MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Pff. Naar. Lanegan vind ik zo'n type die oud had moeten worden op het podium. Die zal gemist worden.

Oude Observator
Mark Lanegan...

Ik ben er stikkapot van.

Shit man, Lanegan leeft niet meer.

Jeetje, Mark Lanegan overleden, daar schrik ik van.

R.I.P. Mark

Oude Observator
Goodbye my friend
I hate to see you go
You brought me down the stars
The last one in the world

I hear you cry
But let's not waste this night
Within your lonely room
I hear you whisper see you soon
I sense a dying spark
I watch you falling through the dark

Goodbye my friend
Thank you for the dream
I hear you cry
But let's not waste this night

And I listen to you call
I hardly hear you at all
I walk the quiet night
Watch the river rolling by

Mark Lanegan RIP

Hier schrok ik wel van. Strange Religion blijft ook een prachtig nummer. Zeker met deze beelden eronder. Kippenvel...

Mark Lanegan

Wat.een.stem.

Gelukkig hebben we de geluiden nog

R.i.p. Mark Lanegan.

Nooit veel van hem gekend, maar Screaming Trees' 'Nearly Lost You' kon ik vroeger dromen.
Nu dus niet meer 'Nearly'...

Mooi eerbetoon van Isobel:

You could be intimidating and scary some days and kept me on my toes. And yet we enjoyed appreciation and our time and there was nothing finer or more spiritually rewarding for me than to sing with you. Or hear you sing.

‘You were my Heathcliff’: Isobel Campbell pays tribute to collaborator Mark Lanegan | Mark Lanegan | The Guardian - theguardian.com

Casartelli (moderator)
Berichten over de Russische inval in Oekraïne verwijderd. Begrijpelijk dat mensen daar hun hart over willen luchten, maar daar zijn elders op het www genoeg gelegenheden voor.

https://www.abc.net.au/cm/rimage/13766640-16x9-large.jpg?v=2

One of the great voices in rock … will never be heard again …

Mark Lanegan - Blues Funeral (2012) - The Gravedigger's Song

"The Gravedigger's Song"

With piranha teeth
I've been dreaming of you
And the taste of your love, so sweet
Honest, it's true

Through my heart flows sleep
And the dark, heavy rain
Where the gravedigger's song is sung
You've been torturing me

Tout est noir, mon amour
Tout est blanc
Je t'aime, mon amour
Comme j'aime la nuit

Love, is the medicine good?
Is the crow flying eight miles high
Over wire and wood?

Shovel down six feet
With a head heavy pain
The magnolia blooms so sweet
And it fades just the same

To the stars, my love
To the sea
To the wheels, my love
'Til they roll all over me

Oh love, I've been thinking of you
With razor white teeth, so sharp
Honest, it's true

In my blood flows sleep
And the dark heavy rain
The magnolia blooms so sweet
Only torturing me

To the stars, my love
To the sea
To the wheels, my love
'Til they roll all over me

Prachtige column gisteren in OOR over een bijzondere Amsterdamse concertganger die vrijwel geen optreden oversloeg in de hoofdstad. R.I.P. Wim
Hoeveel zouden er rondlopen in het Nederlandse livecircuit? Twee, drie? Tientallen? Amsterdam had er in elk geval één. Vast staat dat hij er altijd was. Bij elk concert. Groot, klein, uitverkocht, anderhalve man en een paardenkop, deftige zaal, kroeg-met-podium, het maakte niet uit. Hij was er. En altijd in de luwte. En in z’n eentje. Biertje in de hand, verlegen blik, tevreden glimlach.

Ook refererend aan dit mooie uitgebreide in memoriam dat DJ Arnold eerder op Facebook postte.
Wim was er altijd. Echt altijd.

En nu is hij er ineens niet meer.

Ik kan alleen maar hopen dat er een hemel is waar Wim inmiddels de eerste paar optredens al heeft meegepakt en waar rond dit tijdstip, om een uurtje of acht, net het voorprogramma begint.

Als dat zo is, zien we elkaar ongetwijfeld ooit daar weer.

Nooit meer zal hij samen met iemand leven.

RIP Timmy Thomas

Hoort ook weer bij de categorie...songs helaas ....blijvend actueel

R.I.P Timmy Thomas

dix
Acteurs mogen ook genoemd?
In dat geval: William Hurt

Gezien het aantal stemmen op deze site is de Atlanta Rhythm Section in ons land niet zo heel bekend, maar ik heb altijd een zwak gehad voor deze band. Ze maakten vrij softe southern rock met jazzy invloeden. Beetje Steely Dan-achtig, maar wel van mindere kwaliteit dan die band.

Afgelopen weekend overleed hun uitstekende gitarist Barry Bailey na een jarenlange strijd met MS op 73-jarige leeftijd. De band bestaat nog steeds, maar is al jarenlang een doorgangshuis voor muzikanten. Van de originele bezetting uit de jaren zeventig is vrijwel niemand meer over. De afgelopen jaren verwisselden andere oprichters, zoals gitarist R.J. Cobb, bassist Paul Goddard, drummer Robert Nix en de originele zanger Ronnie Hammond, al het tijdelijke voor het eeuwige.

R.I.P. Barry Bailey.

Ik volg ze nu een paar jaar sinds ik meedoe aan het hitlijsten topic, versie jaren 70. Was een prima stel bij elkaar.

R.I.P. Barry Bailey

R.I.P. Glen Glenn

Een hele fijne rockabilly artiest, nooit doorgebroken bij het grote publiek, maar binnen de scene zeer gewaardeerd.

Bert Ruiter, bassist van o.a. Focus en Earth and Fire is vannacht overleden aan slokdarmkanker, 75 jaar oud.

Ach jee, naast bassist ook de man van Jerney Kaagman. Ik weet niet hoeveel hij qua zorg voor Jerney deed. Dat is wel een dingetje natuurlijk.

RIP Bert Ruiter

zaaf
vigil schreef:
Ach jee, naast bassist ook de man van Jerney Kaagman. Ik weet niet hoeveel hij qua zorg voor Jerney deed. Dat is wel een dingetje natuurlijk.

RIP Bert Ruiter
ik kan haar 's morgens na mijn route wel even douchen. RIP Bert Ruiter

Casartelli (moderator)

R.I.P. Bert Ruiter

zaaf schreef:
(quote)
ik kan haar 's morgens na mijn route wel even douchen.

Niet grappig...

R.I.P. Bert Ruiter

Triest nieuws weer.

R.I.P. Bert Ruiter

Dan heb je toch wel een hele mooie cv, als daar namen als Earth & Fire en Focus op prijken. Later ook actief als producer van diverser Nederpop-acts (Renée, Future World Orchestra, Circus Custers).

Bij Focus denk je vaak als eerste aan virtuozen als Jan Akkerman, Thijs van Leer en Pierre van der Linden. Maar Bert Ruiter was natuurlijk ook geen kleine jongen op zijn instrument.

R.I.P. Bert Ruiter

Gast
geplaatst: vandaag om 01:28 uur

geplaatst: vandaag om 01:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.