Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 3 september 2024, 18:45 uur
Danielle Moore van Crazy P is overleden, 52 jaar nog maar, mooie stem zoals je hier kunt horen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 september 2024, 20:32 uur
Peter Kubik, gitarist van Abigor.
Peter "PK" Kubik (Abigor) ist tot - News - Metal1.info
Nachthymnen was de allereerste black metal plaat die ik ooit oorde en is nog altijd een van mijn favoriete platen ever. 10/10. Geen enkel matig nummer.
Ze waren nog steeds goed ook, ernstig jammer.
Peter "PK" Kubik (Abigor) ist tot - News - Metal1.info
Nachthymnen was de allereerste black metal plaat die ik ooit oorde en is nog altijd een van mijn favoriete platen ever. 10/10. Geen enkel matig nummer.
Ze waren nog steeds goed ook, ernstig jammer.
0
geplaatst: 6 september 2024, 18:24 uur
Och, die heeft wel een hele mooie carriere gehad. Heb wel een zwak voor zijn 60s platen, al zijn ze soms mierzoet. En in de jaren '90 had hij een mooie comeback. Onderstaande song werd nog gesampled in een paar grote top40 hits.
0
geplaatst: 8 september 2024, 03:13 uur
R.I.P. Will Jennings
Tekstschrijver voor nummers van anderen, bijvoorbeeld voor Steve Winwood (o.a. While you see a chance, Higher love, Valerie), Whitney Houston (Didn't we almost have it all) en The Crusaders (Street life). Zijn bekendste lyrics zijn de Oscarwinnende nummers My heart will go on (Celine Dion), Tears in heaven (Eric Clapton) en Up where we belong, een duet van Joe Cocker en Jennifer Warnes.
Will Jennings Dead: 'My Heart Will Go On' Songwriter Was 80 - variety.com
Will Jennings | Songwriters Hall of Fame - songhall.org
nu.nl heeft nog niet in de gaten dat de man hoofdzakelijk TEKSTEN (en dus geen liedjes) schreef op muziek van anderen. Een soort Bernie Taupin dus, maar dan voor een veel bredere waaier aan artiesten.
Tekstschrijver voor nummers van anderen, bijvoorbeeld voor Steve Winwood (o.a. While you see a chance, Higher love, Valerie), Whitney Houston (Didn't we almost have it all) en The Crusaders (Street life). Zijn bekendste lyrics zijn de Oscarwinnende nummers My heart will go on (Celine Dion), Tears in heaven (Eric Clapton) en Up where we belong, een duet van Joe Cocker en Jennifer Warnes.
Will Jennings Dead: 'My Heart Will Go On' Songwriter Was 80 - variety.com
Will Jennings | Songwriters Hall of Fame - songhall.org
nu.nl heeft nog niet in de gaten dat de man hoofdzakelijk TEKSTEN (en dus geen liedjes) schreef op muziek van anderen. Een soort Bernie Taupin dus, maar dan voor een veel bredere waaier aan artiesten.
0
geplaatst: 8 september 2024, 09:03 uur
Bassist Herbie Flowers is ook overleden op 86-jarige leeftijd, vooral bekend van de baspartij op Lou Reed's Walk on the Wild Side:
Flowers speelde ook bas op Bowie's Space Oddity, veel albums van George Harrison, Harry Nilsson, Elton John e.a.
Flowers speelde ook bas op Bowie's Space Oddity, veel albums van George Harrison, Harry Nilsson, Elton John e.a.
0
geplaatst: 8 september 2024, 23:39 uur
Herbie Flowers was wel een heel grote meneer op de bas. Speelde als studiomuzikant op honderden albums en maakte als bandlid onder meer deel uit van T.Rex (op het laatste album voor de dood van Marc Bolan) en de instrumentale popgroep Sky. Ik kende hem in eerste instantie vooral daarvan. Op enkele nummers speelde hij ook tuba, al vond ik dat niet bepaald de grootste momenten van de band.
