Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:11 uur
8 uit 10. Georgie en Denemarken zijn weg. Polen en Slovenie zijn door.
Polen is kut maar ik snap dat wel. Slovenie vind ik best geinig maar ik hoor eigenlijk te weinig verschil met Slovenie vorig jaar en dat werd laatste. Twee studentikoze bandjes. Niet echt goed en niet echt slecht.
Polen is kut maar ik snap dat wel. Slovenie vind ik best geinig maar ik hoor eigenlijk te weinig verschil met Slovenie vorig jaar en dat werd laatste. Twee studentikoze bandjes. Niet echt goed en niet echt slecht.
2
geplaatst: 11 mei 2023, 23:11 uur
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:13 uur
Ondanks dat ik niet blij ben met de finaleplaats van Polen snap ik de uiteindelijke finalisten wel. De landen die eruit liggen kwamen qua nummer of qua performance gewoon dik tekort.
1
geplaatst: 11 mei 2023, 23:15 uur
België terecht. Ook hem gun ik het na alle tumult na de nationale finale. Heb altijd gedacht dat finale goed te doen zou zijn. Zaterdag lastiger inschatten waar ie dan eindigt. In mijn voorbeschouwing dacht ik finale haalbaar en dan niet zo heel hoog meer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 23:15 uur
Ik voorspel Denemarken laatste deze semi.
Wat was dat extreem abominabel slecht gezongen.
Wat was dat extreem abominabel slecht gezongen.
1
geplaatst: 11 mei 2023, 23:17 uur
Porcupine Head schreef:
Ondanks dat ik niet blij ben met de finaleplaats van Polen snap ik de uiteindelijke finalisten wel. De landen die eruit liggen kwamen qua nummer of qua performance gewoon dik tekort.
Heel goede vriend (Bosnisch) is helemaal fan van Polen. Djeeeeezzzz. Dat wordt wat zaterdag. En een Poolse vriend (ook aanwezig zaterdag) was vooraf niet zo happy met Polen maar is nu om. Tja. De bouwvakkers diaspora heeft zijn werk gedaan en zaterdag zal er wel gekort worden op de chips nu zijn beltegoed ongetwijfeld op is

4
geplaatst: 11 mei 2023, 23:18 uur
Conclusie is dat de uitvoering bij alleen publiek toch heel sterk telt. Sterker nog dan het liedje of de stijl. Het totaalplaatje moet op niveau zijn. Daarom gaat een goed gezongen oubollig lied van Belgie wel door. En een wat minder toegankelijk lied van Albanie ook. En kreeg Griekenland geen zieligheidsticket en Georgie geen frisheidsticket en Denemarken geen pop-van-nu ticket.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 23:19 uur
aERodynamIC schreef:
Heel goede vriend (Bosnisch) is helemaal fan van Polen. Djeeeeezzzz. Dat wordt wat zaterdag. En een Poolse vriend (ook aanwezig zaterdag) was vooraf niet zo happy met Polen maar is nu om. Tja. De bouwvakkers diaspora heeft zijn werk gedaan en zaterdag zal er wel gekort worden op de chips nu zijn beltegoed ongetwijfeld op is
(quote)
Diasporastemmen uit Nederlands kan toch helemaal niet deze semi?
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:20 uur
Oh? Dus mijn Poolse vriend kan niet op Polen stemmen, dan weet jij meer over nieuwe regels

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 23:21 uur
starbright boy schreef:
Conclusie is dat de uitvoering bij alleen publiek toch heel sterk telt. Sterker nog dan het liedje of de stijl. Het totaalplaatje moet op niveau zijn. Daarom gaat een goed gezongen oubollig lied van Belgie wel door. En een wat minder toegankelijk lied van Albanie ook. En kreeg Griekenland geen zieligheidsticket en Georgie geen frisheidsticket en Denemarken geen pop-van-nu ticket.
