MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
vigil schreef:
Het is een prima liedje maar ik verwacht geen enorme pottenbreker daar is t niet catchy genoeg voor. Heeft een mooie clip btw

Dat probleem heb ik altijd met Years & Years (Olly): het is prima, maar ik mis telkens iets. Dat heb ik hier weer. Ondanks de grote naam en de hype vooraf zie ik hier geen winnaar in. Bottom 5 deze keer trouwens ook niet

dix
herman schreef:

Met Calm After The Storm, De Diepte en Burning Daylight de beste Nederlandse inzending van deze eeuw.

Toch heb ik het gevoel dat je een inzending over het hoofd ziet.

Na een paar dagen word ik alleen maar blijer van Europapa. Ik ben heel blij met de inzending.

tnf schreef:
(quote)

Burning daylight.

O.k.

Ik heb het optreden nooit gezien, maar het liedje an sich vind ik prima. Beter dan Arcade ook eigenlijk, maar dat had dan weer een goede performance.

Misschien dat dat ook het liedje is waarvan dix denkt dat ik het over het hoofd zie?

Burning Daylight vond ik ook een sterke compositie, weinig mis mee. Het was echt puur de uitvoering.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Na een paar dagen word ik alleen maar blijer van Europapa. Ik ben heel blij met de inzending.

+1

Voor mij inmiddels al wel top 10 aller tijden voor Nederlandse inzendingen.

tnf
herman schreef:
(quote)

Ik heb het optreden nooit gezien, maar het liedje an sich vind ik prima. Beter dan Arcade ook eigenlijk, maar dat had dan weer een goede performance.

In de maanden voor het Songfestival circuleerden twee twijfelachtig gezongen live-versies nogal vaak in de media. Dat kleurt het beeld nogal.

De versie op het Songfestival zelf kwam wat vlakjes over.

tnf schreef:
(quote)

In de maanden voor het Songfestival circuleerden twee twijfelachtig gezongen live-versies nogal vaak in de media. Dat kleurt het beeld nogal.

De versie op het Songfestival zelf kwam wat vlakjes over.

Ik heb het nummer eigenlijk vorig jaar december pas voor het eerst goed beluisterd, toen viel het me heel erg mee en sindsdien heb ik het nog wel vaker gedraaid.

Ten tijde van het songfestival heb ik het niet echt gehoord. Vind het wel leuk de nummers vooraf eens te luisteren, maar daar kwam ik toen niet aan toe. En de halve finales kijk ik eigenlijk nooit.

Hoewel ik gabber in de jaren ‘90 vreselijk vond, ga ik volledig los op Joost. Heerlijk vrolijk. Zal me niets verbazen dat dit veel stemmen van Europese ‘oudere jongeren’ gaat krijgen en t de hele zomer te horen gaat zijn. Podiumplaats wat mij betreft !
En doventolk Mirjam moet mee t podium op.

Frenkie! schreef:
Hoewel ik gabber in de jaren ‘90 vreselijk vond, ga ik volledig los op Joost.

idem, en ik behoor ook niet tot de leeftijdsgroep waar het aanslaat

De albums en Ep's die hij heeft uitgebracht vielen ook al in de smaak bij mij. Er is iets met die jongen waardoor het aanslaat of zo.

Ik blijf Europapa maar draaien en langzaam worden de bookmakers wakker: nu op 15.

En als Frits Spits (76) al voorspelt dat Joost gaat winnen... die is echt fan.
Just a moment... - telegraaf.nl

Nu afwachten wie IJsland gaat kiezen vanavond. Ongetwijfeld de Palestijnse Bashar Murad en dan lopen we het risico dat we een herhaling van 2022 gaan krijgen toen Oekraïne won. Dan gaat een statement winnen. Afwachten dus.

Ik word wel vrolijk van Europapa Lekker catchy refrein en een titel die ook blijft hangen. De eigen taal vind ik altijd een pluspunt, dus ben ook blij met Nederlands.

Ook vooral vind ik het leuk dat "we" weer eens iets anders sturen dan rustige singer-songwriter muziek. Nu ligt dat laatste wel heel erg in mijn straatje, maar wat afwisseling hier en daar maakt het leuk En eindelijk eens een keer iets vanuit Nederland wat eens wat minder serieus en feestachtiger is.

Heb afgelopen uur een aantal buitenlandse reacties bekeken op YouTube en dan valt op dat men het eind van de clip nogal heftig vind. Van supervrolijk naar slikken om de traan tegen te gaan. De foto met je vader verbranden en daarna dat ‘Nederlandsemolengebouw’ in de fik. Het verleden met al haar Hollandse tradities worden met dit lied definitief afgesloten en verder kijken dan de Nederlandse grens is het nieuwe motto. Ik zie er een mooi politiek statement in.

