MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Ook de paus was fan van David.
R.I.P.

Das naar wakker worden met het nieuws van David Crosby.1 van de mooiste stemmen in de muziek is uitgedoofd.Om 7 uur vanmorgen even If I Could Only Remember My Name gedraaid. Deed ik toch te weinig. Triest dat dit de aanleiding moet zijn dan. R.I.P. ouwe hippie

Heb Crosby Sills Nash.nog in Amsterdam gezien en gehoord ,(datzelfde jaar ook nog Neil Young)
Vond Crosby vrij dik, bewoog niet veel
Maar zijn zang was als vanouds
En daar gaat het om
Eerste pion van CSNY is helaas gevallen
R.I.P

R.I.P. David Crosby.

Raar toeval. Ik heb slechts één nummer gespeeld vandaag; Southern Cross. Mooi nummer zonder opsmuk. En nu lees is pas dat Crosby overleden is.

RIP David

Ook hier staat If I Could Only Remember My Name op.
Hij heeft door de jaren heen veel erg mooie muziek gemaakt of er aan bijgedragen. Zowel alleen als in harmonie een erg mooie stem. Vond zijn laatste live-album niet eens zo slecht, hoewel er wel wat slijt op de stem zat, was ook te horen hoe mooi hij kan zingen. Hij was langer bij ons dan op je basis van zijn geschiedenis zou voorspellen, maar hij zal er niet minder gemist om worden.

RIP David Crosby

matthijs schreef:
Ook de paus was fan van David.
R.I.P.
Daar zal David Crosby blij mee zijn geweest... Jammer dat zijn bedoelingen en die van de Katholieke Kerk enigszins uit elkaar lagen. En een heilig verklaring zal er wel niet inzitten. Maar mocht de kerk zich in zijn werk willen verdiepen (na zijn dood) is het natuurlijk nooit te laat.

R.I.P. David Crosby.

R.I.P. David Crosby

Vandaag is gitarist/zanger Alan Darby overleden. Hij was in de jaren zeventig lid van Cado Belle (met o.a. Maggie Reilly), maakte solo-albums en heeft gespeeld met o.a. Paul McCartney, Van Morrison, Peter Godwin, Robert Palmer, Asia, Alannah Myles, Bonnie Tyler, Neneh Cherry. RIP Alan.

Anthony Top Topham de allereerste gitarist en een halve eeuw later nog eens van de Yardbirds is weg.

Pff Tom Verlaine, heftig

R.I.P. Tom Verlaine...

Damn.

R.I.P. Tom Verlaine

Ai, toch wel een van de helden uit mijn jeugd

R.I.P. Tom Verlaine.

R.I.P. Tom Verlaine, voor een groot deel verantwoordelijk voor een paar van de mooiste gitaarplaten aller tijden, Marquee moon en Adventure van Television, en in ieder geval daarnaast zijn eerste soloplaat. Plus natuurlijk dat uit duizenden herkenbare stemgeluid en die beeldrijke teksten: "Storms all that summer, we lived in the wind / Out in some room in the wind / Your hands they were folded, you knew no demands / My tongue it clattered like tin." Een uniek talent, en één van de meest "persoonlijke" gitaristen die ik ken. The dream's dream, mooiste nummer dat ik ooit heb gehoord, met een gitaarsolo die bijna letterlijk los komt van de grond en vleugels krijgt.

dix
Punk is dead

R.I.P. Tom Verlaine

Ouch. Deze is onverwacht. Tom is één van de grootsten in mijn platenkast. Hij was één van de meest inventieve songschrijvers en gitaristen. Zijn gitaarspel en teksten zijn hoogst intelligent, soms op het afstandelijke af maar tegelijk elegant en vol emotie. Marquee Moon (5* plaat) en vooral het titelnummer bevat alles wat ik wil horen in muziek. Het overstijgt de som der delen, neemt echt een vlucht. Hier moet ook de naam Richard Lloyd genoemd worden. Verlaine en Lloyd stuwden elkaar naar grote hoogte.
Marquee Moon staat altijd op de voorgrond maar de tweede helft van Adventure en zijn eerste soloplaat hebben hetzelfde niveau. Ook zijn latere solowerk bevat veel hoogtepunten, al leek de vlam al ruime tijd gedoofd.

R.I.P. Tom Verlaine

Casartelli (moderator)
Tegen sommige loftuitingen hierboven kan ik niet op, maar Television wordt hier ook beslist gekoesterd.

R.I.P. Tom Verlaine

R.I.P. Tom Verlaine

R.I.P. Tom Verlaine

R.I.P. Tom Verlaine

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.