Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 11 juni 2016, 22:59 uur
De zinloosheid... R.I.P, zangeres die ik niet kende, maar waar mensen van gehouden hebben.
0
geplaatst: 12 juni 2016, 13:35 uur
Nog meer zinloosheid. Wordt nu net gemeld dat bij de schietpartij vannacht in die nachtclub in Orlando tenminste 20 doden zijn gevallen. 
R.I.P. alle onschuldigen.
En dan acht dus iemand als Jesse Hughes (Eagles of Death Metal) het noodzakelijk dat iedereen (Amerikaanse burger) een wapen krijgt. Dat snap ik dus echt niet.
Edit: maar liever hier geen discussie over.

R.I.P. alle onschuldigen.
En dan acht dus iemand als Jesse Hughes (Eagles of Death Metal) het noodzakelijk dat iedereen (Amerikaanse burger) een wapen krijgt. Dat snap ik dus echt niet.
Edit: maar liever hier geen discussie over.
0
geplaatst: 12 juni 2016, 13:52 uur
Jesse Hughes heeft een enorme traumatische ervaring meegemaakt, misschien was jouw mening dan ook wel anders als jou dat was overkomen, daarom vind ik dat je hem niet overal bij moet betrekken als het om aanslagen gaat.
0
geplaatst: 12 juni 2016, 14:31 uur
Gretz schreef:
Nog meer zinloosheid. Wordt nu net gemeld dat bij de schietpartij vannacht in die nachtclub in Orlando tenminste 20 doden zijn gevallen.
En van vinden debielen als Jesse Hughes (Eagles of Death Metal) het zinvol als elke Amerikaanse burger een wapen zou krijgen.

En van vinden debielen als Jesse Hughes (Eagles of Death Metal) het zinvol als elke Amerikaanse burger een wapen zou krijgen.
Wááát ... stonden de Eagles of Death Metal in die homobar te spelen? Ongelofelijk

0
geplaatst: 12 juni 2016, 14:37 uur
Ik haal m'n post wel weer weg, het was niet mijn bedoeling om een discussie op te starten hier. Ik geloof dat een discussie hier ook niet op z'n plaats is. Ik ga Jesse Hughes en zijn radicale mening ook niet nog een keer noemen.
0
geplaatst: 12 juni 2016, 14:42 uur
Gretz schreef:
Ik ga Jesse Hughes en zijn radicale mening ook niet nog een keer noemen.
Ik ga Jesse Hughes en zijn radicale mening ook niet nog een keer noemen.
Daar is ook een speciaal topic voor. Overigens was Jesse Hughes die mening al vóór Parijs toegedaan en is die mening zeker in Amerikaanse context niet radicaal. Laat staan debiel.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 11:56 uur
“Chips” Moman dies aged 79 - Uncut - uncut.co.uk
The Memphis songwriter, producer worked with Elvis, Dusty, Aretha and many more.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 12:47 uur
Chips Moman R.I.P.
De man die de Southern Soul naar het grote publiek bracht
De man die de Southern Soul naar het grote publiek bracht
0
geplaatst: 14 juni 2016, 16:31 uur
In De Site > Algemeen > In memoriam: Christina Grimmie:
Een etmaal voor de verschrikkelijke schietpartij in een homobar in Orlando werd de Amerikaanse muziekwereld opgeschrikt door de moord op zangeres Christina Grimmie in dezelfde stad. Het is niet te bevatten, Orlando dat wij als Europeanen vooral associëren met de grootste pretparkstad ter wereld komt binnen 24 uur in het wereldnieuws met verschrikkelijke schietpartijen, een luguber contrast dat we naar mijn mening niet los kunnen zien van de vrije wapenhandel en -verkoop in de States die politiek in stand wordt gehouden door de Conservatieven.
Christina Grimmie is geboren in New Jersey. Ze werd bekend door haar video's op Youtube, die soms door miljoenen mensen werden bekeken. Haar grote doorbraak was in 2014, toen Grimmie meedeed aan de zesde editie van de Amerikaanse versie van The Voice. Ze werd derde en kreeg een platencontract bij het label van Maroon 5-zanger Adam Levin, haar coach tijdens The Voice.
De 22-jarige Grimmie was handtekeningen aan het uitdelen na haar optreden, toen een gewapende man het vuur opende. Er was nog een handvol fans aanwezig tijdens de schietpartij.
Ik moet bekennen dat, voordat vorige week zaterdag het verschrikkelijke nieuws bekend werd, Christina Grimmie voor mij als zangeres volstrekt onbekend was. Ik volg voor deze website weliswaar het dagelijks muzieknieuws, maar dat geldt niet zo zeer voor de vele Voice-competities in de wereld.
