Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2008, 10:49 uur
Mooi eerbetoon van meneer Gilmour.
Sowieso wel goed om de berichten hier te lezen, in de krant (De Pers) stond een mini-stukje op de voorpagina en op TV hadden ze blijkbaar ook nog nooit van "Roger Walters" en de zijnen gehoord.
Gelukkig zijn er ook nog online media:
Weblog van de Wire :
"Pink Floyd founding member and keyboardist Richard Wright died on Monday following "a short struggle with cancer" at the age of 65, according to a note posted on the official Pink Floyd website.
"I really don't know what to say other than that he was such a lovely, gentle, genuine man and will be missed terribly by so many who loved him," read a note posted on the blog of bandmate David Gilmour, who joined Pink Floyd in 1968. "And that's a lot of people. Did he not get the loudest, longest round of applause at the end of every show (during his tour with Gilmour) in 2006?"
The self-taught pianist and keyboardist will be missed. Listen below to four Pink Floyd songs featuring his work: "Astronomy Domine," with lead vocals by Wright; "Us and Them" and "The Great Gig in the Sky," both written by Wright; and "Fearless" from the album Meddle, believed to feature his compositional skills."
[klik op de link om de muziek te horen]
Sowieso wel goed om de berichten hier te lezen, in de krant (De Pers) stond een mini-stukje op de voorpagina en op TV hadden ze blijkbaar ook nog nooit van "Roger Walters" en de zijnen gehoord.

Gelukkig zijn er ook nog online media:
Weblog van de Wire :
"Pink Floyd founding member and keyboardist Richard Wright died on Monday following "a short struggle with cancer" at the age of 65, according to a note posted on the official Pink Floyd website.
"I really don't know what to say other than that he was such a lovely, gentle, genuine man and will be missed terribly by so many who loved him," read a note posted on the blog of bandmate David Gilmour, who joined Pink Floyd in 1968. "And that's a lot of people. Did he not get the loudest, longest round of applause at the end of every show (during his tour with Gilmour) in 2006?"
The self-taught pianist and keyboardist will be missed. Listen below to four Pink Floyd songs featuring his work: "Astronomy Domine," with lead vocals by Wright; "Us and Them" and "The Great Gig in the Sky," both written by Wright; and "Fearless" from the album Meddle, believed to feature his compositional skills."
[klik op de link om de muziek te horen]
0
geplaatst: 16 september 2008, 11:27 uur
Heeft Roger Waters nog geen commentaar gegeven op het trieste nieuws ?
0
geplaatst: 16 september 2008, 11:31 uur
rudiger schreef:
http://www.roger-waters.com/
0
wijsneus
geplaatst: 16 september 2008, 11:35 uur
Allemachtig, dit verlies komt hard aan zeg.
Wat moet ik verder zeggen ?
Wat moet ik verder zeggen ?
0
geplaatst: 16 september 2008, 12:43 uur
Jezimukrezie, ook hier in China grote verslagenheid. Rick, de man van de subtiele pianopartijen, de scheurende Hammond in Mudmen, de spacy synths in Dogs, de gierende lead in Welcome to the Machine, de mellow klanken aan het eind van Shine On part IX, de psychedelisch rammelende farfisasolo in Arnold Layne, de prachtige blend met de stem van Gilmour, de trombone in Biding My Time, de tremelo Rhodes aan het begin van Sheep en van die ultieme "ping"....
0
geplaatst: 16 september 2008, 15:14 uur
herman schreef:

Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig aandacht er in de media is voor het overlijden van Wright.
0
geplaatst: 16 september 2008, 15:21 uur
Jester schreef:
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig aandacht er in de media is voor het overlijden van Wright.
(quote)
In de Telegraaf stond `n klein stukje van 4 bij 4 cm .
0
geplaatst: 16 september 2008, 15:37 uur
herman schreef:
Sowieso wel goed om de berichten hier te lezen, in de krant (De Pers) stond een mini-stukje op de voorpagina en op TV hadden ze blijkbaar ook nog nooit van "Roger Walters" en de zijnen gehoord. ....
Sowieso wel goed om de berichten hier te lezen, in de krant (De Pers) stond een mini-stukje op de voorpagina en op TV hadden ze blijkbaar ook nog nooit van "Roger Walters" en de zijnen gehoord. ....
Ik heb het bericht toch om 12 uur vanmiddag bij het NOS journaal zien voorbijkomen.
R.I.P
0
Misterfool
geplaatst: 16 september 2008, 18:54 uur
Rest in peace o geniale keyboard speler van zomaar de beste band ter wereld
een minuutje stilte voor wright
0
geplaatst: 16 september 2008, 18:57 uur
Misterfool schreef:
Hoe kan ik dat controleren Misterfool.

0
geplaatst: 16 september 2008, 19:16 uur
Spijtig.
Het geeft zo'n gevoel van dat de groep nooit meer compleet zal kunnen zijn(als dat ooit nog zou komen).
Ik schoot vanmorgen(ik val altijd even in slaap voor het journaal voor ik ga werken) juist wakker terwijl het nieuws van zijn dood vermeld werd.
Direct een kopie van Relics uit mijn kopiedoos genomen om mee naar het werk te nemen maar daar houden ze niet van Pink Floyd
Het geeft zo'n gevoel van dat de groep nooit meer compleet zal kunnen zijn(als dat ooit nog zou komen).
Ik schoot vanmorgen(ik val altijd even in slaap voor het journaal voor ik ga werken) juist wakker terwijl het nieuws van zijn dood vermeld werd.
Direct een kopie van Relics uit mijn kopiedoos genomen om mee naar het werk te nemen maar daar houden ze niet van Pink Floyd

0
geplaatst: 16 september 2008, 19:45 uur
i.Ron S. schreef:
Spijtig.
Spijtig.

Ik zou een andere baan zoeken.
Bedankt Richard, voor al die mooie klanken. Ik zal ze nooit vergeten.
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:50 uur
Ik ben Mr. Wright eeuwig dankbaar voor zijn bijdrage aan de unieke sfeer in de magische muziek van een van mijn favoriete bands aller tijden. Ik heb ontelbare uren genoten van Pink Floyd, en dat genieten zal - bij leven en welzijn - tot in lengte van dagen/jaren doorgaan, al heeft het met het overlijden van Barrett en Wright wel wel 'randje' gekregen... 
Ik ga zometeen (uiteraard met gemengde gevoelens) genieten van Echoes...
Rust in Vrede Mr. Wright

