MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Ik heb wel zijn muzikale carrière gemist, geloof ik.

Arrie schreef:
Ik heb wel zijn muzikale carrière gemist, geloof ik.

Mooi wel hoor.

R.I.P. Meat Loaf

Heaven Couldn't Wait anymore

R.I.P. Don Wilson, lid van een ultieme gitaarband (zelf ben ik vooral fan van Walk don't run).

RIP R. Dean Taylor (There's a Ghost in My House/Gotta See Jane)

Motown songwriter, Toronto’s R. Dean Taylor dies at age 82 - thestar.com

RuudC schreef:
Zo'n moment dat je je beseft dat je eigenlijk veel te weinig Budgie geluisterd hebt....

Budgie's Burke Shelley Dies At 71 - Blabbermouth.net

Oh shock bij mij, ik heb Budgie wel enorm veel beluisterd.
Ik zie het nu pas via Wikipedia dat hij dood is, ging hem eens opzoeken want ik wist dat hij een ziekte had en geen operatie meer wilde.
Er zou nog 1 Budgie album uitkomen zei hij een tijdje geleden(uit oud materiaal geloof ik), hopelijk komt het er nog.
Een van DE artiesten voor mij, RIP Burke Shelley

RIP R. Dean Taylor

Had nog overwogen hem voor de zwarte lijst te nomineren.

Hargus ''Pig'' Robbins is overleden.

Hargus “Pig” Robbins, a Country Music Hall of Fame member who played piano on thousands of Nashville sessions and was renowned to Bob Dylan fans for his work on “Blonde on Blonde,” has died at age 84.

R.I.P. Sam Lay en Norma Waterson

Jon Zazula oftewel Jonny Z is overleden. Geen muzikant maar wel onder meer de man achter Megaforce records en de man die bijvoorbeeld Metallica en Anthrax aan ons opdrong

R.I.P. Jon Zazula. Dat is een grote naam binnen de metal die heen is gegaan. Nu herenigd met Marsha als ik het zo zie: Jon Zazula - Wikipedia - en.wikipedia.org

Ja, Marsha overleed eind vorig jaar

dix
Monica Vitti overleden De mooiste vrouw ooit, in ieder geval voor de volle duur van Antonioni's l' Eclisse.

Toch even wat zeggen over Joe Diorio, een paar dagen geleden overleden op 85 jarige leeftijd.
Bij het grote publiek onbekend maar toch van grote invloed op het moderne jazz gitaar techniek.
Als artiest en als leraar.
Mijn leraar noemt hem een Jazz Guitarist's Jazz Gitarist,..

R.I.P. Syl Johnson
Weer een held naar de eeuwige soulvelden

ohmusica
Lata Mangeshkar, de Nachtegaal van India, 1929-2022, शांति से आराम करें (R I P), zong 30.000 nummers in talloze films

zie

R.I.P. Syl Johnson

Qua naam niet zo bekend als Gaye, Wonder, Redding of Withers, maar de man heeft een karrenvracht aan mooie liedjes opgenomen. Is It Because I'm Black is zijn signature song, al zullen de meeste mensen hem wellicht kennen van het talloze malen gesampelde Different Strokes. Een grootheid binnen het genre.

Weer een soulheld minder

R.I.P. Syl Johnson

Damn... Syl en Betty
R.I.P.

zaaf
R.I.P. Betty Davis

Betty Davis
RIP

R.I.P. Betty Davis

Oef, ik ken niet zoveel van Syl, maar Is It Because I'm Black? is hartverscheurend. Betty heeft natuurlijk ook prachtige nummers gemaakt.

R.I.P. Syl en Betty.

R.I.P. Betty en Syl

Damn. 2 soul grootheden in zeer korte tijd.
R.I.P. Syl Johnson & Betty Davis.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:54 uur

geplaatst: vandaag om 18:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.