MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
R.I.P. Tom Verlaine

Pas vorig jaar ontdekte ik Marquee Moon (het album) en het album had meteen een verslavende werking op me.

'Mooie' aanleiding voor een plekje in de top 2000, daar hoort Marquee Moon (het lied) toch wel in, niet voor niks een vaste waarde in de Rolling Stone top 500.

R.I.P. Tom Verlaine

Hoop dat ie goed verdiend heeft aan zijn bekendste nummer.

(edit: vast niet, want niet de componist, maar wel diverse grote hits geschreven, dus hij zal wel goed geboerd hebben)

RIP Barrett Strong

Precies, Money mag dan zijn enige hit zijn als uitvoerend artiest, bij mij staat-ie vooral op het netvlies als co-componist van een groot aantal Motown-hits die hij samen schreef met producer Norman Whitfield. Een kleine greep: I heard it through the grapevine (Marvin Gaye/Gladys Knight & the Pips), War (Edwin Starr), Papa was a rollin' stone en een heleboel andere grote hits voor The Temptations, zoals Cloud nine, I can’t get next to you, Psychedelic shack, Ball of confusion en Just my imagination.

Een heel grote meneer dus in de popgeschiedenis. Als hij z'n zaakjes contractueel goed geregeld had, hoefde hij niet op een houtje te bijten. Geweldige songwriter!

R.I.P. Barrett Strong.

Fuck, Tom Verlaine. Een van mijn favoriete gitaristen en ook zangers: je hoeft niet te kunnen zingen om een goede vocalist te zijn. Het album Marquee Moon is top 50-materiaal, het nummer hoort tot m'n allergrootste favorieten. Rammelend en scherp, die opbouw. Zoals die andere muzikale held Steve Albini zegt: 'Marquee Moon is a perfect record.' RIP

R.I.P. Tom Verlaine

Agh, Barrett Strong.... Een grote naam uit de Motown stal (zoals gaucho mooi duidt).

Ze draait zelf niet meer haar eigen rondje mee...
R.I.P. Heddy Lester

Ach Heddy Lester, dat is lang geleden. Ik had niet de indruk dat ze de laatste decennia nog actief was maar het was een leuk liedje en een lieve vrouw denk ik

R.I.P. Heddy Lester

De Mallemolen is een cultclassim

Nog even over Tom Verlaine: mooie woorden geschreven door Patti Smith:
Patti Smith Remembers Tom Verlaine | The New Yorker - newyorker.com

Prachtig ja, itchy, en zeer ontroerend.

Wauw, erg mooi.

Heddy Lester maakte ook deel uit van het hippiebandje April Shower en scoorde daar een kleine top 40 hit mee in 1971, Railroad song, zeker niet onaardig. R.I.P. Heddy.

https://www.youtube.com/watch?v=Dk_pkxm9wWg

Belgische zanger Norbert is overleden.

Tjonge, die is ook echt uit de categorie “leefde die nog dan?”.

Maar vooral ook iemand uit de categorie “hele grote jongens uit de muziekgeschiedenis”.

Bassist Phil Spalding is overleden 6 februai jl op 65 jarige leeftijd.
Hij was sessie bassist en speelde live bij artiesten als Elton John, Orchestral Manoeuvres in the Dark, Mick Jagger Seal en Randy Crowford ook bekend als bandlid van GTR en bij Mike Oldfield.

R.I.P Phil

Burt Bacharach RIP

Ja, dat was een hele grote. Zijn weinigen die zoveel hits hebben geschreven.

Stond 8 jaar terug nog op Glasto, mooie beelden waren dat.

Altijd gedacht dat hij een Brit was...

R.i.p. B.B..

Maar wat een nalatenschap!!

RIP Burt Bacharach

Raindrops keep falling on my head...
Dank voor alle geweldige songs.
R.I.P. Niet Bacharach.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.