MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
R.I.P. Roberta Flac en bedankt voor hetmooie liedje

dix schreef:
(quote)

Maar sta jij niet dagelijks in de kringloopwinkel?
Vanwege mijn verslavingsgevoeligheid adviseert mijn dokter een, hooguit twee keer per week. Mijn werkgever trouwens ook.

dix
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Vanwege mijn verslavingsgevoeligheid adviseert mijn dokter een, hooguit twee keer per week. Mijn werkgever trouwens ook.

Da's samen al vier keer maar we dwalen af.

Shit. Ik wist wel dat het de laatste jaren niet meer zo goed meer met haar ging, dus echt als een verrassing komt het niet. Ik zat er eigenlijk al een tijd mee in m'n hoofd dat ze wellicht niet lang meer had... Maar toch komt het even binnen.

Voor mij de mooiste stem in de popmuziek. Geen stem die me zo raakt als die van Roberta Flack.

Maar Roberta is meer dan dat. Ze is een inspiratie. Ondanks het enorme talent dat ze al in haar tienerjaren liet zien, heeft ze gedurende haar twintiger jaren voornamelijk in cafeetjes gepeeld als pauze-act. Pas rond haar dertigste werd ze ontdekt. Vervolgens maakte ze wel meteen een wereldplaat: First Take. Een plaat die in mijn ogen uniek is doordat het een soulplaat is die ingespeeld is door gerenommeerde jazzmuzikanten. Maar voor mij ook een fraai voorbeeld van 'geef niet op, blijf erin geloven'.

Het was een paar jaar later pas dat een nummer van die plaat, The First Time Ever I Saw Your Face, door Clint Eastwood werd gebruikt in zijn film Play Misty for Me. Daardoor werd het een hit en daarmee de grote doorbraak van Roberta Flack. Gedurende haar carrière is ze weliswaar meer opgeschoven richting pop en R&B, de smoothe variant die ook wel 'quiet storm' wordt genoemd, en de randjes gingen er steeds meer vanaf, maar de prachtige stem bleef en er is nog genoeg moois te vinden in haar latere carrière.

Maar zoals ik al zei: ze was een inspiratie. Dat is dus méér dan de muziek. Roberta was iemand die graag zelf de touwtjes in handen nam, en hoewel ze niet zelf nummers schreef, arrangeerde en produceerde ze wel veel van haar werk en deed ze altijd graag haar eigen ding. Ook was ze zeer geëngageerd en was ze onderdeel van allerlei initiatieven: ze streed ervoor dat artiesten meer controle kregen over de rechten van hun werk, maar ook kwam ze op voor homo's, zorgde ze voor gratis muziekonderwijs in achterstandswijken en zo deed ze wel meer.

R.I.P. Roberta Flack, een krachtige vrouw met een prachtige stem.

Arrie schreef:
Geen stem die me zo raakt als die van Roberta Flack.

Die avatar heb je niet voor niets

RIP Roberta Flack

Eerst Jerry Butler, toen Bill Fay en nu Roberta Flack. Drie fantastische artiesten in een paar dagen tijd.

Mooie ode, Arnout. R.I.P. Roberta

Eergisteren overleed Chris Jasper. Zanger/ toetsenist Jasper maakte deel uit van de tweede generatie Isleys, de aangetrouwde kant. Hij was de jongste van zeven kinderen, die in Cincinnati in het zelfde appartementencomplex woonden als de Isley brothers. Zijn zus Elaine trouwde met Rudolph Isley.
De broers Chris, Marvin en Ernie Jasper vormden oorspronkelijk de band the Jazzman trio. Later gingen ze touren met de Isleys, brachten ze nieuw songmateriaal in en gingen ze uiteindelijk deel uitmaken van de groep, vanaf het toepasselijk getitelde album '3+3'.
Toen de wegen van de Isleys en de Jaspers in 1984 weer tijdelijk scheidden, gingen de Jaspers een paar jaar door als Isley-Jasper-Isley.
Chris Jasper bracht daarnaast zestien soloalbums uit. Hij is 73 jaar oud geworden.

Vanochtend overleed Frans Dingenen. De Vlaamse entertainer startte op de radio met het typetje Frans Dingemans. Daarna was hij o.a. te zien in tv-series als Meester, hij begint weer!, 'Thuis' en 'Familie', werd hij onderdeel van programma's als 'PVBA Elektron' en 'De drie wijzen' en presenteerde hij o.a. Videodinges en 'Koppensnellers'. Op de radio was hij te horen in 'De zoete inval'. Hij schreef columns die gebundeld werden in een boek en bracht twee albums uit, voornamelijk gevuld met parodieën en humoristische liedjes. Bekende successen van hem zijn 'Allez Maurice', De nies in de neus, De frigoboxtoeristen en Samen in de file.
Frans Dingenen is 74 jaar oud geworden.

RIP Chris Jasper, meegewerkt aan vele mooie nummers.

