Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 november 2022, 14:01 uur
Chris Koerts en Pierre Kartner/Vader Abraham... rust zacht.
4
geplaatst: 11 november 2022, 14:16 uur
De mannelijke helft van het duo Venus & Penis is niet meer.
0
geplaatst: 11 november 2022, 14:32 uur
2
geplaatst: 11 november 2022, 15:28 uur
2
geplaatst: 11 november 2022, 15:30 uur
...aan de hemelpoort (tenminste, daar hoop je dan op). Ja, dat was ook een beetje mijn gedachte vanmiddag. De enige overeenkomst is dat ze allebei een baard droegen, verder konden de muzikale verschillen nauwelijks groter zijn...
Allebei hebben ze in mijn jeugdjaren (de jaren zeventig, dat begrijpt u) een onuitwisbare indruk nagelaten op muzikaal gebied. De één (Chris Koerts dus) vanwege zijn inbreng in een band die ik nog steeds beschouw als een van de beste die Nederland ooit voortbracht, de ander vanwege het feit dat hij er op de een of andere manier altijd was.
Veelvuldig in de hitlijsten in allerlei gedaanten, vaak met kleine hits, en af en toe zo'n uitschieter als dat duet met Boer Koekoek en het Smurfenlied. Muzikaal allesbehalve hoogstaand natuurlijk, maar ondertussen heeft hij met Het Kleine Café aan de Haven een onverwoestbare Nederlandstalige klassieker afgeleverd die in allerlei talen tientallen keren gecoverd is. Er bestaan meer dan 250 versies van, heb ik wel eens gelezen. En dat is een succes dat vermoedelijk niemand in Nederland nog zal evenaren...
R.I.P. Chris Koerts
R.I.P. Pierre Kartner
0
geplaatst: 11 november 2022, 15:30 uur
R.I.P. Vader Abraham. Verdrietig nieuws 
EttaJamesBrown: klopt als een bus.

EttaJamesBrown: klopt als een bus.
0
geplaatst: 11 november 2022, 15:32 uur
R.I.P. Chris Koerts. Niet veel Earth & Fire leden meer in leven. 

0
geplaatst: 11 november 2022, 15:45 uur
[/quote]Muzikaal allesbehalve hoogstaand natuurlijk, maar ondertussen heeft hij met Het Kleine Café aan de Haven een onverwoestbare Nederlandstalige klassieker afgeleverd die in allerlei talen tientallen keren gecoverd is. Er bestaan meer dan 250 versies van, heb ik wel eens gelezen. En dat is een succes dat vermoedelijk niemand in Nederland nog zal evenaren.. [/quote]
Radar love!
Radar love!
6
geplaatst: 11 november 2022, 15:55 uur
De man was verantwoordelijk voor talloze oorwurmen. Nu hebben wij eindelijk de rust die we verdienen 

0
geplaatst: 11 november 2022, 17:37 uur
Fathead schreef:
Hij was van de Blue Deal.
https://media.tenor.com/gZq43byFpn8AAAAC/blue-da-ba-dee.gifHij was van de Blue Deal.
0
geplaatst: 11 november 2022, 18:09 uur
0
geplaatst: 11 november 2022, 19:11 uur
0
geplaatst: 11 november 2022, 19:24 uur
Nik Turner van Hawkwind is ons ook ontvallen. Hij werd 82 jaar.
0
geplaatst: 11 november 2022, 22:29 uur
Ze gaan met bosjes vandaag...
RIP Nik Turner
In Memoriam: Nik Turner of Hawkwind has passed away | Punknews.org
RIP Nik Turner
In Memoriam: Nik Turner of Hawkwind has passed away | Punknews.org
* denotes required fields.