Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 6 september 2023, 10:14 uur
Dat je als one-hit-wonder nog prima zestig jaar lang van de muziek kunt leven bewezen the Earls. In BeNe wellicht totaal onbekend, in Amerika scoorden ze één hit, 'Remember then' in 1962; de single kwam tot plaats 24 in de Hot 100. The Earls is een doo wop-groep, opgericht in New York door leadzanger Larry Chance (echte naam: Larry Figueiredo). De doo-wop-rage werd een jaar of wat na die ene hit compleet weggevaagd door de British Boom, Chance probeerde eind jaren '60 een solocarrière, maar met het ontstaan van een nostalgisch gouwe-ouwe-circuit was er ineens weer plaats voor zijn groepje. Waarna hij the Earls heroprichtte en nog decennialang rondtrok in het oldies-circuit.
Gisteren overleed Larry Chance, na ruim 82 levensjaren.
Gisteren overleed Larry Chance, na ruim 82 levensjaren.
0
geplaatst: 6 september 2023, 12:00 uur
'Auf wiedesehen Pet' was een Britse comedyserie uit de jaren '80. Het openingsnummer van die serie was Breakin' away en elke aflevering werd afgesloten door 'That's livin' alright'. Beide nummers werden gezongen door Joe Fagin. De nummers werden als dubbele a-kant op single uitgebracht en bereikten in Groot-Brittannië de derde plaats op de hitlijst. Fagin had daarnaast nog een paar andere, minieme hitjes, maar hij zal vooral herinnerd worden door de thema's van 'Auf wiedersehen Pet'.
Fagin overleed gisteren op 83-jarige leeftijd.
Fagin overleed gisteren op 83-jarige leeftijd.
0
geplaatst: 6 september 2023, 15:49 uur
Bruce Guthro is afgelopen nacht overleden aan kanker. Guthro was een Canadese zanger die vanaf 1994 soloplaten uitbracht; 'Walk this road' stond -voor wat het waard is- in 1997 op 1 in de Canadese country chart. In 1998 trad Guthro daarnaast toe tot de Schotse band Runrig; hij was hun zanger tot het stoppen van de band in 2018. Zijn zoons Dylan en Jodi zijn ook beide muzikant. Bruce Guthro is 62 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 6 september 2023, 19:56 uur
Genoten van Runrig, zijn solocarriere is me (nog) onbekend.
R.I.P. Bruce Guthro...
R.I.P. Bruce Guthro...
0
geplaatst: 8 september 2023, 09:34 uur
Ik lees dat zowel Charles Gayle als Steve Roden zijn overleden.
De eerste zag ik ooit optreden en dat zat voor mij in de opmaat naar meer freejazz/vrije improvisatieconcerten.
Van de 2e heb ik een cd die ik zo maar eens ga opzetten.
De eerste zag ik ooit optreden en dat zat voor mij in de opmaat naar meer freejazz/vrije improvisatieconcerten.
Van de 2e heb ik een cd die ik zo maar eens ga opzetten.
1
geplaatst: 8 september 2023, 22:03 uur
R.I.P. Richard Davis. Ik weet vrijwel niets van jazz, maar bij zijn naam moet ik meteen denken aan zijn sublieme werk op Van Morrisons Astral weeks, één van de mooiste platen aller tijden.
3
geplaatst: 11 september 2023, 21:53 uur
0
geplaatst: 11 september 2023, 22:09 uur
Brendan Croker is gisteren overleden. De Brit, geboren op 15 augustus 1953, stond in de tweede helft van de jaren '80 een tijd in de spotlights met zijn begeleidingsband the 5 O'Clock Shadows en was ook lid van de Notting Hillbillies, samen met o.a. Mark Knopfler.
0
geplaatst: 11 september 2023, 22:36 uur
R.I.P. Brendan Croker.
Heb weinig met de muziek maar dat nummer No money at all kwam in 1 van de jaar topics langdurig voorbij
Heb weinig met de muziek maar dat nummer No money at all kwam in 1 van de jaar topics langdurig voorbij
2
geplaatst: 11 september 2023, 22:39 uur
No Money At All ken ik ook nog wel. En This Kind Of Life. Waren beiden nog Speciale Aanbieding bij de KRO op het toenmalige Radio 3. R.I.P. Brendan Croker.
