Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 4 maart 2024, 17:26 uur
aERodynamIC schreef:
Dat probleem heb ik altijd met Years & Years (Olly): het is prima, maar ik mis telkens iets. Dat heb ik hier weer. Ondanks de grote naam en de hype vooraf zie ik hier geen winnaar in. Bottom 5 deze keer trouwens ook niet
(quote)
Dat probleem heb ik altijd met Years & Years (Olly): het is prima, maar ik mis telkens iets. Dat heb ik hier weer. Ondanks de grote naam en de hype vooraf zie ik hier geen winnaar in. Bottom 5 deze keer trouwens ook niet
Na een paar keer draaien stijgt deze wel in aanzien, prima liedje!
0
geplaatst: 4 maart 2024, 17:34 uur
Ik heb vrijwel alles wel gehoord, mijn voorlopige Top 5
1. Kahleen
2. Angelina Mango
3. Joost
4. Mustii
5. Olly
Met Aiko op t vinkentouw
1. Kahleen
2. Angelina Mango
3. Joost
4. Mustii
5. Olly
Met Aiko op t vinkentouw
0
geplaatst: 4 maart 2024, 22:20 uur
Naast België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wordt Europapa nu ook in Estland, Letland en Litouwen veel geluisterd. Dat lijken enorm veel punten op te leveren.
0
geplaatst: 4 maart 2024, 22:26 uur
Geloof het of niet, dat overkwam mij vannacht. Geen onzin. Was er niet blij mee. Midden in de nacht worden met Europapa in je hoofd, Het moet niet gekker worden!
Het zou mij onderhand niet meer verbazen als Joost later deze week lasagne gaat eten en de eerste plek overneemt bij de bookmakers. Ondanks dat Arcade heel snel al de grote favoriet werd lijkt de hype bij dit nummer veel groter.
0
geplaatst: 4 maart 2024, 22:37 uur
Ik ben de eerste filmpjes op youtube al tegen gekomen die zeggen dat Joost gaat winnen. Ik moet nog zien of hij de jury meekrijgt en dat is wel nodig. Maar dat heb ik ook bij Kroatië.
2
geplaatst: 4 maart 2024, 22:41 uur
Geniaal nummer van Joost natuurlijk! Dak gaat er dan sowieso af. 
Oostenrijk ook fijn, kruising tussen Ice Mc & Haddaway met The Prodigy & acid vibes op het eind.
De rest moet ik nog luisteren.

Oostenrijk ook fijn, kruising tussen Ice Mc & Haddaway met The Prodigy & acid vibes op het eind.
De rest moet ik nog luisteren.
3
geplaatst: 4 maart 2024, 23:10 uur
Nog eventjes en dan zijn alle inzendingen bekend en dan ga ik weer lekker elk nummer af (in de hoop dat velen meedoen) 

