Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 24 mei 2023, 23:06 uur
R.i.p. 
Haar ooit zien optreden in de Amsterdam Arena, volgens mij het eerste concert dat daar gegeven werd. Groot zangeresl!

Haar ooit zien optreden in de Amsterdam Arena, volgens mij het eerste concert dat daar gegeven werd. Groot zangeresl!
2
geplaatst: 24 mei 2023, 23:10 uur
Wederom een icoon niet meer onder ons.
R.I.P. Tina Turner.
Onvergetelijk haar concert in De Kuip eind 80er jaren. Het begon flink te regenen, maar Tina liet zich niet kennen en stond vooraan drijfnat te worden.
Een echte pro en tot op hoge leeftijd nog actief.
R.I.P. Tina Turner.
Onvergetelijk haar concert in De Kuip eind 80er jaren. Het begon flink te regenen, maar Tina liet zich niet kennen en stond vooraan drijfnat te worden.
Een echte pro en tot op hoge leeftijd nog actief.
1
Kalamitsi
geplaatst: 24 mei 2023, 23:28 uur
Een harde werker die bleef door buffelen tot ze niet meer kon... Respect. Rust in vrede.
1
geplaatst: 24 mei 2023, 23:30 uur
Rist in vrede Tina Turner en dank voor u inzet vioor de muziekwereld.
https://img.volkskrant.nl/15d14215b09c05f616d0f38f0f3259e1d9cfdf01/queen-of-rock-roll-tina-turner-83-na-langdurig-ziekbed-overleden
https://img.volkskrant.nl/15d14215b09c05f616d0f38f0f3259e1d9cfdf01/queen-of-rock-roll-tina-turner-83-na-langdurig-ziekbed-overleden
1
geplaatst: 24 mei 2023, 23:47 uur
Original SAINT VITUS Bassist MARK ADAMS Dead At 64 - BLABBERMOUTH.NET
Paar legendarische albums gemaakt, vooral die samen met Wino.
Paar legendarische albums gemaakt, vooral die samen met Wino.
4
geplaatst: 25 mei 2023, 01:29 uur
R.I.P. Tina Turner.
Gelukkig heb ik haar nog een keer live mogen aanschouwen. Prima concert en een pleister op de voetbal wonde. Aangezien het Nederlands elftal die avond werd uitgeschakelt door West Duitsland (WK 1990).
Gelukkig heb ik haar nog een keer live mogen aanschouwen. Prima concert en een pleister op de voetbal wonde. Aangezien het Nederlands elftal die avond werd uitgeschakelt door West Duitsland (WK 1990).
1
geplaatst: 25 mei 2023, 03:05 uur
iggy schreef:
R.I.P. Tina Turner.
Gelukkig heb ik haar nog een keer live mogen aanschouwen. Prima concert en een pleister op de voetbal wonde. Aangezien het Nederlands elftal die avond werd uitgeschakeld door West Duitsland (WK 1990).
R.I.P. Tina Turner.
Gelukkig heb ik haar nog een keer live mogen aanschouwen. Prima concert en een pleister op de voetbal wonde. Aangezien het Nederlands elftal die avond werd uitgeschakeld door West Duitsland (WK 1990).
Dat was zeker toen geen Simply The Best verhaal...
1
geplaatst: 25 mei 2023, 07:44 uur
Ach Tina. Ik dacht die leeft eeuwig, maar dat kan natuurlijk niet. R.I.P
1
geplaatst: 25 mei 2023, 07:54 uur
Straks als ik thuis ben river deep mountain high lekker hard aan.
1
geplaatst: 25 mei 2023, 08:36 uur
En weer een jeugdidool minder
Mad respect voor deze icoon 
Zometeen On Silent Wings weer eens draaien, enorm zwak voor dat nummer. R.I.P. Tina.
https://postimages.org/
Mad respect voor deze icoon 
Zometeen On Silent Wings weer eens draaien, enorm zwak voor dat nummer. R.I.P. Tina.
https://postimages.org/
2
geplaatst: 25 mei 2023, 09:13 uur
Tina was er 'altijd' al, vanaf mijn prilste jeugd. Prachtige, opzwepende songs, vooral in haar periode met Ike - die paradoxaal genoeg qua prive-onmstandigheden ronduit dramatisch was. Mooi rolmodel ook voor vrouwen die ondanks innerlijke onzekerheid voor zichzelf leren opkomen en alsnog een succes maken van hun leven, zowel artistiek als privé.
Ik heb het altijd een beetje jammer gevonden dat ze in haar latere solo-carrière niet wat meer vlamde. Er was weinig mis met de popmuziek die ze toen maakte, maar het was allemaal wat aan de veilige kant. Ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat er meer in had gezeten, met een uniek, rauw en soulvol stemgeluid als het hare. Wel mooi dat ze nog heeft mogen genieten van een gelukkige en rustige oude dag.
R.I.P. Tina Turner - een echte wereldster is ons ontvallen.
Ik heb het altijd een beetje jammer gevonden dat ze in haar latere solo-carrière niet wat meer vlamde. Er was weinig mis met de popmuziek die ze toen maakte, maar het was allemaal wat aan de veilige kant. Ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat er meer in had gezeten, met een uniek, rauw en soulvol stemgeluid als het hare. Wel mooi dat ze nog heeft mogen genieten van een gelukkige en rustige oude dag.
