Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 22 juli 2025, 20:40 uur
Timing hoor. Farewell concert was amper twee weken geleden.
Beetje zuur wel voor Jeff Lynne
Beetje zuur wel voor Jeff Lynne

0
geplaatst: 22 juli 2025, 20:42 uur
Ozzy 
Blij dat ik hem met Black Sabbath enkele jaren terug op Graspop nog gezien heb.

Blij dat ik hem met Black Sabbath enkele jaren terug op Graspop nog gezien heb.
0
geplaatst: 22 juli 2025, 20:47 uur
Oef, die zag ik eerlijk gezegd niet aankomen. Hoewel zijn gezondheid natuurlijk wel broos was. Eerlijk is eerlijk: ik sla Dio en zelfs Tony Martin hoger aan als zanger van Black Sabbath - en daarmee behoor ik ongetwijfeld tot een minderheid - maar de groep werd natuurlijk vooral legendarisch dankzij de vocale inbreng van Ozzy.
R.I.P. Ozzy Osbourne
R.I.P. Ozzy Osbourne
5
geplaatst: 22 juli 2025, 21:01 uur
R.I.P. Ozzy.
Ik heb aan Ozzy de hele vroege herinnering dat ik (in 1970) niet de single Paranoid van Black Sabbath mocht kopen. Ik kon op de grond stampen van woede maar dat vonden mijn ouders, die in de regel veel goed vonden, veel te wild voor een jongen van zeven.
Uit boosheid weigerde ik elk ander aanbod op 45 toeren waar ik achteraf, gezien de Top 40 in die tijd, wel spijt van heb. Later is het weer goed gekomen, dat wel.
Ik heb aan Ozzy de hele vroege herinnering dat ik (in 1970) niet de single Paranoid van Black Sabbath mocht kopen. Ik kon op de grond stampen van woede maar dat vonden mijn ouders, die in de regel veel goed vonden, veel te wild voor een jongen van zeven.
Uit boosheid weigerde ik elk ander aanbod op 45 toeren waar ik achteraf, gezien de Top 40 in die tijd, wel spijt van heb. Later is het weer goed gekomen, dat wel.
0
geplaatst: 22 juli 2025, 21:11 uur
Laat ontdekt door het debuut van Masters of Reality. Toen ook maar het origineel net Ozzy gekocht. En mij heerlijk vermaakt met die realityserie. Ozzy is ‘n held. En ontzettend dood. De meester
1
geplaatst: 22 juli 2025, 21:11 uur
R.I.P. Ozzy
In 2013 zag ik hem en Black Sabbath op de 13 Tour in Amsterdam en in januari 2017 op hun The End Tour in Keulen, met nog maar 4 concerten in Birmingham erna. Met de nodige moeite deed Ozzy het nog opvallend goed. Het was wel fijn dat Tony Iommi de pannen van het dak speelde beide keren. Maar toch, Ozzy kon het nog. Helaas is het nu echt voorbij.
In 2013 zag ik hem en Black Sabbath op de 13 Tour in Amsterdam en in januari 2017 op hun The End Tour in Keulen, met nog maar 4 concerten in Birmingham erna. Met de nodige moeite deed Ozzy het nog opvallend goed. Het was wel fijn dat Tony Iommi de pannen van het dak speelde beide keren. Maar toch, Ozzy kon het nog. Helaas is het nu echt voorbij.

