Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2023, 01:19 uur
Eens kijken of de uitslagen van de halve finales nog snel worden gepubliceerd, anders houd ik het voor gezien.
1
geplaatst: 14 mei 2023, 01:20 uur
Ja, goed dat de jurystemmen er alsnog zijn. Spanje en Oostenrijk horen niet onderaan te bungelen.
0
geplaatst: 14 mei 2023, 01:20 uur
De Finnen vond ik uiteindelijk toch weer een beetje de melige hoempa optie. Rammstein met iets meer electronica.
Wel prima human centipede imitatie!
Wel prima human centipede imitatie!
0
geplaatst: 14 mei 2023, 01:22 uur
starbright boy schreef:
Prima winnaar Maar ook ik vind Finland veel leuker. Zweden is voor mij lage top 10. Rond de achtste plek. Blij dat er nog wel jury's zijn. Anders heb je binnen een paar jaar 30 Kroatie-achtige inzendingen. Spanje was gewoon laatste bij het publiek. Er zijn overigens geen 0 punters gevallen. Ik had een beetje UK bij publiek en Kroatië bij de jury eventueel verwacht.
Prima winnaar Maar ook ik vind Finland veel leuker. Zweden is voor mij lage top 10. Rond de achtste plek. Blij dat er nog wel jury's zijn. Anders heb je binnen een paar jaar 30 Kroatie-achtige inzendingen. Spanje was gewoon laatste bij het publiek. Er zijn overigens geen 0 punters gevallen. Ik had een beetje UK bij publiek en Kroatië bij de jury eventueel verwacht.
Spanje was een van mijn favorieten, maar had ze zeker geen top-10 verwacht. Te lastig nummer met een zang die je moet kunnen verdragen. Ik keek in groep en Spanje werd bijna bij iedereen op de voorlaatste plek gezet (Duitsland was laatste…
).
0
Bij de reprise vind ik haar weer net zo schreeuwen als in de halve finale. In de finale was het meer ingetogen en beter.
0
AstroStart schreef:
Ja, goed dat de jurystemmen er alsnog zijn. Spanje en Oostenrijk horen niet onderaan te bungelen.
Ja, we zijn hier nog lichtelijk verontwaardigd.
Blanca zag er een beetje nerveus uit, en de set had beter gekund, maar dit was een linkerrij-nummer...
1
Lol, ik vond net de halve finale en reprise beter.
Finale miste power.
Finale miste power.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 01:24 uur
Voorspelling met tussen haakjes de uitslag.
01 Finland (2)
02 Zweden (1)
03 Israël (3)
04 België (7)
05 Spanje (17)
06 Estland (8)
07 Oostenrijk (15)
08 Frankrijk (16)
09 Noorwegen (5)
10 Kroatië (13)
11 Oekraïne (6)
12 Australië (9)
13 Tsjechië (10)
14 Cyprus (12)
15 Armenië (14)
16 Italië (4)
17 Slovenië (21)
18 Moldavië (18)
19 Albanië (22)
20 Zwitserland (20)
21 Portugal (23)
22 Servië (24)
23 Duitsland (26)
24 Polen (19)
25 Litouwen (11)
26 Verenigd Koninkrijk (25)
Toch na de finale nog Zweden en Finland omgedraaid omdat Finland beter was dan in de semi en Zweden juist niet maar dat was ook een beetje wishful thinking.
Verder aardig goed gedaan, de dikke televotingstemmen van Italië en Litouwen zag ik niet aankomen en juist het gebrek aan televoting voor Spanje en Oostenrijk ook niet. Tenslotte had Frankrijk wel echt meer jury stemmen moeten hebben.
01 Finland (2)
02 Zweden (1)
03 Israël (3)
04 België (7)
05 Spanje (17)
06 Estland (8)
07 Oostenrijk (15)
08 Frankrijk (16)
09 Noorwegen (5)
10 Kroatië (13)
11 Oekraïne (6)
12 Australië (9)
13 Tsjechië (10)
14 Cyprus (12)
15 Armenië (14)
16 Italië (4)
17 Slovenië (21)
18 Moldavië (18)
19 Albanië (22)
20 Zwitserland (20)
21 Portugal (23)
22 Servië (24)
23 Duitsland (26)
24 Polen (19)
25 Litouwen (11)
Toch na de finale nog Zweden en Finland omgedraaid omdat Finland beter was dan in de semi en Zweden juist niet maar dat was ook een beetje wishful thinking.
