MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Rust in vrede Olivia Newton-John en bedankt voor de fijne hits.

Met name Grease was niet bepaald mijn favoriete film en soundtrack, maar Olivia Newton-John, daar had ik toch wel wat mee. Ze was prachtig om te zien, dat om te beginnen, met een frisse, sprankelende uitstraling. Maar haar stem deed me ook wel wat. Met name in de rustiger nummers. Ik heb per saldo nog aardig wat singles en LP's van haar.

R.I.P. Olivia.

R.I.P. Lamont Dozier, medeverantwoordelijk voor ettelijke miljoenen verkochte singles, om nog maar te zwijgen van de kwáliteit van zijn werk als onderdeel van de Holland-Dozier-Holland-hitfabriek voor Motown. Wat die alleen al voor de Supremes en de Four Tops bij elkaar schreven...

Zo, dat is een "grote" meneer, veelal Motown gerelateerd,
in songwriterland, die is heengegaan.

RiP Lamont Dozier.

Nou, zeg dat wel. In de jaren zestig stond alles op het Motown-label waar het componistentrio Holland–Dozier–Holland zijn naam aan verbonden had, zo'n beetje voor goud: Baby love, Where did our love go, Stop! in the name of love, Reach out I'll be there, You keep me hangin'on, Please mr. Postman, I hear a symphony etc. De lijst is eindeloos.
Daarnaast bevatten ook zijn soloplaten nog veel moois. Uit die tijd is waarschijnlijk Going back to my roots (tot hit gecoverd door Odyssey) waarschijnlijk het bekendste nummer.

R.I.P. Lamont Dozier.

R.I.P. Olivia Newton-John
Toch weer een shock effect en veel te jong.

Ik heb niets met Grease, vind het een vreselijke film, die wij altijd in de video gepropt kregen als er een onverwacht tussenuur op school was, heb hem zeker 5 x gezien maar altijd een hekel aan gehad.
Xanadu daarentegen is het ultieme zaterdag uit bad-in de pyama-op de bank tv kijk herinnering nummer, het heeft iets sprookjesachtigs ongrijpbaars.

RIP Lamont Dozier

Die heeft dan nog net de vernieuwde populariteit van Pass That Dutchie meegemaakt...

Steve Grimmett, zanger bij o.a. Grim Reaper, Onslaught en Lionheart is overleden. 62 jaar oud.

Dan was hij nog wel erg jong toen Dutchie een hit werd.

vigil schreef:
(quote)

Dan was hij nog wel erg jong toen Dutchie een hit werd.

Hoe bedoel je? Het was een band van tieners, wat had jij dan gedacht?

Poek schreef:
(quote)

Hoe bedoel je? Het was een band van tieners, wat had jij dan gedacht?

Ik lees dat hij 12 was toen hij er bij kwam dat is ook voor tieners nog aan de jonge kant. Verder bedoel of dacht ik niet zo veel tough guy...

Tough guy

BrotherJohn
R.I.P. Elvis
(45 jaar geleden)

Ik ook. Wat een verhaal.

R.i.p. Q Lazzarus.

RIP Diane Luckey

R.i.p. Ted Kirkpatrick. Van Tourniquet heb ik flink mogen genieten en dat gaat ook zeker nog weer gebeuren.

Ik hoor net dat Buddy Holly / Crickets drummer Jerry Allison is overleden...
Weet iemand hier iets meer?

dix
freakey schreef:

Weet iemand hier iets meer?
Nou, dan zat ie niet in dat vliegtuig

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.