Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 10 mei 2023, 13:32 uur
Joy4ever schreef:
Iemand die ook Nine Inch Nails vibes kreeg bij Servië?
Iemand die ook Nine Inch Nails vibes kreeg bij Servië?
Jup.
0
geplaatst: 10 mei 2023, 14:19 uur
Hier ook een 10/10 score gisteren bij het voorspellen. Relatief duidelijk wat zou aanslaan en wat niet..
Ik was eerder sceptisch over de kansen van België om het te halen naar de finale, maar nu ik me wat meer verdiep in de (troep van de) tweede halve finale, gaat het misschien toch nog lukken.
Ik kijk zaterdag met een Israëliet, twee Kroaten, een Pool, een Spaanse, twee Grieken, een Franse en twee Belgen (FR en NL), dus stiekem hoop ik dat Polen, Griekenland en België het nog halen (want dan is iedereen vertegenwoordigd) maar we zullen zien.
Ik was eerder sceptisch over de kansen van België om het te halen naar de finale, maar nu ik me wat meer verdiep in de (troep van de) tweede halve finale, gaat het misschien toch nog lukken.
Ik kijk zaterdag met een Israëliet, twee Kroaten, een Pool, een Spaanse, twee Grieken, een Franse en twee Belgen (FR en NL), dus stiekem hoop ik dat Polen, Griekenland en België het nog halen (want dan is iedereen vertegenwoordigd) maar we zullen zien.
0
geplaatst: 10 mei 2023, 15:57 uur
Weer genoten gisteren, het is zo leuk om met 0 voorkennis zo'n songfestival in te gaan. Favorieten hier zijn Moldavië (dwerg met fluit, instant classic), Finland (zo grappig en catchy tegelijkertijd dat mijn collega's - aan wie ik het vanochtend één keer liet zien - het er de hele dag over gehad hebben), Zweden (gewoon weer erg sterk en wat een uitstraling heeft Loreen) en Kroatië (lekker weirde shit).
Noorwegen, Servië, Israël ook prima. Van degenen die door zijn, vind ik eigenlijk alleen Portugal best kut (te kleinkunst). En er is eindelijk eens niet een jaar waarin een favoriet van me niet doorgaat naar de finale. Toch wel jammer ook van Nederland, was de eerste keer dat ik het (bewust) hoorde, en het viel me alles mee eigenlijk (maar de verwachtingen waren dan ook zeer laaggespannen, ik zal ook niet beweren dat het een enorme hoogvlieger is).
Noorwegen, Servië, Israël ook prima. Van degenen die door zijn, vind ik eigenlijk alleen Portugal best kut (te kleinkunst). En er is eindelijk eens niet een jaar waarin een favoriet van me niet doorgaat naar de finale. Toch wel jammer ook van Nederland, was de eerste keer dat ik het (bewust) hoorde, en het viel me alles mee eigenlijk (maar de verwachtingen waren dan ook zeer laaggespannen, ik zal ook niet beweren dat het een enorme hoogvlieger is).
1
geplaatst: 10 mei 2023, 17:01 uur
Voor wie nog geïnteresseerd is: dit is hoe de kersverse finalisten hebben geloot qua finalehelft.
1e helft:
-Finland
-Portugal
-Servië
-Zweden
-Zwitserland
2e helft:
-Kroatië
-Israël
-Moldavië
-Noorwegen
-Tsjechië
Veel favorieten zitten er inmiddels in die eerste helft, zeg. Naast bovengenoemde landen zitten ook Frankrijk, Spanje en Italië in die helft.
Wat betreft mijn mening over de eerste halve finale: Ik heb de uitslag niet kunnen kijken om slaapgebrek te voorkomen, maar ik heb wel alle optredens kunnen zien. Blij om te zien dat veel van de inzendingen in die halve finale hun act op orde hadden. Eigenlijk was alleen Ierland heel erg kut qua act (en qua inzending, maar daar heb ik genoeg over gezegd). Tsjechië en Malta waren meh op dat vlak, alhoewel het Tsjechische nummer goed genoeg was om door te gaan.