Maar een veelzijdig instrumentalist was hij zeker. En ja, het onsterfelijke loopje van Walk on the wild side - dat hij niet alleen speelde, maar ook zelf uitdacht - blijft natuurlijk zijn 'finest moment'. Het heeft hem destijds niet veel opgeleverd, zelfs geen 'writing credit', maar qua inkomen is het later vast wel goedgekomen.
R.I.P. Herbie Flowers
Maar een veelzijdig instrumentalist was hij zeker. En ja, het onsterfelijke loopje van Walk on the wild side - dat hij niet alleen speelde, maar ook zelf uitdacht - blijft natuurlijk zijn 'finest moment'. Het heeft hem destijds niet veel opgeleverd, zelfs geen 'writing credit', maar qua inkomen is het later vast wel goedgekomen.
R.I.P. Herbie Flowers
0
geplaatst: 10 september 2024, 23:54 uur
Muzikant Remko Muermans (bandlid Zea) overleden – Friesland Pop - frieslandpop.nl
R.I.P. Remko Muermans, voorheen van Zea.
R.I.P. Remko Muermans, voorheen van Zea.
2
geplaatst: 11 september 2024, 19:36 uur
Caterina Valente, een hele grote dame in de Nederlandse hitgeschiedenis (sorry de gegevens voor Vlaanderen heb ik niet). Wie alleen de top 40 volgt denkt dat de popmuziek begint in 1965, maar wie verder graaft weet uiteraard wel beter. Valente scoorde in de diverse hitlijsten die Nederland vóór 1965 rijk was maar liefst 24 noteringen, waarvan er vier op de eerste plaats terechtkwamen: Tschau Tschau Bambina!... in 1959, Sweetheart, my darling, mijn schat in 1959, Bon giorno in 1959 en Itsy bitsy teenie weenie Honolulu Strand bikini in 1960. Valente was een polyglot, die in twaalf talen muziek heeft opgenomen. Dit 'Tipitipitipso' uit 1957 (2e plaats in Nederland) is mijn favoriet. En nog bewegend beeld ook:
1
geplaatst: 11 september 2024, 19:44 uur
Nog een negentiger die er niet meer is: op 6 september overleed Johnny Thunder. De zanger, wiens echte naam Gil Hamilton was, scoorde in 1963 een grote hit (#4 in de Billboard Hot 100, #2 in de Nederlandse Tuney Tunes) met 'Loop de loop'. Het zou voor hem bij die ene grote hit blijven. Thunder zette in de jaren daarna zijn zangcarrière voort op cruiseschepen. Hij is 92 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 11 september 2024, 19:54 uur
Ook soulzanger Frankie Beverly is er niet meer. De zanger wordt altijd in één adem genoemd met zijn groep Maze, die hij in 1970 oprichtte. Frankie Beverly & Maze scoorden in de VS een flinke serie hits in de Billboard R&B-lijst, waaronder de nummer 1-hits Back in stride in 1985 en Can't get over you in 1989. Beverly overleed gisteren en is 77 jaar oud geworden.
Dit Silky Soul genoot in Nederland nog de meeste bekendheid.
Dit Silky Soul genoot in Nederland nog de meeste bekendheid.
0
geplaatst: 11 september 2024, 20:07 uur
En Zoot Money is ook al overleden. De Britse zanger/ toetsenist mag toch wel gezien worden als een van de aartsvaderen van de Britse popmuziek. In 1961 richtte hij the Big Roll Band op, met hemzelf als zanger en Hammondorganist. Money speelde ook samen met Alexis Korner, Eric Burden & the Animals, Peter Green, Ronnie Lane en Alan Price. Zoot Money is 82 jaar oud geworden.
'Big time operator' was een hit voor Zoot Money en Alexis Korner's Blues Incorporated in de UK in 1966.
'Big time operator' was een hit voor Zoot Money en Alexis Korner's Blues Incorporated in de UK in 1966.