Ik ga zometeen (uiteraard met gemengde gevoelens) genieten van Echoes...
Rust in Vrede Mr. Wright
0
geplaatst: 17 september 2008, 17:41 uur
Ik had net Echoes geluisterd toen ik het bericht op teletekst zag staan. Best maf.
En verschrikkelijk. Wát een vent.
R.I.P. Richard Wright
En verschrikkelijk. Wát een vent.
R.I.P. Richard Wright
0
geplaatst: 18 september 2008, 13:30 uur
Norman Jesse Whitfield (12mei 1940 – 16 september 2008)
Overleden aan de gevolgen van suikerziekte.
Bekend als producent en schrijver van liedjes als Papa was a Rolling Stone, War en Heard it Through The Grapevine...
Overleden aan de gevolgen van suikerziekte.
Bekend als producent en schrijver van liedjes als Papa was a Rolling Stone, War en Heard it Through The Grapevine...
0
geplaatst: 18 september 2008, 14:06 uur
Motown-producer en tekstschrijver Norman Whitfield is overleden. Hij begon
bij de platenmaatschappij op zijn 19e en stond aan de wieg van de zogeheten
Motown-sound, het kenmerkende geluid van de bands die er onder contract
stonden.
Whitfield schreef en produceerde onder meer I Heard It Through The Grapevine
van Gladys Knight and The Pips. Ook de cover van Marvin Gaye kwam op zijn
conto. In 1972 won hij een Grammy Award voor Papa Was a Rolling Stone van
The Temptations. Later kreeg hij nog een Grammy voor Car Wash van Rose
Royce.
Norman Whitfield stierf aan de gevolgen van diabetes. Hij was 67 jaar.
[NOS-tt 124]
bij de platenmaatschappij op zijn 19e en stond aan de wieg van de zogeheten
Motown-sound, het kenmerkende geluid van de bands die er onder contract
stonden.
van Gladys Knight and The Pips. Ook de cover van Marvin Gaye kwam op zijn
conto. In 1972 won hij een Grammy Award voor Papa Was a Rolling Stone van
The Temptations. Later kreeg hij nog een Grammy voor Car Wash van Rose
Royce.
Norman Whitfield stierf aan de gevolgen van diabetes. Hij was 67 jaar.
[NOS-tt 124]
0
Misterfool
geplaatst: 18 september 2008, 19:05 uur
herman schreef:
[NOS-tt 124]
[NOS-tt 124]
CCR heeft dat nummer prachtig gecovered
0
geplaatst: 19 september 2008, 19:42 uur
rust in vrede Richard Wright
Ik dacht dat die man nog aardig gezond was, vooral wat ik van Echoes zag op David Gilmour dvd. Dit is een erg grote schok,. Had ik nooit verwacht.
0
geplaatst: 20 september 2008, 10:40 uur

Earl Palmer (1924- 2008) overleden.
De legendarische R&B-drummer Earl Palmer is vrijdag op 84-jarige leeftijd overleden in zijn huis in de Amerikaanse stad Los Angeles. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. Hij was al geruime tijd ziek.
Palmer werd vooral bekend door zijn samenwerking met Fats Domino en Little Richard in New Orleans. Hij verzorgde de drums voor honderden hits tijdens zijn carrière, die duurde van de jaren veertig tot in de jaren zeventig. Op basis daarvan werd hij toegelaten tot de Rock and Roll Hall of Fame.
Hij drumde in nummers als The Fat Man van Fats Domino, Tutti Frutti van Little Richard en I Hear You Knockin' van Smiley Lewis.
0
geplaatst: 24 september 2008, 11:44 uur
Hector Zazou (1948-2008)

De in Algrije geboren componist en producer Hector Zazou, een adept van muzikale kruisbestuivingen, is maandag na een lange ziekte op zestigjarige leeftijd in Parijs overleden, zo is dinsdag in zijn professionele omgeving vernomen. De man werkte onder meer met Peter Gabriel en Björk.
Zazou werd op 11 juli 1948 in het Algerijnse Sidi bel Abbès geboren en werd een Franse pionier van huwelijken tussen de hedendaagse en wereldmuziek.
John Cale
Zo was hij het brein van het album "Les nouvelles polyphonies corses", waarin de vocale traditie van Corsica hand in hand ging met de inbreng van muzikanten als de Japanner Ryuichi Sakamoto, de Kameroenees Manu Dibango en de Welshe legende John Cale. In 1983 nam Hector Zazou met de Congolese zanger Bony Bikaye het album "Noir et Blanc" op, dat een fusie was tussen Afrikaanse en elektronische muziek.
In totaal blikte Zazou een vijftiental albums in die hem een internationale reputatie opleverden. Hij werkte met een brede waaier van artiesten onder wie de IJslandse Björk, de Amerikaanse Suzanne Vega, de Britse Siouxsie Sioux, de Franse acteur Gérard Depardieu, de Amerikaanse Lisa Germano en Laurie Anderson, en de Galiciër Carlos Nunez.
Bron: De Morgen