Verder verbazen de uiteindelijke afvallers me allerminst. Vier inzendingen die zo goed als kansloos waren en dan nog Nederland, die een goed optreden afleverde en ook een mooie act had, maar het nummer is domweg niet sterk genoeg. Het mist een X-factor en met zulke sterke tegenstanders red je het gewoon niet. Ik hoor al geluiden dat als NL in de tweede halve finale zat, ze het wel hadden kunnen redden. Op zich is daar wel wat voor te zeggen (ik denk dat Letland en Azerbeidzjan ook nog wel een kans hadden gemaakt, omdat die tweede halve finale echt heel zwak is), maar het mag wat mij betreft niet als excuus worden gebruikt. Als je het goed wilt doen op het ESF, moet je je met iedereen kunnen meten. Dat kunnen de zwakkere nummers zijn, maar net zo goed de sterkere. Je kunt hoogstens zeggen dat de loting ongunstig was, maar uiteindelijk moet je met het nummer een bepaalde kracht kunnen uitstralen en dat had Burning Daylight gewoon niet. Desondanks vind ik dat Dion en Mia met een goed gevoel mogen terugkijken op het optreden van gisteravond. Qua zang hebben ze zich goed staande gehouden, al vond ik het persoonlijk ook wel iel klinken.
1e helft:
-Finland
-Portugal
-Servië
-Zweden
-Zwitserland
2e helft:
-Kroatië
-Israël
-Moldavië
-Noorwegen
-Tsjechië
Veel favorieten zitten er inmiddels in die eerste helft, zeg. Naast bovengenoemde landen zitten ook Frankrijk, Spanje en Italië in die helft.
Wat betreft mijn mening over de eerste halve finale: Ik heb de uitslag niet kunnen kijken om slaapgebrek te voorkomen, maar ik heb wel alle optredens kunnen zien. Blij om te zien dat veel van de inzendingen in die halve finale hun act op orde hadden. Eigenlijk was alleen Ierland heel erg kut qua act (en qua inzending, maar daar heb ik genoeg over gezegd). Tsjechië en Malta waren meh op dat vlak, alhoewel het Tsjechische nummer goed genoeg was om door te gaan.
Verder verbazen de uiteindelijke afvallers me allerminst. Vier inzendingen die zo goed als kansloos waren en dan nog Nederland, die een goed optreden afleverde en ook een mooie act had, maar het nummer is domweg niet sterk genoeg. Het mist een X-factor en met zulke sterke tegenstanders red je het gewoon niet. Ik hoor al geluiden dat als NL in de tweede halve finale zat, ze het wel hadden kunnen redden. Op zich is daar wel wat voor te zeggen (ik denk dat Letland en Azerbeidzjan ook nog wel een kans hadden gemaakt, omdat die tweede halve finale echt heel zwak is), maar het mag wat mij betreft niet als excuus worden gebruikt. Als je het goed wilt doen op het ESF, moet je je met iedereen kunnen meten. Dat kunnen de zwakkere nummers zijn, maar net zo goed de sterkere. Je kunt hoogstens zeggen dat de loting ongunstig was, maar uiteindelijk moet je met het nummer een bepaalde kracht kunnen uitstralen en dat had Burning Daylight gewoon niet. Desondanks vind ik dat Dion en Mia met een goed gevoel mogen terugkijken op het optreden van gisteravond. Qua zang hebben ze zich goed staande gehouden, al vond ik het persoonlijk ook wel iel klinken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2023, 17:12 uur
Bijzondere loting wel.
Ik ben benieuwd of Israël hier van kan profiteren. Momenteel vermoed ik dat Zweden wel gaat winnen en dat Finland ook top 4 scoort en dus ook wel een kans op de winst heeft maar Israël heb ik nog niet uitgesloten. Tsjechië zou heel mooi zijn maar winst is denk ik te hoog gegrepen. Zal vermoedelijk ook voor Oostenrijk gaan gelden.
