Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2023, 18:37 uur
Kent iemand een goede verzamelaar van Paul van Vliet die een mooi overzicht biedt van zijn beste liedjes?
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 april 2023, 22:26 uur
Steve, Steve, Steve
En dan aan het eind van het programma zo'n stichtelijk preekje, eindigend met "Take care of yourself and each other". Als puber ook te veel naar gekeken.
R.I.P. Jerry Springer
En dan aan het eind van het programma zo'n stichtelijk preekje, eindigend met "Take care of yourself and each other". Als puber ook te veel naar gekeken.
R.I.P. Jerry Springer
0
geplaatst: 27 april 2023, 22:42 uur
goldendream schreef:
Kent iemand een goede verzamelaar van Paul van Vliet die een mooi overzicht biedt van zijn beste liedjes?
Ik heb wel het album Een album aan zee met.... (1970) dat ook op Youtube is terug te vinden.
Ik weet niet waarom er geen albums van hem op de site staan. Vaak is het deels gevuld met cabaret sketches.
De rotation cd Dat zijn leuke dingen voor de mensen lijkt alleen liedjes te bevatten maar ik ken ook zeker niet alles van hem.
0
geplaatst: 28 april 2023, 07:49 uur
Kort geleden maakte hij zelf bekend in hospice te gaan en nu is bekend gemaakt dat drummer Ralph Humphrey is overleden. Niet de meest bekende naam allicht, maar voor de Zappa fanatici op dit forum toch zeker een grootheid.
0
geplaatst: 28 april 2023, 19:40 uur
goldendream schreef:
musician schreef:
De rotation cd Dat zijn leuke dingen voor de mensen lijkt alleen liedjes te bevatten maar ik ken ook zeker niet alles van hem.
Volgens mij - maar ook ik ben geen groot kenner van zijn repertoitre - staan er op die Rotation-CD ook cabaretstukken, gezien de speelduur van sommige stukken. Van 'Leuke dingen' en 'Baron Taets van Avezathe' weet ik in elk geval zeker dat het cabaret is.
Op MusicMeter staat slechts een enkele LP van hem, maar dat is er dan ook meteen eentje met uitsluitend liedjes. Maar alleen verkrijgbaar op vinyl, en al uit 1981, dus best kans dat de selectie onvolledig is.
Gek eigenlijk dat er geen overzichtelijk liedjesalbum is samengesteld uit het repertoire van Paul van Vliet. Hij is natuurlijk in de eerste plaats cabaretier, maar van enigszins vergelijkbare grootheden als Wim Sonneveld en Frans Halsema zijn ook prachtge liedjescompilaties verkrijgbaar. Al vermoed ik dat die meer liedjes hebben opgenomen dan Paul van Vliet.
Niettemin: een fraai liedjesoverzicht verdient hij wel. Het is enigszins wrang, maar het is niet ondenkbaar dat zijn overlijden zoiets alsnog in gang zet. Dat is wel vaker gebeurd. Hoewel het anno 2023, in een tijd waarin er veel minder geluiidsdragers worden verkocht dan vroeger, ook wel weer twijfelachtig is.
0
geplaatst: 28 april 2023, 19:52 uur
Nog even verder gezocht, en kijk: is dit geen aardige verzameling met liedjes? Geen compilatie, maar een regulier album uit 1990. En van EMI, waardoor zijn werk bij Phonogram er waarschijnlijk niet op staat. Ik mis bijvoorbeeld al het nog altijd actuele 'De zee zegt dat ze moe is'. Misschien in combinatie met die Rotation-CD? Want daar zit volgens mij geen overlap in. Helaas wel allebei out-of-print en dus mogelijk prijzig...
0
geplaatst: 29 april 2023, 12:12 uur
Dank voor de antwoorden. Het is eigenlijk triest vast te stellen dat op MuMe zo goed als niks van deze man, toch een monument, te vinden is, terwijl het overloopt van berichten bij niemandalletjes als Goldband.
0
geplaatst: 29 april 2023, 12:34 uur
Dat komt omdat cabaret hier alleen onder bepaalde voorwaarden op de site mag.
Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Geen cabaret. Bij twijfelgevallen (zoals een Urbanus-album dat uit sketches èn liedjes bestaat) hanteren we de regel dat de toevoeging voor tenminste 50% van de tijdsduur muziek bevat. In gevallen van twijfel is het vermelden van tracktijden verplicht én dien je duidelijk te vermelden welke tracks muziek zijn en welke sketches. Hierbij stuur je altijd een link mee naar een betrouwbare bron die dit bevestigt;
Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
1
zaaf
geplaatst: 29 april 2023, 13:41 uur
goldendream schreef:
Dank voor de antwoorden. Het is eigenlijk triest vast te stellen dat op MuMe zo goed als niks van deze man, toch een monument, te vinden is, terwijl het overloopt van berichten bij niemandalletjes als Goldband.
Niemandalletjes...Dank voor de antwoorden. Het is eigenlijk triest vast te stellen dat op MuMe zo goed als niks van deze man, toch een monument, te vinden is, terwijl het overloopt van berichten bij niemandalletjes als Goldband.
