MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Niet makkelijker dan René Le Blanc bashen.

Laat ik het anders zeggen: het is mijn kopje thee niet.

Of is dat ook kwetsend?

dix
Slowgaze schreef:
(welke jazz dan ook, en dan tel ik zelfs Caro Emerald mee) > Dire Straits

U bent van de schone kunsten? Making Movies vs Deleted Scenes?
Dat is toch zonder één noot gehoord te hebben al een no-brainer.

Edwynn schreef:
Niet makkelijker dan René Le Blanc bashen.

Laat ik het anders zeggen: het is mijn kopje thee niet.

Of is dat ook kwetsend?

Smaken verschillen hoor.
Maar ik gun jou je René le Blanc

chartsmaster schreef:
Dire Straits bashen, zó makkelijk....

...maar zó terecht.

Ik ben zó blij dat ik een slechte smaak heb.
Kan ik tenminste met volle teugen genieten van de eerste vier Dire Straits-albums

Onweerwolf
chartsmaster schreef:
Ik ben zó blij dat ik een slechte smaak heb.
Kan ik tenminste met volle teugen genieten van de eerste vier Dire Straits-albums

Dat kan ook met een goede smaak hoor.

Onweerwolf
chartsmaster schreef:
Dire Straits bashen, zó makkelijk....

Alleen makkelijk als je je nergens voor geneert. Zoals ook volwassenen met Pokeyourmoms bv.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat kan ook met een goede smaak hoor.

ken jij dan iemand? .

Maar even serieus, bashen moet kunnen, maar persoonlijk vind ik dit topic hier minder geschikt voor.

remcodurez schreef:
bashen moet kunnen, maar persoonlijk vind ik dit topic hier minder geschikt voor.

Ach, zolang er nog geen nieuwe dode is gevallen vermaak ik me hier vooralsnog prima

Wie is/was die René Le Blanc nou weer?
Ik moest die naam even googelen. Zijn hoofd is een duidelijk bewijs dat je soms af moet gaan op iemands uiterlijk. Maar hij is dus niet dood? Of wel? Of interesseert het me geen reet?
Oja, dat.
Ik wist ook pas wie René Karstens was toen hij de pijp uit was. Sommige kennis ben je liever kwijt dan rijk.
(Oh, hij bleek René Karst te heten. Zelfs nu ken ik zijn naam nog niet goed.)

On topic dan maar. De Chileense deathmetalgitarist Alejandro Landeros is gisteren overleden. Hij was maar 56 en is overleden aan de ziekte van Parkinson. Dat vind ik nog jong, zeker voor Parkinson. Erg jong. Veel te jong. Wiki zegt dat het dan een 'early onset' is. Hij speelde bij bands als Anima Inmortalis en Undercroft. Beide bands moeten hun eerste stem nog verdienen op MusicMeter - nee, ik ken de bands ook niet - maar het debuutalbum Twisted Souls (1995) van Undercroft (het enige album waarop Alejandro meespeelde) scoort niet onverdienstelijk op RYM. Toch maar eens eventjes luisteren.

https://www.metal-archives.com/images/4/0/7/7/40771_artist.jpg?5324

cosmic kid (moderator)
Wat berichten verwijderd.; strikt genomen zou je 'iemand doodwensen' als on-topic kunnen beschouwen maar toch wil ik hier wel een punt zetten. Kunnen we het weer over (recent) overleden artiesten of hebben?

We gaan het weer over recent overleden artiesten hebben. Renaissance-drummer Terry Sullivan bijvoorbeeld. Sullivan drumde bij de Britse progrockgroep Renaissance tussen 1972 en 1980. Hij keerde in 1998 voor nog eens vier jaar terug. Met hem achter de drumkit scoorde Renaissance in 1978 hun enige Britse hit (top 10 nota bene) met 'Northern lights'. Het duurt even voordat TOTP hem in beeld brengt, maar na 3:05 minuten wordt het geduld beloond.

Bob Weir van de Greatful Dead is dead.

R.I.P. Bob Weir. Één van de oprichters van Grateful Dead.
Hij leed aan onderliggende longproblemen nadat hij kanker had overwonnen.
Weir is 78 jaar oud geworden.

