Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 18 september 2024, 21:27 uur
Outlaw104 schreef:
R.I.P. Ernst Langhout
Speelde o.a. begin en midden jaren 80 in de Friese waveband The Visitor.
R.I.P. Ernst Langhout
Speelde o.a. begin en midden jaren 80 in de Friese waveband The Visitor.
Jemig, die komt binnen. RIP Ernst, zag er de laatste jaren ook niet goed uit.... Rainmachine, al op de hoogte?
0
geplaatst: 19 september 2024, 07:47 uur
Premonition schreef:
Jemig, die komt binnen. RIP Ernst, zag er de laatste jaren ook niet goed uit.... Rainmachine, al op de hoogte?
(quote)
Ja ik heb het meegkregen, wist al een tijdje dat hij ernstig ziek was en dat er geen kans was op herstel. Het is toch nog wel heel erg snel gegaan. De eerste 2 platen van The Visitot staan stevig in mijn all-time favoriete albums lijst. Was een toffe band...
0
geplaatst: 20 september 2024, 13:20 uur
Gisteren is de Amerikaanse zangeres Florence Warner overleden. Warner verdiende haar boterham voornamelijk met het inzingen van commercials. Zo zong ze het nummer 'Pirate' op de demonstratie-cd die werd meegeleverd met de allereerste Philips-cd-spelers. In Nederland had ze, in duet met Demis Roussos, in 1980 een dikke top 5-hit met de fraaie Air Supply-cover 'Lost in love'. Warner is 77 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 23 september 2024, 10:28 uur
herman schreef:
Monkey Maffia, German producer and one half of Wighnomy Brothers, dies · Nieuws ⟋ RA - nl.ra.co
Monkey Maffia, German producer and one half of Wighnomy Brothers, dies · Nieuws ⟋ RA - nl.ra.co
Deze had ik gemist. Wighnomy Brothers waren toch wel een live-sensatie in de 00s. R.I.P.

2
geplaatst: 25 september 2024, 09:24 uur
Gisteren overleed Cat Glover. Cat werd in de jaren '80 bekend via haar samenwerking met Prince. Ze was actief als choreografe, danseres en achtergrondzangeres. Als rapper is ze te horen op de hit ' Alphabet St.'
Cat is 60 jaar oud geworden.
Cat is 60 jaar oud geworden.
1
geplaatst: 25 september 2024, 09:38 uur
Dick Diamonde is niet meer onder ons. Diamonde was de bassist van de Australische '60's-band the Easybeats. Hij werd geboren in het Nederlandse Hilversum in 1947 als Dingeman van der Sluijs. Toen hij vier jaar oud was verhuisde hij met het gezin naar Australië. In 1964 vormde hij the Easybeats samen met de ook in Nederland geboren Johannes van den Berg (inmiddels bekend als Harry Vanda) en drie geëmigreerde Britten. Met 'Friday on my mind' en 'Hello how are you' scoorden ze twee wereldhits. In 1969 hield de groep op te bestaan.
Diamonde/ Van der Sluijs is 76 jaar oud geworden. In de clip bevindt hij zich (zoals het een bassist betaamt) links op de achtergrond.
Diamonde/ Van der Sluijs is 76 jaar oud geworden. In de clip bevindt hij zich (zoals het een bassist betaamt) links op de achtergrond.
1
geplaatst: 25 september 2024, 16:21 uur
Legendarische labels.
Electronic-Visionär Achim Szepanski verstorben - fazemag.de
Hier nog een interview uit 1997 met hem.
Black Label – Disquiet
Electronic-Visionär Achim Szepanski verstorben - fazemag.de
Hier nog een interview uit 1997 met hem.
Black Label – Disquiet
It’s worth noting that Szepanski named Mille Plateaux after a book, translated A Thousand Plateaus
0
geplaatst: 26 september 2024, 10:32 uur
Grote naam uit de techno scene is erg jong overleden: Rino Cerrone, pioneer of Neapolitan techno, dies aged 52 · News ⟋ RA
Deze track best vaak geluisterd toen ik erg van de harde techno was:
Deze track best vaak geluisterd toen ik erg van de harde techno was:
1
geplaatst: 28 september 2024, 20:52 uur
Rien van Wijk, regisseur en de bedenker van Toppop is op 84 jarige leeftijd overleden.
R.i.P.
R.i.P.
0
geplaatst: 30 september 2024, 16:33 uur
Daarom hoorde ik hem vandaag op Radio 2.
RIP Kris Kristofferson.
RIP Kris Kristofferson.
0
geplaatst: 30 september 2024, 16:52 uur
0
geplaatst: 30 september 2024, 17:55 uur
Je kunt van Kris zeggen wat je wil, maar een ladies man, met goede smaak, was ie wel:
R.I.P.
R.I.P.
3
geplaatst: 30 september 2024, 19:28 uur
JoostBo schreef:
(embed)
Catherine Ribeiro (82). Eerst actrice, later zangeres. Typisch zo'n artiest die een aantal legendarische platen heeft gemaakt, maar niet bekend was bij het grote publiek. Cultfiguur in met name Frankrijk en was voor artiesten als Kim Gorden, Weyes Blood en Marissa Nadler een grote inspiratiebron.
Haar vierde album Paix, gemaakt met haar band Alpes, wordt gezien als haar beste en is tegelijk ook haar meest experimentele plaat. Bij deze post het titelnummer.
(embed)
Catherine Ribeiro (82). Eerst actrice, later zangeres. Typisch zo'n artiest die een aantal legendarische platen heeft gemaakt, maar niet bekend was bij het grote publiek. Cultfiguur in met name Frankrijk en was voor artiesten als Kim Gorden, Weyes Blood en Marissa Nadler een grote inspiratiebron.
Haar vierde album Paix, gemaakt met haar band Alpes, wordt gezien als haar beste en is tegelijk ook haar meest experimentele plaat. Bij deze post het titelnummer.
Ik luister net een live cd van haar (niet die met nummers van Alpes, maar Franse chansons en lees nu pas dat ze op 23 augustus is overleden. Net op het moment dat ze 'ne me quitte pas zingt' jammer genoeg heeft ze ons wel verlaten.
1
geplaatst: 1 oktober 2024, 13:24 uur
Kris Kristofferson, ik heb 'm relatief laat ontdekt. Niet echt een wereldzanger, maar zo zijn er wel meer. De liedjes waren goed. Heeft ook nog in een aantal voor mij memorabele films gespeeld. Hij hield zich staande tegenover James Coburn in Pat Garret & Billy the Kid en was een echte badass in de Blade films. Zijn laatste albums hadden een American Recordings gevoel, maar er was ook ruimte voor humor, getuige het nummer Feeling Mortal op het gelijknamige album. RIP Kris Kristofferson.
* denotes required fields.