Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 21 januari 2022, 10:03 uur
RIP Meat Loaf. Paradise was in mijn jeugd zo'n openbaring. Wat heb ik genoten van die song! En wat een verschijning was ie! Ook zo genoten van zijn rolletjes in The Rocky Horror Picture Show en Fight Club!
Eind dit jaar dan maar All Revved Up with No Place to Go in de Top 2000 doen? Dan staat het hele album Bat Out of Hell genoteerd. Mooier eerbetoon bestaat niet.
Eind dit jaar dan maar All Revved Up with No Place to Go in de Top 2000 doen? Dan staat het hele album Bat Out of Hell genoteerd. Mooier eerbetoon bestaat niet.

6
geplaatst: 21 januari 2022, 10:35 uur
Ojee, Meatloaf. Dat betekent vast nóg vaker Paradise By The Dashboard Light op de radio en de andere media.
Sterkte voor de familie maar ik denk dat ik even in quarantaine ga.
3
geplaatst: 21 januari 2022, 10:41 uur
Mijn opa had niet zo veel met muziek, maar had altijd één LP op de kast in zijn werkplaats staan: Bat out of Hell. Als hij aan het klussen was aan zijn auto's draaide hij deze bijna altijd. Derhalve altijd veel sympathie gehouden voor de band.
R.I.P. Meat Loaf
R.I.P. Meat Loaf
0
geplaatst: 21 januari 2022, 10:55 uur
Ach... Meat Loaf. En weer is een held uit het grijze muziekverleden heengegaan. Bat Out of Hell was natuurlijk wel een dijk van een ironische plaat. In ieder huishouden was er wel een exemplaar te vinden. Behalve in de mijne dan. Maar ook ik kwam destijds niet onder megahit Paradise By The Dashboard Light uit... mee blèren was hier namelijk bijna altijd verplicht.
R.I.P.
Edit: ironisch = iconisch
R.I.P.
Edit: ironisch = iconisch

2
geplaatst: 21 januari 2022, 11:36 uur
Edwynn schreef:
Ojee, Meatloaf. Dat betekent vast nóg vaker Paradise By The Dashboard Light op de radio en de andere media.
Hopelijk wordt zijn mooiste song Two out of three ain't bad ook eens gedraaid.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 11:38 uur
Je maakt je in sommige kringen niet populair als je meedeelt dat je de muziek van Meat Loaf goed vindt. Toch maakte het album Bat out of hell en de bijbehorende singles een verpletterende indruk op me in mijn jeugdjaren. En hoewel ik Paradise echt niet meer kan aanhoren wegens volledig doodgedraaid, vind ik het in de basis nog steeds een uitstekend opgebouwde rocksong, een mini-opera in drie bedrijven. Ook de rest van het album vind ik nog steeds een all-time classic. Ik ben Meat Loaf - en vooral de andere projecten van de vorig jaar overleden songwriter Jim Steinman - sporadisch blijven volgen, maar de Bat-trilogie springt qua muzikaal niveau toch wel boven zijn andere albums uit.
Hoe dan ook, met het overlijden van Marvin Lee Aday verdwijnt er wéér een stukje van mijn jeugdherinneringen naar de eeuwigheid.
R.I.P. Meat Loaf. Vanavond zal ik een kaarsje aansteken wanneer Heaven can wait op de draaitafel gaat.
Hoe dan ook, met het overlijden van Marvin Lee Aday verdwijnt er wéér een stukje van mijn jeugdherinneringen naar de eeuwigheid.
R.I.P. Meat Loaf. Vanavond zal ik een kaarsje aansteken wanneer Heaven can wait op de draaitafel gaat.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 11:45 uur

De wereld heeft een legende verloren met Elza Soares. Natuurlijk heeft ze een erg respectabele leeftijd bereikt (en hoe!), maar toch had ik in m’n hoofd dat ze nog tien jaar te gaan had. Rust in vrede, mevrouw Soares ❤️Me deixem cantar até o fim ❤️
0
geplaatst: 21 januari 2022, 12:06 uur
Heb met beiden op zich niet zoveel, maar hoewel erg verschillend hebben ze allebei onomstotelijk een gigantische impact gehad op de muziekgeschiedenis. R.i.p.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 12:59 uur
R.I.P. Elza Soares 
Ik koester nog altijd dat ene, bijzondere optreden dat ik van haar zag in de Grote Zaal van TivoliVredenburg tijdens Le Guess Who?, jaren terug. Ik had altijd nog de hoop haar nog één keer live te zien, maar dat zal dan op z'n vroegst in het hiernamaals zijn. Rust zacht, Elza!

