MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Sharon Jones

Bedankt voor al die fantastische albums.

Verdomme, Sharon Jones.

Rust zacht

Ook in Groningen kwam ze, glitterjurkje en al, middenin de zaal het publiek bedanken na afloop. Mooi mens, fijne sound, werelds stemgeluid.

RIP Sharon Jones

Een dijk van een stem, altijd genieten van de energie op haar platen.

Dag mooie Sharon Jones , wat had zij een prachtige stem... rust in vrede!

Alvleesklierkanker is een bitch van een ziekte. Een vriendin van me is er op 8 oktober jl. aan overleden. Een kleine 18 maanden daarvoor had ze succesvol de 'Whipple' ingreep ondergaan. Maar zelfs als die ingreep succesvol lijkt is het nog altijd zo dat nog maar 20% van de mensen die de ingreep hebben ondergaan na vijf jaren in leven zijn.
RIP Sharon Jones.....

R.I.P. Craig Gill, drummer van Inspiral Carpets.

2016 slaat weer toe. Sharon Jones was zo iemand die je het succes gunde. Soort van gerechtigheid dat ze voor volle zalen stond. Authenticiteit, talent en inzet die eens een keer echt beloond werden.

luigifort schreef:
R.I.P. Craig Gill, drummer van Inspiral Carpets.

Erg treurig, 44 nog maar.... Fantastische band, zou ze graag nog eens live zien, maar dat zal dan niet met de originele drummer zijn.

Zeker, ook geen idee hoe of wat. Was 14 toen ie bij de band kwam

44 is geen leeftijd natuurlijk, Inspiral is/was een fijn bandje

RIP Craig Gill

luigifort schreef:
Zeker, ook geen idee hoe of wat. Was 14 toen ie bij de band kwam

Bizar... In het 1991-topic zijn de afgelopen jaren al heel wat nummers van ze voorbij gekomen... toen was ie nog maar een tiener blijkbaar.

http://cdm.link/2016/11/jean-claude-risset-reimagined-digital-sound-europe-abroad/

We’re in a strange time, as we bid farewell to a great generation of pioneers of electronic music. French composer Jean-Claude Risset’s work can still tickle our perception and challenge what’s possible. He helped expand the frontiers of what digital synthesis can do for our ears, and brought the technology to the European continent. And this week, he left us at the age of 78.

Ik mis deze man nog altijd. Hats off for my Great Pretender ! 25 jaar nu..

https://queenphotos.files.wordpress.com/2013/06/king-mercury.jpg

Franck Maudit
Ik schrok er ook van dat het alweer 25 jaar is. De tijd gaat hard.

Blijkbaar meer mensen voor wie deze datum altijd beladen zal blijven. Voor mij nog altijd de grootste en belangrijkste artiest in mijn muziekgeschiedenis.

Overigens is zijn moeder ruim een week geleden overleden

November 2016 - brianmay.com

De eerste keer dat het me echt wat deed dat een artiest die ik waardeerde overleed. Het gebeurde hierna nog twee keer. Beide keren in dat vreselijke jaar 2016 (Bowie en Prince).

25 jaar al weg.

Lijkt nog als de dag van gisteren.

R.I.P Freddie Mercury.

Zijn dood had nauwelijks een ongelukkiger datum kunnen kiezen...
Ook 25 jaar. RIP Eric Carr...
http://3.bp.blogspot.com/-3hFMFibL5XY/Ts8BEW8sS3I/AAAAAAAABME/bQgDwpl-nQc/s400/KISS.Eric%2BCarr%2BRemember.1124-11.jpg

Bonk schreef:
Blijkbaar meer mensen voor wie deze datum altijd beladen zal blijven. Voor mij nog altijd de grootste en belangrijkste artiest in mijn muziekgeschiedenis.

Yup, voor mij ook, althans in die zin dat Queen mijn eerste grote muziekliefde was en Freddie haar boegbeeld. Met het overlijden van Freddie hield mijn grote muziekliefde op te bestaan.

Die 25 jaar zijn snel gegaan.

