Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 15:41 uur
Mooie review.
Sluit aardig aan bij wat ik verwacht, uitgezonderd Zwitserland. Zou dat nummer dan toch te donker zijn? Dit kan wel eens het eerste slachtoffer worden van de nieuwe regels dan. Jammer.
Servië vind ik trouwens moeilijk in te schatten op basis van wat ik nu weet. Het zou mij niet verbazen als die het niet haalt en daardoor bv Letland of Nederland toch 10e wordt (waarbij ik er dan nog vanuit ging dat Zwitserland doorgaat, zo niet dan wellicht beide door).
Sluit aardig aan bij wat ik verwacht, uitgezonderd Zwitserland. Zou dat nummer dan toch te donker zijn? Dit kan wel eens het eerste slachtoffer worden van de nieuwe regels dan. Jammer.
Servië vind ik trouwens moeilijk in te schatten op basis van wat ik nu weet. Het zou mij niet verbazen als die het niet haalt en daardoor bv Letland of Nederland toch 10e wordt (waarbij ik er dan nog vanuit ging dat Zwitserland doorgaat, zo niet dan wellicht beide door).
0
geplaatst: 9 mei 2023, 16:51 uur
De hele show dit jaar staat voor een groot in het teken van solidariteit met Oekraïne. Ik denk dat daardoor de inzending van Zwitserland en hun neutrale opstelling bij het conflict bij velen in het verkeerde keelgat zal schieten. Kan zijn dat dit meer leeft onder het grotendeels Britse publiek en dat hun reactie niet al te representatief is voor Europa als geheel.
Daarnaast denk ik dat Zwitserland's choreografie hem niet helemaal ligt en dat het hierdoor wat kil en ongemakkelijk overkomt. Van de onderste 3 is het de inzending waar ik bij nader inzien nog enigszins over twijfel.
De hele 8 t/m 12 vond ik erg moeilijk in te schatten. Zal me niet verbazen als die allemaal slechts enkele punten van elkaar af gaan zitten. Servië heeft van dat groepje wel de beste kansen denk ik vanwege de originaliteit en het feit dat er enkelingen waren die er echt helemaal inzaten (met opblaas kreeften enzovoort). Het publiek als geheel echter niet zozeer.
De zang van Loreen vond ik prima gisteravond. Duidelijk de meest ervaren artiest samen met Israël. Moet wel zeggen dat het geluidsniveau vrij laag was in de arena en dat het daardoor af en toe lastig te beoordelen was.
Daarnaast denk ik dat Zwitserland's choreografie hem niet helemaal ligt en dat het hierdoor wat kil en ongemakkelijk overkomt. Van de onderste 3 is het de inzending waar ik bij nader inzien nog enigszins over twijfel.
De hele 8 t/m 12 vond ik erg moeilijk in te schatten. Zal me niet verbazen als die allemaal slechts enkele punten van elkaar af gaan zitten. Servië heeft van dat groepje wel de beste kansen denk ik vanwege de originaliteit en het feit dat er enkelingen waren die er echt helemaal inzaten (met opblaas kreeften enzovoort). Het publiek als geheel echter niet zozeer.
De zang van Loreen vond ik prima gisteravond. Duidelijk de meest ervaren artiest samen met Israël. Moet wel zeggen dat het geluidsniveau vrij laag was in de arena en dat het daardoor af en toe lastig te beoordelen was.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 16:56 uur
Tijdens de repetitie van de stemronde waren trouwens zowel Finland als Zweden niet gekwalificeerd. Bij het aankondigen van de laatste kwalificant riep iedereen om Käärijä en vrijwel niemand om Loreen.
Ook veel meer fans met Finland kostuums e.d. gezien. Finland lijkt veel meer onder de fans te leven dan Zweden.
Ook veel meer fans met Finland kostuums e.d. gezien. Finland lijkt veel meer onder de fans te leven dan Zweden.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 17:51 uur
Finland gaat deze halve finale wel winnen (en dan de finale ook), dat moet haast gewoon nu de inzending goed aanslaat en mensen de Loreen hype wat beu zijn.
