MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
WTF nee!

Laatst kon ik m nog opschrijven bij een vraag wat de mooiste soundtrack ooit was.
Drie weken na Schulze... Jarre mag wel uitkijken voor Magere Hein, hij heeft het op electronica pioniers gemunt.

RIP Vangelis

Edit: schijnt Covid te zijn

Dat is erg onverwacht, en een groot verlies. Hij bracht nog maar kort geleden een nieuw album uit.
Al sinds de jaren 70 ben ik een groot fan van zijn muziek. Ik moet hier nog even van bijkomen.

R.I.P Vangelis

Casartelli (moderator)
Ach...

R.I.P. Vangelis

R.i.p. Vangelis.

Ik had nooit zoveel met Vangelis, maar een van de liedjes op mijn vaders begrafenis een kleine twee jaar terug was Conquest of Paradise en daardoor voelt het wel heel anders. Ook heb ik nogal een zwak voor die sentimentele sixties hit van zijn oude bandje: Rain & Tears van Aphrodites Child. Hij zat daarin met Demis Roussos die ook al lang dood is. En zo hakt magere hein verder in de pophistorie.

En het houdt niet op:

Bob Neuwirth, folk artist and Bob Dylan associate, has died

Ook een album met John Cale gemaakt.

Voor mij was het altijd Jon & Vangelis. Unieke combinatie. Dag Grote Griek !

Rust zacht, Vangelis....

Rust in vrede Vangelis en heel veel dank voor de schitterende toonkunst. die u achter laat.

Ach ja, Wim Rijken van Call TV. Dacht al, waar ken ik die kop van.

En Vangelis Een van de grootsten binnen, zeker, het begintijdperk van de lichte electronica. R.I.P. beiden.

CorvisChristi (crew)
Dat na Klaus Schulze zo kort daarna ook Vangelis zou overlijden, die had ik niet zien aankomen!
Twee iconen van de elektronische muziek binnen een maand heengegaan! Hoe is het mogelijk!

RIP Vangelis!

Blade Runner.

RIP Vangelis.

R.I.P. Vangelis.

Opvallend dat - tot nu toe - niemand deze Chariots of Fire heeft genoemd - fraaie symbiose van beeld en geluid.

R.I.P. Vangelis

Als 13 jarige ooit twee albums van Vangelis gekocht. Ik vond het toen gave muziek. Een paar maanden terug 'Spiral' na vele jaren weer eens uit de platenkoffer gehaald. Nu niet meer mijn smaak. Te veel bombast. Maar de muziek zit verdomd goed in elkaar. Groots als het universum. Vangelis is met recht een "componist" te noemen. Een dikke 200 jaar terug zou hij symfonieën geschreven hebben. Zeker weten.

RIP

Van ergens ver weg kijkt hij nu naar ons fragiele blauwe bolletje.

Albedo 0.39

R.I.P. Vangelis en Bob Neuwirth

Ik zal nog vaak naar jullie albums luisteren...

Weer zo'n overlijdensbericht dat ik niet zag aankomen. Ik had met Vangelis méér dan met Klaus Schulze, eerlijk gezegd. Zijn muziek kon evengoed zeer experimenteel van karakter zijn, maar hij schuwde ook prachtige, goed in het gehoor liggende klanktapijten niet. Toch bleef hij onvoorspelbaar en wist je nooit wat zijn volgende stap zou zijn. Ik heb een behoorlijk rijtje LP's en CD's van hem. Spiral, en meer in het bijzonder het voor de hand liggende To the unknown man, is een favoriet van me, maar ook minder bekend werk als Mask en het fantastische Direct-album uit 1988 - dat ik eerder deze week nog draaide en van een hoge waardering voorzag op deze site - staan hoog in mijn Vangelis Top10.

R.I.P. Evanghelos Papathanassiou.

ranboy schreef:
Dat is erg onverwacht, en een groot verlies. Hij bracht nog maar kort geleden een nieuw album uit.
Al sinds de jaren 70 ben ik een groot fan van zijn muziek. Ik moet hier nog even van bijkomen.

Dat album is vorig jaar uitgebracht.

Dit was toch wel de mooiste van Vangelis. Volgens mij een soundtrack van een serie.

R.I.P. Vangelis. Toevallig net Blade runner voor de zoveelste maal gezien, en eindelijk maar eens de soundtrack aangeschaft. Mooi aandenken aan deze unieke persoonlijkheid. Fraai werk ook met Aphrodite's Child (666).

R.I.P. Vangelis

Ben nu Aphrodite's Child's 666 aan het draaien, wat een ijzersterke progrockplaat is dat.

De Blade Runner-soundtrack is ook fenomenaal.

R.I.P.

Blade Runner is één van de mooiste ontdekkingen die ik afgelopen jaren heb gedaan, zowel de film als de soundtrack zijn zo magistraal mooi

R.I.P. Vangelis

Ach, Vangelis! Vaarwel, jij muziekgod. Heaven & Hell stond toch steevast jarenlang in mijn top 10.
Vanavond dan maar eens Chariots of Fire bekijken.

De dood van Klaus Schulze was zelfs aan mij voorbijgegaan - eveneens zeer droevig. RIP.

Hij heeft wat nagelaten, de artiest. Message staat op. Hij zal wel dicht bij Deus zelf zijn onderhand.

vigil schreef:

Laatst kon ik m nog opschrijven bij een vraag wat de mooiste soundtrack ooit was.

RIP Vangelis

Dankzij die suggestie heb ik toen Antarctica een keer of 3 gedraaid bij het thuiswerken. Prachtmuziek

dix
Het verscheiden van Vangelis maakt wel wat los zeg.

dix
Cathal Coughlan, van Fatima Mansions. Wie zegt u? Sinds ik zijn grootste hit hoorde, zit ik er niet meer zo comfortabel in. Zingen kon ie en op een slecht nummer heb ik hem nooit betrapt. Ga zelf maar zoeken.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.