van o.a. aERodynamIC en lennon bezorgen me letterlijk kippenvel. Net als na de dood van Bowie doet het me beseffen wat het betekent als je grote muzikale held er opeens niet meer is.
Ik prijs me bijzonder gelukkig dat de mijne (Springsteen) nog steeds springlevend is en van hoe grote waarde het is dat ik op 14 juni weer naar hem toe mag, waarbij mijn dochter van 16 voor de eerste keer mee gaat.
Door jullie verhalen realiseer ik me dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Dankjulliewel en heel veel sterkte toegewenst.
Ik prijs me bijzonder gelukkig dat de mijne (Springsteen) nog steeds springlevend is en van hoe grote waarde het is dat ik op 14 juni weer naar hem toe mag, waarbij mijn dochter van 16 voor de eerste keer mee gaat.
Door jullie verhalen realiseer ik me dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Dankjulliewel en heel veel sterkte toegewenst.
0
geplaatst: 23 april 2016, 00:08 uur
Dankjewel cosmic kid. Natuurlijk doet het overlijden van een muziekheld je wat. Ik heb er vele en het is elke keer toch wel weer wat anders.
De eerste keer dat het me echt heel diep raakte was toen Freddie Mercury overleed. Toen Michael Jackson overleed was het anders. Het maakte indruk, mijn zus was groot fan in de jaren '80, en dat was een icoon van heb ik jou daar, maar toch al aardig gevallen. Indruk, maar echt raken deed het me niet. De tweede keer dat het echt raakte was recentelijk bij Bowie. Toen vroeg ik me voor het eerst af hoe dat zou voelen als het mijn allergrootste helde, Prince, zou overkomen. Maar dat zette ik snel weg, want Prince werd immers 80 en zag ik optreden in kleine clubs op z'n oude dag. Die man wilde ook maar niet ouder worden leek het wel.
Ik kreeg een zeer raar gevoel bij die recente berichten, maar dat was snel over toen Prince er zelf over kon grappen. Ik was nog niet eens klaar met Bowie en dan gebeurt het volkomen uit het niets met Prince. Het is heel raar, onwerkelijk... ik ga hem nooit meer live zien. De artiest van wie ik het meest fan was (zeker in mijn jongere jaren) is niet meer en daarmee gaat er toch ook een stukje van jezelf verloren dat je niet meer terugkrijgt. Het zijn vanaf nu herinneringen en dat zal voorlopig nog wel even zwaar vallen.
De eerste keer dat het me echt heel diep raakte was toen Freddie Mercury overleed. Toen Michael Jackson overleed was het anders. Het maakte indruk, mijn zus was groot fan in de jaren '80, en dat was een icoon van heb ik jou daar, maar toch al aardig gevallen. Indruk, maar echt raken deed het me niet. De tweede keer dat het echt raakte was recentelijk bij Bowie. Toen vroeg ik me voor het eerst af hoe dat zou voelen als het mijn allergrootste helde, Prince, zou overkomen. Maar dat zette ik snel weg, want Prince werd immers 80 en zag ik optreden in kleine clubs op z'n oude dag. Die man wilde ook maar niet ouder worden leek het wel.
Ik kreeg een zeer raar gevoel bij die recente berichten, maar dat was snel over toen Prince er zelf over kon grappen. Ik was nog niet eens klaar met Bowie en dan gebeurt het volkomen uit het niets met Prince. Het is heel raar, onwerkelijk... ik ga hem nooit meer live zien. De artiest van wie ik het meest fan was (zeker in mijn jongere jaren) is niet meer en daarmee gaat er toch ook een stukje van jezelf verloren dat je niet meer terugkrijgt. Het zijn vanaf nu herinneringen en dat zal voorlopig nog wel even zwaar vallen.
0
geplaatst: 23 april 2016, 02:00 uur
Ik was geen groot fan, heb alleen de lp Purple Rain van hem. Maar toch kwam dit bericht gisteren als een mokerslag bij mij binnen. R.I.P. Prince Rogers Nelson.
0
geplaatst: 23 april 2016, 09:51 uur
Ik slinger van hot naar her qua muziek maar ik had altijd 1 baken.Dat was Prince.Als ik weer eens op pad moest voor een klus,zaten er steevast cd's/mp3's in de koffer.Ik heb mensen in Gabon laten dansen op het Sign of The Times album.In de kolkende hitte.Nu ik al jaren vanachter een bureau mijn werk doe staat er op mijn kantoor een I-pod afgeladen met muziek.Waaronder al het reguliere werk van mijn kleine held.Toen het bericht mij bereikte kon ik het niet geloven.Een Hoax ,dacht ik .Langzaam aan drong het door.Ik herken mij in de verhalen van Aero en Lennon.