0
geplaatst: 4 maart 2024, 23:12 uur
starbright boy schreef:
Ik moet nog zien of hij de jury meekrijgt en dat is wel nodig.
Ik moet nog zien of hij de jury meekrijgt en dat is wel nodig.
Dat betwijfel ik. Zangkunsten laat Joost immers niet horen. Dan zou zijn optreden door de jury dus beoordeeld moeten worden enkel op basis van zijn “performance on stage”? Waar let de jury eigenlijk vooral op? Zijn die criteria bekend?
0
geplaatst: 4 maart 2024, 23:53 uur
Chameleon Day schreef:
Dat betwijfel ik. Zangkunsten laat Joost immers niet horen. Dan zou zijn optreden door de jury dus beoordeeld moeten worden enkel op basis van zijn “performance on stage”? Waar let de jury eigenlijk vooral op? Zijn die criteria bekend?
(quote)
Zang zou natuurlijk wel een rol moeten spelen. Maar Käärijä kon ook niet zingen en werd bij de jury 4e (televote 1e). Dus blijkbaar laten ze dat onderhand steeds meer los.
0
geplaatst: 5 maart 2024, 01:11 uur
aERodynamIC schreef:
Zang zou natuurlijk wel een rol moeten spelen. Maar Käärijä kon ook niet zingen en werd bij de jury 4e (televote 1e). Dus blijkbaar laten ze dat onderhand steeds meer los.
(quote)
Dus dan zou voor de jury de stageperformance van Joost uitmuntend moeten zijn. Daar zou hij dan immers vooral zijn punten vandaan moeten halen. In combinatie wellicht met de boodschap van het nummer (niet alleen voor de burgers van Europa, maar ook zijn ode aan/afscheid van zijn ouders/vader). Is er al iets bekend over de vormgeving van het optreden?
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 maart 2024, 01:29 uur
Het is toch helemaal niet een ding dat Joost live niet zou kunnen zingen? Ik heb wat van Lowlands van hem gezien maar daar valt weinig van te zeggen.
1
geplaatst: 5 maart 2024, 13:38 uur
Onweerwolf schreef:
Het is toch helemaal niet een ding dat Joost live niet zou kunnen zingen?
Het is toch helemaal niet een ding dat Joost live niet zou kunnen zingen?
Maar ik hoor weinig melodielijnen in het vocale gedeelte van het nummer, laat staan enige complexiteit in de zang waarvoor een jury zijn petje afdoet. Ik denk dat bijna half Nederland over voldoende zangkwaliteiten beschikt om het nummer te zingen (dat combineren met een stage-act is een ander verhaal).
2
geplaatst: 5 maart 2024, 17:38 uur
Chameleon Day schreef:
Maar ik hoor weinig melodielijnen in het vocale gedeelte van het nummer, laat staan enige complexiteit in de zang waarvoor een jury zijn petje afdoet. Ik denk dat bijna half Nederland over voldoende zangkwaliteiten beschikt om het nummer te zingen (dat combineren met een stage-act is een ander verhaal).
(quote)
Eens hoor. Het is vast heel kunstig wat Joost doet en kan, maar om nu te zeggen dat ie beoordeeld kan worden om zijn zangkwaliteiten. Nee, vind ik ook niet.
Dat ie live een entertainer is: absoluut. Het oorspronkelijke uitgangspunt op het festival was wie het beste lied had en het best kon vertolken, dat is niet helemaal meer zo lijkt het. Maar laten we eerlijk zijn: tegenwoordig staan zelfs de backings al op tape en mogen effecten volgens mij ook (deels) toegepast worden. Entertainment speelt een veel grotere rol inmiddels denk ik.
Maar of we die jury's nu zo serieus moeten nemen??!!! Daar was de laatste jaren nog meer sprake van vriendjespolitiek dan bij de televoting, en als ik dan zie wie namens ons land in de jury zitten. Mwoah. Heb ik nu ook geen enorm hoge pet van op.
1
Onweerwolf
geplaatst: 5 maart 2024, 18:07 uur
Chameleon Day schreef:
(quote)
Maar bijzonder kunnen zingen is slechts 1 van de factoren die van belang zijn.
0
geplaatst: 5 maart 2024, 19:22 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Dat klopt. En laten we positief zijn: juist daarom zou Joost wel eens heeel hoog kunnen eindigen. Veel zal denk ik gaan afhangen van hoe de stageperformance gaat worden. Ingetogen, zoals de laatste jaren, kan toch echt niet. Ben heel benieuwd. Ook hoe de thematiek van het nummer in visuals gebracht gaat worden. Hoop persoonlijk ook op een klein rolletje voor Maaskantje’s new kids - “verrekte …” - (inside joke voor NL).
Ik vind het nummer persoonlijk totaal ruk. Die clip overall ook suf - hoewel ik erken dat er slimmigheden (met verwijzingen en gelaagdheden wat betreft boodschappen) inzitten. De teksten van Joost zijn ook zeker niet inhoudsloos. En de grootste kracht is denk ik: zijn positiviteit en energie.
Mijn puberdochters vinden het een “banger” van een track en verwachten een hoge notering in de eindstrijd. Op mijn vraag of ze de muziek van Joost ook in hun playlist hebben staan met muziek die ze echt mooi vinden, dan is het antwoord: nee. Maar wel in de playlisten voor feestjes…
Al met al kijk ik uit naar een mooie familieavond voor de buis (net zoals toen ik klein was), die hopelijk heel spannend gaat worden.
0
geplaatst: 5 maart 2024, 19:51 uur
Australië:
1. Nederland
2. Kroatië
3. Noorwegen
4. Zwitserland
5. Italië
6. Oekraïne
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Albanië
14. Ierland
15. Servië
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Cyprus
19. Slovenië
20. Luxemburg
21. Letland
22. Malta
23. Tsjechië
24. Spanje
25. IJsland
26. Moldavië
27. Australië
28. San Marino
29. Finland
30. Duitsland
Nog te gaan:
Armenië
Azerbeidzjan
Georgië
Griekenland
Israël
Portugal
Zweden
1. Nederland
2. Kroatië
3. Noorwegen
4. Zwitserland
5. Italië
6. Oekraïne
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Albanië
14. Ierland
15. Servië
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Cyprus
19. Slovenië
20. Luxemburg
21. Letland
22. Malta
23. Tsjechië
24. Spanje
25. IJsland
26. Moldavië
27. Australië
28. San Marino
29. Finland
30. Duitsland
Nog te gaan:
Armenië
Azerbeidzjan
Georgië
Griekenland
Israël
Portugal
Zweden
0
geplaatst: 6 maart 2024, 16:26 uur
Ja ik toch ook wel grote fan van Europapa. Wat een banger, en dan die emotionele outro.. Ik weet niet waarom, maar het werkt énorm goed. 12 punten van België voor Nederland, althans in mijn geval.
1
geplaatst: 6 maart 2024, 18:24 uur
Onweerwolf schreef:
#Ljouwert2025
#Ljouwert2025
Gewoon weer Rotterdam, bakermat van de gabber en dan nu eens een volwaardig Eurovisiefeest met alles erop en eraan