2
geplaatst: 11 september 2024, 20:44 uur
Vanaf 44.00 minuten komt Zoot Money de show van Kevin Coyne versterken. En hoe!
2
geplaatst: 11 september 2024, 23:27 uur
Peter Klashorst is dood. Zat hij niet ooit bij Soviet Sex? Dan mag hij in dit topic genoemd worden. Sowieso, niet dat zijn werk nou altijd zo fascinerend was maar de persoon toch zeker wel. Ik mocht hem, ik las graag over of van hem en ik was soms ook jaloers op hem.
Rust hard Peter.
Rust hard Peter.
2
geplaatst: 11 september 2024, 23:40 uur
Klashorst was idd de bassist van Soviet Sex. Kom, we smijten er nog eens een clipje tegenaan
0
geplaatst: 13 september 2024, 17:03 uur
0
geplaatst: 15 september 2024, 15:02 uur
Matt Johnson (The The) heeft bekend gemaakt dat drummer/producer Roli Mosimann is overleden. Mosimann was ooit lid van The Swans. Als producer heeft ie gewerkt met o.a. The The en New Order.
0
geplaatst: 15 september 2024, 16:39 uur
Roli Mosimanm... Ik ken hem vooral als producer van een paar hele fijne Young Gods-platen. R.I.P. Roli.
1
geplaatst: 15 september 2024, 17:28 uur
En hij maakte samen met Jim "Foetus" Thirlwell onder de naam Wiseblood het album Dirtdish. R.I.P. Roli Mosimann.
0
geplaatst: 16 september 2024, 08:23 uur
1
geplaatst: 16 september 2024, 13:11 uur
Tito, de normaalste Jackson. Kwam in interviews altijd sympathiek over en sprak zonder fluisterstem zoals zijn broers en zussen. Trad vorige week nog op in München lees ik net.
0
geplaatst: 17 september 2024, 12:48 uur
R.I.P. Ernst Langhout
Speelde o.a. begin en midden jaren 80 in de Friese waveband The Visitor.
Speelde o.a. begin en midden jaren 80 in de Friese waveband The Visitor.
1
geplaatst: 18 september 2024, 10:12 uur
R.I.P J.D. Souther
Ook wel de 'zesde Eagle' genoemd. Was nooit officieel lid van de band, maar speelde een belangrijke rol op de achtergrond, onder meer als co-componist van Eagles-klassiekers als Best of my love, New kid in town, Heartache tonight en andere nummers. Had ook een eigen carrière, waarvan You're only lonely uit 1978 zijn grootste (Amerikaanse) hit was. Verder was hij lid van de Souther-Hillman-Furay Band.
John David Souther speelde ook als background vocalist een belangrijke rol op platen van o.a. Eagles, Linda Ronstadt en anderen. Bij sommigen wellicht ook bekend van het hit-duet dat hij opnam met James Taylor: het prachtige Her town too.
JD Souther Dead: Singer Who Co-Wrote Eagles Classics Was 78 - variety.com
JD Souther - jdsouther.net
Ook wel de 'zesde Eagle' genoemd. Was nooit officieel lid van de band, maar speelde een belangrijke rol op de achtergrond, onder meer als co-componist van Eagles-klassiekers als Best of my love, New kid in town, Heartache tonight en andere nummers. Had ook een eigen carrière, waarvan You're only lonely uit 1978 zijn grootste (Amerikaanse) hit was. Verder was hij lid van de Souther-Hillman-Furay Band.
John David Souther speelde ook als background vocalist een belangrijke rol op platen van o.a. Eagles, Linda Ronstadt en anderen. Bij sommigen wellicht ook bekend van het hit-duet dat hij opnam met James Taylor: het prachtige Her town too.
JD Souther Dead: Singer Who Co-Wrote Eagles Classics Was 78 - variety.com
JD Souther - jdsouther.net
* denotes required fields.