En dat is fijn om te mogen concluderen. Ik vond 9 van de 10 die door zijn ook top 9 persoonlijk en de Belg had een sterke performance. Tevreden dus.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:22 uur
Poolse bouwvakkers zitten in heel Europa.
Dat! En geloof maar, net als Turkije voorheen. Diaspora helpt nu eenmaal. En die vriend kan dan wel vooraf roepen dat het een slecht nummer is, nu riep ie ineens iets heel anders. Geloof maar dat die wel degelijk heeft lopen stemmen. Ook al is ie misschien niet helemaal fan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 23:22 uur
aERodynamIC schreef:
Oh? Dus mijn Poolse vriend kan niet op Polen stemmen, dan weet jij meer over nieuwe regels
(quote)
Je mag niet op je eigen land stemmen en niet met een Nederlands telefoonabo, dus...
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:25 uur
Onweerwolf schreef:
Je mag niet op je eigen land stemmen en niet met een Nederlands telefoonabo, dus...
(quote)
Hij mag natuurlijk niet stemmen vanavond omdat Nederland niet mag stemmen, maar Polen in andere landen doen dat wel hoor
Dat van die vriend is gekscherend om aan te geven hoe dat dan gaat. Het ruk vinden en dan ineens toch wel goed. Dan komt de nationale trots naar boven. Bij veel mensen werkt dat gewoon zo (dat het bij jou niet zo is kan zijn, veel mensen stemmen op hun eigen land vanuit het buitenland indien mogelijk). Zaterdag gaat die vriend echt zijn geld spenderen aan Polen. Overigens zou hij eigenlijk in Brussel zitten vandaag dus dan had ie zeker zijn gang kunnen gaan.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:30 uur
Sinds ik weet dat ik de finale niet live kan kijken, merk ik dat ik me maar matig kan interesseren voor het ESC dit jaar. En ik geloof niet dat deze halve finale daar veel goed aan gedaan heeft, al kan het ook zijn dat ik gewoon hartstikke moe ben en mijn best moest doen om mijn ogen open te houden
Anyway, alle nummers die een beetje de moeite waard waren zijn zo te zien wel door, maar er zat ook wel wat bagger tussen zeg 
Anyway, alle nummers die een beetje de moeite waard waren zijn zo te zien wel door, maar er zat ook wel wat bagger tussen zeg 
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 23:33 uur
aERodynamIC schreef:
Hij mag natuurlijk niet stemmen vanavond omdat Nederland niet mag stemmen, maar Polen in andere landen doen dat wel hoor
Dat van die vriend is gekscherend om aan te geven hoe dat dan gaat. Het ruk vinden en dan ineens toch wel goed. Dan komt de nationale trots naar boven. Bij veel mensen werkt dat gewoon zo (dat het bij jou niet zo is kan zijn, veel mensen stemmen op hun eigen land vanuit het buitenland indien mogelijk).
Zaterdag gaat die vriend echt zijn geld spenderen aan Polen. Overigens zou hij eigenlijk in Brussel zitten vandaag dus dan had ie zeker zijn gang kunnen gaan.
(quote)
Dat van die vriend is gekscherend om aan te geven hoe dat dan gaat. Het ruk vinden en dan ineens toch wel goed. Dan komt de nationale trots naar boven. Bij veel mensen werkt dat gewoon zo (dat het bij jou niet zo is kan zijn, veel mensen stemmen op hun eigen land vanuit het buitenland indien mogelijk). Zaterdag gaat die vriend echt zijn geld spenderen aan Polen. Overigens zou hij eigenlijk in Brussel zitten vandaag dus dan had ie zeker zijn gang kunnen gaan.
Ik weet niet precies wat je nou wil zeggen maar mijn stelling:
Diasporastemmen uit Nederland kan niet deze semi.
Is gewoon correct.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:37 uur
Ook in de tweede halve finale heb ik de nummers vanavond pas voor het eerst gehoord. Meteen helemaal hyped door Oostenrijk. Verder zet ik ook de geweldige stem van Estland en de geslaagde rockpastiche van Australië in mijn top 3.