Hoe macaber de aanleiding ook was, nieuwsgierig geworden wilde ik graag luisteren naar de stem van Christina om te ontdekken hoe groot haar muzikaal talent was. Daartoe heb ik al haar op Spotify beschikbare songs beluisterd en hoewel ik haar liedjes qua arrangementen en tekst op zich niet zo bijzonder vind, ben ik ben diep onder de indruk geraakt van Grimmies krachtige soulvolle stem. Met de tragische dood van Christina Grimmie is de muziekwereld ontegenzeglijk een groot talent ontvallen, een talent dat zich hoogst waarschijnlijk verder had kunnen ontwikkelen en wellicht zelfs een even grote wereldster had kunnen worden als haar vriendin Selena Gomez.
R.i.p Christina en namens Muziekwereld heel veel sterkte richting haar familie, vrienden, bekenden en fans.
Dit bericht heb ik tevens geplaatst op mijn muzieksite www.muziekwereld.com
Een etmaal voor de verschrikkelijke schietpartij in een homobar in Orlando werd de Amerikaanse muziekwereld opgeschrikt door de moord op zangeres Christina Grimmie in dezelfde stad. Het is niet te bevatten, Orlando dat wij als Europeanen vooral associëren met de grootste pretparkstad ter wereld komt binnen 24 uur in het wereldnieuws met verschrikkelijke schietpartijen, een luguber contrast dat we naar mijn mening niet los kunnen zien van de vrije wapenhandel en -verkoop in de States die politiek in stand wordt gehouden door de Conservatieven.
Christina Grimmie is geboren in New Jersey. Ze werd bekend door haar video's op Youtube, die soms door miljoenen mensen werden bekeken. Haar grote doorbraak was in 2014, toen Grimmie meedeed aan de zesde editie van de Amerikaanse versie van The Voice. Ze werd derde en kreeg een platencontract bij het label van Maroon 5-zanger Adam Levin, haar coach tijdens The Voice.
De 22-jarige Grimmie was handtekeningen aan het uitdelen na haar optreden, toen een gewapende man het vuur opende. Er was nog een handvol fans aanwezig tijdens de schietpartij.
Ik moet bekennen dat, voordat vorige week zaterdag het verschrikkelijke nieuws bekend werd, Christina Grimmie voor mij als zangeres volstrekt onbekend was. Ik volg voor deze website weliswaar het dagelijks muzieknieuws, maar dat geldt niet zo zeer voor de vele Voice-competities in de wereld.
Hoe macaber de aanleiding ook was, nieuwsgierig geworden wilde ik graag luisteren naar de stem van Christina om te ontdekken hoe groot haar muzikaal talent was. Daartoe heb ik al haar op Spotify beschikbare songs beluisterd en hoewel ik haar liedjes qua arrangementen en tekst op zich niet zo bijzonder vind, ben ik ben diep onder de indruk geraakt van Grimmies krachtige soulvolle stem. Met de tragische dood van Christina Grimmie is de muziekwereld ontegenzeglijk een groot talent ontvallen, een talent dat zich hoogst waarschijnlijk verder had kunnen ontwikkelen en wellicht zelfs een even grote wereldster had kunnen worden als haar vriendin Selena Gomez.
R.i.p Christina en namens Muziekwereld heel veel sterkte richting haar familie, vrienden, bekenden en fans.
Dit bericht heb ik tevens geplaatst op mijn muzieksite www.muziekwereld.com
0
geplaatst: 14 juni 2016, 18:08 uur
Henry McCullough RIP
gitarist in de tweede incarnatie van Paul McCartney's Wings (Red Rose Speedway)
Zijn solo op het nummer My Love wordt als een van de beste beschouwd.
Live and Let Die
gitarist in de tweede incarnatie van Paul McCartney's Wings (Red Rose Speedway)
Zijn solo op het nummer My Love wordt als een van de beste beschouwd.
Live and Let Die
0
geplaatst: 14 juni 2016, 18:10 uur
0
geplaatst: 14 juni 2016, 18:37 uur
R.I.P. Henry McCullough
Paul McCartney refereerde zojuist op FB aan zijn prachtige solo van 'My Love'. Dit is voor het mooiste Wings moment ooit en dat als zegt als McCartney fan zijnde veel. De Wings waren van begin tot midden jaren 70 een absolute topband en McCullough was een belangrijk onderdeel daarvan.
Paul McCartney refereerde zojuist op FB aan zijn prachtige solo van 'My Love'. Dit is voor het mooiste Wings moment ooit en dat als zegt als McCartney fan zijnde veel. De Wings waren van begin tot midden jaren 70 een absolute topband en McCullough was een belangrijk onderdeel daarvan.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 22:01 uur
Ik heb Chip Moman nog een hand mogen geven, toen hij met de "Elvis band" uit 1969 optrad in Dordrecht. Hij was naast producer ook nog gitarist en componist. RIP.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 07:13 uur
R.I.P. Henry McCullough.
Deel uitgemaakt van een maar een kleine selecte groep mensen, de leden van Wings.
Prima gitaarwerk.
Deel uitgemaakt van een maar een kleine selecte groep mensen, de leden van Wings.
