MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
R.i.p George Kooymans

R.I.P. George Kooymans

R.I.P. George Kooymans

Ach wat triest. In twee dagen verliezen we twee fenomenen, hoewel verschillend. Ontzettend genoten van alle mooie muziek die hij gemaakt heeft. De muziek van The Earring heeft gedeeltelijk mijn muzikale reis bepaald. Dat was voor mij ten tijde van Going to the Run en het The Naked Truth-album. Maar er bleek nog genoeg voor mij te ontdekken. Zo heb ik laatst pas zijn verdienstelijke solo-album Jojo ontdekt. Het was niet onverwacht en hoop dat hij nu rust vindt, want ALS is echt een rotziekte.

R.I.P. George Kooymans

Och, het zat er natuurlijk aan te komen, maar nog steeds enigszins schrikken. Ondanks mijn relatief jeugdige leeftijd (33) is Golden Earring wel echt jeugdsentiment. Ik stond ook bij uitkomst in de platenwinkel klaar om Millbrook U.S.A. te halen.

Ach jee, George Kooymans. In twee dagen, twee iconen inderdaad. Rust zacht, George!

R.I.P. George Kooymans

Wat een geweldige muziek heeft hij geschreven, gezongen en gespeeld.

Ach nee... Niet onverwacht natuurlijk, maar het is toch schrikken. Hier ben ik écht stil van.

Overal in de media verschijnen nu heel korte berichtjes, die 'later worden aangevuld'. Zouden ze van zo iemand nou niet gewoon een necrologie klaar hebben liggen, zoals lange tijd gebruikelijk was in de krantenwereld?

dix
Damn. Vanavond Ce Soir draaien.

Je weet dat het een keer komt, maar dit is heel droevig nieuws.
Hard gegaan eigenlijk wel.
Slechte week dit.

Rust zacht George Kooijmans.

R.I.P. George, via werk ook vaak met ALS/MND in aanraking gekomen (en nog steeds), dus van dichtbij gezien wat het met een mens doet. Afschuwelijk, elke keer weer.

George is een held, een geweldige muzikant. Rust in vrede.

R.I.P. George Kooymans

gaucho schreef:
Ach nee... Niet onverwacht natuurlijk, maar het is toch schrikken. Hier ben ik écht stil van.

Overal in de media verschijnen nu heel korte berichtjes, die 'later worden aangevuld'. Zouden ze van zo iemand nou niet gewoon een necrologie klaar hebben liggen, zoals lange tijd gebruikelijk was in de krantenwereld?
Ik zou bijna zeggen dat dat tegenwoordig met AI gedaan wordt, snel even een placeholder de wereld in en dan rustig de rest er achteraan.

We kunnen zo de top 10 van de Top 2000 trouwens bijna gaan invullen...

RIP George Kooymans

Rust zacht George.

Wat is dit voor een K.U.T week.
Gisteren is Ozzy ons ontvallen en nu onze nationale icoon, George Kooymans. Helden, de soundtrack van vele levens zijn in gedachte altijd jong gebleven. En ineens zijn ze dood. RIP Ozzy en George.

Casartelli (moderator)
Het gaat hard, maar deze zat er allicht wel aan te komen.

R.I.P. Vreemde Kostganger en Golden Earring-icoon George Kooymans

R.I.P. George Kooymans
You Know We Love You!

De rocklegendes vallen als vliegen.

R.I.P. Ozzy Osbourne
R.I.P. George Kooymans

Radio 2 staat hier op het werk aan en dat is earring-FM geworden nu. Terecht natuurlijk. De meest succesvolle rockband uit Nederland ever. Met het langste leven en de meeste verkende subgenres. En George was een van de originele leden.

Vandaag een ingelaste jamsessie daarboven in de rockhemel.

gaucho schreef:

Die necrologieën liggen gewoon klaar maar ook die moet je aanpassen. Wanneer overleden, hoe oud geworden, een eindredacteur die er nog 1x doorheen gaat. Dat brengt met zich mee dat je niet pas over een paar uur een necrologie hebt, maar een half uurtje tot uurtje na bekend worden overlijden. (zegt een journalist van een krant waarbij ze een bak hebben met 250 klaarstaande necrologieën).

R.I.P. George Kooymans

R.I.P. George Kooymans

Kan Iron Maiden vanavond in Arnhem mooi hun cover van Kill Me (Ce Soir) spelen!

George Kooymans. Ik heb hem 2 keer mogen zien spelen. De eerste keer ergens beginjaren 80. De hele zaal in ons eigen Oost Souburg ontplofte. Vol kracht en passie. De tweede keer akoestisch in een schouwburg. De man had een fantastische uitstraling. Icoon !

Rust zacht, George. Heb genoten van je!

Scorpion_21 schreef:
Die necrologieën liggen gewoon klaar maar ook die moet je aanpassen. Wanneer overleden, hoe oud geworden, een eindredacteur die er nog 1x doorheen gaat. Dat brengt met zich mee dat je niet pas over een paar uur een necrologie hebt, maar een half uurtje tot uurtje na bekend worden overlijden. (zegt een journalist van een krant waarbij ze een bak hebben met 250 klaarstaande necrologieën).

Ik weet hoe het werkt als krantenman. Daarom verbaasde het me in eerste instantie. Maar ik zie nu pas dat ik/we er wel erg dicht bovenop zaten na het bekend worden van het nieuws. Dat had ik me even niet gerealiseerd. Ik zie nu overal inderdaad wel complete terugblikken op Georges leven en werk.

Wat mezelf betreft, nu ik over de allereerste schok heen ben: er is geen band die ik zo vaak 'live' heb gezien als de Golden Earring. Jarenlang was het bezoeken van een optreden tijdens hun toernees voor mij en mijn vriendengroep een traditie (in dit geval jarenlang in theater De Bonkelaar in Sliedrecht, maar soms ook wel elders).

Altijd een uitstekende live-band geweest, met belangrijke rollen voor alle vier de groepsleden. Maar George was als gitarist, zanger en vooral als songschrijver toch wel de dynamo van de band. Een groep die zestig jaar hoogte- en dieptepunten beleefde, ze altijd weer te boven kwam, populair bleef en aan een tweede en zelfs derde leven begon. Met recht de grootste band van Nederland, die het ook internationaal het verst geschopt heeft. Georges overlijden is een groot gemis voor de Nederlandse en internationale muziekwereld.

ALS is een rotziekte. RiP George Kooymans

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.