MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Chris Koerts en Pierre Kartner/Vader Abraham... rust zacht.

RIP Vader Abraham en Chris Koerts!

RIP Pierre Kartner (87)

De mannelijke helft van het duo Venus & Penis is niet meer.

dix
vigil schreef:
RIP Vader Abraham en Chris Koerts!

Dat die twee zich samen moeten melden

R.I.P. Chris Koerts

Smurf in Peace Vader Abraham

Ach, wat treurig dat Vader Abraham overleden is.

Onwillekeurig moet ik daarbij denken aan nlkink en bikkel2, die ook beiden een warm hart voor Pierre koesteren.

dix schreef:
Dat die twee zich samen moeten melden

...aan de hemelpoort (tenminste, daar hoop je dan op). Ja, dat was ook een beetje mijn gedachte vanmiddag. De enige overeenkomst is dat ze allebei een baard droegen, verder konden de muzikale verschillen nauwelijks groter zijn...

Allebei hebben ze in mijn jeugdjaren (de jaren zeventig, dat begrijpt u) een onuitwisbare indruk nagelaten op muzikaal gebied. De één (Chris Koerts dus) vanwege zijn inbreng in een band die ik nog steeds beschouw als een van de beste die Nederland ooit voortbracht, de ander vanwege het feit dat hij er op de een of andere manier altijd was.
Veelvuldig in de hitlijsten in allerlei gedaanten, vaak met kleine hits, en af en toe zo'n uitschieter als dat duet met Boer Koekoek en het Smurfenlied. Muzikaal allesbehalve hoogstaand natuurlijk, maar ondertussen heeft hij met Het Kleine Café aan de Haven een onverwoestbare Nederlandstalige klassieker afgeleverd die in allerlei talen tientallen keren gecoverd is. Er bestaan meer dan 250 versies van, heb ik wel eens gelezen. En dat is een succes dat vermoedelijk niemand in Nederland nog zal evenaren...

R.I.P. Chris Koerts
R.I.P. Pierre Kartner

R.I.P. Vader Abraham. Verdrietig nieuws
EttaJamesBrown: klopt als een bus.

R.I.P. Chris Koerts. Niet veel Earth & Fire leden meer in leven.

Dat is wel even schrikken.
RIP Vader Abraham

[/quote]Muzikaal allesbehalve hoogstaand natuurlijk, maar ondertussen heeft hij met Het Kleine Café aan de Haven een onverwoestbare Nederlandstalige klassieker afgeleverd die in allerlei talen tientallen keren gecoverd is. Er bestaan meer dan 250 versies van, heb ik wel eens gelezen. En dat is een succes dat vermoedelijk niemand in Nederland nog zal evenaren.. [/quote]

Radar love!

RIP Vader Abraham

dix
De man was verantwoordelijk voor talloze oorwurmen. Nu hebben wij eindelijk de rust die we verdienen

dix
Zat ie in de Europese Commissie?

Hij was van de Blue Deal.

Zou het erg zijn lieve opa

RIP Pierre Kartner. We zullen 'm missen.

RIP Chris Koerts, op weg naar de Gate to Infinity...

zaaf
RIP vader

Ik vermoed dat Gargamel er achter zit.

R.I.P. Vader Abraham

R.i.p. Vader A..

R.I.P. Chris Koerts...
Geweldige gitarist in zijn tijd.
Maybe tomorrow maybe tonight

Nik Turner van Hawkwind is ons ook ontvallen. Hij werd 82 jaar.

RIP Nik Turner

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.