MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:

Voormalig Cradle Of Filth gitarist Stuart Anstis overleed gisterenavond op 48 jarige leeftijd onder onbekende omstandigheden.
Hij speelde onder anderen op het wat mij betreft legendarische Dusk And Her Embrace album.

Ik lees her en der dat Jaimie Branch is overleden. Niet echt officiële berichten, maar dat zou toch wel treurig en te jong zijn, 39.

Het lijkt nu wel officieel, gezien deze tweets:
https://twitter.com/intlanthem/status/1562196045160845312

Ken niet veel van haar, maar wat ik ken is geweldig, nmet name Nuevo Roquero Estéreo. Zeer triest nieuws.

R.I.P. Creed Taylor (93)

Grondlegger (en producer) van de jazzlabels Impulse! en CTI. Vooral bekend doordat hij de het geluid van de bossanova in de jaren zestig en zeventig bij een groot publiek bekend maakte. Man op de achtergrond, maar wel heel belangrijk geweest voor de carrières van jazzmuzikanten als Deodato, Bob James en George Benson. Als producer ook actief voor andere labels en artiesten.

Creed Taylor, Jazz Giant, Has Passed Away - udiscovermusic.com

R.I.P. Jaime Branch

Ben behoorlijk geschrokken van dit nieuws. Ze zal me altijd bij blijven als het eerste live optreden dat ik na een lange coronapauze zag, maar ook gewoon door de geweldige muziek.

Erg treurig nieuws inderdaad van Jaimie Branch. Groots talent. De Fly or Die-reeks was indrukwekkend, haar project met Jason Nazary liep erg goed (Anteloper) en ze was ook nog eens een erg karakteristieke gast-muzikante. Oa. dit jaar nog op een zeer goede plaat van Dave Gisler's Trio. Ze leek voorbestemd voor grotere faam, maar zover mag het helaas niet komen.

RIP

R.I.P. Jaimie Branch, veel te jong

Jeugdsentiment.

RIP Drummie

The Queen Is Dead

R.I.P.

De beer/bolle ook

RIP Piet Schrijvers

De beer van de meer en later de bolle van Zwolle en het lek van Pec tot het iets minder ging onder Cor Brom.

Mijn eerste held, ik heb de plakboeken nog uit die tijd.

johan de witt schreef:
The Queen Is Dead

Long Live The King !!

R.I.P. Queen Elizabeth en Piet Schrijvers.

London Bridge is Down

RIP

kleine man
Chameleon Day schreef:
London Bridge is Down

(embed)

RIP
Ja, dat is dus achterhaald, eindelijk gaat god de king weer saven.

Ik schrik vooral van het bericht dat Jaimie Branch blijkbaar al is heengegaan op haar 39ste.......

R.I.P. Jaimie Branch

kleine man
Dance Lover schreef:
Ik schrik vooral van het bericht dat Jaimie Branch blijkbaar al is heengegaan op haar 39ste.......

R.I.P. Jaimie Branch

Kende ik niet, maar omdat ik toch net even hier aanwezig ben krijg ik dit mee. Gelijk gegoogled.
Tjezes, dat is wel een klap voor de liefhebbers zeg. Blijkbaar volslagen onverwacht. Schrikken.

R.I.P. Queen Elizabeth en Piet Schrijvers

R.I.P. Ramsey Lewis. Veel gesampled in de hiphop. Zonder hem zouden nummers zoals Electric Relaxation van A Tribe Called Quest, Similak Child van Black Sheep, Officer van The Pharcyde niet bestaan (in de huidige vorm).

Ach, die heeft in de 60's toch een paar mooie jazz-instrumentals gemaakt. Mn. Wade in the Water is erg fijn.

Had me nooit gerealiseerd dat Electric Relaxation een sample van hem bevat.

dix

Die naam staat toch zeker op een tiental platen uit mijn kast ...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.