0
geplaatst: 22 juli 2025, 21:14 uur
Mijn take: veel modernistische muziek klinkt als horrormuziek (wordt er ook voor gebruikt) en Black Sabbath maakte de popversie ervan op basis van de tritonus ('diabolos in musica') van de blues. En ze deden dat verdomd goed.
Dit concert heb ik 'grijs' gedraaid op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=EPJXuTK8j5k&list=RDEPJXuTK8j5k&start_radio=1
Dit concert heb ik 'grijs' gedraaid op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=EPJXuTK8j5k&list=RDEPJXuTK8j5k&start_radio=1
0
geplaatst: 22 juli 2025, 21:21 uur
Markante persoon. Ben geen groot fan van zijn werk, de uit 1977 afstammende Nederlandse release van singletje Paranoid is het enige wat hier in een klein flight case koffertje zit.
R.I.P. Ozzy
R.I.P. Ozzy
0
geplaatst: 22 juli 2025, 21:44 uur
R.I.P. Ozzy Osbourne en hartelijk dank voor de duistere tonen binnen de rockmuziek.
0
geplaatst: 22 juli 2025, 21:52 uur
gaucho schreef:
Oef, die zag ik eerlijk gezegd niet aankomen. Hoewel zijn gezondheid natuurlijk wel broos was. Eerlijk is eerlijk: ik sla Dio en zelfs Tony Martin hoger aan als zanger van Black Sabbath - en daarmee behoor ik ongetwijfeld tot een minderheid - maar de groep werd natuurlijk vooral legendarisch dankzij de vocale inbreng van Ozzy.
R.I.P. Ozzy Osbourne
R.I.P. Ozzy Osbourne
De solocarrière van Ozzy weegt wel zwaarder op dan de solocarrière van de andere zangers die je noemde.
1
geplaatst: 22 juli 2025, 22:03 uur
Qua timing is het Bowie-esque, ergens wel mooi dat hij twee weken met de gehele band toch nog een mooie toegift heeft kunnen geven.
0
geplaatst: 22 juli 2025, 22:30 uur
R.I.P. Ozzy, legende. Gelukkig 2 weken terug op een passende manier afscheid kunnen nemen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 juli 2025, 23:12 uur
What is this
that stands
before me
R.I.P. Ozzy Osbourne
that stands
before me
R.I.P. Ozzy Osbourne
0
geplaatst: 22 juli 2025, 23:42 uur
Het leven gaat door, de dood ook.
Ook overleden: John 'Poli' Palmer, toetsenist/ fluitsist van de progrockgroep Family. Palmer speelde bij de band tussen 1969 en 1972. Hij is onder meer te horen op de enige hit van de groep, 'The weaver's answer', waarop hij een fluitsolo ten beste geeft.
Palmer speelde daarna nog samen met o.a. Peter Frampton, Elkie Brooks en mede-Family-lid Roger Chapman. Hij is 82 jaar oud geworden.
Ook overleden: John 'Poli' Palmer, toetsenist/ fluitsist van de progrockgroep Family. Palmer speelde bij de band tussen 1969 en 1972. Hij is onder meer te horen op de enige hit van de groep, 'The weaver's answer', waarop hij een fluitsolo ten beste geeft.
Palmer speelde daarna nog samen met o.a. Peter Frampton, Elkie Brooks en mede-Family-lid Roger Chapman. Hij is 82 jaar oud geworden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 juli 2025, 23:52 uur
AGE-411 schreef:
De solocarrière van Ozzy weegt wel zwaarder op dan de solocarrière van de andere zangers die je noemde.
(quote)

4
geplaatst: 23 juli 2025, 00:29 uur
R.I.P. Ame van Liquid 
Eamon Downes, AKA Ame of UK rave duo Liquid, has died - News - Mixmag.net
Sweet Harmony blijft een van de ultieme XL Recordings klassiekers.

Eamon Downes, AKA Ame of UK rave duo Liquid, has died - News - Mixmag.net
Sweet Harmony blijft een van de ultieme XL Recordings klassiekers.
0
geplaatst: 23 juli 2025, 00:32 uur
Sharon??
R.I.P. Ozzy, nog één keer alle krachten en energie gebundeld, nog één keer z'n duivels ontbonden, en hup, back to the beginning.
0
geplaatst: 23 juli 2025, 11:44 uur
gaucho schreef:
...ik sla Dio en zelfs Tony Martin hoger aan als zanger van Black Sabbath... en daarmee behoor ik ongetwijfeld tot een minderheid -
Zeer zeker niet. In mijn bubbel is dat eerder regel dan uitzondering. Ozzy zegt over zichzelf dat hij ook niet kan (kon) zingen, dus enige zelfkennis/-spot had hij zeker. Zijn stemgeluid is natuurlijk wel uit duizenden herkenbaar en zijn podiumpresentatie was ook uniek ludiek en lollig (eigenlijk behoorlijk atypisch metal en eerder passend bij een kinderfeestje). ...ik sla Dio en zelfs Tony Martin hoger aan als zanger van Black Sabbath... en daarmee behoor ik ongetwijfeld tot een minderheid -
Wel mooi dat hij (dus) echt had gewacht op zijn afscheidsconcert om daarna definitief afscheid te nemen.
Wat Bowie en Leonard Cohen ook deden, maar dan middels een studioalbum.
Daarbij is hij toch minstens 40 jaar ouder geworden dan verwacht ..
Uiteindelijk overleeft Keith Richards ze allemaal.
0
geplaatst: 23 juli 2025, 12:01 uur
AGE-411 schreef:
Vooropgesteld: het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak en voorkeuren. Wat Tony Martin betreft heb je natuurlijk gelijk. Over de solocarrière van Dio (die had-ie eigenlijk niet; naast Rainbow had hij zijn eigen band) in vergelijking met die van Ozzy zou ik nog wel eens een boom willen opzetten, maar dit RIP-topic is daarvoor niet de plek.
Hoe dan ook, ik ben het eens met EvilDrSmith: Ozzy was natuurlijk wel de man die met zijn herkenbare voordracht en unieke persoonlijkheid in hoge mate heeft bijgedragen aan het imago en het succes van Black Sabbath - én aan het ontstaan van de heavy metal zoals we die nu kennen. Dat verdient uiteraard het grootst mogelijke respect. En ook ik vind het wel een mooie gedachte dat hij zijn afscheidstoernee en die bvan zijn band nog heeft mogen voltooien voordat hij het tijdelijke met het eeuwige verwisselde.
* denotes required fields.