Met Prince begon mijn muzikale bewustwording en in de loop der jaren ,als er weer een of andere hype de kop opstak wist Prince dit te corrigeren met wederom een bijzonder en vaak goed album.Veel concerten meegepikt in Nederland en buitenland.Naarmate de jaren vorderden verslapte de aandacht,maar bleef hij wel op de radar.
Ik ben mijn muzikale baken kwijt,maar de erfenis die hij heeft achtergelaten zorgt ervoor dat ik mijn kinderen een meer dan goede start in hun muzikale ontwikkeling kan geven.
R.I.P. Prince
Met Prince begon mijn muzikale bewustwording en in de loop der jaren ,als er weer een of andere hype de kop opstak wist Prince dit te corrigeren met wederom een bijzonder en vaak goed album.Veel concerten meegepikt in Nederland en buitenland.Naarmate de jaren vorderden verslapte de aandacht,maar bleef hij wel op de radar.
Ik ben mijn muzikale baken kwijt,maar de erfenis die hij heeft achtergelaten zorgt ervoor dat ik mijn kinderen een meer dan goede start in hun muzikale ontwikkeling kan geven.
R.I.P. Prince
0
geplaatst: 23 april 2016, 12:03 uur
Glenn Frey / Bowie / Prince, wat een dramajaar! en we zijn nog niet eens halverwege.
0
buizen
geplaatst: 24 april 2016, 12:01 uur
De VPRO/Boeken is nog behoorlijk van slag van het plotse overlijden van Wim Brands. De huidige presentator is bijna hoorbaar nog 'verslagen' in zijn stem, maar men dankt ook de vele vele lezersreacties/medelevenbetuigingen en zegt 'gewoon' door te gaan met het mooie programma van Wim. Het bord in de studio blijft voorlopig mooi hangen.
Ik moet opeens ook denken aan Boudewijn Buch, wat was ik een fan van zijn passie voor boeken en eilanden en geschiedenis en vooral daarbij zijn manier van presenteren; als een kind zo enthousiast. Zo verschrikkelijk jammer dat dergelijke mensen er niet meer zijn.
Programma's over boeken zijn altijd mooi, en er veel te weinig.
Het leven is erg vergankelijk. Lees vandaag dat boek en ga deze zomer naar dat concert en ga vanavond dansen. Doe maar.
Thierry Delcane (alias Terry Del Cane), gitarist van de Belgische power/speed metal band Drakkar, is afgelopen week ook overleden.
Hartaanval. 48 geworden.
Ik moet opeens ook denken aan Boudewijn Buch, wat was ik een fan van zijn passie voor boeken en eilanden en geschiedenis en vooral daarbij zijn manier van presenteren; als een kind zo enthousiast. Zo verschrikkelijk jammer dat dergelijke mensen er niet meer zijn.
Programma's over boeken zijn altijd mooi, en er veel te weinig.
Het leven is erg vergankelijk. Lees vandaag dat boek en ga deze zomer naar dat concert en ga vanavond dansen. Doe maar.
Thierry Delcane (alias Terry Del Cane), gitarist van de Belgische power/speed metal band Drakkar, is afgelopen week ook overleden.
Hartaanval. 48 geworden.
0
geplaatst: 24 april 2016, 12:11 uur
buizen schreef:
De huidige presentator is bijna hoorbaar nog 'verslagen' in zijn stem,
De huidige presentator is bijna hoorbaar nog 'verslagen' in zijn stem,
Ja die introductie liep niet lekker, gelukkig ging het (gast) Paul Damen beter af.
0
geplaatst: 25 april 2016, 04:07 uur
0
geplaatst: 25 april 2016, 07:33 uur
Dit nummer kan ik mij nog zo goed herinneren.
Blijft een mooi nummer trouwens.
R.I.P. Billy Paul.
Blijft een mooi nummer trouwens.
R.I.P. Billy Paul.
0
geplaatst: 25 april 2016, 13:10 uur
Ik ken hem alleen van Me and Mrs Jones, maar dat was wel een machtig mooi en chique nummer. R.I.P. Billy Paul.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.