MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Rag in vrede Palli

Eurovisie Songfestival:
In 1994 nam Sara Tavares namens Portugal deel aan het zangfestijn. Het was het jaar waarin de pauze-act nog het meest memorabel was: 'Riverdance' van Bill Whelan. De winnaars kwamen -net als het jaar daarvoor- uit Ierland: Paul Harrington en Charlie McGettigan met 'Rock 'n' roll kids'. Willeke Alberti eindigde namens Nederland bijna onderaan; België deed niet eens mee, vanwege ondermaatse prestaties in het jaar ervoor.
Sara Tavares werd heel verdienstelijk achtste dat jaar met 'Chamar a música'. Sara overleed gisteren op 45-jarige leeftijd aan een hersentumor waarmee ze al veertien jaar te kampen had.

chartsmaster schreef:
Palli Gudmundsson, de drummer van de Raggende Manne, is overleden.
(embed)
R.i.p..

Toch even Sara Tavares benoemen.
Vooral haar plaat; Balancé (2006) vind ik prachtig. Mooi gitaarspel en een prachtige stem had deze Kaapverdisch/Portugese vrouw.
Veel meer dan songfestival.

Ze maakte zeker mooie muziek. Haar songfestival-bijdrage is niet representatief voor haar oeuvre. Wat jammer dat ze zo vroeg is overleden.

Mars Williams was een Amerikaanse saxofonist die tussen 1980 en 1983 zijn eerste bekendheid kreeg in de band the Waitresses. Aansluitend speelde hij de jaren '80 uit in de Britse band Psychedelic Furs. Hij was oprichter van de acid jazz-groep Liquid Soul en speelde als sessiemuzikant o.a. samen met Billy Idol, the Power Station en Ministry. Williams overleed gisteren op 68-jarige leeftijd.

Casartelli (moderator)
Politiek bericht verwijderd

't Is alweer even geleden, maar op 25 september is John 'Jelly' Horton overleden. De Britse saxofonist maakte tussen 1965 en 1970 deel uit van de psychedelische popband the End. Hun singles werden geproduceerd door Bill Wyman. Aansluitend ging the End ook op tour met the Rolling Stones. The End bracht één album uit, 'Introspection'. John Horton werd 77 jaar oud.

RIP Kevin "Geordie" Walker, gitarist van Killing Joke.

dix
O jee. Dan is het Killing Joke geluid nu voorgoed verleden tijd

Verantwoordelijk voor het meest herkenbare post-punk-intro ever.

Von Helsing schreef:
RIP Kevin "Geordie" Walker, gitarist van Killing Joke.

Serieus???

Één van mijn faves, zojuist loeihard gedraaid, heerlijk gitaarwerk van Geordie (hoewel het meer op de voorgrond had mogen staan in de mix):

RIP Geordie! Totaal onverwacht, maar tegen massive stroke begin je ook weinig.

Op 22 november overleed rhythm'n'blues-zangeres Jean Knight. In 1971 scoorde zij een prima hit met 'Mr. Big Stuff'. Alhoewel Knight tot 1999 muziek uitbracht wist ze niet meer in de buurt te komen van dat succes. Jean Knight is 80 jaar oud geworden.

Erg treurig.
KJ was een van die weinige bands uit mijn verleden die ik nog altijd een beetje volgde omdat ze nog altijd goed werk leverde en er nog altijd ontwikkeling zat in hun muziek. Geordie zijn gitaarriffs waren bepalend voor hun sound.
Weer een tijdperk voorbij

chartsmaster schreef:
Op 22 november overleed rhythm'n'blues-zangeres Jean Knight. In 1971 scoorde zij een prima hit met 'Mr. Big Stuff'. Alhoewel Knight tot 1999 muziek uitbracht wist ze niet meer in de buurt te komen van dat succes. Jean Knight is 80 jaar oud geworden.
(embed)

En haar ken ik weer van een Stax verzamelaar. Tof nummer.
In die tijd werd er nog wel eens gereageerd op elkaars nummer, man tegen vrouw en andersom.
Dit was Freddy Robinson's reactie op MR. Big Stuff.

Neee
R.I.P. Geordie Walker

En dan sterft de gitaargod van je favoriete band en besef je dat dit niet alleen zijn einde is, maar ook het einde van je favoriete band. Nooit meer nieuwe muziek, nooit meer Killing Joke live zien. Rust zacht Kevin ‘Geordie’ Walker, bedankt voor al het moois wat je ons gebracht hebt. Honour the fire.

Een band die ik pas op latere leeftijd heb ontdekt. Ik keek regelmatig of ze nog naar Nederland zouden komen. Ik ben blij dat ik ze twee keer heb kunnen zien.

Ik ken eigenlijk geen andere band die al zo lang bestond en nog zulke goede albums maakte.

RIP

dix
dix schreef:
Verantwoordelijk voor het meest herkenbare post-punk intro ever.

Bij Geordie's outtro gooi ik nog maar eens zijn allerbestedebeste intro in het topic. Wat een magistraal geluid! Nu verstomd ...

Eergisteren overleed Les Maguire. Maguire was het laatst nog levende originele lid van Gerry & the Pacemakers, de band die in 1963 groter was dan the Beatles. Dat jaar bereikten hun eerste drie singles (How do you do it, I like it en You'll never walk alone) de bovenste plek van de Britse hitlijst; een prestatie die decennialang ongeëvenaard bleef. Het hitsucces was al voorbij in 1966; Maguire bleef in de Pacemakers spelen tot eind jaren '60. Daarna kocht hij met medebandlid Les Chadwick een garage en vervolgens ging hij bij de marine; hij diende o.m. op de Falklands in 1982. Hij is altijd in Liverpool blijven wonen. Maguire is 81 jaar oud geworden.
Dit was hun mooiste:

Wat raar dat het overlijden van Jean Knight in Nederland nauwelijks het nieuws heeft gehaald (alleen bij RTL Boulevard en Welingelichte kringen zover ik met Google kan vinden). Had beter verdiend (of men is erg traag ermee).

RIP Jean Knight

Rust zacht, Kevin “Geordie” Walker...

Shane MacGowan R.I.P.

Heeft het nog lang volgehouden

In hetzelfde jaar gegaan

Ik heb vorig jaar de biografie door Richard Balls gelezen, ontzettend goed boek, Shane's levensstijl was nog heftiger dan ik aanvankelijk dacht. Je moet toch wel een ijzeren gestel hebben om dat allemaal vol te houden en de 65 te halen.

R.I.P. Shane MacGowan

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.