MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
wendyvortex schreef:
De romantiek van vroeger blijft één van mijn favoriete geheime zender hits. Mooie plaat!
Ik ken zijn muziek eerlijk gezegd niet, maar hij was tevens de lokale gitaarboer en ik heb verscheidene gitaren en snaren bij hem gekocht. "Ik zal oe matsen, moat!" en dan kreeg je weer korting. Super aardige kerel en aait goed te passe.

O, en ik heb al 2 Tijdbreker albums in de wacht gezet.

Niet schrikken, ik kom geen slecht nieuws brengen over een gevallen grootheid

Wel dat ik zojuist een klein spel gestart ben, met als doel om stil te staan bij de muzikale erfenis die ons nagelaten is, door de muzikanten die ons in 2021 ontvallen zijn

In MuMe-Memoriam 2021 - MusicMeter.nl

Bij interesse, kom gezellig meeluisteren/nomineren en een laatste groet brengen

Shane O’Connor RIP

Zag er precies zo uit als zijn moeder...

R.I.P.

Wat erg voor Sinéad

R.I.P. Bob Saget

RIP Bob Saget

Schrok er wel even van, 65 jaar nog maar, was vroeger fervent kijker van Full House (met die maffe Balki: ''Of course not, don't be ridiculous'') Hij stond nog vol in het leven zo te lezen..

En wat erg voor Sinéad, komt ze binnenkort ook nog eens met een nieuw album genaamd: No Veteran Dies Alone

Gister had ie nog een optreden, dus ineens ja...

musicfriek schreef:
was vroeger fervent kijker van Full House (met die maffe Balki: ''Of course not, don't be ridiculous'')(

Volgens mij speelde Balki in Perfect Strangers en niet in Full House, toch?

Verrek, je hebt gelijk, wat een blunder hahaha

Full House was met die kids en John Stamos zie ik nu, door elkaar gehaald, word blijkbaar ook een dagje ouder

Saget was bij American Funniest Homevideos zo verschrikkelijk slecht als presentator dat het vanzelf weer leuk, of in ieder geval cult, werd.

R.I.P. Bob Saget

musicfriek schreef:
Full House was met die kids en John Stamos zie ik nu, door elkaar gehaald, word blijkbaar ook een dagje ouder

Ik moest ook gelijk aan Full House denken eigenlijk. Misschien kwamen ze destijds na elkaar op tv ofzo.

herman schreef:
(quote)

Ik moest ook gelijk aan Full House denken eigenlijk. Misschien kwamen ze destijds na elkaar op tv ofzo.

Saget speelde ook (als Danny Tanner) in Full House (met Stamos en de Olsen twins) maar juist niet in Perfect Strangers (met Balki - de acteur Bronson Pinchot).

Ook Herman wordt een dagje ouder

Ponty Mython
Perfect Strangers is toch nog wat ouder, jaren '80?

Ponty Mython schreef:
Perfect Strangers is toch nog wat ouder, jaren '80?

Ontloopt elkaar niet veel:

Perfect Strangers 86-93
Full House 87-95

Ponty Mython
Ah, ik dacht dat Full House begin jaren 90 was, maar kennelijk ouder.

En voor de muzikale bijdrage van Saget

James Mtume, jazz, funk and R&B polymath, dies aged 75

Bekend van Juicy Fruit, een nummer waar veel samples van zijn gebruikt door hiphop artiesten. De bekendste is Juicy van Notorious B.I.G. denk ik.

R.I.P. James Mtume

Speelde ook van 1971 tot 1975 in de band van Miles Davis als percussionist.

Mssr Renard
bah

Rest in peace Mtume

Speelde ook met Jimmy Heath, Pharoah Sanders, Sonny Rollins, Azar Lawrence, McCoy Tyner en inderdaad Miles Davis, maar niet onbelangrijk had hij ook zijn eigen Mtume Umoha Ensemble.

Een druk beklante, funky percussionist.

https://img.discogs.com/hfM93gK9paCZGInrem6sgv2eGuQ=/423x600/smart/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/A-38236-1204380478.jpeg.jpg

Soledad
Een slechte dag voor de jazz. Naast Mtume zijn ook Charles Brackeen en Khan Jamal overleden. Dat ze mogen rusten in de jazzhemel!

Zo'n moment dat je je beseft dat je eigenlijk veel te weinig Budgie geluisterd hebt....

Budgie's Burke Shelley Dies At 71 - Blabbermouth.net

Electronic Music Pioneer Garry Bradbury Passes Away

Dead Eyes Open is wel een mooi nummer, knap dat ze dat al in 1984 gemaakt hebben.

Soort van Australische New Order dat nummer, erg goed inderdaad.

Naam zegt me niets en vond het al interessant klinken, maar bij blijkt van Severed Heads te zijn, en die ken ik dus wel. R.I.P. Garry Bradbury...

dix
trebremmit schreef:
Electronic Music Pioneer Garry Bradbury Passes Away

Dead Eyes Open is wel een mooi nummer, knap dat ze dat al in 1984 gemaakt hebben.

Ah, nee...

Gedoemd om obscuur te blijven, Severed Heads wordt hier steevast jaarlijks gedraaid. Een soort New Order? Dat mochten ze willen, meer het kaliber Skinny Puppy. Zeker de leukste electronische wave act down under.

Ronnie Spector, de dame die zo fantastisch Be My Baby van de Ronettes zong, is dood. Een jaar (op een paar dagen na) na Phil, waar ze al sinds 1972 van gescheiden was trouwens.
Ronnie Spector Dead: Leader of the Ronettes Was 78 - Variety

En ruim twee jaar na Eddie. RIP Ronnie Spector.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.