MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Maar Servië gelukkig net wel. Het gat met nummer 9 is enorm. Het gat tussen 11 en 12 ook trouwens. 4 gigaflops. Malta laatste vind ik wel leuk.

Onweerwolf
Sgt. Revolver schreef:
(quote)

Haha. Italië heeft de afgelopen jaren zeker betere inzendingen gehad, maar ik heb ieder jaar weer een zwak voor dit type ballads en voor de Italiaanse taal. Liedjes als "Grande Amore", "Fai Rumore" en "Nessun Grado Di Separazione" blijf ik prachtig vinden.

En Italië 1971?

Deze man, wat een stem!

Dat is zeker een prachtige inzending, helemaal in combinatie met het orkest.

Onweerwolf
https://i.vgy.me/ajfCK7.png

Dat gaat haar carrière geen goed doen.

Mijn ESC 2023 Finale Top 26

Mijn winnaar van ESC 2023 is België

1 Belgium Gustaph "Because of You"
2 Croatia Let 3 "Mama ŠČ!"
3 Estonia Alika "Bridges"
4 Finland Käärijä "Cha Cha Cha"
5 Australia Voyager "Promise"
6 Israel Noa Kirel "Unicorn"
7 Czech Republic Vesna "My Sister's Crown"
8 Germany Lord of the Lost "Blood & Glitter"
9 Ukraine Tvorchi "Heart of Steel"
10 Cyprus Andrew Lambrou "Break a Broken Heart"
11 Albania Albina and Familja Kelmendi "Duje"
12 Norway Alessandra "Queen of Kings"
13 Austria Teya and Salena "Who the Hell Is Edgar?"
14 Sweden Loreen "Tattoo"
15 Serbia Luke Black "Samo mi se spava" (Само ми се спава)
16 Slovenia Joker Out "Carpe Diem"
17 Moldova Pasha Parfeni "Soarele și luna"
18 France La Zarra "Évidemment"
19 Italy Marco Mengoni "Due vite"
20 Poland Blanka "Solo"
21 Lithuania Monika Linkytė "Stay"
22 Armenia Brunette "Future Lover"
23 United Kingdom Mae Muller "I Wrote a Song"
24 Portugal Mimicat "Ai coração"
25 Switzerland Remo Forrer "Watergun"
26 Spain Blanca Paloma "Eaea"

Onweerwolf
Het is dom. Mediatraining moet dit soort emotionele reacties eruit halen. Maar ik snap haar frustratie wel want ze is echt een goede zangeres. Ik was onder de indruk, ondanks dat ik haar nummer niet fantastisch vond. Ze zingt beter dan 90% van de ESC deelnemers.

Onweerwolf
iamsander is dus niet de spooksander van de Eurowiz telling.

Onweerwolf schreef:
iamsander is dus niet de spooksander van de Eurowiz telling.

Nee, die had Slovenie op 1 toch? Heb je een plaatje van de uitslag van de tweede semi?

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Nee, die had Slovenie op 1 toch? Heb je een plaatje van de uitslag van de tweede semi?

Nog niet.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Maar Servië gelukkig net wel.

Ander forum:

LATVIA WAS 3 POINTS AWAY FROM QUALIFIYING INSTEAD OF THAT LOBSTER GAMER TWINK I AM GOING TO LOSE MY MIND

starbright boy schreef:
(quote)

2e halve finale stond Estland bij me op 1.

België is sinds 2e HF nogal gegroeid.

Onweerwolf
iamsander schreef:
(quote)

2e halve finale stond Estland bij me op 1.

België is sinds 2e HF nogal gegroeid.

Maar had je nou wel aan de Scorewiz voting meegedaan of niet? Want dan zet ik je keihard in mijn Excel bestand en ga ik je over 12 maanden taggen.

En ik maar denken dat we best wel eens 11e hadden kunnen staan in die semi. Neuhh…

Mogen we al namen droppen voor 2024? Ik hoop dat (Franstalig) België Pierre de Maere opstuurt. Die heeft vast wel nog aanstekelijkheden als Enfant de of Les Oiseaux in z'n mouw zitten om er uit te schudden. En in 't Frans natuurlijk. Ik denk oprecht dat die kan scoren, want live ook goed.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Maar had je nou wel aan de Scorewiz voting meegedaan of niet? Want dan zet ik je keihard in mijn Excel bestand en ga ik je over 12 maanden taggen.

Nee ik had niet meegedaan. Ik heb het gemist.

catdog schreef:
En ik maar denken dat we best wel eens 11e hadden kunnen staan in die semi. Neuhh…

7 puntjes. Sieneke haalde nog meer punten.

Onweerwolf
iamsander schreef:
(quote)

7 puntjes. Sieneke haalde nog meer punten.

(embed)

Vader Abraham was een betere songwriter dan Duncan L. confirmed.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Vader Abraham was een betere songwriter dan Duncan L. confirmed.

Je kan veel zeggen maar het nummer van Sieneke is lekker vrolijk en stiekem vind ik het wel een leuk nummer Blijft ook lekker hangen.

esteban schreef:
Mogen we al namen droppen voor 2024? Ik hoop dat (Franstalig) België Pierre de Maere opstuurt. Die heeft vast wel nog aanstekelijkheden als Enfant de of Les Oiseaux in z'n mouw zitten om er uit te schudden. En in 't Frans natuurlijk. Ik denk oprecht dat die kan scoren, want live ook goed.

Pierre de Maere zou een goede keuze voor België zijn.

Voor Nederland zou ik Wende, MEROL of Goldband wel zien gaan.

Voor onze volgende inzending zou ik vooral graag feest willen. Met veel visuele dingen erbij. En choreografie. Dat is best moeilijk om dat goed te doen. De slechtste Nederlands inzending ooit was ook als feestje bedoeld. Maar een soort kruising tussen Finland en Oostenrijk dit jaar, de eerste inzending van Jedward, Wild Dances van Ruslana en Servie vorig jaar. Maar wie moet dat in hemelsnaam doen?

iamsander schreef:
(quote)

Pierre de Maere zou een goede keuze voor België zijn.

Voor Nederland zou ik Wende, MEROL of Goldband wel zien gaan.

I know right.

Ja, MEROL!

Misschien moet Nederland maar dit sturen...

Onweerwolf
Bizar dat Australië en Oostenrijk de semi glansrijk winnen en vervolgens in de finale door het publiek worden afgeserveerd.

Ook hier vier megaflops. De volgorde wijkt flink af van de finale. Belgie deed het hier veel minder goed vooral en Estland ook, maar dat was een juryding. En Australie en Oostenrijk scoren hier als een malle en in de finale weer niet.

starbright boy schreef:
Ook hier vier megaflops. De volgorde wijkt flink af van de finale. Belgie deed het hier veel minder goed vooral en Estland ook, maar dat was een juryding/

Estland 10e daar schrik ik van. Dan was toen mijn nummer 1. (In de finale ingehaald door België.)

Onweerwolf
Echt een Rybakje 2018 dit.

iamsander schreef:
Misschien moet Nederland maar dit sturen...

The horror

Dat is een garantie op 0 punten in de semi. Het kan nog minder als met Dion en Mia. Bovendien zingt hij niet eens. Dus kan het gelukkig niet ees

Roemenie en San marino 0. Zijn er eerder twee nullen in een semi geweest? Beide terecht.

En Polen derde en Litouwen vierde, Echt flink anders dan ik had gedacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.