RiP Chris Jasper.

Prachtig nummer dat Caravan of Love.

RIP Roberta Flack

Afgelopen maandag overleed de Amerikaanse zanger Robert John. Geboren als Robert John Pedrick scoorde hij, onder de naam Bobby Pedrick jr., in 1958, als twaalfjarig kindsterretje, al zijn eerste Billboard Hot 100-hit met White bucks and saddle shoes (#74). In 1972 had hij als Robert John een klapper te pakken met een nieuwe versie van The lion sleeps tonight (#3), maar zijn ultieme roem kwam natuurlijk in 1979 met een Amerikaanse nummer 1-hit voor 'Sad eyes'. In totaal scoorde Robert John tien Billboard Hot 100-hits in vijfentwintig jaar tijd.
Robert John Pedrick jr. is 79 jaar oud geworden.

Heftig verhaal.

Toch echt wel een legendarische acteur die zowat altijd indruk maakte met z'n rollen, toevallig laatst nog eens opgezocht hoe het met hem ging.

Erg triest, je gaat dan toch denken aan iets als koolmonoxidevergiftiging (?).

R.I.P.

Poles Apart schreef:
Toch echt wel een legendarische acteur die zowat altijd indruk maakte met z'n rollen, toevallig laatst nog eens opgezocht hoe het met hem ging.

Erg triest, je gaat dan toch denken aan iets als koolmonoxidevergiftiging (?).

R.I.P.

Je zou t denken. Maar ik zou er ook niet vreemd van op kijken als hij zijn eigen dood geregisseerd heeft. Zijn vrouw was wel een stuk jonger, maar van een man van 95 kan je wel verwachten dat het op een geven moment genoeg is geweest.
Een verhaal van een echtpaar dat samen besluit er uit te stappen is niet nieuw...
De man laat een prachtig oeuvre na, de film Mississippi Burning, maakte als tiener een enorme indruk op me. Zijn vrouw was trouwens een gerenommeerd concertpianist, dus voor de klassieke wereld ongetwijfeld ook een groot gemis. R.I.P

vinylbeleving schreef:
Je zou t denken. Maar ik zou er ook niet vreemd van op kijken als hij zijn eigen dood geregisseerd heeft.

Maar dan ook de hond doden? Dat lijkt me toch onnodig wreed.

't Is nog geen sinterklaastijd, maar er wordt toch al volop gespeculeerd!
Feiten:
- Gene is dood, z'n vrouw is dood en één hond is dood.
- Twee honden leven nog
- Er is geen lichamelijk letsel geconstateerd

Niet duidelijk waar de drie honden zich bevonden.
Koolmonoxidevergiftiging wordt niet uitgesloten.

Omdat dit een muzieksite is wilde ik op z'n minst een stukje piano van Betsy Arakawa plaatsen, maar helaas is gans youtube vol gekliederd met schreeuwerige video'tjes over haar en Gene

Dan zijn die twee honden wel aangehouden als verdachten neem ik aan.

*edit*
Je kunt natuurlijk ook zelf nu.nl lezen maar: korte update:
- dood Hackman en z'n vrouw nu tóch als verdacht aangemerkt
- ze lagen er al een tijdje, ieder in een andere kamer
- op het aanrecht lag een geopend potje pillen, ook rondom Arakawa lagen pillen
- de voordeur stond open
- de overlevende honden worden nog altijd niet als verdachte aangemerkt

Nog even over Roberta Flack, ik kom net achter het bestaan van dit optreden/deze video. Voor de liefhebbers (steekt zijn hand op):

Seiki Kato is overleden. Hij was de grote baas van Korg, bekend van veelgebruikte synthesizers, drumcomputers e.d. Hij was één de technische mensen achter de ontwikkeling van de Korg M1, de synthesizer waaruit de in de house veel gebruikte piano kwam.
RIP Seiki Kato

R.I.P. Simon Greenham, oorspronkelijke zanger van Chaos U.K. Te horen op hun eerste EP Burning Britain (1982).

Honoring Simon Greenham: Punk Rock Legend - Trends Newsline

David Johansen R.I.P.

johan de witt schreef:
David Johansen R.I.P.

Nog niet bevestigd, hij is inderdaad ernstig ziek, maar ik kom niet tegen dat hij overleden is.

Nu wel bevestigd.

Hij was de enige nog levende originele New York Doll.
75 jaar geworden.

R.I.P. David Johansen

wendyvortex schreef:
(quote)

Nog niet bevestigd, hij is inderdaad ernstig ziek, maar ik kom niet tegen dat hij overleden is.

Morrissey kwam er vanochtend als eerste mee:
ALL HOLLOW - MESSAGES FROM MORRISSEY - MORRISSEY CENTRAL - morrisseycentral.com

Gast
geplaatst: vandaag om 23:39 uur

geplaatst: vandaag om 23:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.