Ik koester nog altijd dat ene, bijzondere optreden dat ik van haar zag in de Grote Zaal van TivoliVredenburg tijdens Le Guess Who?, jaren terug. Ik had altijd nog de hoop haar nog één keer live te zien, maar dat zal dan op z'n vroegst in het hiernamaals zijn. Rust zacht, Elza!
4
geplaatst: 21 januari 2022, 14:54 uur
Elza Soares - Stem van het Millennium
Een (korte) samenvatting van het intense leven van Elza Soares.
Een (korte) samenvatting van het intense leven van Elza Soares.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 15:10 uur
R.I.P. Elza Soares en Meat Loaf, 2 absolute rasartiesten die tot hun dood actief zijn gebleven. Al heb ik beduidend meer met de muziek van de een.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 15:58 uur
Titmeister schreef:
Al heb ik beduidend meer met de muziek van de een.
Al heb ik beduidend meer met de muziek van de een.
Ach ja, je weet wat ze zeggen: "one out of two ain't bad"

0
geplaatst: 21 januari 2022, 18:07 uur
R.I.P. Meat Loaf.
Nooit echt een fan geworden, maar Bat Out Of Hell is een monument.
En ja, Paradise By The Dashboard Light, dat was wat toen ik het voor het eerst zag in Toppop, dat maakte wel indruk.
Gelijk maar het hele album gekocht.
Hoewel hij erg met zijn gezondheid sukkelde, toch vrij onverwacht gestorven.
Nooit echt een fan geworden, maar Bat Out Of Hell is een monument.
En ja, Paradise By The Dashboard Light, dat was wat toen ik het voor het eerst zag in Toppop, dat maakte wel indruk.
Gelijk maar het hele album gekocht.
Hoewel hij erg met zijn gezondheid sukkelde, toch vrij onverwacht gestorven.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 18:18 uur
Zal mij benieuwen hoever je vanavond komt met 'em opeten. Weet niet meer welke gangsterfilm het was (Scarface) -maar toen ik op 't food topic las dat je vanavond Meatloaf ging eten - moest ik daaraan denken; iets met doordraaien - verder treed ik ff niet in details.
Meatloaf vervult me niet direct met warmte - een understatement - in een studentenhuis met 5 medebewoners (én 4 keer Bat out of Hell) was er bij huisfeesten - waar ik regelmatig draaide - geen ontkomen aan; altijd wel een malloot die dat album ging halen, om vervolgens bij de eerstejaars meiskes uit de provincie de Link(kijk mij flink, wat ik heb gehaald)bink uit te gaan hangen.
R.I.P.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 18:52 uur
R.I.P. Meat Loaf
Bat Out of Hell staat in mijn miskoop top 10. Niet de schuld van Meat Loaf, zelfs niet van Jim Steinman, maar mijn eigen jeugd ondoordachtzaamheid.
Nog mazzel dat ik nooit door Abba-albums ben verleid.
Bat Out of Hell staat in mijn miskoop top 10. Niet de schuld van Meat Loaf, zelfs niet van Jim Steinman, maar mijn eigen jeugd ondoordachtzaamheid.
0
geplaatst: 21 januari 2022, 18:54 uur
koosknook schreef:
Je hebt nog kans. Er schijnt een nieuwe te zijn!
0
geplaatst: 21 januari 2022, 20:00 uur
RIP Meat Loaf, het nummer Bat Out Of Hell vind ik nog steeds geweldig!
0
geplaatst: 21 januari 2022, 20:08 uur
R.I.P. Meat Loaf
Onontkoombare artiest, zijn bekendste nummers vind ik niet meer dan redelijk. Pas het nummer ''Bat Out of Hell'' nog mogen ontdekken en die is wel erg lekker!
Onontkoombare artiest, zijn bekendste nummers vind ik niet meer dan redelijk. Pas het nummer ''Bat Out of Hell'' nog mogen ontdekken en die is wel erg lekker!
0
geplaatst: 21 januari 2022, 20:43 uur
Meat Loaf interview en kort optreden van 3 nummers in september 2021.
Eerste 16 minuten interview, daarna begint het optreden.
After singing several songs on Huckabee’s show this past September, Meat Loaf wrote, “I watched it. Vocally strong. I just can’t walk very well anymore. I want to do shows but I will have to stay seated, I was upset watching me walk. I am happy I did the show and I sang very well but walking sucked. Walking really sucked!” While being candid about his physical state, he boasted in his post about the final Huckabee appearance that he did “Out of the Frying Pan” “in the same key that I recorded in on ‘Bat II’.” Variety
0
geplaatst: 22 januari 2022, 00:31 uur
Rust in vrede Meat Loaf en bedankt voor de paradijselijke hit.
0
BrotherJohn
geplaatst: 22 januari 2022, 22:30 uur
R.I.P. Thich Nhat Hanh. Sommige van zijn generatiegenoten (denk aan de foto op de hoes van Rage Against the Machine) offerden zichzelf in 1963 op door zelfverbranding, Hij heeft nog 59 jaar langer geleefd, grootste deel van die tijd verbannen uit Vietnam, en veel betekent om haat, afkeer en verdeeldheid in verzoening te transformeren.
* denotes required fields.