Daarnaast ook een paar acts die vocaal volledig de mist in gingen, maar die zijn dan ook netjes huiswaarts gestuurd.
Ik kan zaterdag jammer genoeg niet live kijken. Zit jij dit weekend ook in de Vogezen voor de granfondo kaj_666?
Daarnaast ook een paar acts die vocaal volledig de mist in gingen, maar die zijn dan ook netjes huiswaarts gestuurd.
Ik kan zaterdag jammer genoeg niet live kijken. Zit jij dit weekend ook in de Vogezen voor de granfondo kaj_666?
1
geplaatst: 11 mei 2023, 23:39 uur
Arno schreef:
Ook in de tweede halve finale heb ik de nummers vanavond pas voor het eerst gehoord. Meteen helemaal hyped door Oostenrijk. Verder zet ik ook de geweldige stem van Estland en de geslaagde rockpastiche van Australië in mijn top 3.
Nee helaas, ik zit volgend weekend pas in de Vogezen.. Dit weekend zit ik opgescheept met een verjaardag in de familie

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 23:44 uur
Finale voorspelling:
1-4
Zweden
Finland
Israël
Oostenrijk
5-8
Tsjechië
Australië
Cyprus
Spanje
9-12
Estland
Noorwegen
Zwitserland
Kroatië
13-16
België
Armenië
Frankrijk
Italië
17-20
Portugal
Oekraïne
Duitsland
Litouwen
21-26
Albanië
Slovenië
Verenigd Koninkrijk
Moldavië
Servië
Polen
1-4
Zweden
Finland
Israël
Oostenrijk
5-8
Tsjechië
Australië
Cyprus
Spanje
9-12
Estland
Noorwegen
Zwitserland
Kroatië
13-16
België
Armenië
Frankrijk
Italië
17-20
Portugal
Oekraïne
Duitsland
Litouwen
21-26
Albanië
Slovenië
Verenigd Koninkrijk
Moldavië
Servië
Polen
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2023, 23:54 uur
Ward schreef:
Haha dit is echt heel pover. Wel fijn dat bbc 1 nu ook gewoon de halve finales uitzend, hoef ik niet te luisteren naar het geluid van Jan Smit die planken misslaat.
Haha dit is echt heel pover. Wel fijn dat bbc 1 nu ook gewoon de halve finales uitzend, hoef ik niet te luisteren naar het geluid van Jan Smit die planken misslaat.
Pover! Dat is exact het woord wat ik al weken zoek voor Roemenië. Hartelijk dank.
0
geplaatst: 11 mei 2023, 23:55 uur
Finale voorspelling:
1-5
Finland
Zweden
Israël
Frankrijk
Oostenrijk
6-10
Tsjechië
Australië
Noorwegen
Cyprus
Italië
11-15
Estland
Oekraïne
België
Moldavië
Spanje
16-20
Zwitserland
Kroatië
Armenië
Duitsland
Portugal
21-26
Litouwen
Slovenië
Albanië
Verenigd Koninkrijk
Servië
Polen
1-5
Finland
Zweden
Israël
Frankrijk
Oostenrijk
6-10
Tsjechië
Australië
Noorwegen
Cyprus
Italië
11-15
Estland
Oekraïne
België
Moldavië
Spanje
16-20
Zwitserland
Kroatië
Armenië
Duitsland
Portugal
21-26
Litouwen
Slovenië
Albanië
Verenigd Koninkrijk
Servië
Polen
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 00:24 uur
Eerste helft:
Estland
Cyprus
Polen
Oostenrijk
Albanië
Tweede helft:
Armenië
België
Slovenië
Litouwen
Australië
Estland
Cyprus
Polen
Oostenrijk
Albanië
Tweede helft:
Armenië
België
Slovenië
Litouwen
Australië
0
geplaatst: 12 mei 2023, 00:44 uur
Doe ik ook even mee:
1-4
Finland
Zweden
Israël
Oostenrijk
5-8
Australië
Tsjechië
Noorwegen