Zou het dan toch echt tot de mogelijkheden behoren, zo snel na Arcade?
0
geplaatst: 6 maart 2024, 18:28 uur
aERodynamIC schreef:
Gewoon weer Rotterdam, bakermat van de gabber en dan nu eens een volwaardig Eurovisiefeest met alles erop en eraan
(quote)

Rotterdam is geweest. Het zal als geboren Leeuwarder geen verbazing zijn dat #ljouwert2025 mijn steun krijgt. Klein detail, we moeten dat festival dit jaar nog even winnen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 maart 2024, 18:33 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)

Ewwe nee. Leeuwarden is ook niet echt mooi maar dat is tenminste niet in de Randstad.

0
geplaatst: 6 maart 2024, 18:37 uur
Ach het is natuurlijk al leuk dat er het gevoel heerst dat Nederland tot de kanshebbers behoort. Maar het kan met dit nummer echt alle kanten op. Hij heeft veel fans, dat blijkt wel uit alle records die gebroken worden, maar ze moeten die avonden ook wel stemmen dan.
En mocht het dan echt gebeuren dan denk ik dat Amsterdam deze keer niet zo stom zal zijn om het te laten gaan
En mocht het dan echt gebeuren dan denk ik dat Amsterdam deze keer niet zo stom zal zijn om het te laten gaan

2
geplaatst: 6 maart 2024, 18:41 uur
In 1959 hadden we ook een molen en dat liep heel goed af 
https://postimg.cc/MXPycDr7
https://postimages.org/

