MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
dix
GrafGantz schreef:
...dus iedereen kan weer rustig adem halen.

Inclusief Gordan Downie.

Ondanks dat vreselijk nieuws. Al sinds de release van Up to here de band gevolgd. Eerste keer in Vera was rond 1990 in een halflege zaal. Maximaal 200 bezoekers.

Triest.

Jemig. Daar schrik ik erg van, los van of het hier moet staan. Vreselijk nieuws. Echt een geweldige band (heb nog twee keer vergeefs geprobeerd ze in de MuMe Top 2000 te krijgen), waarbij Gordan Downie wat mij betreft qua performance een bijzondere maar ook zeer charismatisch frontman is. Het concert in Vera was 'voor mijn tijd'. Wel ooit een fenomenaal concert mogen zien in Paradiso. Stonden erg hoog op mijn lijstje van ze vaker zien als ze weer naar Nederland zouden komen. Het zal er wel niet meer van komen, al lijkt er een klein kansje. Vreselijk voor Gordan (die 'van veraf' als erg sympathiek overkwam) en iedereen om hem heen

Surfer Blood gitarist Thomas Fekete overleden aan kanker, slechts 27 jaar geworden.

R.I.V. Corry

Corry Brokken .

Rust zacht, Corry!

DjFrankie (moderator)
RIP Corry

RIP fiddle meastro Dave Swarbrick (ex-Fairport Convention). Ook o.a. bekend van zijn duo met Martin Carthy en de band Whippersnapper.
Hij is 75 geworden.
Dave Swarbrick & Martin Carthy - Sovay - YouTube

RIP Corry Brokken

Corry Brokken.

Ik wist niet eens dat ze nog leefde.

R.I.P.

koho schreef:
RIP fiddle meastro Dave Swarbrick (ex-Fairport Convention). Ook o.a. bekend van zijn duo met Martin Carthy en de band Whippersnapper.
Hij is 75 geworden.

75 is op zich best een mooie leeftijd, maar toch, weer een groot muzikant weg. R.I.P. Dave Swarbrick.

zaaf
R.I.P. Muhammad Ali

Hij zong beter dan de andere recent overleden sportlegende:

R.I.P. Ali. Om er een muziektintje aan te geven, hier een jonge Cassius Clay die de hand schudt van een nog jongere Stevie Wonder, terwijl Ronnie Spector meer interesse voor de fotograaf heeft:

http://i.imgur.com/hhR2hjd.jpg

Ik lees het ook net. Muhammed Ali is meschien wel de grootste sport held die Amerika heeft voortgebracht.
Als jong vantje lieten mijn ouders mij midden in de nacht opstaan, om zijn legendarische wedstrijden te aanschouwen. En potverdikke wat was die man goed zeg ! Hij heeft zo'n beetje in zijn eentje de bokssport van een obscure sport tot een wereldsport gemaakt.
Legendarisch zijn de gevechten tegen Sonny (de beer) Liston, 3 maal Smoking Joe Frazier en George Foreman. Het laatste gevecht tegen Smoking Joe Staat tot op de dag van vandaag te boek als de hardste bokswedtrijd ooit.
Helaas is Ali veel te lang doorgegegaan. Met alle gevolgen van dien.

R.I.P. Muhammed Ali !

R.I.P. Corry en Ali

R.I.P. Muhammad Ali

Dat nummer van Johnny Waklin in nog steeds het beste nummer over Ali

Er bestaan ook mooie foto's van Ali met Elvis en met The Beatles. Volgens Mike Tyson was Ali de grootste. De man had humor en een groot hart, dat weet ik wel.

spinout schreef:
Er bestaan ook mooie foto's van Ali met Elvis en met The Beatles.

http://i.imgur.com/3q2VTFE.jpg

En nog maar eentje die muziekgerelateerd is, dit keer met Sammy Davis jr.

http://i.imgur.com/gtCwFYA.jpg

iggy schreef:

Helaas is Ali veel te lang doorgegegaan. Met alle gevolgen van dien.

R.I.P. Muhammed Ali !

Bijzondere man, die Muhammad Ali. Jammer alleen , dat hij aan hersendementie leed. Iris Sommer beschrijft dat in haar informatieve boek Haperende Hersenen. Twintig (20) procent van de profboksers loopt ernstige hersenschade op. Kopballen in het voetbal kunnen dezelfde gevolgen hebben en zouden m.i. verboden moeten worden. Zelfs bij hockeyers kan het spel tot deze toch zeer ernstige schade leiden. (Top)sport is niet altij zo onschuldig en per definitie ongezond. Maar ja, het publiek blijft de "helden" toejuichen.

R.I.P. Muhammad Ali

GrafGantz schreef:
En nog maar eentje die muziekgerelateerd is

Doe ik deze.....

http://i68.tinypic.com/bhfx9x.jpg

heartofsoul schreef:
(quote)

Bijzondere man, die Muhammad Ali. Jammer alleen , dat hij aan hersendementie leed. Iris Sommer beschrijft dat in haar informatieve boek Haperende Hersenen. Twintig (20) procent van de profboksers loopt ernstige hersenschade op. Kopballen in het voetbal kunnen dezelfde gevolgen hebben en zouden m.i. verboden moeten worden. Zelfs bij hockeyers kan het spel tot deze toch zeer ernstige schade leiden. (Top)sport is niet altij zo onschuldig en per definitie ongezond. Maar ja, het publiek blijft de "helden" toejuichen.

R.I.P. Muhammad Ali

Ali's trouwe doctor (Ferdi Pacheco) heeft hem ook zeer sterk afgeraden om na Ali - Frazier 3 nog verder te boksen. Dat advies is helaas nooit opgevolgd. Pacheco nam vervolgens ontslag.
Er zit trouwens een enorm verschil in de stijl van zijn boksen. Voor Ali zijn schorsing danste hij, en was enorm snel. Float/flight like a butterfly, Sting like a bee. In feite had hij de stijl van een lichtgewicht. Plus een lage tot geen dekking. Uiterst ongewoon voor een zwaargewicht. Zeg maar gerust, nog nooit vertoond. Zijn voetenwerk deed de rest. Bijna niemand die hem kon raken.
Na zijn schorsing was hij zijn voetenwerk in feite kwijt. En heeft hij dus veel en veel meer moeten incasseren. Maar ook deze nieuwe stijl wist Ali onder de knie te krijgen.
Ali had ook nog het vermogen om tijdens gevechten spontaan van strategie te veranderen. Kijk maar eens naar de docu When We Where Kings, waar hij de Rope a Dope strategie toepast. Wederom nooit eerder vertoont.
Zoals jullie merken ben ik een groot fan van Muhammad Ali. Terwijl ik totaal geen boks fan (meer) ben. Maar deze man had/was zoveel meer dan alleen maar een bokser. Vooral binnen zwart Amerika was en is hij een ICOON. Een man die opstond voor zijn ras. En dat durfde mensen/sporters niet altijd in zijn tijd......

aERodynamIC schreef:
(quote)

Doe ik deze.....

(afbeelding)

Dubbel verdriet.

R.I.P. Ali

Die met Prince en die met Davis had ik nog nooit gezien. Zoals ik al vermelde, Ali was een man met humor.

Ik als ouwe "skinhead"
kan het niet nalaten om deze te posten,...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:50 uur

geplaatst: vandaag om 01:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.