Cyprus
9-12
Frankrijk
Oekraine
Italië
Estland
13-16
Moldavië
Spanje
Zwitserland
Litouwen
17-20
Belgie
Kroatië
Duitsland
Portugal
21-23
Armenie
Albanië
Polen
24-26
Verenigd Koninkrijk
Servie
Slovenië
1-4
Finland
Zweden
Israël
Oostenrijk
5-8
Australië
Tsjechië
Noorwegen
Cyprus
9-12
Frankrijk
Oekraine
Italië
Estland
13-16
Moldavië
Spanje
Zwitserland
Litouwen
17-20
Belgie
Kroatië
Duitsland
Portugal
21-23
Armenie
Albanië
Polen
24-26
Verenigd Koninkrijk
Servie
Slovenië
0
geplaatst: 12 mei 2023, 07:37 uur
Startindeling voor de finale:
01. Oostenrijk
02. Portugal
03. Zwitserland
04. Polen
05. Servië
06. Frankrijk
07. Cyprus
08. Spanje
09. Zweden
10. Albanië
11. Italië
12. Estland
13. Finland
14. Tsjechië
15. Australië
16. België
17. Armenië
18. Moldavië
19. Oekraïne
20. Noorwegen
21. Duitsland
22. Litouwen
23. Israël
24. Slovenië
25. Kroatië
26. Verenigd Koninkrijk
Finland heeft een lekkere plek te pakken, zeker omdat het opnieuw na een ballad komt. Verder ook een heel goede indeling voor Israël. Oostenrijk kan wel eens op gaan vallen als opener. Verder heb ik het idee dat deze indeling best wel gebalanceerd overkomt. Er is niet echt een inkakmoment -misschien wel kwalitatief gezien, maar dat staat er even los van.
01. Oostenrijk
02. Portugal
03. Zwitserland
04. Polen
05. Servië
06. Frankrijk
07. Cyprus
08. Spanje
09. Zweden
10. Albanië
11. Italië
12. Estland
13. Finland
14. Tsjechië
15. Australië
16. België
17. Armenië
18. Moldavië
19. Oekraïne
20. Noorwegen
21. Duitsland
22. Litouwen
23. Israël
24. Slovenië
25. Kroatië
26. Verenigd Koninkrijk
Finland heeft een lekkere plek te pakken, zeker omdat het opnieuw na een ballad komt. Verder ook een heel goede indeling voor Israël. Oostenrijk kan wel eens op gaan vallen als opener. Verder heb ik het idee dat deze indeling best wel gebalanceerd overkomt. Er is niet echt een inkakmoment -misschien wel kwalitatief gezien, maar dat staat er even los van.

0
geplaatst: 12 mei 2023, 07:43 uur
Finland na twee ballads zelfs. Vind het opvallend dat Italie en Estland na elkaar geplaatst worden. Ik had Duitsland of Israel laten afsluiten. En niet UK.
1
geplaatst: 12 mei 2023, 07:46 uur
De slotpositie van het VK was al van tevoren bepaald. Zij mochten, net als Oekraïne, hun positie kiezen.
1
geplaatst: 12 mei 2023, 10:22 uur
Hm, ik luister nu de studio-versie van Oostenrijk. Vind dat toch wel beter overkomen dan de live performance.
Ik ga nog eens alles goed beluisteren vandaag en morgen en kom dan met mijn persoonlijke top. Voorspelling is voor tijdens de uitzending op basis van de live performances.
Maken we hier weer onze gezamenlijke MM top (er was daar een tool voor)?
Ik ga nog eens alles goed beluisteren vandaag en morgen en kom dan met mijn persoonlijke top. Voorspelling is voor tijdens de uitzending op basis van de live performances.

Maken we hier weer onze gezamenlijke MM top (er was daar een tool voor)?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.