Nederland zie ik het helaas niet halen vanavond. Een te sterke halve finale, ietwat saai nummer, nauwelijks leuke uitstraling en zonder jury..... dat wordt gewoon niet haalbaar lijkt me.
Hopelijk een wake up call voor volgend jaar: graag eens een ander soort nummer en leer van de enorme fouten die dit jaar zijn gemaakt.
Nederland zie ik het helaas niet halen vanavond. Een te sterke halve finale, ietwat saai nummer, nauwelijks leuke uitstraling en zonder jury..... dat wordt gewoon niet haalbaar lijkt me.
Hopelijk een wake up call voor volgend jaar: graag eens een ander soort nummer en leer van de enorme fouten die dit jaar zijn gemaakt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 18:44 uur
Aangezien we geen Corona persco's meer hebben (RIP
)is het al weer een jaar geleden dat ik voor het laatst een televisie uitzending zag. Altijd weer spannend om te kijken of 'ie het nog doet zometeen.
)is het al weer een jaar geleden dat ik voor het laatst een televisie uitzending zag. Altijd weer spannend om te kijken of 'ie het nog doet zometeen.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 19:03 uur
Afgezien van de Nederlandse inzending heb ik nog geen nummer gehoord. Ik ga dus nagenoeg maagdelijk deze halve finale in, en zal met veel plezier al jullie deskundige commentaar volgen - kom maar door!
0
geplaatst: 9 mei 2023, 19:11 uur
Nog even mijn laatste stem
2023:
6 Oekraïne: Kalush Orchestra - Stefania 1
1 Verenigd Koninkrijk: Sam Ryder - Space Man
Deadline: maandag 8 mei, 20:00 uur
Geen van beiden absolute toppers, maat aan geen van beiden een hekel.
Ik doe de nieuwe gok pas weer als iedereen geweest is. Ik geloof echt niets van Azerbeidzjan Nog kanslozer dan Nederland. Geld ook voor Ierland trouwens. Nederland was er wellicht doorheen geglipt met jury maar zonder zie ik het nog steeds somber in. Voor de algehele winst neig ook ik meer en meer naar Finland.
2023:
6 Oekraïne: Kalush Orchestra - Stefania 1
1 Verenigd Koninkrijk: Sam Ryder - Space Man
Deadline: maandag 8 mei, 20:00 uur
Geen van beiden absolute toppers, maat aan geen van beiden een hekel.
Ik doe de nieuwe gok pas weer als iedereen geweest is. Ik geloof echt niets van Azerbeidzjan Nog kanslozer dan Nederland. Geld ook voor Ierland trouwens. Nederland was er wellicht doorheen geglipt met jury maar zonder zie ik het nog steeds somber in. Voor de algehele winst neig ook ik meer en meer naar Finland.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 19:18 uur
Het zou mij trouwens niet verbazen als Nederland allerlaatste wordt op dit ESC.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 19:20 uur
Pfff wat hoop ik toch dat we doorgaan. Anders krijg je die bakken met rotzooi weer in de media en op de socials morgen. “Zie je nou wel!”
Zie het ook somberder in zonder jury. Daar hadden ze sowieso nog wat punten vandaan kunnen sprokkelen.
Zie het ook somberder in zonder jury. Daar hadden ze sowieso nog wat punten vandaan kunnen sprokkelen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 19:25 uur
Tsja, vals zingen of niet, sympathiek overkomen of niet. Bottom line is simpelweg dat het liedje matig is. Gewoon matig en dat is vriendelijk benaderd. En matig is niet goed genoeg. Al lang niet meer.
5
geplaatst: 9 mei 2023, 19:31 uur
Dat heb ik ook. De enorme hoeveelheid aan volstrekte BN'er-idioten die commentaar leverden terwijl ze nog minder weten van het ESF dan ik van het paringsgedrag van de koalabeer is buitengewoon irritant. En al die eisen die ze stellen. Duncan Laurence moet zijn hele tijd vullen met het geven va interviews aan irrelevante roddelbladen en roddelprogramma's op TV. Mia en Don moeten lekker sympathiek zijn en hun hele priveleven delen.