0
Glitch
geplaatst: 29 april 2023, 17:54 uur
goldendream schreef:
Ik voel je, man. Ben er ook altijd erg droevig over dat niemand hier naar SharkxPunch lijkt te luisteren.Dank voor de antwoorden. Het is eigenlijk triest vast te stellen dat op MuMe zo goed als niks van deze man, toch een monument, te vinden is, terwijl het overloopt van berichten bij niemandalletjes als Goldband.
1
geplaatst: 1 mei 2023, 13:40 uur
R.I.P. Tim Bachman (71)
in januari overleed Robbie Bachman, nu is het zijn broer Tim die is overleden. Oprichter van Bachman Turner Overdrive en gitarist op de eerste twee albums van de band (en later bij de reünie in de jaren tachtig). Dus niet op de meest succesvolle albums en ook niet op hun wereldhit You ain't seen nothing yet.
Wel was het stotterprobleem van Tim de inspiratie voor die wereldhit. Helaas geen brandschone reputatie, lees ik hier.
in januari overleed Robbie Bachman, nu is het zijn broer Tim die is overleden. Oprichter van Bachman Turner Overdrive en gitarist op de eerste twee albums van de band (en later bij de reünie in de jaren tachtig). Dus niet op de meest succesvolle albums en ook niet op hun wereldhit You ain't seen nothing yet.
Wel was het stotterprobleem van Tim de inspiratie voor die wereldhit. Helaas geen brandschone reputatie, lees ik hier.
0
Tidalwave
geplaatst: 1 mei 2023, 17:36 uur
Dus van de musici van het album Four Wheel Drive (m'n favoriet) zijn er nog drie wielen die draaien - natuurlijk niet meer zoals in 1975... 48 jaar geleden.
R.I.P. Tim Bachman (en ook Rob Bachman).
R.I.P. Tim Bachman (en ook Rob Bachman).
1
geplaatst: 2 mei 2023, 08:26 uur
Dat is ook niet de eerste de beste. Zeker in eigen land niet, daar was hij een ongekende grootheid; een soort Rob de Nijs van Canada, zeg maar.
Ik heb enkele platen van hem. Prachtige liedjes, gezongen door een man met een sonore stem. Waarvan er enkele tot ware klassiekers zijn uitgegroeid: If you could read my mind voorop, maar ook Sundown en het verhalende The wreck of the Edmund Fitzgerald.
R.I.P. Gordon Lightfoot
Ik heb enkele platen van hem. Prachtige liedjes, gezongen door een man met een sonore stem. Waarvan er enkele tot ware klassiekers zijn uitgegroeid: If you could read my mind voorop, maar ook Sundown en het verhalende The wreck of the Edmund Fitzgerald.
R.I.P. Gordon Lightfoot
0
geplaatst: 2 mei 2023, 08:48 uur
De zon is voor Gordon Lightfoot helaas ook onder gegaan.
Ook weer zo'n singer/songwriter waar je helemaal zen van werd.
R.I.P.
Ook weer zo'n singer/songwriter waar je helemaal zen van werd.
R.I.P.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 13:33 uur
R.I.P. Gordon Lightfoot.
Een mooi eigenzinnig oeuvre opgebouwd, wars van de waan van de dag.
Een mooi eigenzinnig oeuvre opgebouwd, wars van de waan van de dag.
1
geplaatst: 4 mei 2023, 09:04 uur
Billy ''The Kid'' Emerson is op 97 jarige leeftijd overleden, aldus de Washington Post. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat deze man nog in leven was. De melodie van zijn nummer If Lovin' Is Believing (uitgebracht door Sun Records in 1954) is door Dylan nog schaamteloos gejat op zijn nummer False Prophet. Meneer Emerson moet toch bijna wel 1 van de laatsten uit de hoogtijdagen van de rock n roll en R&B uit de jaren 50 zijn geweest. Ik weet dat Dion DiMucci nog steeds onder ons is, maar de lijst zal kort zijn.
0
geplaatst: 4 mei 2023, 20:06 uur
0
geplaatst: 4 mei 2023, 20:30 uur
Billy "The Kid" Emerson: When It Rains It Pours (of wat Elvis er van maakte: When It Rains It Really Pours)
Is in zijn geboortestad overleden.
RIP
Is in zijn geboortestad overleden.
RIP
0
geplaatst: 4 mei 2023, 20:43 uur
R.I.P. Linda Lewis - bij haar naam zeg ik onmiddellijk Panic in Detroit vanwege de geweldige achtergrondzang van haar en haar collega's op dat nummer van Bowie's Aladdin sane.
0
geplaatst: 7 mei 2023, 11:21 uur
R.i.P. Menahem (Max) Pressler, de gelukkigste man op aarde, naar eigen zeggen. Bewonderenswaardige carrière.
0
Tidalwave
geplaatst: 7 mei 2023, 11:40 uur
Net gelezen op Pitchfork:
Rob Laakso, Kurt Vile & the Violators and Swirlies Guitarist, Dies at 44.
Rob Laakso, Kurt Vile & the Violators and Swirlies Guitarist, Dies at 44.
1
geplaatst: 10 mei 2023, 16:42 uur
0
geplaatst: 11 mei 2023, 09:11 uur
Ik herkende de naam van Frank Kozik niet, maar wel de stijl. Onderstaande hoes is natuurlijk beroemd. R.I.P. Frank Kozik.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1511.jpg?cb=1644941814
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1511.jpg?cb=1644941814
* denotes required fields.