MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:

dix
Veronica ...

De leukste Ronette met een stem die dwars door die muur reikte.

R.I.P. Ronnie Spector

R.I.P. Ronnie

Stendeck zegt op facebook dat Mike Wells van Gridlock is overleden.

Niet alleen bekend van Gridlock maar ook vele albums gemasterd van electronica artiesten.

Ik las het ook net RIP Mike Wells, met Formless een absoluut meesterwerk gemaakt en al jaren in mijn top 10.

RIP James Mtume

cosmic kid (moderator)
Off topic berichten verwijderd

Descanse em paz Elza

Aw Elza, wat een langbloeiende carrière heeft zij gehad.

Ik wil iedereen aanmoedigen Elza Soares - A Mulher do Fim do Mundo (2015) te luisteren, als je dat nog niet gedaan hebt!

Met name de turbulent getroebleerde relatie tussen haar en de de tragische wonderdribbelaar (o alegria do povo) Mané Garrincha is mij bekend. Die laatste plaat mag er zeer zeker zijn: zeer straffe kost voor een dame van toen al 84.

DEP Elza Soares

Meat Loaf R.I.P.

Meat Loaf Dead: ‘Bat Out Of Hell’ Singer, ‘Rocky Horror Picture Show’ Actor – Deadline

Had het een maand eerder geweest, dan had Paradise by the Dashboard Light op nummer 1 gestaan in talloze top 1000/2000/.... Iconisch op meerdere vlakken, maar nooit echt dieper in zijn oeuvre gaan graven. Al smaakte Meat Loaf & Bonnie Tyler - Heaven & Hell (1993) wel naar meer.

Vlak na Jim Steinman...

Meat Loaf R.I.P.

Elza Soares

Toch ruim 60 jaar een schitterende carrière gehad, tot haar 90e ook flink actief geweest. Nós is een van de fijnste nummers van vorig jaar.

Ow, dat is weer schrikken.
Paradise By The Dashboard Light hoort bij de soundtrack van mijn jeugdkroegjaren.
Ik heb best wel veel muziek van hem.
Helaas weer een grote overleden. R.I.P.

Oeh, dat zijn twee grote artiesten in één keer. Vooral Elza Soares raakt me, haar muziek heb ik hoog zitten. Haar optreden op LGW? een aantal jaar geleden is er één voor de eeuwigheid.

Bombast, over-the-top, groots en meeslepend.
Ik weet dat er ook genoeg mensen van gruwen, maar ik kan er op zijn tijd heel erg van genieten. Samen met Steinman heeft hij toch legendarische muziek gemaakt, vind ik.

R.I.P. Meatloaf

Holy shit, dat was even schrikken. R.I.P. Meat Loaf
In 2019 heb ik hem gelukkig nog ontmoet, wat een heerlijke mafketel. Meat Loaf - Dead Ringer (1981) heeft me door heel veel schijt heen geholpen in mijn jeugd. Thanks Meat.

Meat

Ach... Meatloaf.. Ik weet nog zo goed dat hij onze woonkamer echt ingedenderd kwam met die clip van Paradise by the Dashboard Light. Die stem, dat lijf, dat lange haar, het doorweekte witte overhemd, die overdonderende persoon als geheel in een soort theatervoorstelling. Voor mij een iconisch moment wat een diepe indruk achterliet.

Marvin Lee Aday - letterlijk en figuurlijk een monument. Bat out of Hell ? Angel into Heaven..

Mssr Renard
RIP Meatloaf. Ik kende maar één liedje en die vond ik vreselijk. Maar over de doden niets dan goeds toch? Rust zacht!

Vorig jaar Jim Steinman, en nu Meat Loaf zelf. Ging al niet best met hem de laatste jaren qua gezondheid. RIP.

Casartelli (moderator)
De koning van de bombast is niet meer. Paradise by the Dashboard Light zal bij de 'jeugdkroegjaren' van inmiddels drie generaties horen. Ik heb het lange tijd niet meer kunnen horen, maar inmiddels is mijn jeugdkroegfrequentie laag genoeg om daar wel weer overheen te zijn.
vigil schreef:
Vlak na Jim Steinman...
Dank voor de herinnering. Ik wilde bijna nog een keer het clipje van Rock and Roll Dreams Come Through plaatsen, maar dan houd ik het maar gewoon op deze klassieker van zijn enige echte klassieke album.

R.I.P. Meat Loaf

Elza.

Wat een prachtige, rijke carrière heeft zij gehad. Als je in staat bent om op je 85-ste nog een carrière- & genre-defining plaat uit te brengen, ben je een hele grote.

Hier was ze zelfs al 90:

Een paar jaar terug speelde ze nog in Rotterdam, toen kende ik alleen nog wat oud werk. Nu steeds meer spijt dat ik toen niet ben gegaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:09 uur

geplaatst: vandaag om 15:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.