MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Dave Swarbrick (Fairport Convention) r.i.p.

Stijn_Slayer
iggy schreef:
(quote)

Ali's trouwe doctor (Ferdi Pacheco) heeft hem ook zeer sterk afgeraden om na Ali - Frazier 3 nog verder te boksen. Dat advies is helaas nooit opgevolgd. Pacheco nam vervolgens ontslag.
Er zit trouwens een enorm verschil in de stijl van zijn boksen. Voor Ali zijn schorsing danste hij, en was enorm snel. Float/flight like a butterfly, Sting like a bee. In feite had hij de stijl van een lichtgewicht. Plus een lage tot geen dekking. Uiterst ongewoon voor een zwaargewicht. Zeg maar gerust, nog nooit vertoond. Zijn voetenwerk deed de rest. Bijna niemand die hem kon raken.
Na zijn schorsing was hij zijn voetenwerk in feite kwijt. En heeft hij dus veel en veel meer moeten incasseren. Maar ook deze nieuwe stijl wist Ali onder de knie te krijgen.
Ali had ook nog het vermogen om tijdens gevechten spontaan van strategie te veranderen. Kijk maar eens naar de docu When We Where Kings, waar hij de Rope a Dope strategie toepast. Wederom nooit eerder vertoont.
Zoals jullie merken ben ik een groot fan van Muhammad Ali. Terwijl ik totaal geen boks fan (meer) ben. Maar deze man had/was zoveel meer dan alleen maar een bokser. Vooral binnen zwart Amerika was en is hij een ICOON. Een man die opstond voor zijn ras. En dat durfde mensen/sporters niet altijd in zijn tijd......

Meer dan een sporter akkoord, maar de haatzaaiende en in termen van verschil denkende wijze waarop vind ik wel verwerpelijk.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Meer dan een sporter akkoord, maar de haatzaaiende en in termen van verschil denkende wijze waarop vind ik wel verwerpelijk.

Ik ben het ook zeer zeker niet eens met veel dingen die Ali propageerde. Zo heeft hij Joe Frazier tot het bot beledigd. Terwijl Frazier hem ten tijde van zijn schorsing meerdere keren uit de brand heeft geholpen. Joe haatte Ali ook ronduit. En daar had hij alle reden voor.
Ook de moslim beweging waar hij lid van was heeft geen al te fris verleden. Het wordt algemeen aangenomen dat de Nation of Islam de moord op Malcolm X op hun geweten hebben.

Gaarne wil ik een kritische noot bij deze hagiografie plaatsen. Hoe goed bokser ook, in mijn beleving was Cassius Clay/Mohammed Ali wel een beetje een blaaskaak. Op mij maakte zijn gedrag nimmer de indruk die dit 1968 Olympics Black Power salute - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org op mij maakte, destijds op tv.

De twee betrokken US atleten zijn tijdens de spelen nog in de ban gedaan - dat overkwam Ali nooit. Meerdere interviews gezien met Ali in zijn latere fase en na zijn bokstijd toen de aftakeling al had ingezet - fnuikend en ontluisterend was dat. Vanaf dat moment NIETS meer met boksen gehad.

Een beetje een blaaskaak ?! Hij was de grootste blaaskaak die er heeft rondgelopen. Althans, in de sportwereld. En dat maakte hem oa zo interessant.

dix
Wij hadden Anton Geesink, zij hadden Cassius Clay. Laten we ze met name als sporters herinneren, en vooral niet meer dan dat.

Casartelli (moderator)
Niet 'onze' Martin van Dijk... maar wel R.I.P. de Mes op Tafel-pianist.

Akelig nieuws. Zijn bijdrage in Met het Mes op Tafel vond ik altijd vervelend, en tegelijkertijd was hij belangrijk voor het programma en zal ik hem missen. In de kleinkunstwereld was het natuurlijk ook een grote.

zaaf
RIP Martin (sluit verder aan bij bericht van Job)

RIP Martin van Dijk. Ik kende hem naast Met Het Mes op Tafel, vooral als compaan van Hans Dorresteijn, toen die nog rondtrok met cabaretvoorstellingen. Daar kon Martin overigens bijzonder droog en grappig uit de hoek komen en heb ik ook een aantal prachtige droefkomische liedjes van hem gehoord.

DJ WhiteOwl

Wat een raar bericht in de Tegraaf. Zangeres van 22 doodgeschoten. Bizar.

Bizar. Nota bene bij een signing voor haar fans na haar eigen concert. Groot talent die nog maar pas aan het begin van haar carriere stond. Ben benieuwd naar de reactie van haar ex-coach, Adam Levine.

R.I.P. Christina

Mensen laat die wapens eens thuis. Rust in vrede Christina Grimmie.

Vreselijk bericht over deze jongedame. Je bent ook nergens meer veilig, bah! Rust zacht, mooie Christina!

RIP Christina Grimmie.

Doet me dan weer denken aan Selena (Quintanilla-Pérez RIP) die ook al zo jong werd neergeschoten in 1995.

R.I.P. Christina Grimmie

Die Amerikaanse wapenwet is niet meer van deze tijd.

R.I.P. Christina Grimmie

vreselijk

In wat voor wereld leven we

R.I.P.

Gretz schreef:
R.I.P. Christina Grimmie

Die Amerikaanse wapenwet is niet meer van deze tijd.

En zo is het.

In a press conference today (June 11), Orlando Police Chief John Mina said the gunman had travelled from another city in Florida to see Grimmie. As The Hollywood Reporter reports, he said the suspect didn't appear to know the singer personally and could have been a fan.

Logisch, een fan...

RIP Christina Grimmie

E-Clect-Eddy schreef:
RIP Christina Grimmie.

Doet me dan weer denken aan Selena (Quintanilla-Pérez RIP) die ook al zo jong werd neergeschoten in 1995.

Ik moest er ook meteen aan denken!

R.I.P. Christina Grimmie

GrafGantz schreef:
(quote)

Logisch, een fan...

De woorden "fan" en "fanatic" liggen dan ook dicht bij elkaar...vraag John Lennon maar.

Dat moet dan wel via een ouija bord gebeuren.

I don't really hate you, i don't care what you do.
We we're made for each other, me and you.
I want to be somebody, you we're like that too.
If you don't get even, you learn to take.
And i will take you.

Bovenstaande tekst van Peter Gabriel moet ik van aan denken bij dit soort trieste gebeurtenissen...

Stalin schreef:
(quote)

De woorden "fan" en "fanatic" liggen dan ook dicht bij elkaar...vraag John Lennon maar.

Dat is precies de reden waarom Prince zijn aanhangers family (Fams) noemde, omdat fan voor fanatics staat, en dat eigenlijk enge mensen zijn...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.