MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf
Wie speelt die blonde mevrouw nou in Game of Thrones?

Onweerwolf schreef:

dat zit ik me ook al de hele avond af te vragen.

Er deden wel twee hobbits mee. Maar die zijn niet door.

Onweerwolf
Ik gok dat Nederlander een-na-laatste is omdat de zanger van Ierland echt te slecht was.

Zag net de roundup van de eerste tien finalisten en heb het optreden van NL gezien. Ze waren zeker niet favoriet, maar dat ze niet door zijn

Ja, dat is Septa Unella. Shame! Ze zat ook in Sex Education.

Poeha schreef:
maar dat ze niet door zijn

is helaas gewoon terecht.

Onweerwolf schreef:
Ik gok dat Nederlander een-na-laatste is omdat de zanger van Ierland echt te slecht was.

Durf het niet te zeggen maar dat denk ik ook. NL 14e en Ierland 15e (zei ik je toch al!). Als Starbright meedoet zijn we echt de drie musketiers hier

Vanavond voor het eerst de nummers gehoord (ik luister eigenlijk nooit vooraf) en mijn favoriet was duidelijk Tsjechië, met op enige afstand Zweden en Israël.
Ierland, Nederland en Kroatië (hoezo is die nou door) waren best tenenkrommend.

starbright boy schreef:
(quote)

is helaas gewoon terecht.

Echt mensen: de backings bakten er wat van en verder niks. NL en staging is ook wel een ding. Dat heeft S10 vorig jaar ook punten gekost, ben ik van overtuigd. Jeangu had wel een mooie staging, maar dat nummer was helaas flut.

Vind het wel sneu voor ze want nieuwe bakken stront staan al klaar natuurlijk. En voor Duncan idem: die heeft zich niet populair gemaakt en we vergeten maar even dat ie de winst heeft behaald, Dat vind ik wel jammer.

Deze halve finale was makkelijk te gokken. Het waren bovendien de eerste 10 bij de bookmakers.

Bij de 2e halve finale wordt het spannender, maar de nummers minder. Overigens vind ik het wel raar dat Estland volgens de bookmakers op plaats 11 (NQ) staat. Dat is namelijk een goede ballad.

Onweerwolf schreef:
Gewoon de baas van Ted Lasso toch.

Ben benieuwd welke lezing morgen gaat winnen bij de nitwitprogramma's;

optie 1: Die verschrikkelijke Dion en Mia zijn voorgetrokken door de NPO achterkamertjes en iedereen die erbij betrokken was moet dood of op zijn minst weg.

optie 2: We waren eigenlijk gewoon het beste en hadden moeten winnen. Maar op dat stomme slechte smaakfestival gaat dit wel door [insert beelden van Kroatie]. We moeten de jury terugeisen of gewoon niet meer meedoen.

Djarune schreef:
Dat is namelijk een goede ballad.

Absoluut en als die doorgaat zal Wouter Hardy extra blij zijn (want Duncan niet).

starbright boy schreef:
Ben benieuwd welke lezing morgen gaat winnen bij de nitwitprogramma's;

optie 1: Die verschrikkelijke Dion en Mia zijn voorgetrokken door de NPO achterkamertjes en iedereen die erbij betrokken was moet dood of op zijn minst weg.

optie 2: We waren eigenlijk gewoon het beste en hadden moeten winnen. Maar op dat stomme slechte smaakfestival gaat dit wel door [insert beelden van Kroatie]. We moeten de jury terugeisen of gewoon niet meer meedoen.

Momenteel bij Jinek optie 1 met Joling en Bade voorop

catdog schreef:
(quote)

Momenteel bij Jinek optie 1 met Joling en Bade voorop

Gatverdamme... die twee hoef ik niet te horen. Afbranden, konten likken en ongetwijfeld weer afbranden nu.

Onweerwolf
Ik ben altijd sowieso een voorstander van "iedereen moet dood".

Onweerwolf
harm1985 schreef:
Ja, dat is Septa Unella. Shame! Ze zat ook in Sex Education.

Aha, Seizoen 5 is dat en ik ben na Seizoen 4 gestopt met kijken omdat bij Seizoen 5 voor het eerst dingen te zien zouden zijn die niet in de boeken staan die tot dusverre zijn geschreven en ik per se eerst het boek wil lezen voordat ik de serie kijk.

Dat is een beslissing die ik 10 jaar geleden heb genomen maar helaas heeft die lul van een Martin sindsdien de boel gigantisch verzaakt.

Onweerwolf
Emile93 schreef:
Lekker retro toch

Dat vond ik uiteindelijk ook. Klonk net alsof je naar een jaren '80 editie zat te kijken.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Noorwegen is heel makkelijk door en gaat ook zaterdag de top 10 in.

Nou, ik moet nog zien of ze de top 10 haalt. Ik vond dit optreden echt een stuk minder overtuigend dan ik had verwacht.

Onweerwolf
Djarune schreef:
Zwitserland heeft wel prima vocalen. Als ze door gaan krijgen ze flink wat jury punten in de finale

Dat kon wel eens goed uitpakken inderdaad. Hij is bovendien verlost van Nederland en dan zit alleen Italië nog in zijn vaarwater in de finale. En eventueel Estland, maar dat is natuurlijk een zangeres en meer een power ballad dan een ingetogen ballad. Hij mist alleen wel een beetje de looks en de uitstraling.

Onweerwolf
Finale voorspelling:

1-4
Zweden
Finland
Israël

5-8
Tsjechië

9-12
Noorwegen
Zwitserland
Kroatië

13-16
Portugal

17-20
Moldavië
Servië

21-25

Ik denk dat Ierland de traditie voort aan het zetten is om helemaal onderin te eindigen, ook dit jaar was het vast weer bottom 2:

2022: Een na laatste in de halve finale
2021: Laatste in de halve finale
2019: Laatste in de halve finale

Een beetje het omgekeerde van de Ieren in jaren 90. Toen wonnen ze 4x in 5 jaar.