Ik ben benieuwd of Israël hier van kan profiteren. Momenteel vermoed ik dat Zweden wel gaat winnen en dat Finland ook top 4 scoort en dus ook wel een kans op de winst heeft maar Israël heb ik nog niet uitgesloten. Tsjechië zou heel mooi zijn maar winst is denk ik te hoog gegrepen. Zal vermoedelijk ook voor Oostenrijk gaan gelden.
0
geplaatst: 10 mei 2023, 17:18 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben benieuwd of Israël hier van kan profiteren. .
Ik ben benieuwd of Israël hier van kan profiteren. .
Enorm denk ik. Uitsmijter van de avond, waar alle andere favorieten in de eerste helft zitten.
Blijf het nummer niet heel geweldig vinden en dan eindigen met 'kijk mij eens dansen'. Maar ze was wel één van de betere gisterenavond en als ze dat zaterdag ook weer is profiteert ze flink van die tweede helft waar de organisatie haar wel als laatste zou kunnen laten optreden aangezien de andere uitsmijters al geweest zijn.
Net als bij Trijntje heb ik geen enkel gevoel van teleurstelling. Dat was in de 8 donkere jaren soms wel anders. De uitschakeling was terecht en zagen we al aankomen.
Waar ik de laatste dagen Finland steeds meer als winnaar zie ben ik wel wat gaan twijfelen door zijn slechte zang gisteren. Zang is niet van groot belang bij dat nummer maar als je het zelfs dan nog presteert vals te zingen. Oei. Neemt niet weg dat ik Finland blijf supporten, maar hierdoor stijgen de kansen van Zweden wel weer en zal het dan toch gaan uitkomen dat Loreen wint). Maar wie wet herstelt hij zich.
Frankrijk is flink op komen zetten, maar dat stukje wat we gisteren voorgeschoteld kregen was niet best. Dat was vals.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2023, 17:22 uur
Dat laatste stukje vind ik juist fantastisch, muzikaal gezien dan. Wellicht de beste 45 seconden van dit ESC.
0
geplaatst: 10 mei 2023, 17:31 uur
Onweerwolf schreef:
Dat laatste stukje vind ik juist fantastisch, muzikaal gezien dan. Wellicht de beste 45 seconden van dit ESC.
Ik moet telkens aan dat stukje in Madonna's Give Me All Your Luvin' denken (L-U-V Madonna). Ik heb er niks mee en de dans moet een verder matige popsong redden (en als we het dan over kinderachtig hebben...), wat Cyprus en Spanje kunnen kan ik ook moet ze gedacht hebben.
Maar het is in mijn top 5 geëindigd dus dat zegt ook wel weer wat. Die heel sterke 1e halve finale viel me toch wel wat tegen eerlijk gezegd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2023, 17:35 uur
Ik vind dit echt eindeloos veel beter dan die troep van Spanje van vorig jaar en ook sterker dan Fuego. Misschien zijn de zangeressen aan elkaar gewaagd maar de compositie van Israël is echt veel sterker.
Mij viel de finale niet tegen. Ik vond alleen Ierland en Nederland volstrekt waardeloos. Alle andere inzendingen hadden minimaal wel iets, zelfs Malta vond ik live beter dan de studio versie.
Mij viel de finale niet tegen. Ik vond alleen Ierland en Nederland volstrekt waardeloos. Alle andere inzendingen hadden minimaal wel iets, zelfs Malta vond ik live beter dan de studio versie.
0
geplaatst: 10 mei 2023, 18:36 uur
Israel stijgt bij de bookmakers. Finland en Frankrijk dalen juist na gisteren. Zweden gaat richting de 50% nu. Duncancijfers.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2023, 19:09 uur
Frankrijk zakt omdat mevrouw Zarra geen fatsoenlijk Engels spreekt?
0
geplaatst: 10 mei 2023, 20:48 uur
Ik vind het 'ge-oeh Oeh oeh' van Zweden verschrikkelijk irritant.
