MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:

Jeetje. Een auto-ongeluk, 63 jaar en het is ineens voorbij...

R.I.P. Angie Stone

Haar werk van begin jaren '00 met singles als Brotha en Wish I Didn't Miss You blijft top.

Zowel David Johanssen als Angie Stone is wel even schrikken,.

Och jeetje, Angie... Een aantal sterke albums gemaakt, al kwam ze nooit meer echt met een knaller van een comeback. Haar laatste albums waren allemaal vrij matig, maar live was ze nog altijd sterk. Een gemis in het neo soul landschap. R.I.P

Angie Stone? Wat doe je nou?!

Bedankt voor jouw mooie muziek en een mooi concert in Paradiso.

Germ (crew)
bikkel2 schreef:
Nu wel bevestigd.

Hij was de enige nog levende originele New York Doll.
75 jaar geworden.

R.I.P. David Johansen

Steven van Zandt meldt het ook op Instagram...
Het solowerk van Johansen ken ik maar matig, maar New York Dolls zijn legendarisch en zijn de oervaderen van punk én sleazerock.

Angie Stone rust in vrede en bedankt voor je muziek.

Kwam er laatst achter dat zij ook rapt op Funk You Up van The Sequence, een van de leukste vroege hiphopplaten (uit 1980). Tot dan toe dacht ik altijd dat zij een stuk jonger was.

David Johansen kende ik eigenlijk vooral als Buster Poindexter, die in '89 een grote hit had met Hot Hot Hot. Een jaar of 15 later pas de NY Dolls ontdekt.

R.I.P. beiden, het gaat weer veelste hard de laatste tijd...

Onweerwolf
Wow, ik wist niet dat hij ook Buster Pointdexter was. Het nummer 'Hit the road Jack' stond op mijn allereerste vinyl plaat. Grijsgedraaid.

Ik wist dan weer niet dat Buster Poindexter ooit in de New York Dolls zat. Dat hij überhaupt eerder bekend was.

R.i.p.
Ook voor Angie Stone van die prachtige bekende hit.

R.I.P. Angie Stone.

Triest om zo aan je einde te komen. Tragisch en helemaal wrang met de wetenschap dat zij als enige het ongeluk niet heeft overleefd van de inzittenden in het busje.

Onweerwolf
The Voice Senior? Want The Voice was niet camping genoeg?

R.i p. Dieuwertje

Ik wilde ook dat liedje plaatsen.

R.I.P. Dieuwertje Blok

Jemig dat is snel gegaan

RIP Diewertje Blok

Poh, hoe vlug kan het dan gaan

Rust zacht Dieuwertje

Dit is absurd snel gegaan.

RIP Diewertje Blok

Ach, Het laatste nieuws betreft haar ziekte was slecht, maar het is inderdaad wel heel hard gegaan.
Zo triest.

Rust in vrede Dieuwertje.

RIP Dieuwertje Blok

Nee, Dieuwertje nu al overleden...

Gisteren overleed de Franse zanger Herbert Léonard. De crooner uit Straatsburg werd geboren als Hubert Lœnhardt. Hij zong al sinds de jaren '60, maar vooral zijn hit 'Pour le plaisir' uit 1981 werd een groot succes, een millionseller zelfs. Naast zanger was Léonard ook kenner van Sovjet-vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog; hij heeft hier een aantal boeken over geschreven.
Herbert Léonard is 80 jaar oud geworden.

Ook gisteren overleden: Marianne Noble. De Dordtse zangeres werd geboren als Marian Vroege. Ze kwam rond 1970 onder de hoede van Hans Vermeulen en zong enige tijd bij de Sandy Coast. Op eigen titel scoorde ze een aantal hit- en tipnoteringen, waaronder Take me to your leader.
Haar zangcarrière kreeg in 2018 een nieuwe impuls, toen ze als 71-jarige deelnaam aan The Voice Senior en als tweede eindigde. Marianne Noble is 78 jaar geworden.

Ik kende haar van het verzamelalbum 14 Internationale Hits (1975).
Ik was 12 en kende 13 van de 14 artiesten. Marianne Noble was een groot mysterieus raadsel. Deep down inside was geen slecht nummer. Maar wie zij was... Geen top 40 notering. Maar haar aanwezigheid trok door het gebrek aan kennis van zaken veel meer aandacht, dat wel. Jarenlang een voor mij onbekend gebleven artieste gekoesterd. Nu lees ik dan inmiddels dat ze is overleden. 50 jaar na dato. Speciaal de verzamelaar nog even uit de kast getrokken. RIP Marianne.

Rust zacht, Joey Molland, het laatst levende lid van Badfinger. Bekend van o.a. 'Without You'.

En rust zacht, lieve Dieuwertje.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:22 uur

geplaatst: vandaag om 01:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.