MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ken alleen Trapped wat een heerlijk nummer is.

R.I.P. Colonel.

RIP Colonel, en jammer (en vast onnodig) dat het zo heeft moeten eindigen.

Damn...Colonel R.I.P.

vigil schreef:
Zou iemand meer dan 1 nummer kennen? Wel een classic en ik zeg hup die Top 10 in bij de Top 2000

RIP

Jij vraagt en ik zeg: "Ja natuurlijk is er iemand "
Zijn tweede bekendere nummer zou sommigen ook herkenbaar in de oren kunnen klinken (een soort Trapped 2.0).

en "uiteraard"

R.I.P. Colonel. Jammer dat het zo heeft moeten eindigen.

vigil schreef:
Zou iemand meer dan 1 nummer kennen? Wel een classic en ik zeg hup die Top 10 in bij de Top 2000

Hij heeft in de jaren '80 toch wel meer hits gehad, volgens mij sowieso wel 3 of 4 hits in de dance-hitlijsten. En een paar jaar geleden heeft hij Trapped opnieuw ingezongen en uitgebracht met de Belgische Subs (ook bekend van de Zanna-cover met Tom Barman en Selah Sue).

Erg droevig dat dit allemaal mogelijk is in de VS dat iemand die geen geld heeft voor zorg zo eindigt.

R.I.P.

Het is alweer een paar maanden geleden, maar kennelijk kwam pas eind oktober aan het licht dat Claus Ogerman is overleden. En ik las het gisteren pas.

Hij is er wel eentje voor de oudere muziekliefhebbers onder ons, want de Duitser Ogerman arrangeerde en orkestreerde muziek van tal van grootheden uit de jaren vijftig, zestig en zeventig, in het bijzonder Antonio Carlos Jobim, Frank Sinatra, Dr. John, Joao Gilberto, Michael Franks, George Benson (de orkestraties op diens hit-album Breezin' bijvoorbeeld) en meer recent Diana Krall (haar 'Look of love' album). Ook Jan Akkerman nam ooit een album met hem op.

Zelf heb ik ook twee albums onder zijn eigen naam (The Claus Ogerman Orchestra) met medewerking van mensen als Michael Brecker en George Benson. Mooi werk dat destijds veel geroemd werd, maar toch is Ogerman iemand die altijd op de achtergrond is gebleven. Zijn overlijden, op 85-jarige leeftijd, was op 8 maart van dit jaar en is geruime tijd door zijn familie stilgehouden.

Claus Ogerman (1930-2016) - JazzWax

R.I.P. Claus Ogerman

Rust zacht, Eric Miranda, zanger en frontman post-punk band In Letter Form. Overleden ergens in september jl., maar lees het nu pas. Ik weet niet hoe oud hij was en waaraan hij gestorven is, maar in elk geval heel jong en net in de muziek begonnen...

He was from Barcelona ...

Aangezien dit MuMe is...

Zonder Manuel hadden we deze leuke band niet gehad: I'm from Barcelona

Manuel R. I. P.

I Know Nothing

Och joh,...
De tekenaar van Lobbes, Koos Voos en Hamster Joviaal:
http://bullesdhiver.free.fr/images/hamsterjovial/hamster-jovial-11-0800.jpg

Och, da's verdrietig... Een extreem levendig tekenaar, ik herinner me hem vooral vanwege zijn tragikomische strips in de Pepparade-pockets. En déze boekjes - wie kent ze nog?
http://assets.catawiki.nl/assets/1/4/1/7/417b9ec0-a6e5-012b-e919-f460bfc50530.jpg

Daarin heette Lobbes opeens Duffie, maar de signatuur was en bleef onmiskenbaar. R.I.P. Gotlib.

catchup
Ik kan me vooral een absurde versie van Le petit Prince herinneren. Stonden zijn verhalen niet in Wordt Vervolgd in de jaren 80, of de Vrije balloon?

Volgens wikipedia is Greg Lake op 7-12-2016 (gisteren) overleden aan kanker. Geweldige zanger van King Crimson en Emerson, Lake & Palmer.

Gezien de tijd van het jaar extra toepasselijk: I Believe In Father Christmas - Greg Lake

Een solohit van Greg Lake, nummer 2 in de UK top 40.

R.I.P. Greg Lake.

Joezer49263
Oei, dat komt hard aan.. Een man met een prachtige stem; o.a. op In The Court of the Crimson King, en Pictures At An Exhibition, om eens 2 albums te noemen.

Gelukkig blijft de muziek voortbestaan.

R.I.P. Greg Lake

Sorry, niet goed genoeg gekeken. Heb de link zojuist verwijderd. Ik baseerde me hierop:
RIP Greg Lake (( | Steve Hoffman Music Forums - forums.stevehoffman.tv

Treurig nieuws.

R.I.P. Greg Lake

Ik wist niet dat 'ie ziek was, dus hier schrik wel een beetje van.

Voor mij vooral bekend via King Crimson (Epitaph...).
Een van de mooiste stemmen uit de popgeschiedenis wat mij betreft!

R.I.P.

Ai, triest, een van mijn favoriete kerstliedjes sowieso.

R.I.P.

Een man met een mooie, sonore en herkenbare stem. Ik ken 'm vooral van ELP, maar met King Crimson heeft-ie ook mooie dingen gemaakt. Epitaph is natuurlijk een voor de hand liggende inkopper, maar ook in de ELP-hit Lucky man loopt het slecht af met de hoofdpersoon...

ELP -- Lucky Man (First Greg Lake Solo Version) - YouTube

R.I.P. Greg Lake

Misterfool

Damn, daar schrik ik even van. Ik beluister mijn ELP-albums weliswaar niet zo vaak meer, maar ELP was lange tijd een van mijn lievelingsbands. Greg Lake zong daarnaast natuurlijk ook op de eerste twee King Crimson-albums. De dood van Emerson dit jaar was ook al zo´n klap.

R.I.P Greg Lake

R.I.P.Jacques van Oevelen.
Oud drummer van o.a.Picture

Gisteren overleden...

De iconische aankondiging vanuit Peter Gunn wordt wel heel kort nu

RIP Greg Lake

Casartelli (moderator)
Negen maanden na Keith Emerson nemen we nu afscheid van de menselijke kant van ELP...

R.I.P. Greg Lake

R.I.P Greg Lake

Schrijver van één van de weinige kerstliederen die ik de moeite waard vind:

Ach... een van mijn grote idolen van vroeger, Greg Lake (King Crimson, ELP) is er ook al niet meer! Wat een triest jaar toch...
Rust in vrede, mooie zanger!

Een andere bekende zanger is ook overleden:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.