Ongelooflijk, maar oud-deelnemer Hera Björk wint voor IJsland!

1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen

11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Albanië
14. Ierland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Cyprus
18. Slovenië
19. Luxemburg
20. Letland

21. Malta
22. Tsjechië
23. Spanje
24. IJsland
25. Moldavië
26. San Marino
27. Finland
28. Duitsland

Yep, geen finale dit jaar voor IJsland

Njal schreef:
Yep, geen finale dit jaar voor IJsland

Maar ook geen politiek gezeur. Als Israël ook thuisblijft scheelt dat allemaal weer.

Ach, mocht Israel meedoen, dan kan IJsland zich zonder probleem terugtrekken omdat ze toch zullen beseffen dat ze volkomen kansloos zijn.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Er is iets met die jongen waardoor het aanslaat of zo.

Het is gewoon een echte artiest. Hij staat achter wat hij maakt. Gewoon kunst gemaakt door iemand met talent. Dat overstijgt de vraag of het genre je ding is.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is gewoon een echte artiest. Hij staat achter wat hij maakt. Gewoon kunst gemaakt door iemand met talent. Dat overstijgt de vraag of het genre je ding is.

Nouuuuuu daar denken veel mensen anders over. Hoe vaak ik al non-talent, dit is geen muziek, dit is een grap en weet ik het wat tegen ben gekomen....

Maar ik deel je mening hierin hoor (ik vind zijn teksten echt heel origineel)

Dat het je ding niet is snap ik en dat is wat anders. Maar ik spreek ook veel mensen die niks hebben met gabber of de europop uit de 90's en die dit toch leuk vinden, en daar reken ik mezelf ook toe.

Ook knap: kinderen vinden het geweldig, maar ook bejaarden kunnen het waarderen (geen grappig bedoelde opmerking). Joost raakt velen blijkbaar. En dit nummer is gewoon heel verslavend en er zit van alles in.

Servië:

1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen

11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Albanië
14. Ierland
15. Servië
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Cyprus
19. Slovenië
20. Luxemburg

21. Letland
22. Malta
23. Tsjechië
24. Spanje
25. IJsland
26. Moldavië
27. San Marino
28. Finland
29. Duitsland

Nog te gaan:

Armenië
Australië
Azerbeidzjan
Georgië
Griekenland
Israël
Portugal
Zweden

Zweden

The Weeknd meets Faithless meets Nothing But Thieves. En alweer een zeker 90s-gehalte. I like it a lot.

En nog een stukje Daft Punk op het einde.

aERodynamIC schreef:

maar ook bejaarden kunnen het waarderen

Dit kan ik onderschrijven

Zweden kiest pas op 9 maart. Neem aan dat dit je favoriet is?

aERodynamIC schreef:
(quote)

Zweden kiest pas op 9 maart. Neem aan dat dit je favoriet is?

Geen idee of ze de betere zijn. Ik volg dat niet. Het bericht dat dit duo gewonnen heeft (Melodiefestivalen ofzo?) en Zweden dus zal vertegenwoordigen, kwam deze nacht verscheidene malen tevoorschijn op mijn tijdlijn. Blijkbaar nog niets beslist? Fingers crossed.

't Is in ieder geval bijzonder aanstekelijk.

esteban schreef:
Blijkbaar nog niets beslist? Fingers crossed.

Nee hoor, volgend weekend is de finale daar pas

https://carboncostume.com/wordpress/wp-content/uploads/2018/04/balthazarbratt-despicableme3.jpg

Europapa Europapa Europapaaargh! De hele dag en nacht ... Het wil maar niet uit m'n hoofd verdwijnen. Ofwel blijft iedereen in die roes, ofwel is het uitgewerkt (beu) tegen het eindelijk zover is.

starbright boy schreef:
Sterker nog: Het is zo perfect dat ik een opgezet spel vermoed. Inclusief lek naar de pers in Israël. Hoe kunnen we het chique houden. Dan kiezen wij een nummer met October in de titel en een paar regels die je politiek kunt interpreteren en keuren jullie het af en slaan we een jaar over en hopen we op meer rust volgend jaar. Zoiets.

Lijkt toch niet het geval te zijn, los dat het nummer nog gekozen moet worden: Israël gaat songfestivalnummer toch aanpassen na kritiek - nos.nl

Doorgestegen naar plek 7 bij de bookmakers, België komt in zicht (4de)!

Tja, zesde inmiddels. Gaat zoiets dan toch gestaag? Ziet er goed uit!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.