Ook mensen voor wie mijn respect echt tot het nulpunt gedaald is als Getty Kaspers die uit ijdelheid ook weer enorm naar commentaar zit te leveren terwijl die trut toch moet weten hoeveel bullshit en druk er rondom het esf komt hangen. Doe als Lenny Kuhr. Die zegt niks. Zwijgen mag. Nee, moet zelfs. Of een voistrekte oetlul als Marcel van Rozendaal die zijn beroep heeft gemaakt van zeiken over dingen die hem zogenaamd niet interesseren. Om nog maar te zwijgen over roddeljournalisten of die omhooggevallen kroegpraters van VI.
Dan mag het een matig liedje zijn. Dit was vooral schoppen tegen mensen die al op de grond lagen. Op het smerige af vaak.
Ook mensen voor wie mijn respect echt tot het nulpunt gedaald is als Getty Kaspers die uit ijdelheid ook weer enorm naar commentaar zit te leveren terwijl die trut toch moet weten hoeveel bullshit en druk er rondom het esf komt hangen. Doe als Lenny Kuhr. Die zegt niks. Zwijgen mag. Nee, moet zelfs. Of een voistrekte oetlul als Marcel van Rozendaal die zijn beroep heeft gemaakt van zeiken over dingen die hem zogenaamd niet interesseren. Om nog maar te zwijgen over roddeljournalisten of die omhooggevallen kroegpraters van VI.
Dan mag het een matig liedje zijn. Dit was vooral schoppen tegen mensen die al op de grond lagen. Op het smerige af vaak.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 19:35 uur
Onweerwolf schreef:
Mij ondertussen ook niet. Je ziet dat er gewoon weinig liefhebbers voor zijn en aangezien we als Nederlanders nu echt niet kunnen spreken van diaspora in het buitenland gaat dit erg lastig worden. Iedereen is Mia en Dion totaal vergeten als Finland er achteraan komt.
3
geplaatst: 9 mei 2023, 19:36 uur
catdog schreef:
Pfff wat hoop ik toch dat we doorgaan. Anders krijg je die bakken met rotzooi weer in de media en op de socials morgen. “Zie je nou wel!”
Idem. Dan zie ik Aran Bade heel schijnheilig de microfoon onder de neus van Mia en Dion duwen (en Duncan) terwijl hij ze avond na avond echt compleet afgefakkeld heeft.
Ik kan me voorstellen dat het trio zich dan echt staat te verbijten om dan toch maar vriendelijk te blijven terwijl ze hem wel kunnen wurgen.
Ik zou het niet kunnen, maar ja, dan krijgen ze nog meer stront over zich heen. Dus ondanks alles hoop ik op een hele dikke middelvinger omdat ze toch doorgaan.
starbright boy schreef:
Dat heb ik ook. De enorme hoeveelheid aan volstrekte BN'er-idioten die commentaar leverden terwijl ze nog minder weten van het ESF dan ik van het paringsgedrag van de koalabeer is buitengewoon irritant.
Dat heb ik ook. De enorme hoeveelheid aan volstrekte BN'er-idioten die commentaar leverden terwijl ze nog minder weten van het ESF dan ik van het paringsgedrag van de koalabeer is buitengewoon irritant.
Of wat dacht je van die arrogante oetlul Ronald Molendijk. Alleen die chagrijnige harses van hem al.
Joling kon er ook wat van met zijn Duncan gebruikt drugs bla bla bla. Nee Joling is een lekkere en die haalde zijn hoge toon niet en wie won het festival meneer Joling? Niet jij. En als ze straks wel hoog scoren dan zeggen dit soort types doodleuk: maar het is toch een rustig kwalitatief uitspringend liedje. Logisch dat ze door zijn.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 19:57 uur
starbright boy schreef:
Ook mensen voor wie mijn respect echt tot het nulpunt gedaald is als Getty Kaspers die uit ijdelheid ook weer enorm naar commentaar zit te leveren terwijl die trut toch moet weten hoeveel bullshit en druk er rondom het esf komt hangen. .
Ook mensen voor wie mijn respect echt tot het nulpunt gedaald is als Getty Kaspers die uit ijdelheid ook weer enorm naar commentaar zit te leveren terwijl die trut toch moet weten hoeveel bullshit en druk er rondom het esf komt hangen. .