Verder aardig goed gedaan, de dikke televotingstemmen van Italië en Litouwen zag ik niet aankomen en juist het gebrek aan televoting voor Spanje en Oostenrijk ook niet. Tenslotte had Frankrijk wel echt meer jury stemmen moeten hebben.
1
geplaatst: 14 mei 2023, 01:26 uur
Frankrijk had inderdaad meer verdiend oww.
Wel krijgen we volgend jaar weer een prachtige Zweedse show
Petra (solo)
Wel krijgen we volgend jaar weer een prachtige Zweedse show
Petra (solo)
0
geplaatst: 14 mei 2023, 01:28 uur
Voordeel van dat het festival nu weer in Zweden wordt gehouden is dat ik er zeker van ben dat het ESF volgend jaar weer een topshow gaat worden. De edities die in 2013 en 2016 in Zweden werden gehouden behoren beide tot mijn favoriete shows die ik live op tv heb gezien en ik heb geen enkele twijfel dat ze de kwaliteit van die shows gaan evenaren.
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 01:29 uur
Iemand heeft hier trouwens precies tussen de juryvote uitslag en de televote uitslag een heel klein beetje whiskey in mijn ginger ale gedaan.
Ik was het vermoedelijk zelf.
Ik was het vermoedelijk zelf.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 01:30 uur
Porcupine Head schreef:
Voordeel van dat het festival nu weer in Zweden wordt gehouden is dat ik er zeker van ben dat het ESF volgend jaar weer een topshow gaat worden. 2013 en 2016 behoren beide tot mijn favoriete shows die ik live heb gezien en ik heb geen enkele twijfel dat ze de kwaliteit van die shows gaan evenaren.
Voordeel van dat het festival nu weer in Zweden wordt gehouden is dat ik er zeker van ben dat het ESF volgend jaar weer een topshow gaat worden. 2013 en 2016 behoren beide tot mijn favoriete shows die ik live heb gezien en ik heb geen enkele twijfel dat ze de kwaliteit van die shows gaan evenaren.
Dit jaar was ook een fantastische show. Ik kom superlatieven te kort. Eindeloos veel beter dan dat gepruts van de Italianen van vorig jaar.
0
geplaatst: 14 mei 2023, 01:31 uur
Onweerwolf schreef:
Dit jaar was ook een fantastische show. Ik kom superlatieven te kort. Eindeloos veel beter dan dat gepruts van de Italianen van vorig jaar.
Oh, ik wil de Britten absoluut niet tekort doen. Ze hebben het fantastisch gedaan! Deze editie mag zich net zo goed bij dit rijtje voegen.(quote)
0
geplaatst: 14 mei 2023, 01:36 uur
Presentatie en show top, maar er miste wat humor in tussenstukjes (bijv historische Eurovision-video’s). Dat is ook echt het enige kritiekpuntje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 01:38 uur
Sgt. Revolver schreef:
Ik op Zweden (2 keer) en Italië (1 keer).
Ik op Zweden (2 keer) en Italië (1 keer).
Hier hebben we trouwens zo'n televoter die op Italië heeft gestemd.

0
geplaatst: 14 mei 2023, 01:40 uur
starbright boy schreef:
Mijn gok:
1. Zweden (1)
2. Finland (2)
3 Estland (8)
4 Israel (3)
5 Noorwegen (5)
6 Oostenrijk (15)
7 Spanje (17)
8 Belgie (7)
9 Oekraine (6)
10 Frankrijk (16)
---
24 Servie (24)
25 Portugal (23)
Mijn gok:
1. Zweden (1)
2. Finland (2)
3 Estland (8)
4 Israel (3)
5 Noorwegen (5)
6 Oostenrijk (15)
7 Spanje (17)
8 Belgie (7)
9 Oekraine (6)
10 Frankrijk (16)
---
24 Servie (24)
25 Portugal (23)
Ik zag niet aankomen dat Estland zo dik zou floppen bij het publiek en dat een matig nummer van Italie het toch zo goed zou doen. Spanje was wat te optimistisch. De flop van Oostenrijk bij het publiek verraste me het meeste. Mijn onderste drie waren 2-4 van onderen. Duitsland had ik gemist daar. Had daar geen wonderen van verwacht maar vooral iets meer van het publiek.