Grateful Dead is één van mijn favoriete bands, maar er zijn nog maar weinig leden in leven. Pigpen overleed in 73, Keith Godchaux in 80 (nadat hij uit de band was gezet/gestapt), Brent Mydland in 90, Garcia in 95, Phil Lesh, die misschien wel mijn favoriete lid was, in 24 en Donna-Jean vorig jaar.

En nu dus Bob Weir. 78 is nog te jong voor wat ik een mooie leeftijd zou noemen.

Resteren de twee drummers.

Bob bracht, net als Phil Lesh regelmatig een glimlach op mijn gezicht. Als hij zijn tekst niet minimaal één keer per concert vergat, was het concert niet compleet. Het maakte hem menselijk, 'relatable'. Daarnaast kon ik zijn droge humor waarderen, zoals bij de Yellow Dog Story.

R.IP. Bob Weir
Nog altijd één van de mooiste bandnamen vind ik, maar ook muzikaal genoeg moois gebracht.

Eerlijk gezegd kende ik zijn naam niet echt tot ik vorig jaar bij een cursus een jonge vrouw ineens over The Grateful Dead hoorde. Die is een half jaar terug speciaal voor hem naar London gegaan om hem live te zien in de Royal Albert Hall. Verraste me wel om die naam te horen tussen allerlei pop-/rockartiesten uit de huidige tijd.

Heb nu zelf American Beauty maar opgezet, mooie plaat.

Op Steve Hoffman zijn we bezig met een Grateful Dead top 40 countdown. Als de uitslag bekend is zal ik hem hier ook posten.

Heb zelf alvast een Bob Weir playlist gemaakt:
The Other One: Bob Weir's Best

Een grote naam vanuit vooral de 70s periode uit de Progwereld is overleden namelijk producer David Hitchcock. Een aantal van de albums die hij produceerde zijn Caravan - In the Land of Grey and Pink, Camel - Mirage, Camel - The Snow Goose, Genesis - Foxtrot, Renaissance - Scheherazade And Other Stories en de Market Square Heroes EP van Marillion.

RIP David Hitchcock

Ja, dat is zeker een grote naam uit die favoriete periode. R.I.P. David Hitchcock, we zullen je gedenken om je prachtige produktiewerk.

Ik zie dat Hitchcock in de jaren '80 een (halve) carrièreswitch gemaakt heeft en accountant is geworden bij KPMG en Ernst & Young. In de jaren '90 is hij voor zichzelf begonnen en sindsdien behartigde hij de financiële belangen van artiesten, producers en componisten.

Damn, wat triest.

Enorm droevig nieuws inderdaad!

dix
Ach nee

En net een maand te vroeg voor de 27-club

Bij deze de single 'Speedway', van het laatste concert waarbij Matt met de band speelde

Het voelt bijna ongepast om na het trieste nieuws over Matt Kwasniewski-Kelvin het overlijden te melden van een one-hit-wonder op leeftijd, maar ook de voetnoten in de muziekgeschiedenis verdienen aandacht.
Pas nu is bekend geworden dat op 19 december vorig jaar de Britse zanger/ acteur Richard Barnes is overleden. Barnes begon zijn muzikale carrière in 1964 in de Britse groep the Quiet Five. Begin jaren '70 nam hij een soloalbum op en scoorde hij een paar singlehits. Zijn enige hit in de Lage Landen was 'Take to the mountains'. In 1972 speelde Barnes de rol van Petrus in de Londense theaterproductie van 'Jesus Christ superstar'. Hij had ook nog rollen in een aantal BBC-tv-series, waaronder 'Dr. Who', en speelde in 1990 in de theatervoorstelling 'Chess'.
Richard Barnes is 81 jaar oud geworden.

Vreemd. Op de één of andere manier hoor ik er iets van David Bowie in, m.n. bij het refrein.

Gisteren overleed rapper/ componist John Forté. Forté werkte samen met the Fugees op hun succesalbum 'The score': hij schreef en produceerde er een aantal nummers van. In 1998 bracht hij een soloalbum uit, dat echter weinig succes kende. Zijn muziekcarrière werd twee jaar later onderbroken, toen hij werd gearresteerd terwijl hij een koffer vol cocaïne bij zich had; dat leverde hem een jarenlange gevangenisstraf op. Na zijn vrijlating in 2008 concentreerde Forté zich vooral op het maken van thema's voor tv-series.
John Forté is 50 jaar oud geworden.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.