Die heb ik nog live zien zingen tijdens het eerste Grote Songfestival. Oh wacht..... live zei je? Zelfs playbacken kon ze niet. Te gênant voor woorden was dat, maar een commentaar dat madam altijd heeft. Hou je snuit en sluit je op in je boerenschuur. Laat Lenny inderdaad maar lekker stralen op het podium (want dat doet ze nog steeds).
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 19:57 uur
Maar Joling had wel een goed liedje, dat kunnen Mia en Dion niet zeggen.
De rest van die mensen ken ik trouwens helemaal niet maar Thierry Baudet is ook kut.
De rest van die mensen ken ik trouwens helemaal niet maar Thierry Baudet is ook kut.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 19:58 uur
Langs ieder flatgebouw
Zie ik een bamboetouw
Leven zonder liefde
'k ben op zoek naar Shangri-la
Tja...... wat is goed. Voor de jaren '80 was het wel leuk ja.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 20:02 uur
Gedateerd, dat is een feit maar stukken beter dan..
People, let your light shine
Let the darkness fade away
Step into a brighter day
Don't forget about our world today
Toch?
People, let your light shine
Let the darkness fade away
Step into a brighter day
Don't forget about our world today
Toch?
0
geplaatst: 9 mei 2023, 20:07 uur
Vanavond nog niet met vrienden kijken (morgen gewoon weer 5:30 op) dus ik zal het commentaar hier op de voet kunnen volgen. Heb er zin in en ben erg benieuwd wat ik vanavond allemaal voorgeschoteld krijg (zowel van jullie als van de deelnemers
).
).
0
geplaatst: 9 mei 2023, 20:07 uur
Maar dan noem je ook wat. Shine is de slechtste Nederlandse inzending ooit. Shangri La heeft zo'n kreupele tekst dat het ongeveer niveau Koningslied is.
1
geplaatst: 9 mei 2023, 20:14 uur
starbright boy schreef:
Maar dan noem je ook wat. Shine is de slechtste Nederlandse inzending ooit. Shangri La heeft zo'n kreupele tekst dat het ongeveer niveau Koningslied is.
Shine vind ik ook de slechtste ooit.
madmadder schreef:
Vanavond nog niet met vrienden kijken (morgen gewoon weer 5:30 op) dus ik zal het commentaar hier op de voet kunnen volgen. Heb er zin in en ben erg benieuwd wat ik vanavond allemaal voorgeschoteld krijg (zowel van jullie als van de deelnemers
).
). Ik voeg me wel weer hier als het afgelopen is denk ik. In diverse app groepen is het vanavond ook vast weer hotline

0
geplaatst: 9 mei 2023, 20:16 uur
Onweerwolf schreef:
Dat vindt iedereen, toch?
Dat vindt iedereen, toch?
Dat zou best nog wel eens mee kunnen vallen. Genoeg volk voor. Ze vullen de Arena met gemak

0
geplaatst: 9 mei 2023, 20:17 uur
Ik weet ook nog wel dat er best positieve reacties werden toen ze werden aangekondigd en ook best wel verontwaardiging toen ze niet naar de finale gingen. Terwijl Shine het enige uit Nederland is dat serieus meedoet voor de absolute kelder overall van het ESF.
1
geplaatst: 9 mei 2023, 20:24 uur
Jullie praten onzin. Shine is toch zeker beter dan die van Sie Sie Sieneke. En Shangri La is nog steeds een van de betere NL inzendingen. Heb ik geluk dat ik nooit zo op teksten let.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 20:28 uur
Echt 100x liever Sieneke dan de Toppers. Shangri La is ook zonder tekst al niet eens top 5 uit de jaren '80. Toegegeven: het is beter dan Jij en ik (dat wel een betere tekst heeft) en beter dan Het is een wonder. Maar de rest van de jaren 80 is eigenlijk allemaal beter qua nederlandse inzendingen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 20:31 uur
Shangri-la is zeker een van de beste Nederlandse inzendingen ooit. Joling is ook de enige van De Toppers met talent.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 20:33 uur
Wat is reclame toch een intens vervelende uitvinding. Blij dat ik dat maar 3 avonden per jaar hoef te zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.