Prima gitaarwerk.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 09:40 uur
Door iedereen al genoemd, maar ook ik kan er niet omheen : My love, één van de ijkpunten voor klassieke ballades, mede vanwege die prachtige solo. R.I.P. Henry McCullough.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 10:57 uur
Door nog niemand genoemd...
R.I.P. Trent Gardner
Op 55 jarige leeftijd onverwachts overleden. De man is vooral bekend als oprichter en bandleider van Magellan. Verder was hij binnen de prog(metal) ook erg bekend als oprichter van de band Explorers Club waarin een aantal grootheden vanuit het genre zaten zoals James LaBrie, John Petrucci , Derek Sherinian (van Dream Theater), D.C. Cooper (Royal Hunt), Terry Bozzio (UK, Jeff Beck, Herbie Hancock e.v.a.) en Billy Sheehan (Mr. Big, Steve Vai en UFO).
R.I.P. Trent Gardner
Op 55 jarige leeftijd onverwachts overleden. De man is vooral bekend als oprichter en bandleider van Magellan. Verder was hij binnen de prog(metal) ook erg bekend als oprichter van de band Explorers Club waarin een aantal grootheden vanuit het genre zaten zoals James LaBrie, John Petrucci , Derek Sherinian (van Dream Theater), D.C. Cooper (Royal Hunt), Terry Bozzio (UK, Jeff Beck, Herbie Hancock e.v.a.) en Billy Sheehan (Mr. Big, Steve Vai en UFO).
0
geplaatst: 15 juni 2016, 12:57 uur
Henry McCullough, gitarist op RAM en Wings member op de eerste twee Wings platen Wild life en Red Rose Speedway en een handje vol singles uit die zelfde periode. McCullough had een vrij unieke sound die de eerste Wings platen voor mij heel bijzonder maakte. Hij heeft geloof ik ook nog bij Joe Cocker gespeeld. Verliet Wings vlak voor de opnames van Band on the run omdat hij heimwee kreeg tijdens vele tours van Wings, hoewel er ook wordt beweerd dat hij zwaar onderbetaald kreeg door Macca. R.I.P.
0
geplaatst: 16 juni 2016, 16:02 uur
vigil schreef:
R.I.P. Trent Gardner
R.I.P. Trent Gardner

RIP Trent Gardner, dit trieste bericht had ik gemist...
iO Pages - Tijdschrift over progressieve rockmuziek - || Trent Gardner overleden - iopages.nl
0
geplaatst: 16 juni 2016, 19:05 uur
Het was ook volledig langs mij heen gegaan. Hij heeft nog een heel behoorlijk conceptalbum gemaakt over Leonard da Vinci met een groot aantal gastartiesten. Blijkbaar niet alleen voor mij geheel onverwacht.
R.I.P. Trent Gardner
R.I.P. Trent Gardner
0
geplaatst: 18 juni 2016, 15:00 uur
Jeetje, zat vorige week nog e.e.a. over hem te lezen. Set Adrift On Memory Bliss was een heerlijke hit.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 18 juni 2016, 15:29 uur
Oeps. Per ongeluk mijn eigen bericht verwijderd door ongelukkig te klikken op mijn mobiel.
Wat boven het bericht van Herman stond:
P.M. Dawn-lid Attrell Cordes (46) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
R.I.P. Attrell Cordes.
Triest verhaal. Stiekem had ik wel een zwak voor Set Adrift On Memory Bliss.
Wat boven het bericht van Herman stond:P.M. Dawn-lid Attrell Cordes (46) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
R.I.P. Attrell Cordes.
Triest verhaal. Stiekem had ik wel een zwak voor Set Adrift On Memory Bliss.
0
geplaatst: 25 juni 2016, 08:23 uur
0
geplaatst: 25 juni 2016, 10:55 uur
Mijn derde held al dit jaar.
Ongelooflijk bedankt voor alle grooves en extase die je gebracht hebt Bernie Worrell.
Ongelooflijk bedankt voor alle grooves en extase die je gebracht hebt Bernie Worrell.
0
geplaatst: 25 juni 2016, 14:50 uur
http://www.nndb.com/people/258/000044126/ralph-stanley-1-sized.jpg
Rolling Stone-artikel.
Ralph Stanley, a pioneer of bluegrass and Appalachian music, died today, June 23rd, following a battle with skin cancer. He was 89.
Rolling Stone-artikel.
0
geplaatst: 25 juni 2016, 15:21 uur
O death. RIP Ralph Stanley. De man heeft prachtige muziek gemaakt.
0
geplaatst: 25 juni 2016, 18:14 uur
De dood van Ralph Stanley was me even ontgaan. Zal die cd van The Stanley Brothers even opzoeken. Prachtige muziek, zowel Stanley solo, als samen met zijn broer in the Stanley Brothers.
R.I.P. Ralph Stanley
R.I.P. Ralph Stanley
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.