R.I.P. Tina Turner - een echte wereldster is ons ontvallen.
1
geplaatst: 25 mei 2023, 09:16 uur
Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben, dit is overigens een uitstekende documentaire over haar leven en werk: Tina (Film, 2021)
2
geplaatst: 25 mei 2023, 09:22 uur
Ook niet meer onder ons: Sheldon Reynolds (63), gitarist van Earth, Wind & Fire en ook een tijdje van de Commodores. Ik kende hem niet, terwijl ik toch fan ben van beide bands. Maar hij blijkt dan ook deel van de bands te hebben uitgemaakt in een periode waarin ze hun hoogtijdagen al ruimschoots achter de rug hadden. Niettemin: als je het lidmaatschap van deze twee funk-toppers op je cv kunt schrijven, heb je echt wel iets gepresteerd.
Earth, Wind & Fire-gitarist Sheldon Reynolds (63) overleden | Muziek | NU.nl
Earth, Wind & Fire-gitarist Sheldon Reynolds (63) overleden | Muziek | NU.nl
1
geplaatst: 25 mei 2023, 09:57 uur
herman schreef:
Vanochtend kwam hier Steamy Windows voorbij op MTV, toen een tijdje op haar wiki zitten neuzen. Ze heeft toch wel een hoop goede nummers gemaakt.
Vanochtend kwam hier Steamy Windows voorbij op MTV, toen een tijdje op haar wiki zitten neuzen. Ze heeft toch wel een hoop goede nummers gemaakt.
Vanochtend kwam deze ook voorbij bij Ekdom. Ik heb erg weinig met haar muziek maar dit is wel een toffe track.
Maar een icoon was t!
RIP Tina Turner
3
geplaatst: 25 mei 2023, 12:52 uur
Tina Turner: mochten er in the place where nothing ever happens - heaven (David Byrne) concerten plaatsvinden, ken ik iig iemand die heel erg blij zal zijn. Opvallend dat dit optreden weinig wordt genoemd.
Petje af, R.I.P.
Petje af, R.I.P.
4
geplaatst: 25 mei 2023, 13:31 uur
Fathead schreef:
Klopt. Er stonden toen ook een paar duizend fans voor de 'andere' Arena in Amsterdam, een of ander podium in een kraakpand met dezelfde naam. Lachen was dat.
1
geplaatst: 25 mei 2023, 13:58 uur
1
geplaatst: 25 mei 2023, 16:17 uur
GrafGantz schreef:
Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben, dit is overigens een uitstekende documentaire over haar leven en werk: Tina (Film, 2021)
Ik las een positieve recensie over een nieuwe documentaire met interview over en met Tina Turner op Netflix vanaf 1 juni. Die schijnt nogal indrukwekkend te zijn.
1
geplaatst: 25 mei 2023, 20:04 uur
west schreef:
Ik las een positieve recensie over een nieuwe documentaire met interview over en met Tina Turner op Netflix vanaf 1 juni. Die schijnt nogal indrukwekkend te zijn.
Dat is gewoon dezelfde als waar Graf het over heeft. Netflix zal de rechten wel gekocht hebben. Overigens is ie tot 5 juni ook voor nop te zien op NPO Start.Ik las een positieve recensie over een nieuwe documentaire met interview over en met Tina Turner op Netflix vanaf 1 juni. Die schijnt nogal indrukwekkend te zijn.
2
geplaatst: 25 mei 2023, 20:20 uur
Edgar18 schreef:
En vanavond 'gewoon' op NPO3 om 22:15u zie ik net.(quote)
Dat is gewoon dezelfde als waar Graf het over heeft. Netflix zal de rechten wel gekocht hebben. Overigens is ie tot 5 juni ook voor nop te zien op NPO Start.
1
geplaatst: 25 mei 2023, 23:13 uur
Ik schrok er nogal van gisteren, toen ik een Telegraaf pagina ververste.
Heb me nooit gerealiseerd dat ze zo ziek was.
Weer een echte wereldster die er niet meer is.
R.I.P. Tina Turner
Heb me nooit gerealiseerd dat ze zo ziek was.
Weer een echte wereldster die er niet meer is.
R.I.P. Tina Turner
0
geplaatst: 29 mei 2023, 13:25 uur
iggy schreef:
R.I.P. Tina Turner.
R.I.P. Tina Turner.
Precies, dat was in Maastricht, de dag dat Oranje door Duitsland werd uitgeschakeld en Tina ons ná het optreden feliciteerde met de overwinning op het WK (ze dacht waarschijnlijk dat ze in Duitsland optrad), uit de tijd zonder mobiele telefoon, het is haar vergeven.

Dat optreden staat trouwens op YouTube.
0
geplaatst: 30 mei 2023, 15:52 uur
Muzikant Marius de Boer op 62-jarige leeftijd overleden - Omrop Fryslân - omropfryslan.nl
RIP Marius de Boer
Muzikant Marius de Boer is na een kort ziekbed overleden. De uit Stiens afkomstige De Boer werd bekend als mede-oprichter en frontman van Reboelje en werkte de afgelopen jaren nog als solo-artiest. Hij is 62 jaar geworden.
RIP Marius de Boer
* denotes required fields.