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 01:42 uur
Ik dacht echt dat Blanca Paloma Go_A en Konstrakta ging opvolgen met offbeat inzendingen die 5e worden.
1
geplaatst: 14 mei 2023, 01:47 uur
Onweerwolf schreef:
Zeer mee eens. Een goede Eurovisieshow heeft een niet makkelijk evenwicht tussen verschillende elementen. Diversiteit en saamhorigheid. Humor (lachen met eurovisie moet, maar het heel serieus nemen ook en dat tegelijk). Nostalgie. De buitenwereld niet compleet negeren, maar ook niet volledig laten binnenkomen. De show van dit jaar hoort bij de hele goede want die had dat evenwicht. Net als Duitsland, 2x Zweden, Nederland en in iets mindere mate ook Israel van de laatste 15 jaar.
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 01:48 uur
starbright boy schreef:
De flop van Oostenrijk bij het publiek verraste me het meeste.
De flop van Oostenrijk bij het publiek verraste me het meeste.
Dit moet haast wel aan het feit liggen dat ze moesten openen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 01:53 uur
Dit was de op-een-beste score van Tsjechië ooit trouwens. In 2018 werden ze 6e met de toch al wel aardig vergeten Mikolas Josef.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 02:00 uur
Duitsland is in de afgelopen 8 jaar 4x laatste, 3 keer een-na-laatste en een keer 4e geworden. En waar ik het floppen van VK vaak terecht vind vind ik dat bij Duitsland zeker niet het geval. 

0
geplaatst: 14 mei 2023, 02:01 uur
Een jaar later flopten ze voor mij compleet onverwacht bij het publiek. Beide inzendingen hadden een goede staging. Het gekke was dat Tsjechie bij mij enorm op en neer was gegaan dit jaar als ik elke dag een lijstje had gemaakt. Soms vond ik het een topper, soms een middenmoter en soms was ik hem even beu.
0
geplaatst: 14 mei 2023, 02:01 uur
Onweerwolf schreef:
Duitsland is in de afgelopen 8 jaar 4x laatste, 3 keer een-na-laatste en een keer 4e geworden. En waar ik het floppen van VK vaak terecht vind vind ik dat bij Duitsland zeker niet het geval.
Soms wel hoor. I don't feel hate, Sisters.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 02:02 uur
Die vond ik middenmoter waardig.
Maar goed ik heb geen smaak soms.
0
geplaatst: 14 mei 2023, 02:04 uur
De aller- aller- allerslechtste inzending van de laatste 10 jaar is deze, zelfs Ierland zonk niet zo diep, al scheelde het niet veel.
0
geplaatst: 14 mei 2023, 02:09 uur
Iedereen soms; Ik had Albanië vorig jaar hoog staan. Voor de shows dan toch.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 02:11 uur
starbright boy schreef:
De aller- aller- allerslechtste inzending van de laatste 10 jaar is deze, zelfs Ierland zonk niet zo diep, al scheelde het niet veel.
(embed)
(embed)
Die was live wel slecht maar niet zo slecht als Denemarken afgelopen donderdag.

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2023, 02:15 uur
Letland inderdaad net niet. 
Nederland valt nog mee en waar Ierland die 10 punten heeft gestolen..

Nederland valt nog mee en waar Ierland die 10 punten heeft gestolen..
1
geplaatst: 14 mei 2023, 02:17 uur
Haha.
Italië heeft de afgelopen jaren zeker betere inzendingen gehad, maar ik heb ieder jaar weer een zwak voor dit type ballads en voor de Italiaanse taal. Liedjes als "Grande Amore", "Fai Rumore" en "Nessun Grado Di Separazione" blijf ik prachtig vinden.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.