0
geplaatst: 10 mei 2023, 22:54 uur
Onweerwolf schreef:
Omdat ze vals zong in de snippet die werd uitgezonden? Omdat we zo'n grote jurk al eerder gezien hebben?
Wel lekker nummer verder vind ik, maar ik schrok wel dat het niet best klonk. Hopelijk zaterdag beter.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2023, 23:39 uur
Het was voor mij te kort om er iets van te kunnen zeggen.
Had ze een grote jurk? Ik dacht dat ze op een pilaar stond.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 01:38 uur
Uit de selectie van dinsdag supporter ik voluit voor Zweden.
Het nummer van Zwitserland doet me bij momenten nogal denken aan Numb van Dotan. Onder meer het "soldier, soldier" moment is "hands up, hands up."
Verder heb ik het allemaal niet zo gevolgd dit jaar.
Het nummer van Zwitserland doet me bij momenten nogal denken aan Numb van Dotan. Onder meer het "soldier, soldier" moment is "hands up, hands up."
Verder heb ik het allemaal niet zo gevolgd dit jaar.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 10:20 uur
Ik vind het vreemd dat Denemarken zo laag staat in de bookmakers. Ben ik de enige die dat best een catchy/fun nummer vindt? Zeker voor de tweede halve finale zou het voor mij toch makkelijk bij de top 10 horen, maar in de bookmakers staat het op dit moment op 11. Zingt hij misschien niet goed genoeg?
1
geplaatst: 11 mei 2023, 10:43 uur
Haha ok bedankt voor de bevestiging
Misschien ben ik diep vanbinnen nog gewoon een k-pop loving 12-jaar oud meisje.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 12:17 uur
Ik vind Denemarken ook gaaf, voor wat het waard is. Hij zal wel een keer niet goed hebben gezongen ofzo.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 16:47 uur
jasper1991 schreef:
Ik vind Denemarken ook gaaf, voor wat het waard is. Hij zal wel een keer niet goed hebben gezongen ofzo.
In de AFAS was Denemarken echt om te huilen. Ierland niveau.
1
geplaatst: 11 mei 2023, 16:52 uur
Onweerwolf schreef:
Grote jurk zit over de pilaar heen op het begin en wordt er door greenscreen mannetjes aan het begin van het eerste refrein afgetrokken. Daarna is het een pilaar dat omhoog en omlaag gaat met discolichtjes. Best leuk gevonden.
Zoals gezegd in de arena echt fantastisch (top 5 niveau) en klonk in het fragment tijdens de uitzending totaal anders. Hele gekke audio mix.
Benieuwd wat dat zaterdag gaat worden.
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 17:21 uur
NewYorkCityLight schreef:
Fingers crossed voor Eldrine!
Fingers crossed voor Eldrine!
Het is bijna niet te geloven maar je zat er bizar dichtbij.
'One More Day' is nummer 299.997

3
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 17:31 uur
IJsland 2010 heeft de eer om mijn driehonderdduizendste scrobble te zijn. 
https://i.vgy.me/mO5gHV.png

https://i.vgy.me/mO5gHV.png
0
geplaatst: 11 mei 2023, 19:40 uur
Zweden (“die mevrouw heeft lange nagels zodat ze goed kan flapperen toch?”) en Finland (het dansje) doen het ook erg goed bij de kindjes van mijn vrienden. Leuk om te zien. Voor mij zijn die twee nummers na een dag luisteren ook echt de toppers van afgelopen dinsdag. Benieuwd naar vanavond!
0
geplaatst: 11 mei 2023, 20:54 uur
wavanbuuren schreef:
Op basis van de voorstukjes ben ik voor Oostenrijk.
Op basis van de voorstukjes ben ik voor Oostenrijk.
Je bent niet de enige. Die gaan deze semi vrijwel zeker winnen. Tenzij ze het live echt verknallen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 20:57 uur
Oostenrijk is vermoedelijk de enige kanshebber voor de winst in deze semi.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 20:57 uur
Vandaag is waarschijnlijk onvoorspelbaarder dan dinsdag. Maar de winst is juist makkelijker te voorspellen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.