Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
Zack
geplaatst: 6 juni 2022, 06:30 uur
Ik las het net....ik ken alleen John en Richie van naam. Meestal ken ik de gzanger/frontman en gitarist van bands of die bands waar ik meer/veel van hebben gelezen dan wel muziek van heb gehoord.
Van Bon Jovi ken ik verder alleen de albums uit de 2e helft van de jaren 80.
Ik luister nu Tom Petty waar ik toch 5 albums van heb en aardig wat over he gelezen /beluisterd , maar ik ken hier alleen gitarist Mike Campbell nog van naam (ook gaat mijn interesse daar meer naar uit). Rest van de bandleden blijft de naam dan niet hangen.
Van Bon Jovi ken ik verder alleen de albums uit de 2e helft van de jaren 80.
Ik luister nu Tom Petty waar ik toch 5 albums van heb en aardig wat over he gelezen /beluisterd , maar ik ken hier alleen gitarist Mike Campbell nog van naam (ook gaat mijn interesse daar meer naar uit). Rest van de bandleden blijft de naam dan niet hangen.
0
geplaatst: 6 juni 2022, 10:04 uur
Trouble is op 34 jarige leeftijd vermoord.
Voornamelijk bekend van zijn collaboratiealbum met producer Mike WiLL Made It een aantal jaren geleden.
Bron.
Voornamelijk bekend van zijn collaboratiealbum met producer Mike WiLL Made It een aantal jaren geleden.
Bron.
0
geplaatst: 7 juni 2022, 18:35 uur
0
geplaatst: 7 juni 2022, 19:35 uur
Van Summer Breeze.... 
Dan wordt het nu tijd voor dat duet met Peter Steele

Dan wordt het nu tijd voor dat duet met Peter Steele
2
geplaatst: 10 juni 2022, 09:22 uur
65 slechts
RIP Julee, de Roadhouse zal nooit meer hetzelfde zijn
RIP Julee, de Roadhouse zal nooit meer hetzelfde zijn
0
geplaatst: 10 juni 2022, 10:38 uur
Nu zijn er genoeg dagen dat ik niet aan haar denk maar toch schrik ik er van. Ze heeft toch een aantal zeer fraaie nummers opgenomen waaronder die ene legendarische van de ultieme cultserie.
RIP Julee Cruise
RIP Julee Cruise
2
geplaatst: 10 juni 2022, 12:55 uur
Ach...
Deze dame heeft toch wel een iconisch stuk muziek op haar naam.
Al vind ik deze Elvis-cover ook erg fraai:
https://www.youtube.com/watch?v=lYorfBP4oNg
Deze dame heeft toch wel een iconisch stuk muziek op haar naam.Al vind ik deze Elvis-cover ook erg fraai:
https://www.youtube.com/watch?v=lYorfBP4oNg
0
geplaatst: 10 juni 2022, 15:32 uur
Julee Cruise, toch een aantal fraaie stukken op haar conto.
R.I.P.
R.I.P.
1
geplaatst: 11 juni 2022, 18:52 uur
RIP Julee Cruise.
Een groot gemis. Geweldige zangeres!
The World Spins Live:
Questions in a World of Blue:
Nog even een soort van tribute van Chromatics in Twin Peaks The Return:
Een groot gemis. Geweldige zangeres!
The World Spins Live:
Questions in a World of Blue:
Nog even een soort van tribute van Chromatics in Twin Peaks The Return:
0
geplaatst: 14 juni 2022, 14:12 uur
Commander Tom een hardtrance/rave producer uit de jaren negentig die Tom Weyer heette, is een paar dagen geleden overleden. Bekendste nummer van hem is Are Am Eye, maar ook onder o.a Nexus 6 en Tom Deluxe maakte hij een aantal hardtrance klassiekers.
90er Jahre-Rave-Ikone Commander Tom ist gestorben - fazemag.de
https://snbc13.com/death-german-dj-thomas-weyer-commander-tom-has-died/
90er Jahre-Rave-Ikone Commander Tom ist gestorben - fazemag.de
https://snbc13.com/death-german-dj-thomas-weyer-commander-tom-has-died/
0
kleine man
geplaatst: 21 juni 2022, 17:53 uur
We leven nu eenmaal in tijden dat vroegere muzikanten overlijden. Vandaag:
Fleetwood Mac-toetsenist Brett Tuggle (70) overleden
Geen bekende op muziekgebied van mij, maar Fleetwood Mac ken ik natuurlijk wel.
Fleetwood Mac-toetsenist Brett Tuggle (70) overleden
Geen bekende op muziekgebied van mij, maar Fleetwood Mac ken ik natuurlijk wel.
0
geplaatst: 21 juni 2022, 18:36 uur
Rip Brett Tuggle.
Heeft ook nog gespeeld bij o.a. Chris Isaak, Whitesnake,
Rick Springfield en David Lee Roth.
Die gemene Stevie Nicks ook
Heeft ook nog gespeeld bij o.a. Chris Isaak, Whitesnake,
Rick Springfield en David Lee Roth.
Die gemene Stevie Nicks ook
0
geplaatst: 21 juni 2022, 19:33 uur
RIP Brett Tuggle.