0
geplaatst: 11 september 2023, 22:58 uur
Darlin' was het eerste wat van hem gedraaid werd, volgens mij. Hubert van Hoof-plaatje. En There'll come a day kreeg ook nog wat airplay. Van de Notting Hillbillies uiteraard Your own sweet way, maar dat werd dan weer gezongen door Mark Knopfler
0
geplaatst: 12 september 2023, 11:05 uur
Jazper schreef:
Ik lees dat zowel Charles Gayle als Steve Roden zijn overleden.
Shit zeg, die tweede naam had ik niet verwacht voorbij te zien komen. Zijn Stars of Ice-album is me echt heel erg dierbaar geworden in een korte tijd. Rust in vrede. Ik lees dat zowel Charles Gayle als Steve Roden zijn overleden.

0
geplaatst: 12 september 2023, 17:24 uur
Heb regelmatig cd's gekocht n.a.v. zijn recensies. Uitstekende journalist was het, met een goede smaak. R.I.P. Raymond.
0
geplaatst: 12 september 2023, 20:05 uur
Aaahhh... Brendan Croker.
Ik zag hem ooit in Nijmegen in het voorprogramma van Kevin Coyne en hij maakte enorm veel indruk. Kevin bedankte hem zelfs na afloop nog voor zijn uitstekende optreden. Kort daarna zijn ze samen shows gaan doen die hilarisch leuk waren.
Ik zag hem ooit in Nijmegen in het voorprogramma van Kevin Coyne en hij maakte enorm veel indruk. Kevin bedankte hem zelfs na afloop nog voor zijn uitstekende optreden. Kort daarna zijn ze samen shows gaan doen die hilarisch leuk waren.
1
geplaatst: 12 september 2023, 21:57 uur
Mooi In Memoriam in de Rotterdamse "Havenloods":
Raymond Rotteveel is overleden. Hij blijft voor altijd onze vedette - Adverteren Rotterdam | De Havenloods | Krant en Online - dehavenloods.nl
Raymond Rotteveel is overleden. Hij blijft voor altijd onze vedette - Adverteren Rotterdam | De Havenloods | Krant en Online - dehavenloods.nl
0
geplaatst: 17 september 2023, 21:02 uur
0
geplaatst: 18 september 2023, 19:27 uur
R.I.P. Irish Grinstead
Steelo en You don't know
Veel en veels te jong...
Steelo en You don't know

Veel en veels te jong...
0
geplaatst: 18 september 2023, 19:48 uur
Het schijnt dat ook Roger Whittaker is overleden, op 13 september, al is er nog maar bar weinig informatie over te vinden. M'n oma hield van z'n muziek, en als zodanig heb ik er ook een flinke portie ervan meegekregen.
In Kenia geboren en overleden na een beroerte. RIP.
https://cdns-images.dzcdn.net/images/artist/00a04101d61ff4b2959d5592c8b732e2/500x500.jpg
In Kenia geboren en overleden na een beroerte. RIP.
https://cdns-images.dzcdn.net/images/artist/00a04101d61ff4b2959d5592c8b732e2/500x500.jpg
0
geplaatst: 18 september 2023, 19:56 uur
RIP Roger Whittaker, toch wel een absolute cultheld in mijn vriendengroep. Zijn live album The Last Farewell In Concert kan ik dromen en kwam op menig feestje wel weer op de draaitafel. Afgelopen juli tijdens de fietsvakantie met kameraad Johan in Engeland kwam zijn muziek ook weer regelmatig voorbij. Lekker uit volle borst in de stromende regen op de fiets in de Yorkshire Dales het prachtige Hello Good Morning Happy Days zingen.
Zijn muziek maakt me altijd vrolijk en dat is toch behoorlijk wat waard.
Zijn muziek maakt me altijd vrolijk en dat is toch behoorlijk wat waard.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 18 september 2023, 19:59 uur
Een grote artiest en rasentertainer is ons ontvallen. Altijd goed voor een glimlach. De man met de 'gimmick'. Roger Whittaker.
Ik zet The Last Farewell nog maar een keer op. Toepasselijker kan het niet.
Ik zet The Last Farewell nog maar een keer op. Toepasselijker kan het niet.
1
geplaatst: 19 september 2023, 10:44 uur
Gerards Dream schreef:
Roger Whittaker rust in vrede en bedankt voor de hits.
Roger Whittaker rust in vrede en bedankt voor de hits.
Maar toch niet voor al die schlager-ellende?
* denotes required fields.