Ik heb nog eens in zijn geboortehuis gestaan op Zanzibar. Althans, wat ik er van moest geloven.
Overigens is zijn moeder ruim een week geleden overleden

November 2016 - brianmay.com
Wat sneu. (maar goed, mooie leeftijd natuurlijk)

Absurd dat mensen hier praten over dat de dood van Freddie net als de dag van gisteren lijkt, terwijl het nog 2 jaar zou duren vooraleer ik geboren zou worden. Vreemd gevoel . Benieuwd of ik het ook zal hebben met Bowie/Prince/Cohen dit jaar...

Johnny Marr schreef:
Absurd dat mensen hier praten over dat de dood van Freddie net als de dag van gisteren lijkt, terwijl het nog 2 jaar zou duren vooraleer ik geboren zou worden. Vreemd gevoel . Benieuwd of ik het ook zal hebben met Bowie/Prince/Cohen dit jaar...

Ja, dat is best vreemd. Ik was 21. Het jaar dat ik als mooiste muziekjaar beschouw qua releases (Pumpkins, Pearl Jam, Peppers, Nirvana etc.) en dus het jaar dat Freddie overleed.

Mijn moeder was ook wel een liefhebber, en ik weet nog goed dat we beiden naar de docu's keken die werden uitgezonden. Voor het eerst dat een artiest overleed waar ik echt zwaar van onder de indruk was. Dan al die geheimzinnigheid rondom zijn dood. Het ging heel snel. Eerst was ie ziek en toen bleek dat hij aan Aids was overleden. Zo onwerkelijk. Terwijl als je nu die laatste video bekijkt je wel beter had kunnen weten maar toch lag dat toen anders.

En het lijkt net alsof het gisteren was. Best bizar....

Natuurlijk ben ik wel vaker onder de indruk geweest van het overlijden van artiesten (Kurt Cobain, Michael Jackson)... en toch voelde dat anders dan bij Freddie. Pas bij Bowie had ik het weer en Prince is voor mij persoonlijk een heel ander verhaal.

Maar ja, in mijn geboortejaar overleden Jimi Hendrix en Janis Joplin.

Ach als je jochie was in de tijd dat JFK op de plaats zat waar die blonde clown met 4 maanden komt te zitten en er was een portret van die man op je kledingkast (die je deelde met je broer) bevestigd, je maakte dan ook nog eens mee dat 5 jaar later zijn broer pielemotje ging vlak na Martin Luther King én Jim Clark (F1 legende), dan was je tegen die tijd - nov 1991- wel gewend aan het overlijden van je helden.

Freddie - Queen was nooit mijn liefde - maakte wel indruk: Show Must Go on en dat maakte ie helemaal waar.

R.I.P. Pauline Oliveros

As a founding member of the San Francisco Tape Music Center in the 1960s, Oliveros collaborated with Terry Riley, playing in the first performance of Riley’s ‘In C’, and modular synthesist Morton Subotnick. She later became director of the Center, where she developed a philosophy of listening as a ritual and healing process, an approach she described through her coinage “deep listening”.

Pauline Oliveros, pioneer of "deep listening", dies aged 84 - factmag.com

A guide to Pauline Oliveros's music | Music | The Guardian - theguardian.com

Crap. Dat was mijn grote ontdekking van dit jaar.
Bijzonder hoe ik in zo een rap tempo, zo een groot fan werd. Kon helaas niet naar Le Guess Who op de dag dat ze zou optreden en dat was dus ook direct de laatste kans. Heeft ze eigenlijk aldaar nog gespeeld?

Jeetje.. Twee weken geleden heb ik nog een klein stukje meegepakt op Le Guess Who en nu is ze er niet meer. Dat is best een beetje vreemd.

R.I.P. Pauline Oliveros, een bijzondere verschijning.

RIP Colonel Abrams, al kende ik maar 1 nummer van hem, het geweldige Trapped. Toevallig van de week nog aangeschaft op vinylsingle.

Colonel Abrams has Died - radiofacts.com
https://i1.sndcdn.com/artworks-000013098324-w660qe-t500x500.jpg

Trapped is toch wel ultiem jeugdsentiment voor mij, blijft geweldig!

RIP Colonel Abrams

RIP Colonel Abrams

Zo te lezen een treurig einde van een one-hit-wonder

Zou iemand meer dan 1 nummer kennen? Wel een classic en ik zeg hup die Top 10 in bij de Top 2000

RIP

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.