Zo kun je 21 jaar in één van de grootste bands ooit spelen terwijl niemand direct je naam kent.
Ja, Christine McVie speelde (of speelt zelfs officieel nog steeds) toetsen bij Fleetwood Mac. Maar zij had een hele lange "pauze" voor ze weer terugkeerde.
Maar Brett nam dus de honeurs waar en speelde achter de schermen aanvullend zijn partijen mee, toen Christine weer terug was. Tot 2018, toen Stevie Nicks terugkeerde en hem weg wilde hebben vanwege een te goede relatie met Lindsey Buckingham. Die ze ook liet ontslaan.
Het doet me een beetje aan Narnia en de ijskoningin denken. Maar zonder Nicks geloof ik toch dat Brett in de periode daarvoor het naar zijn zin heeft gehad bij Fleetwood Mac.
Zo kun je 21 jaar in één van de grootste bands ooit spelen terwijl niemand direct je naam kent.
Ja, Christine McVie speelde (of speelt zelfs officieel nog steeds) toetsen bij Fleetwood Mac. Maar zij had een hele lange "pauze" voor ze weer terugkeerde.
Maar Brett nam dus de honeurs waar en speelde achter de schermen aanvullend zijn partijen mee, toen Christine weer terug was. Tot 2018, toen Stevie Nicks terugkeerde en hem weg wilde hebben vanwege een te goede relatie met Lindsey Buckingham. Die ze ook liet ontslaan.
Het doet me een beetje aan Narnia en de ijskoningin denken. Maar zonder Nicks geloof ik toch dat Brett in de periode daarvoor het naar zijn zin heeft gehad bij Fleetwood Mac.
1
geplaatst: 7 juli 2022, 09:59 uur
Niemand die in dit topic stilstaat bij het overlijden van Remco Campert? Natuurlijk, in de eerste plaats schrijver en dichter, maar toch ook: jazzliefhebber en zelfs, naar eigen zeggen, jazzmusicus.
Remco Campert leest zijn gedicht 'Musici' | NPO Radio 4 - nporadio4.nl
Sowieso was Campert voor mij als middelbare scholier een van de eerste literaire helden.
R.I.P. Remco Campert.
Remco Campert leest zijn gedicht 'Musici' | NPO Radio 4 - nporadio4.nl
Sowieso was Campert voor mij als middelbare scholier een van de eerste literaire helden.
R.I.P. Remco Campert.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 juli 2022, 11:11 uur
gaucho schreef:
Niemand die in dit topic stilstaat bij het overlijden van Remco Campert?
De afgelopen weken figureerden, schijnbaar onafhankelijk van elkaar, twee typetjes uit Camperts CaMu-columns in andere Volkskrantcolumns (Drs. Mallebrootje, het bekende tweede kamerlid uit Elst in de ene en de familie Bonkjes met de rondborstige dochter in de andere). Ik heb toen al even gekeken of ik niet een overlijdensbericht of een majeure gezondheidsaankondiging had gemist, wat toen niet het geval was. Maar helemaal uit de lucht kwam het nieuws van 's mans overlijden maandagochtend voor mij derhalve ook niet. En 92, ach, mooie leeftijd.Niemand die in dit topic stilstaat bij het overlijden van Remco Campert?
R.I.P. Remco Campert
1
geplaatst: 11 juli 2022, 20:10 uur
De échte componist van het James Bonddeuntje is overleden - nos.nl
Heeft ie toch John Barry (1933-2011) ruim overleefd.
Heeft ie toch John Barry (1933-2011) ruim overleefd.
1
geplaatst: 14 juli 2022, 20:08 uur
11 Juli overleed Monty Norman. De schrijver van de James Bond Theme (van Dr. No). R.I.P.
Ten onrechte werd bij zijn overlijden gesuggereerd dat John Barry (de schrijver van heel veel James Bond muziek) zich het nummer zou hebben toegeëigend.
Die kritiek is ten onrechte.
Hier het singletje van de James Bond Theme uit die tijd. John Barry was de uitvoerend artiest. Maar Norman staat keurig als schrijver op de single genoteerd:
https://images.45cat.com/the-john-barry-seven-and-orchestra-the-james-bond-theme-1962-5-s.jpg
Dat je overigens de muziek weet de schrijven die elke keer wordt gebruikt bij een serie films die al 60 jaar loopt, maakt je natuurlijk gelijk één van de allergrootsten in het genre.
Ten onrechte werd bij zijn overlijden gesuggereerd dat John Barry (de schrijver van heel veel James Bond muziek) zich het nummer zou hebben toegeëigend.
Die kritiek is ten onrechte.
Hier het singletje van de James Bond Theme uit die tijd. John Barry was de uitvoerend artiest. Maar Norman staat keurig als schrijver op de single genoteerd:
https://images.45cat.com/the-john-barry-seven-and-orchestra-the-james-bond-theme-1962-5-s.jpg
Dat je overigens de muziek weet de schrijven die elke keer wordt gebruikt bij een serie films die al 60 jaar loopt, maakt je natuurlijk gelijk één van de allergrootsten in het genre.
* denotes required fields.