MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
R.I.P. John Giblin. Fantastische bassist. Vooral bekend van de Simple Minds (1985-1988) en Brand X, maar als studiomusicus ook te horen op albums van Kate Bush, Peter Gabriel, Phil Collins, Fish, Duncan Browne ('The wild places'), Jon Anderson, John Martyn en vele anderen.

John Giblin - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Van dezelfde generatie, en wat mij betreft van dezelfde klasse als John Giblin: ook Francis Monkman is niet meer.

Toetsenist (en incidenteel gitarist), componist en mede-oprichter van de Britse bands Curved Air en Sky. Ik ken 'm vooral van die laatste band, die klassieke stukken (maar ook eigen composities in dezelfde sfeer) combineerde met een rock-backing. Wellicht is dit zijn bekendste stukje muziek.
Hij speelde ook mee op albums van o.a. Renaissance en Al Stewart, twee andere favorieten van me. En ook nog op het disco-album van Shadows-drummer Brian Bennett: Voyage (a journey into discoid funk).

R.I.P. Francis Monkman.

Francis Monkman - Wikipedia - en.wikipedia.org
Curved Air and Sky founder Francis Monkman has died, aged 73 | Louder - loudersound.com

Van de The Skatalites FB pagina:

LESTER SKA STERLING - The last remaining of the original Skatalites hornsmen.

It’s a sad day for all of us with the passing of our legendary founder and former saxophonist Lester “Ska” Sterling.

Our heart goes out to the family, the fans and to all who were very close to him.

We celebrate his greatness and his contribution of being one of the pioneers of Ska and reggae music.
He has left a legacy for now and future generations to follow and we will continue to preserve it stage by stage.

We honor him as a person and we honor him for his excellence.

Forever in our thoughts
Rest in love Lester Ska Sterling.

RIP John Giblin

Zijn basspel blijft … alive and kicking

Nog een bassist: Andy Rourke (The Smihs) is dood

The Smiths bassist Andy Rourke has died - nme.com

Ik zet Rusholme Ruffians maar weer eens op, met die goddelijke baslijn. This is the last night of the fair...

Dit komt wel als een schok. Rourke en Joyce hebben toch altijd een beetje onterecht in de schaduw van M&M gestaan.

RIP.

R.I.P. Andy Rourke

R.I.P. Andy Rourke.

Doe ik wel Barbarism Begins At Home, ArthurDZ. Veel sterkte ook trouwens, kom in m'n armen!

dix
Daarmee is de enige denkbare bandreünie die wat mij betreft ook zinnig was, achter de horizon verdwenen.

Andy Rourke R.I.P.
Well I Wonder...

Heb hem nog zien optreden begin deze eeuw met Badly Drawn Boy.
Smiths helaas nooit live gezien.

Mijn hemel, wat een puike bassist was dat. Zijn werk met The Smiths was van een waanzinnige kwaliteit. Hij was dan misschien niet het brein achter de muziek, maar zonder Rourke en Joyce was de impact vele malen minder verpletterend geweest.

Dat is schrikken, ja.

R.I.P. Andy Rourke.
R.I.P. John Giblin

kleine man
R.I.P. Andy Rourke.
Dat doet echt pijn.

RIP Rourke. Denk dat dit mijn favoriete baslijn ooit is.

r.i.p. Rourke

Glitch
RIP

R.I.P. Andy Rourke

Oeps….RIP Andy. Heerlijke baspartijen

R.I.P. Andy Rourke

Andy Rourke en John Giblin, ouch, dat doet wel een beetje pijn. Gelukkig is Derek Forbes nog onder ons.....

R.I.P. Andy Rourke.
The Smiths één van de grootste bands aller tijden.

Aiaiai R.I.P Andy

Ik schrik me een ongeluk. Wat erg

Some Bass Players Are Bigger Than Others

R.I.P. Andy Rourke

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Kirk Arrington, voormalige drummer bij Metal Church en Vanderhoof.

Links:
- Former METAL CHURCH Drummer KIRK ARRINGTON Dead At 61 - BLABBERMOUTH.NET
- Facebook

Gast
geplaatst: vandaag om 23:53 uur

geplaatst: vandaag om 23:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.