De in Algrije geboren componist en producer Hector Zazou, een adept van muzikale kruisbestuivingen, is maandag na een lange ziekte op zestigjarige leeftijd in Parijs overleden, zo is dinsdag in zijn professionele omgeving vernomen. De man werkte onder meer met Peter Gabriel en Björk.
Zazou werd op 11 juli 1948 in het Algerijnse Sidi bel Abbès geboren en werd een Franse pionier van huwelijken tussen de hedendaagse en wereldmuziek.
John Cale
Zo was hij het brein van het album "Les nouvelles polyphonies corses", waarin de vocale traditie van Corsica hand in hand ging met de inbreng van muzikanten als de Japanner Ryuichi Sakamoto, de Kameroenees Manu Dibango en de Welshe legende John Cale. In 1983 nam Hector Zazou met de Congolese zanger Bony Bikaye het album "Noir et Blanc" op, dat een fusie was tussen Afrikaanse en elektronische muziek.
In totaal blikte Zazou een vijftiental albums in die hem een internationale reputatie opleverden. Hij werkte met een brede waaier van artiesten onder wie de IJslandse Björk, de Amerikaanse Suzanne Vega, de Britse Siouxsie Sioux, de Franse acteur Gérard Depardieu, de Amerikaanse Lisa Germano en Laurie Anderson, en de Galiciër Carlos Nunez.
Bron: De Morgen
0
geplaatst: 30 september 2008, 16:19 uur
Marc Moulin overleden
di 30/09/08 - De Belgische muzikant, schrijver en mediafiguur Marc Moulin is op 66-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Moulin was een van de oprichters van de elektropopgroep Telex.
De Franstalige Belg begon zijn carrière als jazzmuzikant. Hij won diverse prijzen en richtte begin de jaren 70 Placebo op. Zes jaar later werd de band opgedoekt.
In 1979 debuteert hij met Telex. De elektropopband van Moulin, Michel Moers en Dan Lacksman scoort enkele bescheiden hits, onder meer "Moskow diskow" en "Twist à San Tropez".
Telex was in 1980 de verrassende Belgische Eurovisiesongfestivalinzending. Het nummer "Eurovision" was volgens sommigen te revolutionair.
Na de split van Telex in 1986 ging Moulin voor de radio werken. Hij bleef ook muzikaal actief. In 2001 begon hij onder zijn eigen naam platen te maken voor Blue Note Records.
De Brusselaar creëerde enkele jaren geleden ook de nieuwe tunes van Radio 1. Sinds 1967 maakte hij voor RTBF verschillende uitzendingen. Hij schreef ook hoorspelen en toneelstukken.
di 30/09/08 - De Belgische muzikant, schrijver en mediafiguur Marc Moulin is op 66-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Moulin was een van de oprichters van de elektropopgroep Telex.
De Franstalige Belg begon zijn carrière als jazzmuzikant. Hij won diverse prijzen en richtte begin de jaren 70 Placebo op. Zes jaar later werd de band opgedoekt.
In 1979 debuteert hij met Telex. De elektropopband van Moulin, Michel Moers en Dan Lacksman scoort enkele bescheiden hits, onder meer "Moskow diskow" en "Twist à San Tropez".
Telex was in 1980 de verrassende Belgische Eurovisiesongfestivalinzending. Het nummer "Eurovision" was volgens sommigen te revolutionair.
Na de split van Telex in 1986 ging Moulin voor de radio werken. Hij bleef ook muzikaal actief. In 2001 begon hij onder zijn eigen naam platen te maken voor Blue Note Records.
De Brusselaar creëerde enkele jaren geleden ook de nieuwe tunes van Radio 1. Sinds 1967 maakte hij voor RTBF verschillende uitzendingen. Hij schreef ook hoorspelen en toneelstukken.
0
Father McKenzie
geplaatst: 30 september 2008, 18:58 uur
Toch wel erg, Marc Moulin gestorven, daar schrik ik even van!
Had de laatste paar jaar nog enkele goede cross-over albums gemaakt (jazz/rock/fusion) die ook door pers goed onthaald werden.
Was eerder met Telex bezig.
Had de laatste paar jaar nog enkele goede cross-over albums gemaakt (jazz/rock/fusion) die ook door pers goed onthaald werden.
Was eerder met Telex bezig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.