https://postimg.cc/MXPycDr7
https://postimages.org/
0
geplaatst: 6 maart 2024, 21:47 uur
Okay, afgelopen dagen vooral doorgebracht met het kijken van Reactie filmpjes op Europapa. echt wat een achtbaan.
Is het weleens vaker gebeurt dat een inzending voor het songfestival zo veel reacties heeft opgeroepen ?
Is het weleens vaker gebeurt dat een inzending voor het songfestival zo veel reacties heeft opgeroepen ?
0
geplaatst: 6 maart 2024, 21:54 uur
Een Nederlandse niet. Zelfs Arcade niet. Internationaal niet vaak in elk geval.
0
geplaatst: 6 maart 2024, 22:01 uur
bonothecat schreef:
Rotterdam is geweest. Het zal als geboren Leeuwarder geen verbazing zijn dat #ljouwert2025 mijn steun krijgt. Klein detail, we moeten dat festival dit jaar nog even winnen.
(quote)
Nog een detail: Leeuwarden moet dan eerst als we winnen een locatie gaan bouwen die aan de EBU-eisen voldoet want die hebben ze niet. Sterker nog: Daar is er maar één van in Nederland waar je dat kan doen zonder allerlei erg dure ingrepen. En door Covid had Rotterdam een half feestje. Mag nog een keer helemaal.
Al denk ik stiekem een beetje dat als Zwitserland live zo goed is als hij moet zijn, dat weleens het perfecte evenwicht tussen jury en publiek kan zijn om te winnen. Duncan style, zonder winst bij het publiek en zonder winst bij de jury.
1
geplaatst: 6 maart 2024, 22:34 uur
aERodynamIC schreef:
Ook knap: kinderen vinden het geweldig
Ook knap: kinderen vinden het geweldig
Absoluut, van mijn kids (3 en 1) moet ie steeds op, inclusief vertoon van de - recent verworven - hak-skills van mijn oudste

0
geplaatst: 6 maart 2024, 22:53 uur
Titmeister schreef:
Absoluut, van mijn kids (3 en 1) moet ie steeds op, inclusief vertoon van de - recent verworven - hak-skills van mijn oudste
(quote)
Ja, ik zag inderdaad filmpjes voorbij komen van kinderen in die leeftijd die los gingen. Toch best bijzonder. Maar ik lees ook dat mensen heel expliciet zeggen bijvoorbeeld 65 te zijn en het echt tof vinden. Het verenigt veel leeftijden (plus mensen die het eerst niks vonden en ineens kwam de klik, of mensen die gabber niks vinden, zoals ik, en dit ineens omarmen).
0
geplaatst: 6 maart 2024, 22:56 uur
starbright boy schreef:
Zelfs Arcade niet.
Zelfs Arcade niet.
Dat is niet helemaal zo. Ik was dat jaar echt gespannen hoe het zou vallen omdat we blijkbaar kans maakte na zo'n lange tijd te winnen en ik heb echt heel veel internationale filmpjes gezien dat jaar met goede reacties.
Ook bij S10 was dat het geval.
Het is wel zo dat er nu nog meer van die figuren zijn die zulke filmpjes maken. Het lijkt wel of het elk jaar verdubbeld. Dus misschien dat dat een beetje vertekent.
Maar ik heb de indruk dat het in eigen land wel veel meer reacties oproept. Niet zo vreemd omdat Joost al een heel groot publiek aanboorde die niks met het Songfestival van doen had.
0
geplaatst: 7 maart 2024, 22:31 uur
Griekenland:
1. Nederland
2. Kroatië
3. Noorwegen
4. Zwitserland
5. Italië
6. Oekraïne
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Albanië
14. Ierland
15. Servië
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Griekenland
19. Cyprus
20 . Slovenië
21. Luxemburg
22. Letland
23. Malta
24. Tsjechië
25. Spanje
26. IJsland
27. Moldavië
28. Australië
29. San Marino
30. Finland
31. Duitsland
Nog te gaan:
Armenië
Azerbeidzjan
Georgië
Israël
Portugal
Zweden
1. Nederland
2. Kroatië
3. Noorwegen
4. Zwitserland
5. Italië
6. Oekraïne
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Albanië
14. Ierland
15. Servië
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Griekenland
19. Cyprus
20 . Slovenië
21. Luxemburg
22. Letland
23. Malta
24. Tsjechië
25. Spanje
26. IJsland
27. Moldavië
28. Australië
29. San Marino
30. Finland
31. Duitsland
Nog te gaan:
Armenië
Azerbeidzjan
Georgië
Israël
Portugal
Zweden
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.