In 2018 haalden ze een keer de finale maar dat was de enige keer in de afgelopen 9 edities. Als ze Together niet hadden gehad hadden ze het negatieve record van 8x op rij geen finale van Nederland gebroken. En al die plekken waren ook nog terecht. Ze waren vandaag gewoon weer de allerslechtste.

Onweerwolf
Dustin The Turkey is wat mij betreft gewoon nog top 5 Ierse inzendingen van deze eeuw en we zijn al bijna op een kwart. Best gênant.

Tsjechië was erg leuk. Portugal ook wel geinig. Kroatië, euh ja, boeiend en vermakelijk. Een van de vreemdste acts op ESC, maar het werkte wel.

Zweden zit top in elkaar, maar deed me weinig. En ik herkende ook iets, en verdomd, inderdaad Doin’ It Right.

Finland begon nog interessant, maar werd erg vervelend. Ook erg matige zang. Maar Malta was nog tien keer kutter.

Servië en Moldavië leuke pogingen, maar niet helemaal gelukt.

Het lied van Nederland zit qua compositie goed in elkaar. Als Duncan het had gezongen, waren we fluitend door geweest.

1. Tsjechië
2. Kroatië
3. Portugal
4. Zweden
5. Servië
6. Zwitserland
7. Moldavië
8. Nederland
9. Letland
10. Noorwegen
11. Ierland
12. Finland
13. Israël
14. Azerbeidzjan
15. Malta

Onweerwolf
Ierland boven Finland?

Teun is af.

Zojuist de studioversie van Finland gehoord en nu snap ik beter waar het enthousiasme vandaan komt.

Ach, zo goed als The Rasmus zal het nooit worden

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Zojuist de studioversie van Finland gehoord en nu snap ik beter waar het enthousiasme vandaan komt.

Draai het maar om, wat vond je van de zangkwaliteiten van Ierland?

Iemand die ook Nine Inch Nails vibes kreeg bij Servië?

Finland tof idd maar de tweede helft van het nummer is helaas een stuk minder.

Kroatië guilty pleasure. Armenië ook wel. Tsjechië cute.

Zoals eerder vermeld stond ik in de arena bij de generale repetitie de dag ervoor. Gisteren de live uitzending thuis gekeken en dit was op momenten erg vreemd. Veel acts klonken namelijk heel anders in de arena dan op televisie.

Ik dacht in eerste instantie wellicht dat ze een hoop aan het verprutsen waren ten opzichte van de show de dag ervoor, tot ik de preview van de Franse inzending zag. Deze was opgenomen toen ik er was en in de arena klonk dit echt totaal anders.

Dit is mijn derde songfestival en ik heb zo'n contrast nog nooit eerder meegemaakt. Heel maf.

Vergelijkingen:

Noorwegen: Een stuk zwakker op tv en ook vergeleken met de dag ervoor. Zal voor een groot deel zenuwen zijn. Ging uiteindelijk door puur op basis van hype denk ik.

Malta: Zoals verwacht een stuk leuker in de arena dan in de huiskamer al klonk het eigenlijk hetzelfde. Een duidelijke non-kwalificant zodra ik de uitzending zag.

Letland: Visueel veel sterker op tv, audio velen malen beter in de arena. Live was dit kwalitatief misschien wel het beste en op tv kwam dit minder over. Had met betere audio wellicht kunnen kwalificeren.

Portugal: Weinig verschil hier. Lijkt zeer consistent te zijn. Terecht door.

Ierland: Een act die alle hulp nodig had en tijdens de uitzending / op tv zowaar nog valser klonk. Was de dag ervoor in de arena nog wel te doen maar was gisteren heel pijnlijk om te zien.

Kroatië: Ik geloof dat dit een stuk zwakker was dan de dag ervoor maar ook hier sloeg de BBC de plank flink mis met audio. Doodzonde want dit zou één van de meest memorabele acts ooit moeten zijn.

Zwitserland: De verrassing van de avond. Echt duizendmaal beter uitgevoerd en kwam op tv veel sterker over. Zodra dit geweest was wist ik eigenlijk al dat het einde verhaal zou zijn voor Nederland.

Israël: Kwam ook beter uit de verf in de arena. Meer plastic op tv. De misplaatste uithalen midden in het nummer deed ze de dag ervoor niet. Blijft een vermakelijk spektakel.

Moldavië: Ook veel beter in de arena en ik denk dat dit ook beter uitgevoerd werd tijdens de repetitie. Gelukkig maakt het bij deze act niet zoveel uit.

Zweden: Act zelf komt veel beter over op tv. Geen audio problemen hier.

Azerbeidzjan: Exact hetzelfde. Kan je ook weinig aan verprutsen natuurlijk.

Tsjechië: Iets beter in de arena maar kwam goed uit de verf op tv vond ik. Vocalen soms wat te laag qua volume waardoor backings wat afleidend klonken.

Nederland: Act véél beter op tv, audio véél beter in de arena. Backings namen het veel te veel over op tv; in de arena klonk het stukken intiemer. Dit is bij de meeste acts het geval maar is vooral bij ons heel opvallend.

Finland: De grootste tegenvaller. Zoveel, maar dan ook zóveel beter de dag ervoor in de arena en tijdens de nationale finale. Zowel qua audio mix als uitvoering. Eerste helft kon er nog mee door maar in het tweede deel klonk hij zowat hees. Hoop echt dat ze dit fixen voor de finale. Misschien wat kalmer aan doen in het eerste deel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.